Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Verzekering
Moderator: moderatorteam
- Suzanneke
- Actief
- Mijn ras(sen): Het liefste kruisinkje
- Aantal honden: 1
Verzekering
Ik wil graag een verzekering voor Evi afsluiten en ik ben daarom benieuwd waar jullie je hond hebben verzekerd en waarom!
Alle tips zijn welkom!
Alle tips zijn welkom!

- Mit
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Een Roemeense krielkip
Re: Verzekering
Nergens. Onze hond heeft een eigen spaarrekening waar we maandelijks op overmaken. Zo weten we zeker dat alles gedekt is en dat we altijd een spaarpot achter de hand hebben.
- runninggirl
- Zeer actief
- Aantal honden: 3
Wij zitten bij Petplan, het Pluspakket.
Wat ik fijn vond bij Petplan is dat de d.a. de rekening direct naar de verzekering stuurt, en achteraf krijg ik dan een rekening voor de eigen bijdrage. Dus de grote bedragen voor operaties e.d. hoef ik dan niet zelf voor te schieten.
Wat ik fijn vond bij Petplan is dat de d.a. de rekening direct naar de verzekering stuurt, en achteraf krijg ik dan een rekening voor de eigen bijdrage. Dus de grote bedragen voor operaties e.d. hoef ik dan niet zelf voor te schieten.
- Antonetta
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Ik heb een kruising chihuahua x pinscher en een kruising shih tzu x chihuahua.
- Aantal honden: 2
Balou zit bij het Kruidvat. Ik wilde eerst sparen om de DA kosten te dekken, maar heb hier uiteindelijk toch vanaf gezien. De verzekering kost mij maandelijks 13 euro en hij is verzekert tot een bedrag van 3500 per jaar. Ik hoop natuurlijk er nooit gebruik van te hoeven maken, maar vind het een geruststellend gevoel dat ik mij geen zorgen over de rekening hoef te maken, met de DA kosten van tegenwoordig. Gewrichten zijn niet mee verzekert, bij klachten alleen het eerste consult. Mowgli als kruising berner sennen /duitse herder van 8 jaar kon niet verzekert worden.
. Semper Fidelis, Coco, Gipsy, Gizmo en Mowgli.
- yuki
- Zeer actief
hier ook Petplan. Hoewel ik toch gemengde gevoelens heb over (alle) dierverzekering(en). Het lijkt erop of ze alles doen om onder betaling uit te komen
En ik betaal best genoeg. Mijn vorige hond mankeerde altijd van alles en toen was mijn spaarrekening nog vrij leuk. Ik heb me voor 5 jaar vastgelegd maar geloof dat dit de eerste en laatste keer is....
Ohja, Petplan heeft de voorwaarden per 1 jan voor nieuwe verzekernemers dusdanig aangepast dat ik het nu al niet meer interessant vind, ik heb nog net in 2012 afgesloten en val dus onder dekking 100% op alle onderzoeken, lab etc. Minus eigen bijdrage. Nu dekken ze nog maar 50%. Zou dus adviseren gewoon lekker te sparen.
Petplan is een van de weinige die een sharpei aanneemt tegen betaalbare kosten, met als enige uitsluiting de ogen. Ik heb voor een verzekering gekozen omdat Yoshi nogal onstuimig is en je bij een knie/kruisband operatie zomaar >800 betaalt?? Maar goed ook dat had nog wel van mijn spaarrekening gekund. Dus mijn advies is desondanks niet doen
Ohja, Petplan heeft de voorwaarden per 1 jan voor nieuwe verzekernemers dusdanig aangepast dat ik het nu al niet meer interessant vind, ik heb nog net in 2012 afgesloten en val dus onder dekking 100% op alle onderzoeken, lab etc. Minus eigen bijdrage. Nu dekken ze nog maar 50%. Zou dus adviseren gewoon lekker te sparen.
Petplan is een van de weinige die een sharpei aanneemt tegen betaalbare kosten, met als enige uitsluiting de ogen. Ik heb voor een verzekering gekozen omdat Yoshi nogal onstuimig is en je bij een knie/kruisband operatie zomaar >800 betaalt?? Maar goed ook dat had nog wel van mijn spaarrekening gekund. Dus mijn advies is desondanks niet doen
Eventhough you're gone, we're still a team'.
(r.i.p. Yuki / Askiem Yoshi)
Esther
(r.i.p. Yuki / Askiem Yoshi)
Esther
-
jores
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): engelse springer spaniel en engelse cocker spaniel
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
Proteq, en blij dat we het hebben, 2 van mijn honden hebben dit jaar al een ongelukje gehad en geopereerd, kosten samen zijn ongeveer 3000 tot 3500 euro 
groetjes Annemie
Afbeelding verwijderd door moderator ivm foutmelding
http://www.vdjorishoeve.nl
https://www.facebook.com/vdjorishoeve
Afbeelding verwijderd door moderator ivm foutmelding
http://www.vdjorishoeve.nl
https://www.facebook.com/vdjorishoeve
- Irisz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Rhodesian Ridgeback
- Contacteer:
- Tamara/Bayko
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Vlinderhondje (Epagneul Nain Continental Papillon)
Cyntha is ook verzekerd bij Proteq, en ik heb nog een spaarpotje. Bij Proteq betaal je de meeste premie, maar je krijgt er de beste dekking voor terug. Het afhandelen van declaraties verloopt altijd vlotjes, is mijn ervaring. Bedragen vanaf 500 euro hoef je niet zelf voor te schieten. Erg prettig.
-
Einstein
- Actief
- Mijn ras(sen): Boxer
Geen. Ik had het er met Einstein zeker wel kunnen gebruiken (hij is voor zijn eerste verjaardag overleden aan zware epilepsie en heeft ook 2x hersenvliesontsteking gehad, kosten in die 10 maandjes tussen de 1200-1500 euro). Maar ook voor de nieuwe pup ga ik het niet doen. Her kost in ons geval zo'n 40 euro per maand en dan is er heel een uitgesloten. Ik spaar 50 euro per maand. Maar ja bij Einstein was er niet tegenop te sparen..
-
Neeltje
Hier de Hema basisverzekering. En zeker bij mijn vorige hond het er dubbel en dwars uitgehaald. Oftewel, een ongeluk zit in een klein hoekje.
- Reny
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Engelse Cocker Spaniel
Petplan, en ook al zijn de voorwaarden een stuk minder geworden, ik ben als de dood voor plots hoog oplopende rekeningen bij de dierenarts 
En de groeten van de mannen 

