Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Heel erg last hebben van de warmte
Moderator: moderatorteam
-
Sanner
- Zeer actief
Heel erg last hebben van de warmte
Kiwi kan ineens heel slecht tegen de warmte. Na een klein rondje kan ze amper nog lopen. Ik heb haar eergister gewoon een stukje moeten tillen.
Nou is het ook warm natuurlijk maar ik vind dit wel erg overdreven. Jamie heeft ook last van de warmte maar op een andere manier.
Vorig jaar had ze daar zeker nog niet zo'n last van.
Nou komt Kiwi natuurlijk uit het buitenland en dan denk ik dus aan al die enge ziektes. Maak ik me terecht zorgen? Beter even laten checken bij de dierenarts?
Iemand die dit herkent en een idee heeft?
Nou is het ook warm natuurlijk maar ik vind dit wel erg overdreven. Jamie heeft ook last van de warmte maar op een andere manier.
Nou komt Kiwi natuurlijk uit het buitenland en dan denk ik dus aan al die enge ziektes. Maak ik me terecht zorgen? Beter even laten checken bij de dierenarts?
-
Safari
Re: Heel erg last hebben van de warmte
Het was warm de afgelopen dagen maar als ik mijn Mops als graadmeter mag nemen,( hij heeft echt snel last van de warmte), die heeft nog vrolijk rondjes park gerend. Ik heb hem nog nooit hoeven tillen.
Ik zou er even mee langs de DA. Kiwi is toch ook nog niet zo oud?
-
Simone88
- Actief
- Mijn ras(sen): Wawa's en een waussie
- Aantal honden: 3
Het gaat om de chi toch? Die is natuurlijk wel zwart.. dat verschil merk ik heel erg bij mijn chihuahua's. De een is rood en gaat heerlijk in de zon liggen bakken terwijl de ander is tricolour (met veel zwart) en die heeft het veel sneller warm.
Misschien kun je zo'n koelbandje proberen?
Misschien kun je zo'n koelbandje proberen?
- balou2000
- Actief
Ik heb een maltezer van 6 jaar en die had de afgelopen dagen ook extreem last van de warmte, ze liep te hijgen alsof ze benauwd was en was niet voorruit te krijgen , misschien omdat het zo plots weer warm was of zo
-
Sanner
- Zeer actief
Nee niet de chihuahua.
Jamie is de chihuahua en die heeft het ook wel zwaar met de warmte hoor maar zij is inderdaad zwart.
Maar Jamie hijgt dan gewoon heel erg.
Kiwi komt amper nog vooruit.
En bij een mopshond is het dan nog wel te begrijpen. Kiwi heeft gewoon een normale neus, slank enz.
Ik wil dan wel op zoek naar een dierenarts die verstand heeft van buitenlandsehonden-ziektes. Dus als iemand er een weet rondom Nijmegen?
Wel is ze laatst ziek geweest, erge diarree een aantal dagen.
Ik merkte vorig jaar ook wel dat ze dan wat slomer werd maar niet zo extreem.
Denk dat ik het nog even aankijk en als het niet verbeterd of het wordt erger dan ga ik naar de dierenarts.
Jamie is de chihuahua en die heeft het ook wel zwaar met de warmte hoor maar zij is inderdaad zwart.
Maar Jamie hijgt dan gewoon heel erg.
Kiwi komt amper nog vooruit.
Nee, Kiwi is pas 3 zo ongeveer.Safari schreef:Het was warm de afgelopen dagen maar als ik mijn Mops als graadmeter mag nemen,( hij heeft echt snel last van de warmte), die heeft nog vrolijk rondjes park gerend. Ik heb hem nog nooit hoeven tillen.
En bij een mopshond is het dan nog wel te begrijpen. Kiwi heeft gewoon een normale neus, slank enz.
Ik wil dan wel op zoek naar een dierenarts die verstand heeft van buitenlandsehonden-ziektes. Dus als iemand er een weet rondom Nijmegen?
