Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Help! Mijn tuin...

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Sammiez
Actief
Mijn ras(sen): kruising klein/middelgroot
kruising border*appensenner
Aantal honden: 2

Help! Mijn tuin...

Ongelezen bericht door Sammiez »

Na de komst van Zorro, een middelmaat kruising, nu een half jaar geleden gaat het hard bergaf met onze tuin.
We hebben een grasveld in de tuin liggen en dit heeft ontzettend te lijden onder al het geren, gegraaf en geplas in de tuin. Het graven kan ik hem nog wel afleren, maar het rennen en plassen?
Voordat ik kinderen kreeg liet ik altijd eerst de hond uit 's morgens, en daarna ging ik pas eten. Maar met de komst van de kids heb ik dit afgeschaft en is het dus toegestaan voor de honden om hun behoefte in de tuin te doen. Dit was geen probleem met onze kleinere kruising, dit teefje doet haar behoefte netjes op de daarvoor aangewezen plaats (een grote, vaste plantenbak) en niemand die er last van heeft. Maar de nieuwe reu tilt overal zijn poot tegen op, rent als een dolle over het grasveld heen en als het even kan graaft hij hele kuilen. :boos:

Ik zit er toch weer aan te denken om ze eerst uit te laten als de dag begint zodat hij zijn behoefte buiten de tuin moet gaan doen en hij alvast wat energie kwijt is. Maar dat lijkt me best lastig met die twee kleine kinderen van me. Voordat ik iedereen aangekleed heb en we allemaal gegeten hebben is het toch al gauw half negen. En als de oudste straks naar school gaat word dat nog later natuurlijk.

Hoe doen jullie dat? Mogen jullie honden hun behoefte in de tuin doen? Hebben jullie gras in de tuin liggen en hoe gaat dat icm de honden?
hondentrimsalonsamantha.webklik.nl
Roompie
Zeer actief
Aantal honden: 1

Re: Help! Mijn tuin...

Ongelezen bericht door Roompie »

Hier mogen ze hun allerergste nood s,morgens in de tuin doen maar omdat ik binnenkort ga verhuizen en ik daar een mooie strakke tuin heb/krijg mag dat dus zometeen niet meer.
Dus dan wordt het gewoon s,morgens vroeg ff rondje lopen ipv in de tuin.
Afbeelding
ailaina
Actief
Mijn ras(sen): Chihuahua x boomer en een yorkshire terrier

Ongelezen bericht door ailaina »

Onze honden leerden met het zindelijk worden dat ze hun behoefte in de tuin moesten doen. Dat werkte prima, maar uiteindelijk wil je dat natuurlijk niet. Nu laten we ze 's ochtends uit, voordat ze los mogen lopen in de tuin. Tussendoor mogen ze wel naar buiten om nog te plassen en rond te rennen. In de middag laten we ze nog een keer uit en 's avonds... Dus leren ze de grote behoefte tijdens de wandeling te doen. We zeggen 'nee' als ze toch in de tuin gaan zitten en laten ze dan snel uit, zodat ze het wel tijdens de wandeling moeten doen. Dat werkt nu prima...

Ik vond dat onze hondjes het snel onder de knie hadden..
Afbeelding
“The sea is nothing but a library of all the tears in history.”
― Lemony Snicket
sybertje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Terriermix

Ongelezen bericht door sybertje »

Ik laat mijn hond pas uit als ik de kinderen naar school breng. Dan fietsen we door naar de vijvers hier. Django kan het prima ophouden tot die tijd.
Magic
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie

Ongelezen bericht door Magic »

Ik zou lekker wat eerder opstaan en eerst met je honden wandelen, zodat je ze kunt afleren om hun behoeftes in de tuin te doen. Dat vind ik toch wel erg vies, vooral als er ook kleine kinderen moeten spelen. Die raken alles aan, stoppen alles in hun mond... nee, bah.

