Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Wel/niet/wel/niet -> toch wel: Onze nieuwe aanwinst Biene
Moderator: moderatorteam
- Icecold81
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse herder
- Aantal honden: 2
Re: Wel/niet/wel/niet
O ja nou ja ik gaf even aan wat haar afstandsreden was 
-
Corneliana
- Zeer actief
als dat wandelen lekker gaat (niet 1 rondje maar meer he?) dan kan je dr misschien wel een paar keer uitlaten.Icecold81 schreef:Dankje ik kom ook van dat wolkje af, alhoewel ik er nog niet echt op zat.
Mijn vriend kan het dan zo mooi brengen, maar ik had eigenlijk gelijk al zoiets van 'slik' en wie loopt en doet t meeste met de hond ->juist IK...
Ik wil idd geen hond met issues die dat over brengt op Kay, ben net zo blij dat Kay redelijk over al zijn issues heen is![]()
En straks heb ik er 2 die gaan waken en in mn vensterbank springen ..
Ik geloof dat ik eerst eens een rondje met dr wil lopen en kennismaken en dan nog 100 x nadenken.
- Icecold81
- Zeer actief
Ik ben voornamelijk bang dat het een hond met issues is.Nanna schreef:Als je er al zo tegenover staat zou ik gewoon het hele plan laten varen.Icecold81 schreef: Ik wil idd geen hond met issues die dat over brengt op Kay, ben net zo blij dat Kay redelijk over al zijn issues heen is![]()
Ik geloof dat ik eerst eens een rondje met dr wil lopen en kennismaken en dan nog 100 x nadenken.
Een hond erbij moet leuk zijn en niet iets waarbij je 189.000 beren op de weg ziet.
Ik heb die hond natuurlijk ook nog helemaal niet ontmoet. Dus ik ben bang dat mn vriend het niet reeel bekijkt.
Mijn vriend vond bijvoorbeeld voor Kay een labrador uit het asiel geweldig, ik vond de hond vreemd overkomen. Uiteindelijk hebben we hem genomen en was dat beest echt verpest door de vorige eigenaar en hing die continu in m'n vingers.
Ik heb daardoor een beetje een angst, wellicht irreeel, maar ben een stuk voorzichtiger in elk geval.
- Icecold81
- Zeer actief
- Branka
- moderator
- Mijn ras(sen): Golden Retriever
- Aantal honden: 1
En als ik lees dat ze voor de 2e keer wordt herplaatst en bij de 1e eigenaar vooral in een kennel zat, is de kans vrij groot dat ze inderdaad issues heeft.Nanna schreef:Ik zou bij Kay best een andere hond durven zetten. Maar dan een leuke ongecompliceerde gezellige teef.
Niet eentje die mee gaat lopen saggerijnen en zelf stijf staat van de issues.
Hier in het verleden 2 honden, geen reu-teef combi maar 2 reuen. Gelukkig met karakters die zo verschilden dat ze elkaar aanvulden. Maar ik kwam liever geen patserige reu tegen. Dan kon ik gaan hangen aan de riem om een kilo of 70 Golden tegen te houden. Maakte niet uit dat ze als Golden geacht werden om vooral lief te zijn tegen alles en iedereen.
Ook leuk: Tagor die links een boom zag waar hij wilde plassen en Jari rechts een lantaarnpaal....
Maar @ ts: als je nu al zoveel beren op de weg ziet zou ik er niet aan beginnen. Elke tegenslag bevestigt de twijfel.
Dan kan je veel beter zoals Nanna zegt zoeken naar een leuke ongecompliceerd teefje. En vooral niets overhaasten.
- Veronique & Kyra
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Amerikaanse Stafford &
Weimaraner - Aantal honden: 2
Ik ga met Nanna mee, ik zou gewoon op zoek gaan naar een ongecompliceerd teefje voor erbij.
En qua wandelen, ik heb er hier nog 1 die trekt als een malloot, al gaat het steeds beter en wordt mijn arm steeds minder uit de kom getrokken.
Maar hoe dan ook hebben ze ieder gewoon hun eigen kant en daar blijven ze. Niks van links naar rechts, voor en achter langs. Gewoon geen gedoe maar lopen.