Ik heb geen thermometer haha. Kan ik morgen wel even halen maar geloof niet dat ze koorts heeft.Jion schreef:Even haar temperatuur nemen?
Hier zijn ze de eerste warme dagen van het jaar ook heel sloom (en de eerste koude dagen heel rillerig), dan moeten ze blijkbaar even wennen aan de omslag. Maar als jij dat in eerdere jaren nooit hebt gemerkt bij Kiwi is het misschien toch iets anders.
Wel is ze laatst ziek geweest, erge diarree een aantal dagen.
Ik merkte vorig jaar ook wel dat ze dan wat slomer werd maar niet zo extreem.
Denk dat ik het nog even aankijk en als het niet verbeterd of het wordt erger dan ga ik naar de dierenarts.
- Rami
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!
- Aantal honden: 2
Ja, sommige honden hebben eerder last van de warmte, tenminste, die ervaring heb ik wel. Soms wil goed ontwollen nog wel eens helpen. Dat is bij Silka in ieder geval zo. Nu gaat het met haar nog goed hoor, maar als het echt warm is, dan loop ik overdag nauwelijks met haar. Ze vindt er echt geen pest aan. De lange rondes doen we dan echt heel vroeg of heel laat.
Wel of niet uit buitenland, zal er niet zo veel mee te maken hebben (mits ze gezond zijn, uiteraard). Sam komt uit Griekenland en vindt zon heerlijk, hij gaat echt liggen bakken. Silka komt uit Turkije en zij zoekt het liefst de schaduw op.
Wel of niet uit buitenland, zal er niet zo veel mee te maken hebben (mits ze gezond zijn, uiteraard). Sam komt uit Griekenland en vindt zon heerlijk, hij gaat echt liggen bakken. Silka komt uit Turkije en zij zoekt het liefst de schaduw op.
-
~Suzanne~
- Zeer actief
Voor mij is zoiets heel simpel; als JIJ het niet vertrouwd, dan even langs de DA. Jij kent je hond... jij kunt inschatten of dit normaal is of niet....Sanner schreef:Kiwi kan ineens heel slecht tegen de warmte. Na een klein rondje kan ze amper nog lopen. Ik heb haar eergister gewoon een stukje moeten tillen.
Ik denk niet meteen aan heel erge dingen maar maar het kan wel, als in 'het is een mogelijkheid'... dan liever nu naar de DA en weten wat er speelt zodat je kunt ingrijpen dan later zeggen "had ik maar"....
Voor veel honden is het nu even schakelen (en voor veel mensen ook) maar goed, wat ik zeg.. liever een keer "voor JanDoedel" dan te laat naar de DA.
Suzanne
-
Sanner
- Zeer actief
Ja, daar heb je gelijk in. Al is het maar voor mijn eigen gemoedsrust.~Suzanne~ schreef:Voor mij is zoiets heel simpel; als JIJ het niet vertrouwd, dan even langs de DA. Jij kent je hond... jij kunt inschatten of dit normaal is of niet....Sanner schreef:Kiwi kan ineens heel slecht tegen de warmte. Na een klein rondje kan ze amper nog lopen. Ik heb haar eergister gewoon een stukje moeten tillen.
Ik denk niet meteen aan heel erge dingen maar maar het kan wel, als in 'het is een mogelijkheid'... dan liever nu naar de DA en weten wat er speelt zodat je kunt ingrijpen dan later zeggen "had ik maar"....
Voor veel honden is het nu even schakelen (en voor veel mensen ook) maar goed, wat ik zeg.. liever een keer "voor JanDoedel" dan te laat naar de DA.
Suzanne
-
~Suzanne~
- Zeer actief
Sanner schreef:Ja, daar heb je gelijk in. Al is het maar voor mijn eigen gemoedsrust.~Suzanne~ schreef:Voor mij is zoiets heel simpel; als JIJ het niet vertrouwd, dan even langs de DA. Jij kent je hond... jij kunt inschatten of dit normaal is of niet....Sanner schreef:Kiwi kan ineens heel slecht tegen de warmte. Na een klein rondje kan ze amper nog lopen. Ik heb haar eergister gewoon een stukje moeten tillen.
