Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Hond aan de diarree.

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

Fana
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Chow Chow
Aantal honden: 1

Hond aan de diarree.

Ongelezen bericht door Fana »

Hallo,

Vandaag rond 19:30 lieten we de hond uit, en had ze diarree en nou had ik wat vragen waar ik op moet letten wanneer naar de DA gaan etc.?

Ze krijgt sinds 2 dagen mergkoekjes, nieuw voor der nog nooit gehad. We zijn vandaag ook naar het strand gegaan toen was der nog niks mis met der poep, ze had wat zeewater gedronken en redelijk wild met een hond gespeeld wat ze ook niet gewend is.

Zou enig zins door de mergkoekjes komen of iets anders? En hoe kan ik hiermee het beste omgaan?

Hopelijk hebben jullie tips.

Dankjewel.
~Suzanne~
Zeer actief

Re: Hond aan de diarree.

Ongelezen bericht door ~Suzanne~ »

Fana schreef:Hallo,

Vandaag rond 19:30 lieten we de hond uit, en had ze diarree en nou had ik wat vragen waar ik op moet letten wanneer naar de DA gaan etc.?

Ze krijgt sinds 2 dagen mergkoekjes, nieuw voor der nog nooit gehad. We zijn vandaag ook naar het strand gegaan toen was der nog niks mis met der poep, ze had wat zeewater gedronken en redelijk wild met een hond gespeeld wat ze ook niet gewend is.

Zou enig zins door de mergkoekjes komen of iets anders? En hoe kan ik hiermee het beste omgaan?

Hopelijk hebben jullie tips.

Dankjewel.
Komt waarschijnlijk door het zeewater en wellicht de spanning.
Natuurlijk even in de gaten houden, even geen gekke dingen geven, gewoon voer, niets extra's.
Eventueel een probiotica als je die in huis hebt en rustig houden ;-)

Zie je ineens bloed of een hond die sloom wordt acuut naar de DA maar ik heb niet de indruk dat je je nu zorgen moet maken hoor!

Zorg wel dat ze voldoende kan drinken!

Suzanne
Fana
Vaste gebruiker

Oke, ik kan dus gewoon brokken blijven geven? Ik las namelijk dat heel veel mensen zeiden 24 uur niks geven maar dacht vraag eerst advies hier.
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

Gewoon even kijken hoe het gaat. Heeft ze maar alleen tijdens de wandeling diarree gehad, of moet ze nu ook nog de hele tijd?
Fana
Vaste gebruiker

Was alleen buiten tot nu toe, ze heeft nog niks binnen gedaan.
~Suzanne~
Zeer actief

Ongelezen bericht door ~Suzanne~ »

Fana schreef:Oke, ik kan dus gewoon brokken blijven geven? Ik las namelijk dat heel veel mensen zeiden 24 uur niks geven maar dacht vraag eerst advies hier.
Tsja... ach.. ik ben van mening dat de boel gewoon door moet gaan ;-) tenzij ze natuurlijk zwaar ziek is... geef haar een halve portie ofzo, zie het even aan.

Niet in de stress schieten, zo normaal mogelijk blijven doen (oh, god, en dat advies komt van mij... )
Zo te lezen niets schokkends aan de hand. Anders had je dat er wel bijgeschreven dat ze ook niet meer wilde eten, drinken, slapen, bloed erbij had en ook nog overgaf...

Wild doen aan zee en zeewater drinken kan dit effect zomaar hebben.

Let wel: ik snap je zorgen!! Hou haar ook in de gaten; als ze ineens heel ziek toont dan even bij de DA aan de bel trekken (letterlijk, figuurlijk, zo je wilt)

Suzanne
Sanner
Zeer actief

Ongelezen bericht door Sanner »

Fana schreef:Oke, ik kan dus gewoon brokken blijven geven? Ik las namelijk dat heel veel mensen zeiden 24 uur niks geven maar dacht vraag eerst advies hier.
Daar zijn de meningen over verdeeld.
Ik vind dit wel een goed stukje:
http://www.barfplaats.nl/forum/index.php?topic=66691.0
Fana
Vaste gebruiker

Dankjewel voor de tips, we hebben der zojuist een half bakje eten gegeven en we gaan het wel effen aankijken tot morgen / overmorgen. Kijken of ze goed blijft eten en drinken en niet rare dingen vertoont.
Melanie 74

Ongelezen bericht door Melanie 74 »

Komt door het zeewater, zoveel zout is niet goed ;) gaat vanzelf wel over.
Mijn dames krijgen gewoon eten, tenzij ze alleen maar hun eten uitkotsen, dan laat ik ze wel eens hongeren.
Maar alleen dunne is gewoon eten hier.
Muk

Ongelezen bericht door Muk »

Melanie 74 schreef:Komt door het zeewater, zoveel zout is niet goed ;) gaat vanzelf wel over.
Mijn dames krijgen gewoon eten, tenzij ze alleen maar hun eten uitkotsen, dan laat ik ze wel eens hongeren.
Maar alleen dunne is gewoon eten hier.
Hier ook.
Van zeewater wordt de ontlasting inderdaad dun. Gewoon normaal eten geven, het gaat vanzelf over.
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”