- kayleigh*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): X Duitse Herder / Schotse Collie
Oudduitse herder - Aantal honden: 2
Ik ben verzekerd bij de Hema vanwege de lage maandpremie, maar toch aardig wat gedekt.

RIP Bonny 10-03-1999? - 06-04-2011
- Paisley
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie
- lida82
- Actief
- Mijn ras(sen): GOLDEN RETRIEVER
- Aantal honden: 0
wij zitten met Lex bij ohra.
storm zat hier ook bij, nu achteraf erg blij om, want het hele ziekte en overlijdens gebeuren koste ons al gauw 400 euro.
maar na indienen nog maar 20% hiervan.
joris is nooit verzekerd geweest. gelukkig hebben we bij hem zelden hoge kosten gehad, alleen zijn tumor verwijderen en toen kwam het vakantiegeld net binnen
storm zat hier ook bij, nu achteraf erg blij om, want het hele ziekte en overlijdens gebeuren koste ons al gauw 400 euro.
maar na indienen nog maar 20% hiervan.
joris is nooit verzekerd geweest. gelukkig hebben we bij hem zelden hoge kosten gehad, alleen zijn tumor verwijderen en toen kwam het vakantiegeld net binnen
- Suzanneke
- Actief
- Mijn ras(sen): Het liefste kruisinkje
Ik heb ook een verzekering bij de Hema afgesloten!
En nee Paisley, Hema dekt geen heupen en ellebogen!
En nee Paisley, Hema dekt geen heupen en ellebogen!