Dat denk ik ook wel dat ik veel reactie`s zou krijgen! Nu afwachten hoe ze het weekend doet, en anders maandag maar mij andere internist uit Utrecht bellen
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Rottie blijft maar afvallen!
Moderator: moderatorteam
-
Nancy23
- Actief
- Mijn ras(sen): Rottweiler
- Aantal honden: 1
Re: Rottie blijft maar afvallen!
Ik ga zowiezo verder onderzoeken! Dankje dat je dit voor mij opgezocht hebt!
Dat denk ik ook wel dat ik veel reactie`s zou krijgen! Nu afwachten hoe ze het weekend doet, en anders maandag maar mij andere internist uit Utrecht bellen
.
-
Nancy23
- Actief
Re: Rottie blijft maar afvallen! Update
Ik heb afgelopen vrijdag nog even overlegt, hoe we het gaan aanpakken wat betref de oor met bultjes. Ze heeft gezegt dat ik daarmee naar de internist mee moest. Zowiezo want ze is nog steeds sloom/suf. En de da weet niet meer wat ze heeft. Vandaar naar de internist.
Ik heb gelukkig mij internist kunnen mailen over dayra. Hij vond het ook raar dat ze in een paar weken 4 kilo afgevallen. Ook heb ik erbij gezet dat ze wel weer langzaam aan het aankomen is. En dat het verstandig is om even een afspraak maken. Om haar nog eens te bekijken. De internist is deze week helemaal vol. Dus ik moet volgende maandag naar wagenrenk. En hopen dat ze me verder kunnen helpen. En als dit echt de bijwerkingen zijn van prednison dan zou ik willen dat we langzaam gaan afbouwen, om te kijken of ze dan wel opknapt.
Ik heb gelukkig mij internist kunnen mailen over dayra. Hij vond het ook raar dat ze in een paar weken 4 kilo afgevallen. Ook heb ik erbij gezet dat ze wel weer langzaam aan het aankomen is. En dat het verstandig is om even een afspraak maken. Om haar nog eens te bekijken. De internist is deze week helemaal vol. Dus ik moet volgende maandag naar wagenrenk. En hopen dat ze me verder kunnen helpen. En als dit echt de bijwerkingen zijn van prednison dan zou ik willen dat we langzaam gaan afbouwen, om te kijken of ze dan wel opknapt.
- Fizgig
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Twee vuilnisbakkenras, 6 konijnen, 4 katten en 1 cavia
- Aantal honden: 2
Hoe is het met haar eetlust eigenlijk, is ze erg hongerig? En heeft ze veel dorst? Vermoeidheid, afvallen, veel dorst en veel plassen kan duiden op diabetes. Lijkt me stug dat ze dat nu al heeft ontwikkeld door de prednison, maar ik zeg het toch maar, diabetes kun je heel makkelijk testen dus misschien dat dat nog iets is waar je naar kunt vragen. Maar meestal bij diabetes zie je vooral veel dorst en veel plassen, gecombineerd met afvallen en vermoeidheid. Ze hebben soms honger omdat hun lichaam voedsel niet meer in energie om kan zetten, maar soms zijn ze ook erg misselijk door de hoge suikers, dat verschilt. Een hoog suikergehalte in het bloed, zorgt er iig voor dat ze dorst krijgen en door het vele drinken gaan ze veel plassen. Ik neem aan dat ze dat niet heeft hoor, maar het is wel theoretisch mogelijk. Ik heb er wel eens van gehoord van mensen met een kat die het heel snel kreeg door de prednison, na een paar weken al.
Maar succes bij wagenrenk, ik hoop dat ze het snel vinden want ze moet gewoon lekker opknappen natuurlijk!
Maar succes bij wagenrenk, ik hoop dat ze het snel vinden want ze moet gewoon lekker opknappen natuurlijk!
-
Nancy23
- Actief
De hongerig is nu goed. Ze schrok niet meer! Ik had inderdaad ook al wel rond zitten kijken wat kan zijn, en kwam ook inderdaad op diabetes. Ze slaap nog steeds erg veel. En speelt echt niet! Elke keer probeer ik het maar nee hoor. En soms loop ze dan achter haar balletje aan. Maar niet echt blij! Veel drinken doet ze ook 2/3 bakken per dag.
Ik hoop ook echt dat ze wat vinden. Ze hebben haar al redelijk goed onderzocht, zoals de internist het zei. Maar toch heb ik het gevoel dat dat het niet alleen is!
Ik hoop ook echt dat ze wat vinden. Ze hebben haar al redelijk goed onderzocht, zoals de internist het zei. Maar toch heb ik het gevoel dat dat het niet alleen is!
-
Nancy23
- Actief
We gaan vandaag naar wagenrenk om te kijken waarom de rode bultjes in haar oor zitten. Er zit nu zelf 1 bultje bij haar oog
! De bultjes zijn gelukkig niet groot. En verder vragen of ik met de pred mag verminderen.
Verder is dayra nog erg sloom, slaap veel. Ik laat het straks weten wat is het
Verder is dayra nog erg sloom, slaap veel. Ik laat het straks weten wat is het
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Bedoel je Myositis?renee-uk schreef:doet me niet direkt denken aan epi, maar daar kan dmv bloedonderzoek op getest worden
je hond moet wel nuchter zijn bij die bloedafname.
er is een auto-immuunziekte die ook dit soort symptomen geeft en die je het duidelijkst opmerkt aan de benigheid van de kop.
ik weet alleen niet meer hoe die heet, ben niet zo erg medisch onderlegd helaas.
maar er zijn vast wel forummers die weten wat ik bedoel.
-
Nancy23
- Actief
We gaan net terug van de wagenrenk. Ze hebben bloed afgenomen. En de pred mochen we afbouwen!! De bultjes in de oren is allergie van de pollen!! Dus nog even aankijken.. Mocht het niet weggaan moet ik weer terug. Verder is ze goed aangekomen 40 kilo weegt ze
!! De uitslag krijg ik vrijdag of maandag.
- Fizgig
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Twee vuilnisbakkenras, 6 konijnen, 4 katten en 1 cavia
- Aantal honden: 2
Wat een goed nieuws, fijn dat ze al wat mag afbouwen. Misschien dat ze dan wat minder sloom is.
-
Nancy23
- Actief
Dat denk ik ook wel! Ik ben in ieder geval erg blij dat we mogen afbouwen! Dan kan ik namelijk kijken of ze actiever is...