Suzanne
Voor mij werkt het zo.
Kijk, ik kan soms heel erg in paniek raken en meteen het ergste denken maar de andere kant is dat je natuurlijk niet je eigen gevoel moet negeren.
Laat dan maar even APK_tje doen en als het serieus lijkt een bloedonderzoekje... als eruit komt dat er wat is, dan kun je wat en komt eruit "zo gezond als een vis maar erg warmtegevoelig" weet je dat ook
Suzanne
-
Simone88
- Actief
- Mijn ras(sen): Wawa's en een waussie
- Aantal honden: 3
Misschien juist omdat ie laatst ziek is geweest dat ie nog niet zo'n goed uithoudingsvermogen heeft
- Demi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Rottweilers en het Kenzo, Izzy en Ivy ras!
- Aantal honden: 4
- Contacteer:
Ik heb ook altijd een paar buitenlandertjes lopenen de ene hijgt snel, de andere helemaal niet. Ben je lid van het buitenlandse hondenforum? Misschien dat ze het daar herkennen als een symptoom?
Een van mijn vorige honden uit het buitenland ging meteen heel langzaam lopen als het warm was. Ze kwam van de Antillen en was het waarschijnlijk gewend om rustig te doen met warmte
Een van mijn vorige honden uit het buitenland ging meteen heel langzaam lopen als het warm was. Ze kwam van de Antillen en was het waarschijnlijk gewend om rustig te doen met warmte
Lieve lieve Lila, Calsey, Damien en Donja, ik mis jullie..
-
Sanner
- Zeer actief
Zo een ben ik dus ook, googlen helpt dan ook niet echt. Lees je alleen maar horrorverhalen.~Suzanne~ schreef:Sanner schreef:Ja, daar heb je gelijk in. Al is het maar voor mijn eigen gemoedsrust.~Suzanne~ schreef:Voor mij is zoiets heel simpel; als JIJ het niet vertrouwd, dan even langs de DA. Jij kent je hond... jij kunt inschatten of dit normaal is of niet....Sanner schreef:Kiwi kan ineens heel slecht tegen de warmte. Na een klein rondje kan ze amper nog lopen. Ik heb haar eergister gewoon een stukje moeten tillen.
Suzanne
Voor mij werkt het zo.
Kijk, ik kan soms heel erg in paniek raken en meteen het ergste denken maar de andere kant is dat je natuurlijk niet je eigen gevoel moet negeren.
Laat dan maar even APK_tje doen en als het serieus lijkt een bloedonderzoekje... als eruit komt dat er wat is, dan kun je wat en komt eruit "zo gezond als een vis maar erg warmtegevoelig" weet je dat ookDan heb je rust en kun je ook maatregelen nemen: vroeg in de ochtend of laat in de avond de grote ronde bijvoorbeeld.
Suzanne
Met Jamie dacht ik vorig jaar ook dat er wat mis was en dat bleek uiteindelijk ook zo te zijn, ze had een bmo. Was al een tijdje sloom maar verder geen symptomen.
Dat voel je toch aan denk ik, dus dat kan ik ook maar beter niet negeren.
-
Sanner
- Zeer actief
Ja ben daar wel lid, plaats alleen amper wat. Zal ik morgen even doen, zit nu op mijn telefoon, niet handig.Demi schreef:Ik heb ook altijd een paar buitenlandertjes lopenen de ene hijgt snel, de andere helemaal niet. Ben je lid van het buitenlandse hondenforum? Misschien dat ze het daar herkennen als een symptoom?