Wij hebben tegels, gras en borders in de tuin en ze hebben geleerd dat ze overal van af moeten blijven. Ze weten dat buiten plassen/poepen = linea recta naar binnen. Hebben ze snel genoeg door :ok:
Afbeelding
Iedere dag feest!
Magic
Zeer actief

Ongelezen bericht door Magic »

sybertje schreef:Ik laat mijn hond pas uit als ik de kinderen naar school breng. Dan fietsen we door naar de vijvers hier. Django kan het prima ophouden tot die tijd.
Dat kan ook nog inderdaad :).
Afbeelding
Iedere dag feest!
Corneliana
Zeer actief

Ongelezen bericht door Corneliana »

ik zet mijn wekker om 06.00 uur, laat op mijn gemak de hond uit. daarna pas worden de kinderen wakker. ligt er wel aan of je alleenstaand bent dan zou ik het niet doen maar mijn man ligt dan ook nog op bed. is lekker wakker worden op de vroege ochtend.
suzan25
Zeer actief
Mijn ras(sen): Shetland Sheepdog

Ongelezen bericht door suzan25 »

Ik laat de honden heel vroeg uit als mijn man nog thuis is en daarna haal ik mijn zoontje uit bed en ga ik eten, werkt perfect hier.
wiebel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Herder mix Boef

Ongelezen bericht door wiebel »

ik heb geen kinderen, maar als ik wakker word trek ik mijn kleren aan(vaak gewoon een joggingsbroek ofzo) en ga wandelen. nog voordat ik ook maar iets anders doe. kom ik thuis van wandelen krijgt de hond eten en daarna kom ik zelf... douchen, eten enz.

ooh en mijn hond mag niet in de tuin plassen of maar een poot in het zand of in de planten doen.
In loving memory Tasio ??-??-???? - 29-4-2012 &
Buka 18-12-2000 - 29-9-2012
Lief
Zeer actief
Mijn ras(sen): Alaska Malamutes
Contacteer:

Ongelezen bericht door Lief »

Mijn honden wonen in de tuin en dat is her en der wel te zien.
Jammer dan.

We gaan delen nu ook iets meer hondproof inrichten, maar ja, ze zullen heus nog wel eens een kuil graven, een takje opeten etc. Het gras gaat eruit, want dat ziet er niet meer uit en is ook niet onderhoudbaar. Ik krijg ze ook niet aan hun verstand gepeuterd dat dat gras niet bedoeld is om je behoefte op te doen itt het gras buiten het eigen terrein.

En hier worden ze 's ochtends direct uitgelaten, maar dat voorkomt niets.
Browny
Zeer actief
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door Browny »

onze tuin is hondproof gemaakt.. Als we een keer langer weg zijn dan hebben ze ook toegang tot de tuin en zijn ze altijd vrij om hun behoeftes te doen.
we hebben hoge borders en daar kunnen/gaan ze niet in en de rest is betegeld en 50M2 kunstgras.. één doet absoluut zijn behoefte niet in de tuin. maar de pup bv die doet soms wat in de tuin (is redelijk zindelijk) en twee doen het soms om te markeren..
Als visite de honden mee nemen, dan is het eerste wat ze doen als ze buiten komen, overal hun sporen achterlaten (logisch) en daar doe ik niet spastisch over en laat het gaan.. als ze het binnen maar niet wagen :engel:
ik spoel het af met de hogedrukreiniger of tuinslang en kennelreiniger, werkt perfect breekt alles af en laat geen sporen meer achter maar een heerlijke frisse citronella geur :E:
Afbeelding
Lizzie.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Poedel

Ongelezen bericht door Lizzie. »

je kan een soort van ''pisbak'' maken, als je in een hoek van je tuin een dikke laag grind legt dan heeft je gras daarvan niet te lijden ;)
Afbeelding
** Angela **
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse herder
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door ** Angela ** »

Ik ga altijd eerst naar de wc voor ik me ga aankleden enzo.
Mocht ik dan gepiep van buiten horen ( 2 zitten hier in de kennel buiten ) , of ik zie dat Kenji hoge nood heeft , lijn ik ze na mijn eigen toiletbezoek ;) even snel aan en kunnen ze de hoge nood hier aan de overkant vd straat doen.

Maar ik heb dan ook de luxe dat het uitlaatterrein hier echt pal tegenover is, is ook echt ideaal met pups.
Ff in de ochtendjas en slippertjes naar de overkant, plassen en weer naar binnen.

Dan ga ik me aankleden en kunnen ze voor de grotere ronde

Maar goed , ik heb gelukkig ook geen kinderen ;)
Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints
Rami
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!

