Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Beleid Dierenbescherming & Amivedi

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

ayke
Actief
Mijn ras(sen): xherder
Aantal honden: 1

Re: Beleid Dierenbescherming & Amivedi

Ongelezen bericht door ayke »

Ik vraag mij trouwens af welke nummers er zijn gebeld, ik bel namelijk deze nummers (grensgebied)
Vereniging Dierenambulance Groningen

Heeft u een hulpverzoek voor een dier, stuur ons dan geen e-mail, maar bel onze meldkamer op telefoonnummer (050) 579 19 00. Dan kunnen wij direct actie ondernemen. Bij voorbaat hartelijk dank!

Infonummer: 050-5791900
Alarmnummer: 050-5791909

Onze kantoortijden zijn van 8:00 - 21:30. In het weekend op zaterdag van 9:00 - 21:30 en zondag van 10:00 - 21:30.

En voor Noord Drenthe

Dierenambulance Noord en Midden Drenthe
Tel. regio Assen e.o. 0592-399099, bgg: 06-21214171

Het asiel van Zuidwolde is natuurlijk ook open voor de ambulances, ook buiten openingstijden. Als vrijwilliger kan je ook buiten openingstijden terecht. Voor Drenthe is er een centrale opslag voor knagers, honden en katten.
Ik heb nog niet gehad dat ik niemand te pakken kreeg. Of dat ze niet reden.
yukon
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell
Teckel
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door yukon »

Helaas hangt de snelheid heel erg af van de regio waarin je woont.
En helaas worden er steeds meer initiatieven op gezet, waardoor werk half gebeurd, en er minder vrijwilligers per instantie zijn.
Laat het gewoon allemaal bij 1 organisatie en laat dit dan goed gebeuren. En niet nog een instantie hierovor opzetten.
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

Toen ik in Eindhoven bij de dierenambulance werkte, hadden we dag/avond- en nachtdienst. De ambulance reed standaard van 09.00 - 23.00 en 's nachts alleen voor spoed. Telefonisch wel bereikbaar. Ook in het weekend. Hoe het nu gaat, nu de dienst onder de dierenbescherming valt weet ik niet.

Meldingen richting Amivedi en asiel liepen toen ook al heel erg traag.
ellen en de birmanen
Zeer actief
Mijn ras(sen): 4 tollers
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door ellen en de birmanen »

ik heb zelf amivedi-werk gedaan in de gemeente den haag. ik vond en vind het nog steeds heel belangrijk dat vermissingen er zo snel mogelijk op de site komen te staan. ik weet ook dat je niet 24 uur per dag bezig kunt zijn.
als mensen mij belde met een vermissing schreef ik dat altijd op en zodra ik maar tijd had (meestal op mijn werk) zette ik het op de site. nu was in die tijd de site erg traag (spreek over 10 jaar geleden).
als ik niet bereikbaar was konden ze het antwoordapparaat in spreken. eigenlijk moesten we zo min mogelijk terug bellen om de telefoonkosten te besparen. zo mochten we toen ook niet een 06nummer bellen.
maar volgens mij zoekt amivedi steeds vrijwilligers dus voor iedereen. lijkt het je wat, meld je aan.
ellen
Afbeelding
DebbieZ
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dwergpoedel, Galgo Espagnol

Ongelezen bericht door DebbieZ »

Amivedi wisselt per persoon, heb ik het idee. En wat de Dierenambulance Groningen betreft, die heb ik eigenlijk altijd direct kunnen bereiken. Heb je dit nummer gebeld: (050) 579 19 00?

Vermist dier zelf online zetten kan op http://doglocator.nl/ en op www.mijndieriszoek.nl
baasje van nesco
Actief

Ongelezen bericht door baasje van nesco »

amivedi werk per gebied anders kwa snelheid.

dierenbescherming die ook de dierenambulance beheren in dat gebied
werken slecht snachts al hellemaal niet.

ambu die zelfstanding zijn werken wel snachts maar nemen het gebied niet over
waar normaal de dierenbescherming ambu rijd aangezien zij die rit niet betaald kregen

zorg altijd dat je hond een chip en penning om heb dan heb je meer kans dat mensen sneller bellen.
zwerf honden wachten soms bij de vinder een tijdje aangezien de ambu meer te doen hebben als allen die eenne hond op te halen.
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

heb ook ooit eens midden in de nacht een weggelopen husky gevangen met een loopse Xena... Reu mee naar huis, in de autokennels omdat Xantos er absoluut niet mee eens was dat er een andere meneer rond liep achter het huis... dierenambulance en dierenarts gebeld en beiden te horen krijgen dat je hem maar weer los moet laten en hoe ik het in mijn hoofd haalde om midden in de nacht te bellen :roll:

Heb uiteindelijk de politie gebeld en die heeft hem meegenomen en in de diensthondenkennels op het bureau gedaan en de volgende dag zijn hond en baas herenigd.
Amivedi wilde wel veel maar kon niks en mocht niks op de een of andere manier..
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
twinkeltje
moderator
Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan

Ongelezen bericht door twinkeltje »

Vreemd de meeste komen toch echt ook s nachts die lui zijn niet goed joh ik zou dan een klacht in dienen tegen zo dieren ambu
Afbeelding
iones
Zeer actief

Ongelezen bericht door iones »

Al die instanties zouden goed werken indien er één centrale bestond waar je maar hoefde te vermelden waardoor alle andere instanties, zoals de dierenambulances, amevedi, dierenasielen etc. meteen op de hoogte zijn. Nu moet je ook nog elke instantie apart melden en afmelden wanneer je een dier kwijt bent.
Ook dierenasiels onderling wisselen geen informatie uit. Nu zou dat dus ook overbodig moeten zijn. Als de hond niet terecht komt in het ene asiel maar in het andere, zou het ene in een bestand moeten kunnen kijken om daar achter te komen. Maar dat is er óók niet.

Ik vind dat zo'n soepzooi!
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Toen Pluisje van het balkon in de tuin van de buurvrouw (was niet thuis) was gevallen, heb ik geloof 3 x naar de dierenambulance en politie elk kunnen bellen. Allebei naar de ander wijzen.
Uiteindelijk ben ik kwaad geworden en kon de politie toch komen om hem uit de tuin te halen :U:
Hele vriendelijke mensen die kwamen hoor, maar dat telefoongedoe is om niet goed van te worden.

Ook voor de twee dwalende reuen die ik hier heb gehad kwamen ze niet.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”