Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Misselijke teken

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

annnie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan en een Vuilnisbakje
Aantal honden: 2

Misselijke teken

Ongelezen bericht door annnie »

Iedere keer als mijn hond een teek heeft en ik dat snertbeest wil verwijderen (blijf mijn hond, kreng) begint hondlief heel erg te smakken en kwijlen.
Hij is er echt een beetje misselijk van. Als ik de teek eens een keertje voor z'n neus houd, zo van 'kijk nou eens waar ik je van gered heb' loopt het water hem uit de bek. En niet op een positieve 'jammie wat is dat voor een lekker hapje' maar meer 'ieuw, haal weg of ik ga over m'n nek' manier.
Ik vind ze ook gruwelijk, maar iemand enig idee wat een teek zo misselijkmakend maakt voor een hond?
Muk

Re: Misselijke teken

Ongelezen bericht door Muk »

Nee, maar als je hond er zo misselijk van wordt, zou je ook een Scaliborband om kunnen doen bij hem. Scheelt veel teken en je hond is minder misselijk.
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

Muk schreef:Nee, maar als je hond er zo misselijk van wordt, zou je ook een Scaliborband om kunnen doen bij hem. Scheelt veel teken en je hond is minder misselijk.

Kan mijn hond niet tegen door een bepaalde stof die in de meeste andere tekenbanden ook zit , dus ik spoor ze zelf op.
Maar gelukkig zijn Kiki's teken blijkbaar niet misselijkmakend genoeg voor haar om te gaan kwijlen of zo.
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
Tanja Simba&Bella
Zeer actief

Ongelezen bericht door Tanja Simba&Bella »

Wordt hij misselijk van de tekenbeet of misselijk van de handeling ( teek eraf halen)?
Groetjes, Tanja

Voor altijd in mijn hart: Bella 18-04-2002 - 25-02-2013 , Simba 26-07-2004 - 10-07-2015

Het is stil in mijn hart, stil in ons huis. Ik mis jullie en troost mij met de gedachten dat jullie nu weer samen zijn. Mijn maffe duo......bedankt voor de mooie jaren. Ik zal jullie nooit vergeten.......
annnie
Zeer actief

Hij wordt pas misselijk als ik aan het beestje zit en al helemaal als ik hem er aan laat ruiken.

Met anti-tekenbehandelingen ben ik bekend. Helaas weren die niet 100% van de teken. Dus moet ik er zo nu en dan eentje van hem af plukken (dit was pas de eerste van het jaar) . Die misselijkheid is verder geen ramp. Teek weg en het is over, maar ik vroeg me af of iemand wist waar het vandaan kwam. Ik heb het niet eerder bij een hond meegemaakt.
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

cooperv schreef:Hij wordt pas misselijk als ik aan het beestje zit en al helemaal als ik hem er aan laat ruiken.

Met anti-tekenbehandelingen ben ik bekend. Helaas weren die niet 100% van de teken. Dus moet ik er zo nu en dan eentje van hem af plukken (dit was pas de eerste van het jaar) . Die misselijkheid is verder geen ramp. Teek weg en het is over, maar ik vroeg me af of iemand wist waar het vandaan kwam. Ik heb het niet eerder bij een hond meegemaakt.
Ach, welnee. Dat is helemaal geen misselijkheid. Dat is gewoon iets van "ieuwww, vies". En dat is precies wat ik gebruik om teken op te sporen. Als Saar ergens op haar eigen of Mieppies lijf mij iets 'aanwijst' gaat dat ook gepaard met schuimbekkie. En als ik de geplette teek dan voor haar neus hou (ondertussen, "Heel goed meis! Zie je wel, goed opgespoord, dood aan alle teken!") dan is het even proesten, en dan is het teek weg.
annnie
Zeer actief

Marion. schreef:
cooperv schreef:Hij wordt pas misselijk als ik aan het beestje zit en al helemaal als ik hem er aan laat ruiken.

Ach, welnee. Dat is helemaal geen misselijkheid. Dat is gewoon iets van "ieuwww, vies". En dat is precies wat ik gebruik om teken op te sporen. Als Saar ergens op haar eigen of Mieppies lijf mij iets 'aanwijst' gaat dat ook gepaard met schuimbekkie. En als ik de geplette teek dan voor haar neus hou (ondertussen, "Heel goed meis! Zie je wel, goed opgespoord, dood aan alle teken!") dan is het even proesten, en dan is het teek weg.
Haha, zo had ik het nog niet bekeken :D
jacq1970
Zeer actief
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door jacq1970 »

gewoon die teek ervan af plukken en geen raar gedoe met voor de neus houden enzo....Bowie van mij vind dat gedoe ook helemaal niets en als ik dan ook nog met die teek voor dr neus ga lopen zwieren met een " kijk eens" wordt ze helemaal ongemakkelijk... gewoon niet doen.
Afbeelding
Pemba
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tibetaanse teriër

Ongelezen bericht door Pemba »

Die van mij willen juist even ruiken aan wat ik van hun lijf heb gepeuterd :wink:
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

ik heb nog nooit een teek voor hun snufferd gehouden :denken: waar is dat in vredesnaam goed voor???

Ik pluk ze eruit zonder enige poespas en daarna wordt de teek direct vermoord, hetzij platgestamt hetzij ritueel verbrand... maar dat laatste kan onderweg dus niet ff dat doe ik alleen thuis :cool2:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Browny
Zeer actief
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door Browny »

het kan ook een kalmerend signaal zijn, omdat hij pas smakt/likt als jij aan zijn lijf plukt en ook nog iets daarna onnodig voor zijn snufferd houd, waar de hond niets van begrijpt :wink:
sommige honden hebben dat ook bij kammen/borstelen.. worden ze niet misselijk van maar vinden het gewoon spannend..

sommige honden trekken ze er zelf uit, dan kan ik wel begrijpen als ze er een nare smaak van in de mond krijgen :engel:
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”