Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
oude hond
Moderator: moderatorteam
- schelsey
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bernerteefjes Nisha en Mila
- Aantal honden: 3
oude hond
een heel oude hond, wat moet deze nog in jullie ogen kunnen om nog te mogen blijven leven
schelsey word stilletjesaan 13
ze heeft maanden terug een hernia gehad, na foto's te hebben genomen zagen ze ook spondylose.
ze kan in tuin nog lekker rondkuieren wat ze ook doet, 2 keer per dag wandelingen van 20 min doen, met moeite en heel traag maar het gaat, ze loopt erg stijf en zet haar poten niet gelijkmatig meer, vooral het wandelen is zwaar voor haar merk ik, dan is ze echt moe daarna, zeker nu het wat warmer word
zwemmen of in water plonsen gaat niet meer echt goed
geraakt nog op de zetel en staat zonder hulp recht
ze eet nog goed
wil af en toe nog eens even mee rennen in de tuin als er een voorbijganger langst komt en de andere honden stormen naar voor, dan doet ze mee.
kan nog zo lekker genieten van een vleesknook, uren kan ze er op sabbelen, tanden vallen uit dus ze kan niet zo goed meer kauwen
ze heeft maanden terug een hernia gehad, na foto's te hebben genomen zagen ze ook spondylose.
ze kan in tuin nog lekker rondkuieren wat ze ook doet, 2 keer per dag wandelingen van 20 min doen, met moeite en heel traag maar het gaat, ze loopt erg stijf en zet haar poten niet gelijkmatig meer, vooral het wandelen is zwaar voor haar merk ik, dan is ze echt moe daarna, zeker nu het wat warmer word
ze eet nog goed
wil af en toe nog eens even mee rennen in de tuin als er een voorbijganger langst komt en de andere honden stormen naar voor, dan doet ze mee.
kan nog zo lekker genieten van een vleesknook, uren kan ze er op sabbelen, tanden vallen uit dus ze kan niet zo goed meer kauwen
Re: oude hond
Voor mij moet een hond er nog plezier in hebben en geen pijn of pijn die met pijnstillers goed onder controle is te houden.
- renee-uk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder
- Aantal honden: 1
die hond zou ik nog niet laten gaan hoor
ik zou wel dingen aan haar aanpassen, zoals geen lange wandelingen meer als ze daar te moe van wordt.
ik zou wel dingen aan haar aanpassen, zoals geen lange wandelingen meer als ze daar te moe van wordt.

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
- Pemba
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Tibetaanse teriër
- Aantal honden: 2
Ik heb er eentje van 13 die lichamelijk nog best fit is. Hij kan nog lekker rennen in het bos.
Hij moet alleen een beetje uitkijken met de bochten anders valt hij om.
Zijn koppie wordt wel een stuk minder, dat vind ik zelf erger dan de lichamelijk aftakeling.
Dat geeft ook wel eens spanningen bij 1 van mijn andere honden.
Het leven voor de hond moet in mijn ogen hond waardig zijn, dus zelf op kunnen staan, zelf kunnen poepen en plassen.
Die van mij is nog een hele blije hond, als dat verdwijnt is het voor mij over.
Hij moet alleen een beetje uitkijken met de bochten anders valt hij om.
Zijn koppie wordt wel een stuk minder, dat vind ik zelf erger dan de lichamelijk aftakeling.
Dat geeft ook wel eens spanningen bij 1 van mijn andere honden.
Het leven voor de hond moet in mijn ogen hond waardig zijn, dus zelf op kunnen staan, zelf kunnen poepen en plassen.
Die van mij is nog een hele blije hond, als dat verdwijnt is het voor mij over.

- Branka
- moderator
- Mijn ras(sen): Golden Retriever
Als het leven geen lijden is en ze nog genieten? Dan mogen honden oud zijn. Dan alles maar wat minder. Maar op het moment dat ze b.v. niet meer kunnen opstaan als ze vallen of constant pijn hebben ondanks pijnstilling, dan vrees ik dat die vreselijk moeilijke knoop moet worden doorgehakt.

