Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
enten.. ja of nee.. goede uitleg
Moderator: moderatorteam
-
~Suzanne~
- Zeer actief
enten.. ja of nee.. goede uitleg
Apart hoe je soms ineens iets tegenkomt online, min of meer bij toeval, waarvan je denkt, goh, ik had het zelf geschreven kunnen hebben Goed stuk over het nut van entingen maar ook duidelijke makend dat jaarlijks enten dus niet goed is. Entingen is niet 'zomaar even een prikje halen'! http://www.dehelendenatuur.nl/0-algemee ... ineren.pdf
Het is dus expliciet niet mijn text, maar wel helemaal mijn mening.
Zolang je 't deelt onder vermelding van waar het vandaan komt http://www.dehelendenatuur.nl lijkt me niet dat dat een probleem is?
Suzanne
Het is dus expliciet niet mijn text, maar wel helemaal mijn mening.
Zolang je 't deelt onder vermelding van waar het vandaan komt http://www.dehelendenatuur.nl lijkt me niet dat dat een probleem is?
Suzanne
- semmyboy
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): De duitse herdershond!
- Aantal honden: 2
Re: enten.. ja of nee.. goede uitleg
Ik vaccineer niet meer!
Ben er helemaal klaar mee.
De hond van me moeder van vroeger is nog nooit gevaccineerd en die is 13 geworden.
Deze site beschrijft ook waarom vaccinatie's slecht zijn:
http://www.huisjebiobeestje.nl/page/vac ... ja-of-neey
Ik ga alleen nog naar de dierenarts als het echt nodig is!
Ben er helemaal klaar mee.
De hond van me moeder van vroeger is nog nooit gevaccineerd en die is 13 geworden.
Deze site beschrijft ook waarom vaccinatie's slecht zijn:
http://www.huisjebiobeestje.nl/page/vac ... ja-of-neey
Ik ga alleen nog naar de dierenarts als het echt nodig is!
-
Lizzie.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Poedel
ik laat mijn honden alleen het eerste jaar enten, daarna nooit meer 

- Marjoleine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
- Contacteer:
Goed stuk.
Ik vaccineer op de beschreven wijze.
Ik vaccineer op de beschreven wijze.
- Nawosh
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Zuid Russische ovcharka
Ik ben laatst bij een lezing van Tannetje Koning geweest over enten. Daar kwam ook naar voren dat enten terwijl er nog een titer is totaal geen nut heeft.
De enting doet dan helemaal niks.
Ook bij pups die nog door de afweerstoffen van de moeder beschermd worden, doet de enting niks.
Ent je pups op het juiste moment dan is er nadien ook geen booster enting meer nodig.
Ook bij pups die nog door de afweerstoffen van de moeder beschermd worden, doet de enting niks.
Ent je pups op het juiste moment dan is er nadien ook geen booster enting meer nodig.
Groetjes, Marjan
-
Helen1974
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Golden Retriever
Helaas is jaarlijks enten nog steeds verplicht als je je honden naar een pension wil doen tijdens de vakantie. Dat is voor mij ook de enige reden om jaarlijks te enten.
Groetjes Helen
Sita en Bodie

