Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

iemand dit ook wel eens met zijn hond?

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

yuki
Zeer actief

iemand dit ook wel eens met zijn hond?

Ongelezen bericht door yuki »

Ik wil niet voor ieder dingetje naar de d.a. struinen, want Yoshi oogt en gedraagt zich superfit en gezond. :ok:

Maar wat ik toch raar vind is dat als ze s 'nachts op bed geslapen heeft, er iedere ochtend kwijlplekken zijn met bruin op de fleecedeken waar zijn slaapt. Ook als ze s'morgens haar kop schudt komen er wat bruine spatjes uit haar bek. Ze stinkt niet uit haar bek en heeft perfecte tanden (ook in maart nog gebitscheck gehad) maar ruikt in de ochtend naar ijzer uit haar bekkie.

Enige wat ik blijf vinden is dat ze ovedreven veel plast maar heb ook in maart een uc laten doen en alles was prima!

Herkent iemand dit??
Eventhough you're gone, we're still a team'.
(r.i.p. Yuki / Askiem Yoshi)

Esther
kooi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense straatmadelief
Aantal honden: 1

Re: iemand dit ook wel eens met zijn hond?

Ongelezen bericht door kooi »

Oef, daar schrik ik van....
Ik ken dat van twee van mijn eerdere katten, die hadden een nierziekte.
Snel daar de d.a. zou ik zeggen. :ugh:

Maar als het naar ijzer ruikt, zou het ook gewoon bloedend tandvlees kunnen zijn... :19:
freskin
Zeer actief
Mijn ras(sen): schotse herder, SWH
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door freskin »

Ik herken het in zo verre dat ik altijd bruine plekken op mijn vensterbanken heb. Mijn honden blaffen naar alles wat er langs komt en kwijlen hierbij ook blijkbaar. Ik denk dat het meeste van mijn collie weg komt. Hij heeft een slecht gebit. Ik zie hier dus ook bruine vlekken van het kwijlen. Ik ben bezig het gebit zoveel mogelijk van tandsteen te ontdoen. Ik denk dat het niet verontrustend is. Het zijn denk ik de enzymen in het speeksel die de verkleuring geven. Als je het niet vertrouwt, zou ik het toch even voor de zekerheid na laten zien. Maar ik denk dat je je geen zorgen hoeft te maken :wink:
groetjes, ingrid

Afbeelding AfbeeldingTARAK
Chihuahua-paws
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar

Ongelezen bericht door Chihuahua-paws »

Ik herken het niet. Maar Tootsie is heel klein natuurlijk en als hij al kwijlt is het zo weinig dat je wel heel goed moet kijken.
Ik denk dat het vele plassen een groter probleem zou kunnen zijn maar dat heb je al laten uitzoeken.
Als je twijfels hebt of iets dergelijks weet je de da te vinden. Maar denk zelf dat je je geen zorgen hoeft te maken.
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..

Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
Irta
Zeer actief
Mijn ras(sen): xHH

Ongelezen bericht door Irta »

als het naar ijzer ruikt en het bruin is, lijkt bloed (bv bloedend tandvlees) mij ook het meest voor de hand liggend idd. Maar geen ervaring mee...
Reny
Zeer actief
Mijn ras(sen): Engelse Cocker Spaniel

Ongelezen bericht door Reny »

Bob had dat ook, bij hem kwam het door lipplooieczeem. Dus niet in zijn bek maar aan zijn bek.
En de groeten van de mannen :zwaai
yuki
Zeer actief

Reny schreef:Bob had dat ook, bij hem kwam het door lipplooieczeem. Dus niet in zijn bek maar aan zijn bek.
Heej reny, ik vertelde laatst tegen Alma dat Yoshi's enige nadeel die rare geultjes (rimpels in haar lip/kin) zijn. Als ze drinkt loopt daar zo het water doorheen op de grond en weet madam van ieder verblijf waar water is een zooi te maken. Volgens mij vertelde zij dat jullie ook zoiets hadden. Kun je er wat meer over vertelen?