Ik lees eigenlijk niks waarvan ik denk zo kan het niet langer. Gewoon een oude hond.schelsey schreef:een heel oude hond, wat moet deze nog in jullie ogen kunnen om nog te mogen blijven leven
ze eet nog goed
- renee-uk
- Zeer actief
ja ik ren de 100 meter ook niet meer binnen de minuut hoor (niet dat ik dat ooit wel deed, maar voor de beeldvorming
)

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Oh, nou, dat vind ik nog helemaal geen heel oude hond hoor!
Saar heeft dezelfde leeftijd. Een paar weken terug lag zelfs de optie om een teen te amputeren, heel dicht in het verschiet. Maar na 2x een AB kuur loopt ze weer als een zonnetje, dus nu vinden wij het goed zo.
Ik zou vooral kijken naar de hond. Wil Saar een grote struinronde, prima. Dat ze dan de rest van de dag niet meer hoeft, is ook prima.
Bbij Saar gaat het denk ik ophouden als ze niet meer kan lopen, dat is haar grootste genot in het leven.
Saar heeft dezelfde leeftijd. Een paar weken terug lag zelfs de optie om een teen te amputeren, heel dicht in het verschiet. Maar na 2x een AB kuur loopt ze weer als een zonnetje, dus nu vinden wij het goed zo.
Ik zou vooral kijken naar de hond. Wil Saar een grote struinronde, prima. Dat ze dan de rest van de dag niet meer hoeft, is ook prima.
Bbij Saar gaat het denk ik ophouden als ze niet meer kan lopen, dat is haar grootste genot in het leven.
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
De ene hond van 13 is de andere niet.
de ene hond is oud en op als hij 10 is en de ander springt nog door het leven als hij 14 is.
Qua jaren zal ik niet snel aangeven of een hond oud is of niet.
Voorwaarde voor mij, op elke leeftijd is dat de hond zich zelfstandig kan voortbewegen en ontlasten.
Vrolijk is en graag de bak leeg eet.
En pijnstilling krijgt als dat nodig is
Het is vaker nodig dan wij denken
Mijn oudje (13) krijgt dagelijks een pijnstiller en huppelt nog heel aardig mee.
edit:typo
de ene hond is oud en op als hij 10 is en de ander springt nog door het leven als hij 14 is.
Voorwaarde voor mij, op elke leeftijd is dat de hond zich zelfstandig kan voortbewegen en ontlasten.
Het is vaker nodig dan wij denken

Mijn oudje (13) krijgt dagelijks een pijnstiller en huppelt nog heel aardig mee.
edit:typo
Laatst gewijzigd door ranetje op 06 mei 2013 18:12, 1 keer totaal gewijzigd.
Inderdaad, mijn bejaarde stel (2 newfs van 11 jaar) kunnen ook beperkt wandelen. Ik laat ze vaak alleen plassen en poepen, meestal hebben ze daarna al geen zin meer om verder te lopen. Dus de wandelingen zijn meestal beperkt tot hooguit 5 minuten. Hebben ze wel zin om verder te wandelen, dan is dat ook geen probleem, dan wandel ik verder. De honden geven wel aan of ze verder kunnen en willen wandelen en die bepalen dus ook hoever er gelopen wordt.renee-uk schreef:die hond zou ik nog niet laten gaan hoor
Verder geef ik wat glucosamine / chondroitine tegen de artrose en stijfheid van de gewrichten en krijgt een hond pijnstilling in verband met de zware artrose die hij heeft.
Van het eten genieten ze, ze genieten ook van het liggen op de bank, in de tuin en op het bed. Struinen in de tuin vinden ze heerlijk, dus waarom meer ondernemen als ze dat toch niet aankunnen? Het zijn geen jonge honden meer.
- renee-uk
- Zeer actief
ja precies, zo gaat dat met gina ookMuk schreef:Inderdaad, mijn bejaarde stel (2 newfs van 11 jaar) kunnen ook beperkt wandelen. Ik laat ze vaak alleen plassen en poepen, meestal hebben ze daarna al geen zin meer om verder te lopen. Dus de wandelingen zijn meestal beperkt tot hooguit 5 minuten. Hebben ze wel zin om verder te wandelen, dan is dat ook geen probleem, dan wandel ik verder. De honden geven wel aan of ze verder kunnen en willen wandelen en die bepalen dus ook hoever er gelopen wordt.renee-uk schreef:die hond zou ik nog niet laten gaan hoor
Verder geef ik wat glucosamine / chondroitine tegen de artrose en stijfheid van de gewrichten en krijgt een hond pijnstilling in verband met de zware artrose die hij heeft.
Van het eten genieten ze, ze genieten ook van het liggen op de bank, in de tuin en op het bed. Struinen in de tuin vinden ze heerlijk, dus waarom meer ondernemen als ze dat toch niet aankunnen? Het zijn geen jonge honden meer.
lekker laten genieten die ouwetjes, dat hebben ze verdiend!