Maar Kiwi is wel gewoon enthousiast in de warmte, zoekt ook de zon op in de tuin. Ze begint de wandeling ook enthousiast maar dan ineens is ze 'op'. Heb haar gister los naar huis laten lopen en ik moest echt in slakkentempo, ze bleef een eind achter. Laatste stukje dus maar getild. Normaal loopt ze altijd voor me uit.
-
Sanner
- Zeer actief
Geen idee of dat zo'n invloed kan hebben.Simone88 schreef:Misschien juist omdat ie laatst ziek is geweest dat ie nog niet zo'n goed uithoudingsvermogen heeft
- Demi
- Zeer actief
- Contacteer:
Is ze wel eens getest op de MZZ?Sanner schreef:Ja ben daar wel lid, plaats alleen amper wat. Zal ik morgen even doen, zit nu op mijn telefoon, niet handig.Demi schreef:Ik heb ook altijd een paar buitenlandertjes lopenen de ene hijgt snel, de andere helemaal niet. Ben je lid van het buitenlandse hondenforum? Misschien dat ze het daar herkennen als een symptoom?
Maar Kiwi is wel gewoon enthousiast in de warmte, zoekt ook de zon op in de tuin. Ze begint de wandeling ook enthousiast maar dan ineens is ze 'op'. Heb haar gister los naar huis laten lopen en ik moest echt in slakkentempo, ze bleef een eind achter. Laatste stukje dus maar getild. Normaal loopt ze altijd voor me uit.
-
Sanner
- Zeer actief
Ja, ze is toen positief getest op babesia maar dat is in Portugal behandeld. Verder alles negatief maar dat wil volgens mij ook niet alles zeggen..
- Demi
- Zeer actief
- Contacteer:
Sanner schreef:Ja, ze is toen positief getest op babesia maar dat is in Portugal behandeld. Verder alles negatief maar dat wil volgens mij ook niet alles zeggen..
Nee helaas zegt dat niet alles. Ik heb een hond gehad die op Curacao negatief getest was en bleek hartworm en ehrlichia te hebben
Izzy was negatief getest op alles en in Nederland bleek ze leishmania, ehrlichia en demodex te hebben. Gelukkig zijn de LM en ehr. slapend nu. Hopelijk voor altijd maar ja je weet maar nooit
- wiebel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Herder mix Boef
- Aantal honden: 1
Boef heeft het ook, hij is 3 jaar en komt uit Spanje. Heb hem pas vanaf december en voor mij was het ook vreemd dat hij het zo snel warm heeft en veel en lang doorhijgt. Ik ben langs de arts geweest en was niks aan de hand met hart en longen.
Hij doet het liefste zo weinig mogelijk als het warm is, zoekt buiten de schaduw op. Alleen stopt hij niet met spelen dus dat bepaal ik maar voor hem.
Denk dat het bij boef gewoon een stukje aard is, warm is niks doen. Sochtends en savonds of als het wat koeler is heeft hij er minder last van. Ik hou de uitlaat rondjes overdag gewoon wat korter, hij vind het prima.
Hij doet het liefste zo weinig mogelijk als het warm is, zoekt buiten de schaduw op. Alleen stopt hij niet met spelen dus dat bepaal ik maar voor hem.
Denk dat het bij boef gewoon een stukje aard is, warm is niks doen. Sochtends en savonds of als het wat koeler is heeft hij er minder last van. Ik hou de uitlaat rondjes overdag gewoon wat korter, hij vind het prima.
In loving memory Tasio ??-??-???? - 29-4-2012 &
Buka 18-12-2000 - 29-9-2012
Buka 18-12-2000 - 29-9-2012
- Ri@nne
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Baasje van Kai, mijn kleine boefje.
Hier ook een hondje wat er erg last van had.. nou is Bonnie al 14, maar toch.. dood eng vind ik 't!
-
Sanner
- Zeer actief
Vandaag had ze helemaal nergens last van. Ze heeft heerlijk gerend. Ik ga het toch nog maar even aankijken, naar de dierenarts kunnen we altijd nog. Zoals ze vandaag was heb ik niet het idee dat er wat mis is. Misschien was het toen toch wel echt te ineens extreem warm voor d'r.