Sita en Bodie

-
~Suzanne~
- Zeer actief
Helen1974 schreef:Helaas is jaarlijks enten nog steeds verplicht als je je honden naar een pension wil doen tijdens de vakantie. Dat is voor mij ook de enige reden om jaarlijks te enten.
Nee, dat lijkt me me niet. Als de DA de geldigheid van de enting gewoon aftekent voor 3 jaar, knap pension wat dan volhoudt dat het elk jaar moet. En anders zoek je toch een ander pension?
Suzanne
- Esther12
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Lagotto Romagnolo
- Aantal honden: 1
Weet je, ik vind dit best moeilijke materie. De één zegt dit en de ander zegt dat. Ik ben maar een simpele ziel, ken de onderzoeken niet, weet ze niet te vinden, niet te interpreteren, kan het ook niet zelf onderzoeken. Dus ik moet afgaan op wat ánderen daarover te melden hebben en op mijn gezonde verstand. En mijn gezonde verstand komt er gewoon niet uit, de berichten zijn té tegenstrijdig en zijn in mijn ogen allemaal goed onderbouwd.
Mijn da ent inderdaad één keer in de 3 jaar. Ik moet toch íemand vertrouwen dus ik denk dat ik het maar zo hou.
Hetzelfde is trouwens het geval met kvv of brokken/ reguliere geneeskunde of homeopathie etc etc. Het is gewoon erg lastig voor een normaal mens.
Mijn da ent inderdaad één keer in de 3 jaar. Ik moet toch íemand vertrouwen dus ik denk dat ik het maar zo hou.
Hetzelfde is trouwens het geval met kvv of brokken/ reguliere geneeskunde of homeopathie etc etc. Het is gewoon erg lastig voor een normaal mens.
-
Neeltje
Dat heb ik dus ook. Ik moet nu wel voor het eerst kennelhoest enting laten zetten, omdat ik met Lotje wil gaan trainen. Ze (hondenschool) wilden me al inschrijven voor cursus eind mei, maar heb ze duidelijk gemaakt , dat ze dan nog geen kennelhoest enting heeft. Ze is dan nog geen 3 maanden en de kennelhoest laat ik niet zetten tegelijk met haar laatste enting. Dat wordt dus mooi in juni beginnen.Esther12 schreef:Weet je, ik vind dit best moeilijke materie. De één zegt dit en de ander zegt dat. Ik ben maar een simpele ziel, ken de onderzoeken niet, weet ze niet te vinden, niet te interpreteren, kan het ook niet zelf onderzoeken. Dus ik moet afgaan op wat ánderen daarover te melden hebben en op mijn gezonde verstand. En mijn gezonde verstand komt er gewoon niet uit, de berichten zijn té tegenstrijdig en zijn in mijn ogen allemaal goed onderbouwd.
-
~Suzanne~
- Zeer actief
Zolang kennelhoest vanuit de hondenschool geen verplichting is, zou ik die ook lekker niet laten zetten; het is net een griepprik bij mensen. De kans is dat ze de kennelhoes juist krijgt van de enting. Of ondanks de enting.....Neeltje schreef:Dat heb ik dus ook. Ik moet nu wel voor het eerst kennelhoest enting laten zetten, omdat ik met Lotje wil gaan trainen. Ze (hondenschool) wilden me al inschrijven voor cursus eind mei, maar heb ze duidelijk gemaakt , dat ze dan nog geen kennelhoest enting heeft. Ze is dan nog geen 3 maanden en de kennelhoest laat ik niet zetten tegelijk met haar laatste enting. Dat wordt dus mooi in juni beginnen.Esther12 schreef:Weet je, ik vind dit best moeilijke materie. De één zegt dit en de ander zegt dat. Ik ben maar een simpele ziel, ken de onderzoeken niet, weet ze niet te vinden, niet te interpreteren, kan het ook niet zelf onderzoeken. Dus ik moet afgaan op wat ánderen daarover te melden hebben en op mijn gezonde verstand. En mijn gezonde verstand komt er gewoon niet uit, de berichten zijn té tegenstrijdig en zijn in mijn ogen allemaal goed onderbouwd.
Suzanne
- runninggirl
- Zeer actief
- Aantal honden: 3
Dierenarts Tannetje Koning over jaarlijks inenten of vaccinatie bij hondenNawosh schreef:Ik ben laatst bij een lezing van Tannetje Koning geweest over enten. Daar kwam ook naar voren dat enten terwijl er nog een titer is totaal geen nut heeft.
http://www.youtube.com/watch?v=OUYfuEEzgK4
- Kirry
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Duidelijk filmpje en artikel.
Ik vind het altijd wel lastig, zelfs wanneer je de informatie onder de knie hebt, want beide dierenartsen die ik bezoek stijgeren flink als je zegt pas na drie jaar terug te komen. Je loopt haast met een schuldgevoel naar buiten.
Ik vind het altijd wel lastig, zelfs wanneer je de informatie onder de knie hebt, want beide dierenartsen die ik bezoek stijgeren flink als je zegt pas na drie jaar terug te komen. Je loopt haast met een schuldgevoel naar buiten.
-
~Suzanne~
- Zeer actief
Dat heb ik niet, gelukkig.Kirry schreef:Duidelijk filmpje en artikel.![]()
Zorg je er wel voor dat in het boekje de geldigheid voor 3 jaar wordt afgetekend??
Suzanne
- Hutsje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): moddercockers
je kunt toch laten titeren? dan weet je of het nodig is of niet. dat lijkt me toch niet zo moeilijk? kennelhoest vind ik sowieso onzin.Neeltje schreef:Dat heb ik dus ook. Ik moet nu wel voor het eerst kennelhoest enting laten zetten, omdat ik met Lotje wil gaan trainen. Ze (hondenschool) wilden me al inschrijven voor cursus eind mei, maar heb ze duidelijk gemaakt , dat ze dan nog geen kennelhoest enting heeft. Ze is dan nog geen 3 maanden en de kennelhoest laat ik niet zetten tegelijk met haar laatste enting. Dat wordt dus mooi in juni beginnen.Esther12 schreef:Weet je, ik vind dit best moeilijke materie. De één zegt dit en de ander zegt dat. Ik ben maar een simpele ziel, ken de onderzoeken niet, weet ze niet te vinden, niet te interpreteren, kan het ook niet zelf onderzoeken. Dus ik moet afgaan op wat ánderen daarover te melden hebben en op mijn gezonde verstand. En mijn gezonde verstand komt er gewoon niet uit, de berichten zijn té tegenstrijdig en zijn in mijn ogen allemaal goed onderbouwd.

