Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Giardia, wat kun je er zelf aan doen?
Moderator: moderatorteam
-
Annedee
- Erelid
- Mijn ras(sen): Oudduitse Herder, maar vind bijna alle honden leuk
- Aantal honden: 1
Giardia, wat kun je er zelf aan doen?
Hajo is net terug van de da en ontlasting is nagekeken, helaas positief giardia.
Uiteraard heeft hij nu een kuur en daarna moet ik weer terug komen met zijn ontlasting. Ik heb al gelezen dat ik in huis alles zo goed mogelijk moet schoonmaken (stoomreiniger), en dat je zelf ook uit moet kijken en vaak handenwassen. Nu heb ik ook gelezen dat ik Hajo op de 3e en de 5e dag moet wassen, maar ergens anders stond weer dat het niet nodig is en alleen zijn achterste schoon moet maken als er wat aan zit. En dat het besmettelijk is, moet is hem dan weg houden bij andere honden, dat zijn wel de honden die hij elke dag ziet, die zouden dan toch al besmet moeten zijn? Ook heb ik iets gelezen over een chinees kruiden mengsel, maar natuurlijk geef ik hem nu alleen zijn kuur van de dokter. Nou ja, alle tips zijn welkom in elk geval........
- marian*
- Erelid
- Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
- Contacteer:
Re: Giardia, wat kun je er zelf aan doen?
Welke kuur heb je meegekregen ?
Wat ik toen heb gedaan : alle hondenspullen dagelijks zo heet mogelijk wassen , huis stomen , handen wassen met desinfecterende zeep , in Dettol gedrenkte handdoeken op alle huisin - en - uitgangen , ontlasting opruimen en nadat de hond gepoept heeft billen afvegen met een babydoekje dat je tegelijk met het zakje ontlasting weggooit ( om herbesmetting via oplikken van cystes te voorkomen ) .
Wat ik toen heb gedaan : alle hondenspullen dagelijks zo heet mogelijk wassen , huis stomen , handen wassen met desinfecterende zeep , in Dettol gedrenkte handdoeken op alle huisin - en - uitgangen , ontlasting opruimen en nadat de hond gepoept heeft billen afvegen met een babydoekje dat je tegelijk met het zakje ontlasting weggooit ( om herbesmetting via oplikken van cystes te voorkomen ) .

Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
-
~Suzanne~
- Zeer actief
Als een hond iets heeft wat zo besmettelijk is zou ik hem 100% zeker bij andere honden weghouden, ook niet naar cursus oid. Ook contacten op straat maar even niet.Annedee schreef:Hajo is net terug van de da en ontlasting is nagekeken, helaas positief giardia.Uiteraard heeft hij nu een kuur en daarna moet ik weer terug komen met zijn ontlasting. Ik heb al gelezen dat ik in huis alles zo goed mogelijk moet schoonmaken (stoomreiniger), en dat je zelf ook uit moet kijken en vaak handenwassen. Nu heb ik ook gelezen dat ik Hajo op de 3e en de 5e dag moet wassen, maar ergens anders stond weer dat het niet nodig is en alleen zijn achterste schoon moet maken als er wat aan zit. En dat het besmettelijk is, moet is hem dan weg houden bij andere honden, dat zijn wel de honden die hij elke dag ziet, die zouden dan toch al besmet moeten zijn? Ook heb ik iets gelezen over een chinees kruiden mengsel, maar natuurlijk geef ik hem nu alleen zijn kuur van de dokter. Nou ja, alle tips zijn welkom in elk geval........
En, ontlasting, zeker nu, op straat opruimen.
Het is even niet anders helaas.
Suzanne
- renee-uk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder
moet even denken maar geloof dat ik wel de hondenbedden wat vaker gewassen heb en wat vaker met dettol gedweild heb toen ze hier allebei giardia hadden maar verder niet zoveel bijzonders heb gedaan.
giardia vind je buiten overal en dan lijkt het zo onzinnig om van je huis een steriele vesting te maken als ze het op de hoek toch weer tegenkomen.
jan was er met een panacur kuurtje meteen vanaf, bij gina duurde dat wat langer en die heeft er een verlengde metrazolkuur voor nodig gehad om er af te komen.
giardia vind je buiten overal en dan lijkt het zo onzinnig om van je huis een steriele vesting te maken als ze het op de hoek toch weer tegenkomen.
jan was er met een panacur kuurtje meteen vanaf, bij gina duurde dat wat langer en die heeft er een verlengde metrazolkuur voor nodig gehad om er af te komen.