Helemaal mee eens. Hier worden ze extra verwend. Oude honden hebben hier nu eenmaal wat meer privileges dan een jonge hond. Vaak ben ik langer bezig met mijn jas en schoenen aantrekken en de riemen omdoen dan de wandeling zelf.renee-uk schreef: lekker laten genieten die ouwetjes, dat hebben ze verdiend!

Vind ik soms wel jammer, want lekker wandelen met een hond vind ik heerlijk. En hier kan dat ook! Maar niet met Gina en Lobbes dus.
Mijn hoogbejaarde stel schooit dan ook heel erg, krijgt bijna altijd zijn zin en ze nemen de beste plekken in op de bank.

Ik sta 's nachts extra voor ze op, zodat ze nog een keer extra kunnen plassen en de nacht droog doorkomen (voor Gina, maar Lobbes plast ook mee), ik bak hun vlees als ze geen zin hebben in rauw vlees en als ze aandacht willen, dan krijgen ze dat meestal ook. Ondanks deze privileges heb ik geen vervelende of te dikke honden, helemaal niet zelfs!
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Cane Corso, Friese Stabij,chihuahua
- Aantal honden: 10
Zolang de hond het nog leuk vindt.....Senna, onze Dober, is ook al een echt oud dametje. Wandelingen gaan niet meer en alles wat ze doet, duurt wat langer. Ze is mager, onzindelijk, maar haar eetlust is prima en ze scharrelt nog met duidelijk plezier rond. Zolang ik denk dat ze het nog leuk vindt, mag ze blijven scharrelen.
- hewi
- Zeer actief
Opa Ollie is 14 heeft op dit moment een knieblessure waardoor hij niet zo ver mag lopen en dit ook niet kan
maar hij geniet van zijn rondjes in de tuin al is hij ook boos dat hij niet met de rest mee mag wandelen,
eet goed, is happy en ook al staat hij op pijnstilling nog steeds een blije hond.
Zolang de hond zichzelf kan redden en happy is, oke toch?
maar hij geniet van zijn rondjes in de tuin al is hij ook boos dat hij niet met de rest mee mag wandelen,
eet goed, is happy en ook al staat hij op pijnstilling nog steeds een blije hond.
Zolang de hond zichzelf kan redden en happy is, oke toch?
- Asterix
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Een Spaanse kleine mix en een Poolse ex-zwerver
Ben het met mijn voorgangers eens 

- tekkel
- Erelid
- Mijn ras(sen): Standaard ruwhaar tekkel
Wat een leven! Ik denk dat ze blij zijn dat ze oud zijn en zo'n heerlijk verwen-leven hebben, heerlijk voor zeMuk schreef:Helemaal mee eens. Hier worden ze extra verwend. Oude honden hebben hier nu eenmaal wat meer privileges dan een jonge hond. Vaak ben ik langer bezig met mijn jas en schoenen aantrekken en de riemen omdoen dan de wandeling zelf.renee-uk schreef: lekker laten genieten die ouwetjes, dat hebben ze verdiend!![]()
Vind ik soms wel jammer, want lekker wandelen met een hond vind ik heerlijk. En hier kan dat ook! Maar niet met Gina en Lobbes dus.
Mijn hoogbejaarde stel schooit dan ook heel erg, krijgt bijna altijd zijn zin en ze nemen de beste plekken in op de bank.![]()
Ik sta 's nachts extra voor ze op, zodat ze nog een keer extra kunnen plassen en de nacht droog doorkomen (voor Gina, maar Lobbes plast ook mee), ik bak hun vlees als ze geen zin hebben in rauw vlees en als ze aandacht willen, dan krijgen ze dat meestal ook. Ondanks deze privileges heb ik geen vervelende of te dikke honden, helemaal niet zelfs!

Bij mij is het omgekeerd: mijn hond van 11,5 jaar is topfit maar ík hou het maar 5 minuten vol en claim de beste plaats op de bank. De hond staat al een tijdje klaar met míjn roze spuit

"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 1 Samojeed
2 Friese stabijen
1 Grijze Keeshond
1 Kruising
1 Wetterhoun - Aantal honden: 6
Dito , hier ook 2 oudjes 15 1/2 en 13 1/2 , maar ze genieten nog steeds !Asterix schreef:Ben het met mijn voorgangers eens
Ook al worden ze wat minder , pas me aan aan hun !
-
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Dit is toch heerlijk voor die oudjesMuk schreef: Mijn hoogbejaarde stel schooit dan ook heel erg, krijgt bijna altijd zijn zin en ze nemen de beste plekken in op de bank.![]()