- Marjoleine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
- Contacteer:
Dat is soms lastig, want die Weil is dus maar een jaar.~Suzanne~ schreef: Zorg je er wel voor dat in het boekje de geldigheid voor 3 jaar wordt afgetekend??
Ik heb nu speciaal laten aantekenen dat de Weil een jaar is en de rest drie jaar.
Normaal tekenen ze vaak de kortste enting af en dan staat er dus inderdaad een jaar.
- Kirry
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Dat de dierenarts dat bij de sticker zet? Ik denk niet dat zij dit doen, want de laatste keer dat ik aangaf pas over drie jaar weer te willen enten toen kreeg ik een donderpreek over korte neuzen en de verhoogde kans op ziekten. (?) Toen ik daarna eens besloot het bij een andere kliniek te proberen, toen hetzelfde euvel. Ja, het is nogal lastig hier in de buurt; titteren doet men namelijk ook niet.~Suzanne~ schreef:Dat heb ik niet, gelukkig.Kirry schreef:Duidelijk filmpje en artikel.![]()
Zorg je er wel voor dat in het boekje de geldigheid voor 3 jaar wordt afgetekend??
Suzanne
Ik hou voet bij stuk hoor, maar het blijft lastig als je te maken hebt met een zeer 'ent-vaste' kliniek.
- labje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): labrador retriever
Mijn lieve DA is met pensioen en heeft zijn praktijk verkocht aan 2 jonge dierenartsen.
Toen ik daar afgelopen jaar kwam en over titeren begon, vonden ze mij een wijsneuzerig tiepje
'Hoe ik toch wel niet aan die wijsheid kwam'...en 'dat doen wij hier niet'..
Heb alleen Weil laten zetten, en ben overgestapt naar een andere DA praktijk.
Nou, eerdaags zal het 'herinneringskaartje voor de enting' in de bus vallen.
Ben benieuwd
Ik wil gewoon laten titeren, zéker nu ik Tannetje Koning het nog eens helder uit heb horen leggen.
Toen ik daar afgelopen jaar kwam en over titeren begon, vonden ze mij een wijsneuzerig tiepje
Ben benieuwd
Ik wil gewoon laten titeren, zéker nu ik Tannetje Koning het nog eens helder uit heb horen leggen.

- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Contacteer:
de 3 jarige entingen MOETEN ze voor 3 jaar aftekenen...Kirry schreef:Dat de dierenarts dat bij de sticker zet? Ik denk niet dat zij dit doen, want de laatste keer dat ik aangaf pas over drie jaar weer te willen enten toen kreeg ik een donderpreek over korte neuzen en de verhoogde kans op ziekten. (?) Toen ik daarna eens besloot het bij een andere kliniek te proberen, toen hetzelfde euvel. Ja, het is nogal lastig hier in de buurt; titteren doet men namelijk ook niet.~Suzanne~ schreef:Dat heb ik niet, gelukkig.Kirry schreef:Duidelijk filmpje en artikel.![]()
Suzanne
Ik hou voet bij stuk hoor, maar het blijft lastig als je te maken hebt met een zeer 'ent-vaste' kliniek.
let dan wel op dat je Weil apart doet dat ie die voor minder kan aftekenen.
Kennelhoest doe ik niet, ondanks dat mijn honden op mouwen bijten waar elke andere hond ook op bijt. "Risico's" zouden dus vrij groot moeten zijn, ondanks dat hebben ze het zo goed als nooit gehad. De enigen die het wel gehad hebben zijn de honden die ooit de enting gehad hebben en de kennelhoestbesmetting was er vrij snel daarna