Esther
Fizgig
Zeer actief
Mijn ras(sen): Twee vuilnisbakkenras, 6 konijnen, 4 katten en 1 cavia

Ongelezen bericht door Fizgig »

Ik weet wel dat speeksel op witte vacht een bruine verkleuring kan maken, door het likken krijg je dan bruine vlekken. Maar dat is gewoon normaal speeksel, geen bruin speeksel. Ik zou daar zelf wel mee naar de dierenarts gaan als het niet wegging uit zichzelf. Kan van alles zijn, gebit, tandvlees, slokdarm, maag, etc. Misschien zit er wel een grasaar ergens in de holtes oid waardoor er wat pus uitkomt. Veel kwijlen an sich lijkt me niet alarmerend, dat doen wel meer honden. Ik heb met Bruno onwijze mazzel want die kwijlt alleen als het heel warm is en dat doen alle honden eigenlijk. Als ik zijn baard goed kort hou, heeft ie nooit kwijldraden hangen.

Maar de dierenarts heeft zo'n kijkding met een lampje, die kan even in de keel en mondholte kijken, dat lukt thuis niet echt. Kan ook zijn dat er een kies loszit zonder dat je daar verder veel van merkt. Zou ik wel doen want dat kan nog best pijnlijk zijn ook.
Reny
Zeer actief

yuki schreef:
Reny schreef:Bob had dat ook, bij hem kwam het door lipplooieczeem. Dus niet in zijn bek maar aan zijn bek.
Heej reny, ik vertelde laatst tegen Alma dat Yoshi's enige nadeel die rare geultjes (rimpels in haar lip/kin) zijn. Als ze drinkt loopt daar zo het water doorheen op de grond en weet madam van ieder verblijf waar water is een zooi te maken. Volgens mij vertelde zij dat jullie ook zoiets hadden. Kun je er wat meer over vertelen?
Bob had zeg maar grote inhammen bij zijn lippen, dit bleef vochtig aan de binnenkant en ging dus smetten. Uiteindelijk is hij hieraan geopereerd. Maar wat je kunt doen is alle plooitjes rondom de bek nakijken of het roodachtig is. Als dat zo is veroorzaakt dat dus die bruine afscheiding. Ze zeggen dat je het heel erg moet kunnen ruiken maar dat viel bij Bob dus mee.

Er is al meer hierover geschreven maar als Yuki toestaat dat je eraan komt zou je het kunnen proberen met o.a. groene leem. Kijk uit met prikkende dingen het is vergelijkbaar met een menselijke schaafwond (auwwww dus).
Reny
Zeer actief

yuki
Zeer actief

thanks Reny, dat ga ik eens op mijn gemak lezen, en evt. aan de d.a. voorleggen. Yoshi is wel een korthaar, maar dat maakt niet uit?

Gebit was meer dan uitstekend, is in maart namelijk nagekeken. Urine is nagekeken.
Maag etc. niet maar ze vreet als een dragonder en er is niks geks aan haar.

@Fizgig, dat likken op een witte vacht is me wel opgevallen, als zij aan haar poten likt wordt het idd bruinig ja.
Een shar-pei kwijlt, zo vermoed ik, heel wat meer dan de hondjes die jij hebt :mrgreen:
Het viel me altijd al op dat haar kleedjes snel vies werden, maar sinds ze op bed slaapt (op een witte fleecedeken) valt het me nog meer op.

Esther
Dazzlie
Actief

Ongelezen bericht door Dazzlie »

Precies dat had (heeft) Dazzle ook. Ook bruine kwijl, tenminste, dat leek zo, maar het komt van zijn bekkie.
Bij Dazzle ruik je het wel heel goed als hij er last van heeft. Als ik het weer zie maak ik het voorzichtig schoon met water en soms wat betadine, en smeer het in met hydrocortisoncreme. De volgende dag is het al bijna weg. :ok:
yuki
Zeer actief

@Reny wat een verhaal! Ik heb alles gelezen maar ben niet zeker of Yoshi dit wel heeft. wel is die kin altijd vochtig, ik probeer steeds af te vegen als ze drinkt maar dat valt nog niet mee :wink: Zal het wel eens voorleggen aan de d.a. Vanochtend lag er niks op haar dekentje, of de duvel er mee speelt (open gisteravond dit topic) :roll:

Esther
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”