Dat heb ik ook altijd met oppashonden gedaan, en dat is even heel streng en duidelijk zijn en daarna is het gewoon helder, aan de riem geen gesodemieter.
En qua wandelen, ik heb er hier nog 1 die trekt als een malloot, al gaat het steeds beter en wordt mijn arm steeds minder uit de kom getrokken.
Maar hoe dan ook hebben ze ieder gewoon hun eigen kant en daar blijven ze. Niks van links naar rechts, voor en achter langs. Gewoon geen gedoe maar lopen.
- sirene
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik heb de andere reacties niet gelezen maar als je het echt graag wilt zou ik voor een stabiele volwassen herplaatser gaan. Eentje die een goede invloed zou kunnen hebben op Kay. Daar kun je een hele hoop plezier van hebben.
-
Neeltje
Het is toch de bedoeling dat je plezier van je honden hebt? Laat Nanna maar een leuk hondje voor je uitzoeken! 
-
Corneliana
- Zeer actief
oei. en heb je die weer teruggebracht dan?Icecold81 schreef:Ik ben voornamelijk bang dat het een hond met issues is.Nanna schreef:Als je er al zo tegenover staat zou ik gewoon het hele plan laten varen.Icecold81 schreef: Ik wil idd geen hond met issues die dat over brengt op Kay, ben net zo blij dat Kay redelijk over al zijn issues heen is![]()
Een hond erbij moet leuk zijn en niet iets waarbij je 189.000 beren op de weg ziet.
Ik heb die hond natuurlijk ook nog helemaal niet ontmoet. Dus ik ben bang dat mn vriend het niet reeel bekijkt.
Mijn vriend vond bijvoorbeeld voor Kay een labrador uit het asiel geweldig, ik vond de hond vreemd overkomen. Uiteindelijk hebben we hem genomen en was dat beest echt verpest door de vorige eigenaar en hing die continu in m'n vingers.
Ik heb daardoor een beetje een angst, wellicht irreeel, maar ben een stuk voorzichtiger in elk geval.
- Branka
- moderator
- Mijn ras(sen): Golden Retriever
Zou wel een wensenlijstje meegeven aan Nanna. Vermoed dat de ts anders binnenkort een witte Puli-reu heeftNeeltje schreef:Het is toch de bedoeling dat je plezier van je honden hebt? Laat Nanna maar een leuk hondje voor je uitzoeken!
-
Corneliana
- Zeer actief
ik zal wel gek zijn maar dat moet je toch met 1 hond ook niet willen?Veronique & Kyra schreef:Ik ga met Nanna mee, ik zou gewoon op zoek gaan naar een ongecompliceerd teefje voor erbij.![]()
Maar hoe dan ook hebben ze ieder gewoon hun eigen kant en daar blijven ze. Niks van links naar rechts, voor en achter langs. Gewoon geen gedoe maar lopen.Dat heb ik ook altijd met oppashonden gedaan, en dat is even heel streng en duidelijk zijn en daarna is het gewoon helder, aan de riem geen gesodemieter.
- Veronique & Kyra
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Amerikaanse Stafford &
Weimaraner - Aantal honden: 2
Corneliana schreef:ik zal wel gek zijn maar dat moet je toch met 1 hond ook niet willen?Veronique & Kyra schreef:Ik ga met Nanna mee, ik zou gewoon op zoek gaan naar een ongecompliceerd teefje voor erbij.![]()
Maar hoe dan ook hebben ze ieder gewoon hun eigen kant en daar blijven ze. Niks van links naar rechts, voor en achter langs. Gewoon geen gedoe maar lopen.Dat heb ik ook altijd met oppashonden gedaan, en dat is even heel streng en duidelijk zijn en daarna is het gewoon helder, aan de riem geen gesodemieter.