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- runninggirl
- Zeer actief
Ik weet precies over welke DA je het hebtlabje schreef:Mijn lieve DA is met pensioen en heeft zijn praktijk verkocht aan 2 jonge dierenartsen.
Toen ik daar afgelopen jaar kwam en over titeren begon, vonden ze mij een wijsneuzerig tiepje![]()
Ben benieuwd
Waar zit je nu? Heb je in de buurt van Groningen iets gevonden waar ze titeren?
-
S@ndr@
- Zeer actief
ik kreeg ook een telefoontje dat het weet tijd is en tot mijn verbazing zijn ze wel bereid te titeren, weil valt daar dus buiten de rest dan toch maar laten titeren, kennelhoest vind ik zo`n twijfel geval 
- labje
- Zeer actief
Kennelhoest doe ik nooit.S@ndr@ schreef:ik kreeg ook een telefoontje dat het weet tijd is en tot mijn verbazing zijn ze wel bereid te titeren, weil valt daar dus buiten de rest dan toch maar laten titeren, kennelhoest vind ik zo`n twijfel geval
Hij gaat mee op vakantie naar Schiermonnikoog, komt nooit in pensions.
En van wat ik er van weet geeft de enting geen garantie op tóch kennelhoest.
Dus niet

- labje
- Zeer actief
We zijn nu bij Stad en Wad.runninggirl schreef:Ik weet precies over welke DA je het hebtlabje schreef:Mijn lieve DA is met pensioen en heeft zijn praktijk verkocht aan 2 jonge dierenartsen.
Toen ik daar afgelopen jaar kwam en over titeren begon, vonden ze mij een wijsneuzerig tiepje![]()
Ben benieuwd
Ben er 1 keer geweest, toen Nick zich had verstapt en ik het even wilde na laten kijken.
Eerdaags ga ik er dus naar toe voor het titeren, ipv direct enten.
Dat weten ze nog niet, dus ik ben benieuwd.
Het is een grote moderne kliniek, dus ik hoop dat er wordt meegedacht!

-
Marion.
Ik snap niet hoe iemand over kennelhoest kan twijfelen.... Zo'n rotenting, en zeer waarschijnlijk voor niets (omdat er een andere variant griep optreedt). Daarbij kunnen ook puppen prima een griepje overwinnen.
En de rest doe ik naar me goeddunkt. Als we diep in Duitsland op vakantie gaan, wil ik ze beschermd tegen Rabiës. Gaan we echter zomaar hier de grens even over om een dagje te wandelen, dan neem ik niet eens hun entingsboekje mee.
En de rest doe ik naar me goeddunkt. Als we diep in Duitsland op vakantie gaan, wil ik ze beschermd tegen Rabiës. Gaan we echter zomaar hier de grens even over om een dagje te wandelen, dan neem ik niet eens hun entingsboekje mee.
- runninggirl
- Zeer actief
Ah ja daar heb ik vaker goede dingen over gehoord. Wij zijn ook weggegaan van dezelfde als waar jij het over hebt, en overgestapt naar Hopmans (heeft in Roden en in Helpman een praktijk). Heb nog niet geïnformeerd daar over het titeren omdat het nog niet aan de orde is. Maar ook dat is een grote moderne kliniek dus ik denk dat het wel goed komt.labje schreef:We zijn nu bij Stad en Wad.runninggirl schreef:Ik weet precies over welke DA je het hebtlabje schreef:Mijn lieve DA is met pensioen en heeft zijn praktijk verkocht aan 2 jonge dierenartsen.
Ben benieuwd
Ben er 1 keer geweest, toen Nick zich had verstapt en ik het even wilde na laten kijken.![]()
- labje
- Zeer actief
Hopmans is ook toprunninggirl schreef:Ah ja daar heb ik vaker goede dingen over gehoord. Wij zijn ook weggegaan van dezelfde als waar jij het over hebt, en overgestapt naar Hopmans (heeft in Roden en in Helpman een praktijk). Heb nog niet geïnformeerd daar over het titeren omdat het nog niet aan de orde is. Maar ook dat is een grote moderne kliniek dus ik denk dat het wel goed komt.labje schreef:We zijn nu bij Stad en Wad.runninggirl schreef:Ik weet precies over welke DA je het hebtlabje schreef:Mijn lieve DA is met pensioen en heeft zijn praktijk verkocht aan 2 jonge dierenartsen.
Ben benieuwd
Ben er 1 keer geweest, toen Nick zich had verstapt en ik het even wilde na laten kijken.![]()