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
- samantha!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador retriever
- Aantal honden: 6
Ik doe niet zoveel, honden die gewoon buiten komen in contact met (ontlasting van) andere honden worden er vaak zat aan blootgesteld, dat voorkom je toch niet.
Tiesto had Giardia toen hij hier kwam en ik heb alleen hem een kuurtje gegeven, de rest niet.
Verder heb ik ook niks extra gedaan, ontlasting ruim ik altijd al op
Na het kuurtje was het ook gewoon over bij hem.
Tiesto had Giardia toen hij hier kwam en ik heb alleen hem een kuurtje gegeven, de rest niet.
-
bouvierpoedel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.
Dit dus.samantha! schreef:Ik doe niet zoveel, honden die gewoon buiten komen in contact met (ontlasting van) andere honden worden er vaak zat aan blootgesteld, dat voorkom je toch niet.
Het zit overal en die andere honden lopen zonder contact met jouw hond te hebben toch wel giardia op als het moet.
Jouw hond heeft het ook in zijn eigen kringetje opgelopen.
Wat je zegt ben je zelfffff 

- marian*
- Erelid
- Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
- Contacteer:
Hoe lang heeft jouw hond het trouwens al ?
Het wordt nog weleens niet onderkend door dierenartsen en dus kan je hond er heel ziek van zijn doordat het niet adequaat behandeld wordt.
Het wordt nog weleens niet onderkend door dierenartsen en dus kan je hond er heel ziek van zijn doordat het niet adequaat behandeld wordt.

Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
-
Muk
Je hebt neem ik aan Panacur meegekregen? Dat werkt het beste namelijk.
- renee-uk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder
niet altijd, soms reageren ze beter op een kuurtje metrazolMuk schreef:Je hebt neem ik aan Panacur meegekregen? Dat werkt het beste namelijk.

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
-
Muk
Ok, dat wist ik niet. Weer wat geleerd, bedankt.renee-uk schreef:niet altijd, soms reageren ze beter op een kuurtje metrazolMuk schreef:Je hebt neem ik aan Panacur meegekregen? Dat werkt het beste namelijk.
-
Annedee
- Erelid
- Mijn ras(sen): Oudduitse Herder, maar vind bijna alle honden leuk
Sorry dat ik zo traag reageer maar internet heeft er de hele middag uitgelegen hier, pff wat mis je dat dan meteen zeg.
Maar goed, Hajo heeft Metrobac meegekregen en Tolfedine tegen de pijn, volgens de da hebben ze er behoorlijk buikpijn van.
Het heeft inderdaad niet zoveel zin om je huis helemaal te ontsmetten als het buiten zoveel voorkomt. Uit voorzorg zal ik wel de ontlasting zoveel mogelijk opruimen en andere honden zoveel mogelijk ontlopen. Maar ik denk dat het ook wel met de weerstand te maken heeft van de hond zelf, want de Kooiker van mijn zus, waar we elke dag mee wandelen is ook getest en dat was (gelukkig) negatief. Nou dan ga ik dus maar proberen om zijn weerstand zoveel mogelijk op te bouwen, hij heeft inderdaad wel al zijn hele leven snel last van diarree.
Allemaal bedankt voor het reageren, ik ben nu toch wel een beetje gerustgesteld.
Maar goed, Hajo heeft Metrobac meegekregen en Tolfedine tegen de pijn, volgens de da hebben ze er behoorlijk buikpijn van.
Het heeft inderdaad niet zoveel zin om je huis helemaal te ontsmetten als het buiten zoveel voorkomt. Uit voorzorg zal ik wel de ontlasting zoveel mogelijk opruimen en andere honden zoveel mogelijk ontlopen. Maar ik denk dat het ook wel met de weerstand te maken heeft van de hond zelf, want de Kooiker van mijn zus, waar we elke dag mee wandelen is ook getest en dat was (gelukkig) negatief. Nou dan ga ik dus maar proberen om zijn weerstand zoveel mogelijk op te bouwen, hij heeft inderdaad wel al zijn hele leven snel last van diarree.
Allemaal bedankt voor het reageren, ik ben nu toch wel een beetje gerustgesteld.