Beau was mijn oudste hond (9) en toen hij niet kon lopen vanwege kapotte voetzooltjes reed ik hem rond in een wagentje. Even eruit voor een snuffel, poep en plas en hij wilde weer rondgereden worden. Ik had de hele wereld met hem rondgelopen als hij dat wilde. Zolang hij nog blij was, pijnvrij, nog at en zichzelf kon ontlasten was het voor mij goed en had hij wel honderd mogen worden.
Ik zie bij het hondjes ook geen reden om haar te laten inslapen.
In lieve herinnering
Jeda x ehh.. leuk zwart mormeltje,
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky
voor altijd in ons hart
Jeda 14-12-2004 - 23-07-2010
Beau 08-11-2001 - 30-07-2011
&
Akira 16-08-2021
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky
voor altijd in ons hart
&
Akira 16-08-2021
- lieke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
- Contacteer:
Mijn oude Kyra wil meestal ook alleen nog maar een beetje rondscharrelen of lekker in het zonnetje zitten. Wandelingen hoeven voor haar meestal niet langer dan een half uur te duren en dan nog in een slakkentempo.
Ze is ook al een beetje aan het dementeren en loopt soms met de verkeerde mee, maar ze staat nog steeds vooraan als er iets lekkers wordt uitgedeeld. En een paar keer per dag staat ze met een knuffel in haar bek die ik dan twee meter verder op moet gooien en dan hobbelt ze zielsgelukkig ernaar toe en apporteert vol trots.
Ze krijgt pijnstilling en daar doet ze het prima op. Ze kwispelt nog steeds als ik thuis ben en joelt gezellig mee met de rest als ik naar de koekjespot loop.
Kortom, ze is stijf en oud en soms een beetje in de war maar heeft nog voldoende schik in het leven.
Ze is ook al een beetje aan het dementeren en loopt soms met de verkeerde mee, maar ze staat nog steeds vooraan als er iets lekkers wordt uitgedeeld. En een paar keer per dag staat ze met een knuffel in haar bek die ik dan twee meter verder op moet gooien en dan hobbelt ze zielsgelukkig ernaar toe en apporteert vol trots.
Ze krijgt pijnstilling en daar doet ze het prima op. Ze kwispelt nog steeds als ik thuis ben en joelt gezellig mee met de rest als ik naar de koekjespot loop.
Kortom, ze is stijf en oud en soms een beetje in de war maar heeft nog voldoende schik in het leven.

ranetje schreef:De ene hond van 13 is de andere niet.
de ene hond is oud en op als hij 10 is en de ander springt nog doot het leven als hij 14 is.
Het is vaker nodig dan wij denken![]()
Dat heb je goed gezegd.
Dydo wordt volgende maand 11.Heeft artrose in schouders en knieën en patella luxatie in beide knieën.
Is al 23 tanden/kiezen kwijt.
Kan nog prima eten,geniet van het zonnetje.
Geniet van mee gaan op de fiets of in de buggy.
Kon vorige week nog een paar sprintjes trekken,deze week weer niet.
Is de ene dag heel blij,de andere dag wat moe en sloom.
Kan het ene moment 3 kwartier lopen,het andere moment wil hij met 5 minuten al weer om draaien richting huis.
Vaak sta ik wortel te schieten omdat hij alles op z`n dooie gemakkie doet.
Maar hij heeft nog veel intresse voor alle luchtjes buiten.
Wordt nog steeds blij van de buur teefjes.
Elke dag heeft hij op start problemen,rekt zich honderd keer uit voor dat het motortje op gang is.
Maar hij kijkt nog blij.
Artrose gaat helaas niet over,dat wordt straks alleen maar erger.Dat weet ik.
De pijnstillers die hij nu elke dag moet hebben lijken z`n werk te doen evenals aangepast voer.
Als hij dit niet had gekregen denk ik dat hij er nu erg slecht aan toe was.
Hij heeft een moment gehad dat het heel slecht ging,dat zijn prostaat vergroot was en er een cyste in zijn buik zat.Zijn mond ontsteekt telkens.
Dydo was moe op dat moment en keek ons aan van,ik wil niet meer....
Maar wonder boven wonder kwam hij er boven op.
Ik laat hem genieten van alles waar van hij nog kan genieten.
Er zijn dagen dat ik denk dat hij nog 4 jaar mee kan,maar er zijn dagen bij dat ik blij ben dat hij er `s-morgens nog is als ik wakker wordt.
En dat is soms erg moeilijk.
Maar als het moment daar is zal ik dat vast wel merken,voelen en aan Dydo zien.
Ik begrijp je vraag dat je nu al graag wilt weten hoe ver je iets moet laten door gaan.
Dat moment zal ook jij ongetwijfeld zien.
En zoals ik lees,is dat nu niet ter sprake.
Ik kan me volledig vinden in het berichtje hier boven.van Ranetje.
tekkel schreef: Bij mij is het omgekeerd: mijn hond van 11,5 jaar is topfit maar ík hou het maar 5 minuten vol en claim de beste plaats op de bank. De hond staat al een tijdje klaar met míjn roze spuit

