lieke schreef:Ik vraag me oprecht af waarom mijn normaal zo brave sukkel nou op die arme hond dook. Het gebeurde natuurlijk in een fractie van een seconde dus veel heb ik niet kunnen zien, maar voor zover ik het kon beoordelen, liep die hond echt heel braaf mee aan de lijn. Hond liep trouwens aan de andere kant van de man, dus Lyndie moest óm die man heen om die hond te grijpen. Duidt dus op heel bewust doordacht gedrag.
Afgezien van het feit dat de fout geheel en al bij mij/Lyndie lag, ben ik nieuwsgierig wat de reden van zo'n aanval is. Gewoon omdat Lyndie een klier is, lijkt me niet omdat dit niet haar normale gedrag is. Ik zag niks speciaals aan die hond, maar kan die toch wat subtiele signalen hebben afgegeven? En zo ja, welke signalen zijn dat?
Begrijp me goed, dit is niet om Lyndie schoon te praten, absoluut niet zelfs. Maar ik wil gewoon graag begrijpen waar dit gedrag vandaan komt.
Hoe vervelend het ook klinkt, ik zou iets lichamelijks bij Lyndie of evt iets geestelijks niet uitsluiten. Juist omdat dit zo helemaal nooit nimmer ooit eerder nog maar vaag zo is gegaan bij haar. Ik kan eerlijk zeggen dat dit een oprechte "doetzeandersnooit" is.
Ja, het kan dat de andere hond een signaal afgaf wat jij niet zag, deels omdat je er niet op bedacht bent; je hoeft jouw honden niet in de gaten te houden, dus kijk je ook op die manier naar andere honden.
Maar, Lydie zal heus eerder in haar leven honden hebben gezien die zo'n signaal afgaven?
Ik kan mij nog tig andere dingen voorsetllen maar ik was er niet bij.
Is het denkbaar dat, zonder dat iemand het zeg, de andere hond dreigende bewegingen maakte naar jou / jouw roedel of dat Lydie dat zo oppakte?
Was de bijbehorende man vervelend in welk opzicht dan ook, vertrouwde ze die niet en pakte ze de hond?
Echt.. geen idee.. maar in eerste instantie zou ik een oorzaak bij Lyndie zoeken.... ;-(
Suzanne