Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
volwassen hond waar veel mee gefokt is met een pup ?
Moderator: moderatorteam
- Ursela501
- geregistreerd lid
- Mijn ras(sen): kruising terriër/rottweiler
- Aantal honden: 1
volwassen hond waar veel mee gefokt is met een pup ?
Mijn vriend en ik hebben 2 jaar geleden onze hond uit het asiel gehaald, en met deze hond is veel mee gefokt (ze heeft hele lange tepels). Ze kan ook absoluut niet met andere honden overweg.
Wij willen heel graag nog een hondje erbij, wij dachten zelf al wel aan een pup, maar we zijn bang dat dit fout gaat en dat ze ook misschien moedergevoelens krijgt.
Zou dit kwaad kunnen ?
En wat kunnen we het beste doen ?
Tips zijn altijd van harte welkom !
Wij willen heel graag nog een hondje erbij, wij dachten zelf al wel aan een pup, maar we zijn bang dat dit fout gaat en dat ze ook misschien moedergevoelens krijgt.
Zou dit kwaad kunnen ?
En wat kunnen we het beste doen ?
Tips zijn altijd van harte welkom !
Laatst gewijzigd door Ursela501 op 06 mei 2013 21:12, 3 keer totaal gewijzigd.
-
Safari
Re: Doorgefokte hond met pup ?
Bedoel je heel misschien dat er MET haar gefokt is. Dus dat ze zelf veel jongen heeft gekregen?
- Ursela501
- geregistreerd lid
Ja dat bedoel ik sorry, ik heb het bericht al veranderd 
- alm@
- moderator
- Mijn ras(sen): Langhaar teckel
- Aantal honden: 3
Als je hond niet met andere honden overweg kan, zou ik haar lekker alleen laten
ik denk ook dat je bedoelt dat er met haar gefokt is.

- Ursela501
- geregistreerd lid
Ja bedoel ik ook.
ze kan met geen enkel ander dier overweg, ik heb zelf nog een cavia en een hamster en we zijn nu bezig om haar overal bij te betrekken. zodat ze beetje gaat wennen dat ze niet alleen is.
ze kan met geen enkel ander dier overweg, ik heb zelf nog een cavia en een hamster en we zijn nu bezig om haar overal bij te betrekken. zodat ze beetje gaat wennen dat ze niet alleen is.
- DeDiana
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
- Aantal honden: 4
Dan snap ik niet zo goed waarom je er nog een hond bij zou nemenUrsela501 schreef:ze kan met geen enkel ander dier overweg, ik heb zelf nog een cavia en een hamster en we zijn nu bezig om haar overal bij te betrekken. zodat ze beetje gaat wennen dat ze niet alleen is.
- smoekie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): JH
- Aantal honden: 2
Vinden terriers altijd leukUrsela501 schreef:Ja bedoel ik ook.
Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
-
ayke
- Actief
- Mijn ras(sen): xherder
Geen hond erbij, wel een cavia, cavia's zijn groepsdieren 
-
Muk
Inderdaad, dat zal nooit wat worden.smoekie schreef:Vinden terriers altijd leukUrsela501 schreef:Ja bedoel ik ook.
- Irta
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): xHH
Ik ook niet idd. Hond die niet met andere honden kan heeft geen steun aan een andere hond als jij er niet bent, als dat de redenatie isDeDiana schreef:Dan snap ik niet zo goed waarom je er nog een hond bij zou nemenUrsela501 schreef:ze kan met geen enkel ander dier overweg, ik heb zelf nog een cavia en een hamster en we zijn nu bezig om haar overal bij te betrekken. zodat ze beetje gaat wennen dat ze niet alleen is.
- Dee
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Zwitserse witte herder en een Roemeens meisje
Re: volwassen hond waar veel mee gefokt is met een pup ?
Is dit echt een serieuze vraag?
Ze kan niet met andere honden, schrijf je. Waarom willen jullie er dan 1 bij?
Ze kan niet met andere honden, schrijf je. Waarom willen jullie er dan 1 bij?
- Irta
- Zeer actief
snap ook niet wat dat "mee gefokt" er mee te maken heeft trouwens 
- Dee
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Zwitserse witte herder en een Roemeens meisje
ivm met een aan te schaffen pup snap ik dat wel.Niet doen denk ik. Maar nogmaals, waarom willen jullie er een bij?Irta schreef:snap ook niet wat dat "mee gefokt" er mee te maken heeft trouwens
- Irta
- Zeer actief
eigen pups in toch iets heel anders dan een totaal onbekende pup?
- Paisley
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie
Daar vraagt TS dus naar. Of de oudere hond over de pup zal gaan moederen, omdat ze zelf moeder is geweest. Niet zo'n gekke gedachte gezien dat bij mensen vaak wel het geval isIrta schreef:eigen pups in toch iets heel anders dan een totaal onbekende pup?