Hmmm, dan gaat hier iets verkeerd geloof ik.

Nu ook, Lobbes ligt op bed aan het voeteneind. Alleen zo jammer dat het voeteneind tot mijn middel reikt en ik dus met opgetrokken benen in bed lig. En dat het dekbed krap aan mijn schouders bedekt. Maar hij ligt zooo lief en hij snurkt zoo schattig, dat het voor mij onmogelijk is om hem te storen met zoiets onbenulligs. Ik ben een softie.
- tekkel
- Erelid
- Mijn ras(sen): Standaard ruwhaar tekkel
Tsja, ik denk eerlijk gezegd dat je je er terecht bij neerlegt, zo hoort dat nou eenmaalMuk schreef:tekkel schreef: Bij mij is het omgekeerd: mijn hond van 11,5 jaar is topfit maar ík hou het maar 5 minuten vol en claim de beste plaats op de bank. De hond staat al een tijdje klaar met míjn roze spuit![]()
Hmmm, dan gaat hier iets verkeerd geloof ik.![]()
Nu ook, Lobbes ligt op bed aan het voeteneind. Alleen zo jammer dat het voeteneind tot mijn middel reikt en ik dus met opgetrokken benen in bed lig. En dat het dekbed krap aan mijn schouders bedekt. Maar hij ligt zooo lief en hij snurkt zoo schattig, dat het voor mij onmogelijk is om hem te storen met zoiets onbenulligs. Ik ben een softie.

Gelukkig is mijn Eeb een kleintje, maar dan nog lig ik helemaal op het buitenrandje van mijn grote bed, omdat zij onder het dekbed overdwars in het midden van het midden ligt

"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
- schelsey
- Zeer actief
schelsey krijgt wel al veel pijnstillers, 1 tot soms 2 soorten en dan nog cortisone, zonder die cortisone heeft ze te veel pijn.
krijgt hills jd, maar ik ga overschakelen op rd want ze word enorm dik door die cortisone.
spijtig dat ze zo dik word want eten doet ze het liefst, moest ze niet zo dik worden had ik haar veel meer lekkers gegeven
er zijn dagen dat ze zich goed voelt en veel rondloopt in huis en tuin, dagen dat het minder gaat en ze zelfs met alle medicatie pijn heeft, als ze pijn heeft komt het meestal door mij, dan heb ik haar met de wagen meegenomen naar bos en heeft ze zich overgeforceert, daarom kan zwemmen niet meer, ze is dan veel te hevig en na paar min heeft ze terug pijn, in de wagen meerijden doet ze helemaal niet graag meer, als ik de wagen openzet loopt ze terug huis in, maar ik haal haar dan en laad haar in, zou dit misschien beter niet meer doen en me erbij neerleggen dat ze autorijden niet fijn meer vind.
vandaag zal ik haar wel moeten vervoeren met de wagen want moet naar dierenarts, ze heeft een gezwel onder haar oksel, ze had dit al langer maar nu is deze erg gegroeit, dus even laten nakijken
als ik me hou aan die korte wandelingen aan de lijn dan gaat het vrij goed en merk ik dat ze thuis nog goed rondloopt en vrolijk is.
ze vraagt altijd om te wandelen maar wil ook altijd heel vlug terug naar huis, soms al na 5 min dat ze blijft staan en achterom kijkt
krijgt hills jd, maar ik ga overschakelen op rd want ze word enorm dik door die cortisone.
spijtig dat ze zo dik word want eten doet ze het liefst, moest ze niet zo dik worden had ik haar veel meer lekkers gegeven
er zijn dagen dat ze zich goed voelt en veel rondloopt in huis en tuin, dagen dat het minder gaat en ze zelfs met alle medicatie pijn heeft, als ze pijn heeft komt het meestal door mij, dan heb ik haar met de wagen meegenomen naar bos en heeft ze zich overgeforceert, daarom kan zwemmen niet meer, ze is dan veel te hevig en na paar min heeft ze terug pijn, in de wagen meerijden doet ze helemaal niet graag meer, als ik de wagen openzet loopt ze terug huis in, maar ik haal haar dan en laad haar in, zou dit misschien beter niet meer doen en me erbij neerleggen dat ze autorijden niet fijn meer vind.
vandaag zal ik haar wel moeten vervoeren met de wagen want moet naar dierenarts, ze heeft een gezwel onder haar oksel, ze had dit al langer maar nu is deze erg gegroeit, dus even laten nakijken
als ik me hou aan die korte wandelingen aan de lijn dan gaat het vrij goed en merk ik dat ze thuis nog goed rondloopt en vrolijk is.
ze vraagt altijd om te wandelen maar wil ook altijd heel vlug terug naar huis, soms al na 5 min dat ze blijft staan en achterom kijkt
Dat doet Lobbes ook. En de dierenarts heeft bij mij gezegd dat als de hond aangeeft dat hij geen zin meer heeft, ik ernaar moet luisteren. Dus dat doe ik braaf. Voor de vorm roep ik hem dan nog wel eerst bij mij in zo'n situatie (hij staat dan namelijk een paar meter achter mij stil) zodat het lijkt alsof ik bepaal tot hoever we wandelen. Lobbes en ik weten wel beter, hij rent dan ook direct terug als hij bij mij is aangekomen.schelsey schreef: ze vraagt altijd om te wandelen maar wil ook altijd heel vlug terug naar huis, soms al na 5 min dat ze blijft staan en achterom kijkt