Ongelezen bericht door Rami »

Hier ook een aangepaste tuin. Met strategisch geplaatste wilgentakken-hekjes, verhoogde borders, een flink stuk gras (speelgras en ik zaai regelmatig bij) en een vrij wild stuk waar ze lekker kunnen graven.
Plasjes doen ze wel af en toe in de tuin, poepen niet of nauwelijks (alleen als er eens eentje hele hoge nood heeft, bij ziekte of zo).
Afbeelding
Terre
Zeer actief
Mijn ras(sen): Berner sennen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Terre »

Hier moeten ze gewoon wachten tot wij klaar zijn om te gaan lopen, al kan Robi dat nog niet altijd vol en gaat dan alvast een klein rondje.
Plassen in de tuin doen ze hier absoluut niet, wij hebben hier regelmatig kinderen en vinden het niet fris als de honden plassen in de tuin.
En dat weten ze perfect hoor :ok:
Madelief
Zeer actief
Mijn ras(sen): berger de brie débris & beauceron
Contacteer:

Ongelezen bericht door Madelief »

Hier mocht drachtige Yanthe in de tuin. Dat doet ze niet graag, dus dan is dat vind ik "te doen", een gewoonte zal het nooit worden.
Een aparte toilet zou voor haar al helemaal niet werken, want zelfs buiten de tuin, op de verschillende groenstroken, moet het precies een goed plekje zijn anders vertikt ze in alle staten. En zeker niet vaker dan 3 maal op dezelfde plek in korte tijd. :ugh:

Haar zoontje woont hier nog en ja, die mocht dus in de tuin als kleutertje van 9 weken.
Heel handig met zindelijk maken en dat was hij dan ook direct.
Ideaal. Maar ik heb maar een erg klein tuintje, waarvan de helft terras en het ging toch behoorlijk ruiken door de urine. Ook bleef het mannetje langer dan gepland dus heb ik een paar weken geleden een einde gemaakt aan zijn tuinprivileges.
Het stukje "braakliggende" grond waar hij zijn behoefte mocht doen (ik heb altijd direct de keutels verwijderd uiteraard) heb ik een aantal malen omgespit en zelfs een keer overgoten met een gieter warm water met Biotex :hmmm:
De geur is volledig weggegaan gelukkig.

Uiteindelijk gras gelegd, hekje erom en basta. Einde in de tuin uit gaan.
Dat snapte hij gelukkig snel. Heeft nog drie maal gewoon op de tegels geplast, maar ik heb hem daarbij rustig gezegd dat dat niet mocht, onderschept, aangelijnd en direct uitgelaten. Uitvoerig beloond natuurlijk voor een plasje buiten de tuin. Dat kost natuurlijk even tijd. Je moet vaker gaan en kunt de eerste tijd het hondje niet alleen in de tuin laten.
Gelukkig was hij dus al zindelijk en hoefde alleen nog te snappen dat "ons huis" vergroot werd met de tuin en het dus niet meer de bedoeling is dat hij daar plast. En...natuurlijk moet zo'n jong hondje ook leren om niet bij ieder drupje aandrang een klein plasje te doen. Nu vraagt hij mij actief om uit te gaan als hij nodig moet. Gelukt!

Ook mijn vader die tussen de middag kwam om hem even in de tuin te laten, loopt nu in plaats daarvan een rondje met hem.

Ik hoop dat gras helpt om sneller de urine om te zetten en de stank tegengaat, mochten ze nog eens op het gras een plasje doen. Zie ik het, dan zal ik er direct een emmer water overheen gooien.

Maar....eigenlijk zijn alle mogelijke oplossingen voor jouw probleem oplossingen die tijd en aandacht vergen.
In jouw geval zou ik dus als dat inderdaad kan met de kinderen vroeger opstaan om de honden uit te laten, of pas uitlaten als de kinderen naar school zijn. Tot die tijd mogen ze dan gewoon niet meer in de tuin.
Maar afleren om in de tuin te plassen lukt dus eigenlijk alleen als je er naast staat om het ze af te leren. Dus dat betekent niet meer zonder toezicht in de tuin.