Verder lijkt me 'kan niet met andere honden' een conclusie die voor maar héél weinig honden van toepassing is. Het blijft een roedel dier - alleen heel ingrijpende gebeurtenissen kan daar wat aan veranderen. Het lijkt me ook weinig te maken hebben met hoe de hond op straat reageert op onbekende honden.

- dagmar88
- Zeer actief
Niet voor staffordshire terriers. En dat ligt meer voor de hand dan rottweiler x yorkshire.Paisley schreef:Daar vraagt TS dus naar. Of de oudere hond over de pup zal gaan moederen, omdat ze zelf moeder is geweest. Niet zo'n gekke gedachte gezien dat bij mensen vaak wel het geval isIrta schreef:eigen pups in toch iets heel anders dan een totaal onbekende pup?
Verder lijkt me 'kan niet met andere honden' een conclusie die voor maar héél weinig honden van toepassing is. Het blijft een roedel dier - alleen heel ingrijpende gebeurtenissen kan daar wat aan veranderen. Het lijkt me ook weinig te maken hebben met hoe de hond op straat reageert op onbekende honden.
Als je echt een tweede hond wilt, zou ik niet gaan voor een pup; maar een volwassen, sociale, stabiele, liefst ongecastreerde herplaats reu.
Waarmee ze vooraf kennis kan maken en waarvoor je een proeftijd af kunt spreken.
Waar lees jij rottweiler x yorkshire?
- Ursela501
- geregistreerd lid
Paisley schreef:Daar vraagt TS dus naar. Of de oudere hond over de pup zal gaan moederen, omdat ze zelf moeder is geweest. Niet zo'n gekke gedachte gezien dat bij mensen vaak wel het geval isIrta schreef:eigen pups in toch iets heel anders dan een totaal onbekende pup?
Bedankt voor de reactie, we zijn al wel aan het proberen om onze hond dichter bij andere honden te laten komen.
ze is wel een keer bij een klein hondje (thih-tzu) in aanraking geweest omdat deze hond los liep en op onze hond af kwam. Gelukkig gebeurde er niks en werd er alleen maar gesnuffeld.
Maar als zij aan de riem zit en een andere hond ook dan gaat ze in een aanvalshouding liggen en wilt ze erop af.
- Ursela501
- geregistreerd lid
kan er veel mee te maken hebbenIrta schreef:snap ook niet wat dat "mee gefokt" er mee te maken heeft trouwens
- sirene
- Zeer actief
- Contacteer:
Je hebt haar 2 jr en ze heeft alleen ooit 1x aan een shih tzu gesnuffeld ? Of weet je ook hoe ze reageert als ze los is ? Aan de lijn tekeer gaan tegen andere honden zegt helemaal niets.
Als ze echt met helemaal niks samen kan zou ik het niet doen of eens proberen met iemand die je kent met een pup. Een pup in huis kan wel heel anders zijn. Maar dan uiteraard wel voorzichtig kijken wat ze doet.
Die moedergevoelens zal niet veel uitmaken. Dat zal hooguit meehelpen de pup wel te accepteren. Verder gaan moedergevoelens ook vanzelf weer over. Honden denken niet in termen van moeders en kinderen.
Als ze echt met helemaal niks samen kan zou ik het niet doen of eens proberen met iemand die je kent met een pup. Een pup in huis kan wel heel anders zijn. Maar dan uiteraard wel voorzichtig kijken wat ze doet.
Die moedergevoelens zal niet veel uitmaken. Dat zal hooguit meehelpen de pup wel te accepteren. Verder gaan moedergevoelens ook vanzelf weer over. Honden denken niet in termen van moeders en kinderen.
- Ursela501
- geregistreerd lid
Bedankt voor de tip. Dat gaan we zeker proberen.sirene schreef:Je hebt haar 2 jr en ze heeft alleen ooit 1x aan een shih tzu gesnuffeld ? Of weet je ook hoe ze reageert als ze los is ? Aan de lijn tekeer gaan tegen andere honden zegt helemaal niets.
- Valerie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita
Ik zou eerst deze hond opvoeden voor je aan een 2e denkt 
- Ursela501
- geregistreerd lid
daar zijn we allang mee bezig. Ze komt uit het asiel en ze wordt 5. Dus dan gaat het niet meer zo vlot. We hebben haar al her opgevoed.Valerie schreef:Ik zou eerst deze hond opvoeden voor je aan een 2e denkt
Laatst gewijzigd door Ursela501 op 12 mei 2013 20:32, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Corneliana
- Zeer actief
kan je beter eerst verhelpen anders heb je er straks 2 die dat doen.Ursela501 schreef:daar zijn wel allang mee bezig. Ze komt uit het asiel en ze wordt 5. Dus dan gaat het niet meer zo vlot. We hebben haar al her opgevoed.Valerie schreef:Ik zou eerst deze hond opvoeden voor je aan een 2e denkt
Maar als zij aan de riem zit en een andere hond ook dan gaat ze in een aanvalshouding liggen en wilt ze erop af.