Nee hoor, maar dit was een vraag van ts
- Icecold81
- Zeer actief
Die heb ik uiteindelijk met pijn in mn hart teruggebracht ja. Dat ging gewoon niet en ik was inmiddels na 3 x bijten doodsbenauwd.Corneliana schreef:oei. en heb je die weer teruggebracht dan?Icecold81 schreef:Ik ben voornamelijk bang dat het een hond met issues is.Nanna schreef:Als je er al zo tegenover staat zou ik gewoon het hele plan laten varen.Icecold81 schreef: Ik wil idd geen hond met issues die dat over brengt op Kay, ben net zo blij dat Kay redelijk over al zijn issues heen is![]()
-
Corneliana
- Zeer actief
dat begrijp ik wel hoor! je moet er sowieso wel een goed gevoel bij hebben. een herder of een labrador zijn nogal verschillend ook denk ik.Icecold81 schreef:Die heb ik uiteindelijk met pijn in mn hart teruggebracht ja. Dat ging gewoon niet en ik was inmiddels na 3 x bijten doodsbenauwd.Corneliana schreef:oei. en heb je die weer teruggebracht dan?Icecold81 schreef:Ik ben voornamelijk bang dat het een hond met issues is.Nanna schreef: Als je er al zo tegenover staat zou ik gewoon het hele plan laten varen.
- DeDiana
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
- Aantal honden: 4
Als je nog aan puntjes moet werken met Kay (zoals je schrijft, bijvoorbeeld zijn gedrag aan de lijn bij het passeren van andere reuen), dan zou ik óf nog geen tweede hond nemen, of een heel makkelijke, stabiele, opgevoede teef waar je geen enkel omkijken naar hebt tijdens het wandelen.
Er gaat sowieso tijd en energie in zitten voor jou en de nieuwe hond om aan elkaar te wennen. Als de hond dan ook nog issues heeft waar je aan moet werken, en daarnaast heb je Kay waarmee het ook nog niet allemaal vanzelf gaat, lijkt me dat wel heel veel tegelijk. En inderdaad: grote kans dat Kays gedrag tegenover vreemde reuen er niet op vooruitgaat als er een teef bij hem loopt.
Er gaat sowieso tijd en energie in zitten voor jou en de nieuwe hond om aan elkaar te wennen. Als de hond dan ook nog issues heeft waar je aan moet werken, en daarnaast heb je Kay waarmee het ook nog niet allemaal vanzelf gaat, lijkt me dat wel heel veel tegelijk. En inderdaad: grote kans dat Kays gedrag tegenover vreemde reuen er niet op vooruitgaat als er een teef bij hem loopt.
-
Bmamavan2
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labradormix
Ik zou heel graag een tweede hond willen, zoals een Old English Bulldog maar ik begin er niet aan omdat ik onze hond (die in april 3 wordt) nu eindelijk zo hebben weten te vormen dat we er veel plezier aan beleven.
En dat heeft toch wel wat inspanning gekost, ben bang dit weer teniet te doen als er een andere hond bijkomt.
Ten tweede is een hond soms al niet praktisch om mee te nemen als je een dagje weg gaat of om deze ergens onder te brengen.
Ten derde voor het extra werk dat het met zich mee brengt in combinatie met gezin (2 kinderen), werk en andere afspraken. Daarbij is mijn gezondheid ook niet optimaal.
Het wandelen zou nog wel gaan denk ik. Ik loop nu ook vaker met de mijne, die behoorlijk sterk en kan reageren op andere honden/reuen en onze logeerhond (xrottweiler).
Moet zeggen dat ik met twee grote honden tegelijk wandelen makkelijker vindt dan met een grote en een kleine wat ik ook nog wel eens meemaak omdat ik puppies opvang.
Iemand zei dat lichaamsgroote maar een smoes is en het klopt natuurlijk ook wel want je stuurt je honden ten eerste met je houding, je assertiviteit (kijk maar naar CM, die is ook niet groot).....maar toch ik ben ook maar klein en weeg maar zo'n goeie 10 kg meer dan mijn hond en ik heb gelukkig redelijk overwicht hem want als ze met zijn tweetjes zouden samenspannen aan de riem dan heb ik fysiek wel een probleem, dit zou ik toch ook meenemen in de keuze voor een andere hond.
En dat heeft toch wel wat inspanning gekost, ben bang dit weer teniet te doen als er een andere hond bijkomt.