Hetzelfde geldt voor het graven van kuilen, en het spelen in de tuin. Hier mogen ze wel spelen. Ik heb wel (te hoge naar mijn zin, maar ja) hekjes om de borders en als het gras goed vastligt mogen ze daar weer lekker spelen en door de tuin rennen.

Ik zou het zeker afleren, vooral aangezien je kinderen ook in de tuin spelen.

Succes!
groetjes Madelief en Yanthe
Afbeelding
Het huishouden van Yanthe Steen: Beaucerons de la Bonhardiesse
Voor altijd in mijn hart. Bonha '00 - 26-02-2013
Sammiez
Actief

Bedankt voor de vele reacties! We willen nu een hek plaatsen tussen het gras gedeelte van de tuin en het terras. Het terras ligt direct aan de deur van het huis dus dan zouden de honden hier hun behoefte kunnen doen als we eens wat langer weg zijn.
Daarnaast ga ik maar een extra rondje wandelen invoeren om de grote boodschappen buiten de deur te laten plaatsvinden, en voorlopig niet meer zonder toezicht in de tuin. Het is vervelend maar het is niet anders. Mocht het nodig zijn kan ik de avondronde ook nog uitbreiden zodat hij toch zijn energie kwijt kan.
nelleke
Zeer actief
Mijn ras(sen): langhaar duitse herder en een kater

Ongelezen bericht door nelleke »

Moos deed als pup 's nachts altijd even een plas in de tuin. Achterdeur open en hup. Overdag wandelend vlakbij huis. Daarna heb ik steeds rond 6.30 uur naar het parkje op 5 minuten afstand waar hij het een en ander kan doen en losloopt. Of liep een rondje om auto's fietsen en de tram te zien/horen.
Als jonge hond wilde hij graag graven in de tuin. :boos: heel vervelend. Op een of ander moment is dat toch over gegaan. Gewoon : Nee niet doen." Hij doet het nooit meer in de tuin.
Nu is een gedeelte van de tuin met steentjes en daar wil hij niets doen. Maar in de border doet hij 's avonds voor ik naar bed ga een plas. Niet erg vind ik. Geen poepjes die doet hij 1x per dag (vers voer hé .. :mrgreen: )
Dochter haar hond plast en poept zo'n beetje op commando :Q: helaas is mij dat niet gelukt te leren.
Spelen met de dh van m'n dochter wel in de tuin, rondje rond de bamboe rennen. Nou ja .... :19: ze hebben het leuk en er gebeurd niets vreselijks. Als het geregend heeft laat ik ze niet buiten spelen want dan kan ik meteen gaan poetsen en dweilen. :oohja:
Afbeelding
Neeltje
blacky
Zeer actief
Mijn ras(sen): Coton de Tuléar en Havanezer.
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door blacky »

hier houden ze het op tot de kinderen naar school zijn. Hier is het zelfs zo erg dat ze pas uit hun mand komen als ze mij mijn tanden hebben horen poetsen. Dat is namelijk het teken dat vrouwtje klaar is en met ze uit gaat. Het maakt niet uit hoe laat het is.

Overigens ziet het gras er hier ook niet uit. Ik heb een tuin om van te genieten dat betekend dat mijn kinderen er spelen, voetballen enz. Maar dat mijn honden dat ook doen. Gaten graven doen ze in de border en ze hebben nog nooit de planten vernield. En ja ze plassen soms echt wel in de tuin maar poepen niet gek genoeg.
Afbeelding
gevni havanezers
Corneliana
Zeer actief

Ongelezen bericht door Corneliana »

nelleke schreef:Moos deed als pup 's nachts altijd even een plas in de tuin. Achterdeur open en hup. Overdag wandelend vlakbij huis. Daarna heb ik steeds rond 6.30 uur naar het parkje op 5 minuten afstand waar hij het een en ander kan doen en losloopt. Of liep een rondje om auto's fietsen en de tram te zien/horen.
Als jonge hond wilde hij graag graven in de tuin. :boos: heel vervelend. Op een of ander moment is dat toch over gegaan. Gewoon : Nee niet doen." Hij doet het nooit meer in de tuin.
Nu is een gedeelte van de tuin met steentjes en daar wil hij niets doen. Maar in de border doet hij 's avonds voor ik naar bed ga een plas. Niet erg vind ik. Geen poepjes die doet hij 1x per dag (vers voer hé .. :mrgreen: )
Dochter haar hond plast en poept zo'n beetje op commando :Q: helaas is mij dat niet gelukt te leren.
Spelen met de dh van m'n dochter wel in de tuin, rondje rond de bamboe rennen. Nou ja .... :19: ze hebben het leuk en er gebeurd niets vreselijks. Als het geregend heeft laat ik ze niet buiten spelen want dan kan ik meteen gaan poetsen en dweilen. :oohja:
ah.. dat doe ik verkeerd :wink:
Goldendelicious