- Liesbeth
- Zeer actief
Kennelhoest laat ik ook nooit zetten. Sterker nog, als ik de cocktail liet zetten was dat ZONDER de Pi. Hoe minder (onnodige) entstoffen hoe beter, nmm.S@ndr@ schreef:ik kreeg ook een telefoontje dat het weet tijd is en tot mijn verbazing zijn ze wel bereid te titeren, weil valt daar dus buiten de rest dan toch maar laten titeren, kennelhoest vind ik zo`n twijfel geval
Nu laat ik ze niet meer enten, ze zijn 6 en 7,5 jaar jong. Twee jaar geleden laten titeren en bij beiden was de titer nog vrij hoog
Groetjes Liesbeth en een lebber van Luuk.
Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
-
Neeltje
De puppy is dan 9 weken, valt dus weinig te titeren op kennelhoest. Voor mijn hoeft de kennelhoest ook niet, maar wordt wel verplicht door de hondenschool.Hutsje schreef:je kunt toch laten titeren? dan weet je of het nodig is of niet. dat lijkt me toch niet zo moeilijk? kennelhoest vind ik sowieso onzin.Neeltje schreef:Dat heb ik dus ook. Ik moet nu wel voor het eerst kennelhoest enting laten zetten, omdat ik met Lotje wil gaan trainen. Ze (hondenschool) wilden me al inschrijven voor cursus eind mei, maar heb ze duidelijk gemaakt , dat ze dan nog geen kennelhoest enting heeft. Ze is dan nog geen 3 maanden en de kennelhoest laat ik niet zetten tegelijk met haar laatste enting. Dat wordt dus mooi in juni beginnen.Esther12 schreef:Weet je, ik vind dit best moeilijke materie. De één zegt dit en de ander zegt dat. Ik ben maar een simpele ziel, ken de onderzoeken niet, weet ze niet te vinden, niet te interpreteren, kan het ook niet zelf onderzoeken. Dus ik moet afgaan op wat ánderen daarover te melden hebben en op mijn gezonde verstand. En mijn gezonde verstand komt er gewoon niet uit, de berichten zijn té tegenstrijdig en zijn in mijn ogen allemaal goed onderbouwd.
- nathalie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kelpie en Weimaraner
- Contacteer:
Zo heb ik het vorig jaar ook laten doen. Ushi krijgt dit jaar alleen haar weil (nouja, haar rabiës is ook verlopen, maar ik laat niks tegelijk met rabiës doen).Marjoleine schreef:Dat is soms lastig, want die Weil is dus maar een jaar.~Suzanne~ schreef: Zorg je er wel voor dat in het boekje de geldigheid voor 3 jaar wordt afgetekend??
Ik heb nu speciaal laten aantekenen dat de Weil een jaar is en de rest drie jaar.
Normaal tekenen ze vaak de kortste enting af en dan staat er dus inderdaad een jaar.

Tot ooit lieffie.. Ushi *01-04-10 †07-12-15
True love lives forever... Bowie, *15-12-94 † 26-07-10
Candy, voor altijd in mijn gedachten
http://www.greyblessings.nl
- Paisley
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie
Voor kennelhoest kreeg mijn hond een druppel in de neus. Weet iemand wat de schadelijke effecten zijn van de druppel versus injectie?
Het doet mij onschuldiger overkomen.

- Liesbeth
- Zeer actief
Paisley schreef:Voor kennelhoest kreeg mijn hond een druppel in de neus. Weet iemand wat de schadelijke effecten zijn van de druppel versus injectie?
Realiseer je wel dat in de 'normale' cocktail al de Pi-component zit. Die zit ook in de neusspray van Nobivac. Als je je hond laat enten met de volledige cocktail en ook nog met de neusspray, dan krijgt je hond de Pi dubbel op. Totaal niet nodig en nmm niet gewenst
Groetjes Liesbeth en een lebber van Luuk.

[/url]