- hewi
- Zeer actief
Sterntanzerin anders ff een pb sturen haar vorige hond had Erlichia zij woont ook in Nijmegen maar volgens mij ging
zij naar een dierenarts in Duitsland.
Ik heb redelijk veel gelezen over mzz maar dat daar niet tegen warmte kunnen bij hoort, heb ik nog niet gehoord
maar als je het niet vertrouwt ff laten checken, hopelijk is het niks engs!
zij naar een dierenarts in Duitsland.
Ik heb redelijk veel gelezen over mzz maar dat daar niet tegen warmte kunnen bij hoort, heb ik nog niet gehoord
maar als je het niet vertrouwt ff laten checken, hopelijk is het niks engs!
- Paisley
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie
Heeft ze wel genoeg gedronken? Ik heb laatst, ondanks dat ze water voor dr neus had staan, te maken gehad met een licht uitgedroogde pup. Toen ze eenmaal zich beroerd begon te voelen, wilde ze niets meer dus ook niet drinken.
Op andere warme dagen dit jaar heb ik erop toegezien dat ze genoeg dronk (en met wat melk door het water wilde ze wél drinken) en toen was ze kiplekker.
Ideetje maar. Ik had er in ieder geval toen niet aan gedacht, omdat ze wel water tot dr beschikking had.
Op andere warme dagen dit jaar heb ik erop toegezien dat ze genoeg dronk (en met wat melk door het water wilde ze wél drinken) en toen was ze kiplekker.
Ideetje maar. Ik had er in ieder geval toen niet aan gedacht, omdat ze wel water tot dr beschikking had.

-
Corneliana
- Zeer actief
de weersomslag is elke keer wel groot.Sanner schreef:Vandaag had ze helemaal nergens last van. Ze heeft heerlijk gerend. Ik ga het toch nog maar even aankijken, naar de dierenarts kunnen we altijd nog. Zoals ze vandaag was heb ik niet het idee dat er wat mis is. Misschien was het toen toch wel echt te ineens extreem warm voor d'r.
ik probeer als het nu zo warm is savonds om half 8 pas echt te gaan wandelen.
-
moniek&bo
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden retriever
Ik heb voor Bo zo'n koelhalsband gekocht en ze is nu een stuk minder aan het hijgen enz bij warm weer.
Gelukkig heeft ze deze week ook ontdekt dat zwemmen leuk is dus dan kan ze ook ff lekker afkoelen in het water en zo ook bij warm weer haar energie kwijt.
Gelukkig heeft ze deze week ook ontdekt dat zwemmen leuk is dus dan kan ze ook ff lekker afkoelen in het water en zo ook bij warm weer haar energie kwijt.
-
Sanner
- Zeer actief
Twijfelmuts dat ik ben heb ik toch een bloedtest laten doen.
Ze is de laatste dagen vaak 's ochtends misselijk, heb het idee dat ze niet zo goed in haar vel zit.
Dierenarts zei ook dat het wel slim is om bij buitenlandse hondjes iedere twee jaar een bloedtest te laten doen.
Als de ziekte 'slaapt' kunnen ze het ook niet vinden in het bloed.
Dus nu afwachten, eind van de week de uitslag.
Ze is de laatste dagen vaak 's ochtends misselijk, heb het idee dat ze niet zo goed in haar vel zit.
Dierenarts zei ook dat het wel slim is om bij buitenlandse hondjes iedere twee jaar een bloedtest te laten doen.
Als de ziekte 'slaapt' kunnen ze het ook niet vinden in het bloed.
Dus nu afwachten, eind van de week de uitslag.
-
Safari
Spannend en eigenlijk best een goede tip van je DA. Ik duim dat er niets bijzonders uitkomt. 

Bonnie 09-05-'99 ~ 06-09-'15