Ten tweede is een hond soms al niet praktisch om mee te nemen als je een dagje weg gaat of om deze ergens onder te brengen.
Ten derde voor het extra werk dat het met zich mee brengt in combinatie met gezin (2 kinderen), werk en andere afspraken. Daarbij is mijn gezondheid ook niet optimaal.
Het wandelen zou nog wel gaan denk ik. Ik loop nu ook vaker met de mijne, die behoorlijk sterk en kan reageren op andere honden/reuen en onze logeerhond (xrottweiler).
Moet zeggen dat ik met twee grote honden tegelijk wandelen makkelijker vindt dan met een grote en een kleine wat ik ook nog wel eens meemaak omdat ik puppies opvang.
Iemand zei dat lichaamsgroote maar een smoes is en het klopt natuurlijk ook wel want je stuurt je honden ten eerste met je houding, je assertiviteit (kijk maar naar CM, die is ook niet groot).....maar toch ik ben ook maar klein en weeg maar zo'n goeie 10 kg meer dan mijn hond en ik heb gelukkig redelijk overwicht hem want als ze met zijn tweetjes zouden samenspannen aan de riem dan heb ik fysiek wel een probleem, dit zou ik toch ook meenemen in de keuze voor een andere hond.

- Icecold81
- Zeer actief
Nou ik heb er vanmiddag lang over nagedacht, het er hier over gehad en toen ik net met Kay in het bos liep en meneer even watten in zijn oren had dacht ik
HELL NO 1 Kay is genoeg.
Ik ben me dr gek. T komt ook allemaal op mij neer. Ik moet er mee lopen en cursussen mee doen. Pffff nee tis er nu niet de tijd voor heb ik besloten.
Mevrouw is er zelf nog niet geheel over uit, maar mocht ze dat wel worden dan wens ik dr veel suc6 bij het zoeken naar een nieuwe eigenaar.
Vlaag van verstandsverbijstering had ik even denk ik.
HELL NO 1 Kay is genoeg.
Ik ben me dr gek. T komt ook allemaal op mij neer. Ik moet er mee lopen en cursussen mee doen. Pffff nee tis er nu niet de tijd voor heb ik besloten.
Mevrouw is er zelf nog niet geheel over uit, maar mocht ze dat wel worden dan wens ik dr veel suc6 bij het zoeken naar een nieuwe eigenaar.
-
Loek
- Zeer actief
OpvoedingIcecold81 schreef:Ik vraag me uberhaupt af hoe mensen dat doen? Wat nou als de 1 naar links trekt en de ander naar rechts? Dan wordt ik gevierendeeld ofzo?
- Pemba
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Tibetaanse teriër
Goede beslissingIcecold81 schreef:Nou ik heb er vanmiddag lang over nagedacht, het er hier over gehad en toen ik net met Kay in het bos liep en meneer even watten in zijn oren had dacht ik
HELL NO 1 Kay is genoeg.

-
Corneliana
- Zeer actief
hahaIcecold81 schreef:Nou ik heb er vanmiddag lang over nagedacht, het er hier over gehad en toen ik net met Kay in het bos liep en meneer even watten in zijn oren had dacht ik
HELL NO 1 Kay is genoeg.
-
Corneliana
- Zeer actief
Nanna schreef:Bij de volgende eisprong geldt het credo weer: nieuwe ronde, nieuwe kansenIcecold81 schreef: Vlaag van verstandsverbijstering had ik even denk ik.
- Gollum
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeense schone
Ik wilde net zeggen dat ik echt niet elke maand een nieuwe hond wil, maar ben aan de anticonceptie dus heb helemaal geen eisprongNanna schreef:Bij de volgende eisprong geldt het credo weer: nieuwe ronde, nieuwe kansenIcecold81 schreef: Vlaag van verstandsverbijstering had ik even denk ik.
Gollum en Mika kunnen allebei aan de lijn trekken maar als ze dat doen houd ik ze beiden makkelijk. Ze kunnen ook prima netjes lopen maar dan moet ik me daar op concentreren en daar heb ik niet altijd zin in. Daarom leek een hond lichter dan Gol mij wel een goed idee voor erbij. Mika is bijna net zo groot maar weegt de helft van wat Gol weegt.