Ongelezen bericht door Goldendelicious »

Sammiez schreef:Bedankt voor de vele reacties! We willen nu een hek plaatsen tussen het gras gedeelte van de tuin en het terras. Het terras ligt direct aan de deur van het huis dus dan zouden de honden hier hun behoefte kunnen doen als we eens wat langer weg zijn.
Daarnaast ga ik maar een extra rondje wandelen invoeren om de grote boodschappen buiten de deur te laten plaatsvinden, en voorlopig niet meer zonder toezicht in de tuin. Het is vervelend maar het is niet anders. Mocht het nodig zijn kan ik de avondronde ook nog uitbreiden zodat hij toch zijn energie kwijt kan.
Mocht je een partner hebben, kan hij dan niet vast de honden uitlaten 's ochtends?
Sammiez
Actief

Goldendelicious schreef:Mocht je een partner hebben, kan hij dan niet vast de honden uitlaten 's ochtends?
:goeie: Hij moest smakelijk lachen om jouw opmerking.

De honden zijn mijn verantwoordelijkheid. Hij vind het niet nodig dat ze uitgelaten worden en denkt dat ze prima toekunnen met een plasje in de (voor)tuin. Kan iemand hem nog uitleggen dat dat echt wel nodig is :engel:
gyanty
Zeer actief

Ongelezen bericht door gyanty »

Als pup mocht Kay wel in de tuin en toen Norah hier net was vond ik dat ook niet meteen heel erg. Toch leer ik ze buiten de tuin te doen. Nu woon ik meteen aan een groenstrook, dus kan meteen inspringen als ik het zie gebeuren en doe de tuindeur op en begeleid ze naar een plek waar ik wil dat het gebeur(de groenstrook).

Onze honden hebben geduld. Norah houdt het nog niet zo heel erg lang vol, dus degene die 's ochtend eerst voor werk eruit moet, laat de honden kort uit of enkel even op de groenstrook plassen. Dan kan de grote ronde iets later en kan degene die vrij is nog even uitslapen.
Afbeelding
Goldendelicious

Ongelezen bericht door Goldendelicious »

Dat meen je niet! Wat een botte boer.................... :S:
Zeg dat maar tegen hem. De honden hier zijn van ons samen en ook mijn partner draagt er zijn steentje aan bij. Wat als jij ziek bent of zoals nu, je te druk bent met je kinderen. Hij kan ze toch wel even bij de deur uitlaten dan om jou te ontlasten? Tjonge, ik zie redelijk veel 'vaders' die dat soort moeite wel nemen, hoor.
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

Sammiez schreef:
Goldendelicious schreef:Mocht je een partner hebben, kan hij dan niet vast de honden uitlaten 's ochtends?

De honden zijn mijn verantwoordelijkheid. Hij vind het niet nodig dat ze uitgelaten worden en denkt dat ze prima toekunnen met een plasje in de (voor)tuin. Kan iemand hem nog uitleggen dat dat echt wel nodig is :engel:
Dan wordt het toch echt tijd voor een goed gesprek.
Zamunda
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Zamunda »

Sammiez schreef:

Geen punt, dan doet hij toch lekker de kinderen. Kun jij ondertussen je hond uitlaten. :E:
Knoeppie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Beagle

Ongelezen bericht door Knoeppie »

Zamunda schreef:
Sammiez schreef:

Geen punt, dan doet hij toch lekker de kinderen. Kun jij ondertussen je hond uitlaten. :E:
Mijn idee, zou een extra grote ronde gaan lopen..
Groetjes Michaëla en Knoeppie

Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”