En ja, dat gebeurt vaak al na een paar minuten. Het is niet anders, ik ga Lobbes niet forceren hierin.
- schelsey
- Zeer actief
ik zal dus beter naar haar moeden luisteren, merk echt wel groot verschil als ik het niet doe, als ik doorga komt ze me wel achterna maar dan is de rest van de wandeling helemaal niet leuk meer voor haar, vind het erg moeilijk om met een oude hond om te gaan eigenlijk, ze is de 1 ste die zo oud is mogen worden en die toch nog voldoende levensvreugde heeft, mijn andere 2 honden hadden kanker en verlammingsziekte, dus ja, die konden echt niet meer.
en ook omdat ze half jaartje terug toch nog 45 min mee kon, tis allemaal zo vlug gegaan, nadat ze nen hernia kreeg is ze erg achteruit gegaan
en ook omdat ze half jaartje terug toch nog 45 min mee kon, tis allemaal zo vlug gegaan, nadat ze nen hernia kreeg is ze erg achteruit gegaan
Inge O schreef: ik heb dat met koken - ik rek me in de onmogelijkste standjes om bij het aanrecht of het vuur te komen omdat relax in de weg ligt, wijzig zelfs mijn menuplannen omdat ik niet in bepaalde kast kan komen en zie zelfs van lekkere toostjes-kaas als aperitiefhapje af als mevrouw voor de ijskast ligt.
het moet echt niet gekker worden, nee.

In de keuken ben ik ook extreem lenig geworden, maar mijn menuplannen wijzigen of afzien van lekkere hapjes is hier niet aan de orde. Dat kan ik Lobbes en Gina niet aandoen.

- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Inge O schreef: ik heb dat met koken - ik rek me in de onmogelijkste standjes om bij het aanrecht of het vuur te komen omdat relax in de weg ligt, wijzig zelfs mijn menuplannen omdat ik niet in bepaalde kast kan komen en zie zelfs van lekkere toostjes-kaas als aperitiefhapje af als mevrouw voor de ijskast ligt.
het moet echt niet gekker worden, nee.

Wat is ze lief voor je

Nee, ze krijgen ook altijd wat van ons eten. 

-
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Ik heb bijna negen jaar met opgetrokken benen geslapen, Beau lag zo lekker aan het voeteinde dat ik het zielig vond om hem wakker te maken. En Jeda had er een handje van om boven mijn kussen een plekje te zoeken, dan trok ik mijn kussen omlaag zodat ze een lekker plekje had.
In lieve herinnering
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky
voor altijd in ons hart
&
Akira 16-08-2021
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky
voor altijd in ons hart
&
Akira 16-08-2021
Inge O schreef:ahaha, nee, dan is het of weggejaagd worden of verhongeren, de arme zieltjesMuk schreef:Nee, ze krijgen ook altijd wat van ons eten..

Ze hebben het maar wat zwaar hier!