Ik heb eens een paar dagen op twee grote honden gepast toen ik Gol alleen nog had, potverdorie zeg. Ik had een spierpijn na die paar dagen
Ik had geen zin om meerdere keren te lopen dus had ik Gollums riem om mijn middel gebonden en in iedere hand een flex met aan de ene kant een grote labrador reu en aan de andere kant een grote herder teef. Het was maar een klein stukje aangelijnd naar het park vanaf mijn huis maar dat was echt afzien hoor. Ook al concentreerde ik me
- Icecold81
- Zeer actief
Ehmm....
de vlaag van verstandsverbijstering kwam terug en bleek toch geen verstandsverbijstering te zijn alsmeer angst omdat ik dr niet kende...
Na lang wikken en wegen en toch weer benaderd te zijn, d'r te hebben ontmoet en met haar en Kay te hebben gewandeld.
Meet Biene:

Biene is erg mager. Vreet mijn vingers bijkant op bij het geven van een koekje. Had ook erg vreemde ontlasting (t leken wel chihuahuakeutels).
Ze is vreselijk lief en rustig. Ongelooflijk, het is de kalmheid zelve.
Kay vind het prima en lijkt het wel leuk te vinden een dame.
de vlaag van verstandsverbijstering kwam terug en bleek toch geen verstandsverbijstering te zijn alsmeer angst omdat ik dr niet kende...
Na lang wikken en wegen en toch weer benaderd te zijn, d'r te hebben ontmoet en met haar en Kay te hebben gewandeld.
Meet Biene:

Biene is erg mager. Vreet mijn vingers bijkant op bij het geven van een koekje. Had ook erg vreemde ontlasting (t leken wel chihuahuakeutels).
Ze is vreselijk lief en rustig. Ongelooflijk, het is de kalmheid zelve.
Kay vind het prima en lijkt het wel leuk te vinden een dame.
-
DjockPuck
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2 Jack Russels
Dus het werd een Wel...
En ach we doen allemaal in een vlaag van verstandsverbijstering wel iets raars
Heel veel plezier met Biene
En ach we doen allemaal in een vlaag van verstandsverbijstering wel iets raars
Heel veel plezier met Biene
Groetjes Willy, Djock en Puck

-
Neeltje
Veel plezier met haar!
Laatst gewijzigd door Neeltje op 09 mei 2013 16:18, 1 keer totaal gewijzigd.
- wenche
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2x kruising mechelaar
Ik ben 1.61 en heb een mechel x groenendaeler en een mechel x kangal aan de lijn... Soms samen, maar vaak alleen (omdat de een nogal stressig kan reageren op nieuwe situaties, en de ander honden aan de riem niet zo leuk vind, en dat in combi is nogal lastig, maar dat is het ook als je maat kleerkast bent :p)Icecold81 schreef:Zij zegt van weldagmar88 schreef:Icecold81 schreef: Nee, niet goed. Ik weet dat de vrouw die hem nu heeft vrij klein is en de hond voor haar te groot is.Dat heeft echt niets met haar grootte te maken.
En ze had toch an te voren kunnen bedenken dat de hond een maatje te groot zou zijn?

- Maeve
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Is dat nou z'n zusje, of een andere herder dame? Hoe dan ook, veel plezier met haar! 
- Lucia
- Zeer actief
Aah liep je toch achter me gisteren. Ik zag ergens 2 zwartjes en dacht dat je samen met iemand op liep, nog in de veronderstelling dat je alleen Kay had.
Veel plezier met haar!
Veel plezier met haar!
- Icecold81
- Zeer actief
Ze lijkt wel op 'm , maar ze is net iets ouderMaeve schreef:Is dat nou z'n zusje, of een andere herder dame? Hoe dan ook, veel plezier met haar!
- primera
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Engelse Bullterrier
Hoop dat alles goed blijft gaan en je echt de laatste eigenaar bent
vooral niet snel opgeven als het minder gaat.