Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

gina..... het is over :(

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

pinguin20
Zeer actief
Mijn ras(sen): leonberger
Aantal honden: 1

Re: arme gina

Ongelezen bericht door pinguin20 »

Beterschap voor Gina. Hopelijk wordt het snel minder dik!
Dag lieve Ayla 11-7-2011 ~ 27-3-2013, voor altijd in mijn hart
Muk

Ongelezen bericht door Muk »

Beterschap, hopelijk is een operatie niet nodig.
Tiny
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Tiny »

renee-uk schreef:
ranetje schreef: Ita heeft vorig jaar ook een abces gehad op de kop (geen gebitsprobleem) en dat ging pas beter toen er een dikke holle naald in was gezet waardoor de troep kon afvloeien.

Hoe is haar temperatuur Renee?
Let je daar goed op?
Als die flink oploopt moet je echt wel wat gaan doen.........
Ik las dat je wat vuiligheid uit de bek zag komen als ze ergens had gelegen.
Zou het al een beetje naar buiten komen?
Eigenlijk hoop ik daarop.

In ieder geval, mijn duimen heb je voor Gina :ok: :ok: :ok: :ok: :ok:
En een knuffel, ook voor jou :knuffel:
ik hèb van alles gedaan nettie, het staat er net alsof ik hier maar af zit te wachten tot het vanzelf overgaat :?

ik heb het eergister ontdekt, ben gister met haar bij de da geweest en ik heb eerder vanmiddag nog gebeld.
maar als zij tegen me zeggen dat ik de werking van de ab toch maar even af moet wachten (en uiteindelijk krijgt ze daar vanavond pas haar derde pilletje van, dus kan het best dat die nog niet optimaal aan het werk is) dan weet ik het verder ook niet :U:
ze gaat afhankelijk van hoe ze is -en dat zal na het weekend blijken- maandag of donderdag onder het mes.

ik vind haar niet koortsig maar heb het voor alle zekerheid toch even opgemeten en haar temperatuur is 38.1
dat is in elk geval gelukkig geen reden tot paniek ;)

verder heeft ze net weer een behoorlijke bak slobberpens met yoghurt op en ligt ze nou weer te slapen, dus zielig is ze wel :( maar doodziek kan ik haar toch niet noemen en ik hoop van harte dat dat ook zo blijft.
mocht dat veranderen ben ik zo bij de da, ook al is het midden in de nacht.
ik vind het een vervelende kliniek met al die verschillende da's, maar het voordeel daarvan is wel dat er altijd iemand is.
Ik weet zeker dat jij heel goed kan inschatten wanneer het fout gaat :wink: Meer dan je nu doet kan gewoon niet :J:
In lieve herinnering
Jeda x ehh.. leuk zwart mormeltje,
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky

voor altijd in ons hart
Jeda 14-12-2004 - 23-07-2010

Beau 08-11-2001 - 30-07-2011

&
Akira 16-08-2021
labje
Zeer actief
Mijn ras(sen): labrador retriever

Ongelezen bericht door labje »

AB neemt altijd even wat tijd om te gaan werken.
Ik hoop dat het snel wat makkelijker wordt voor Gina.
Sterkte, voor beide :flower:
Afbeelding
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

Dat was hier ook zo Renee met Kaya; ook een hele dikke wang (niet de hele snoet zoals bij Gina, maar wel zo dik dat ook haar oog dicht zat) en ook proberen de ergste ontsteking weg te krijgen met AB, maar ze zeiden toen ook al dat AB bij ontstekingen aan het gebit maar zelden echt goed aanslaat.
In principe staat er 48 uur voor dat AB aan moet slaan, dus ik hoop dat ze morgen toch ietsjes beter is en je hebt groot gelijk dat je anders maandag meteen teruggaat, want het kan niet anders dan dat ze hier toch wel erge pijn aan heeft :ugh:
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
saskia en sjaak
Zeer actief
Mijn ras(sen): klikobakkie

Ongelezen bericht door saskia en sjaak »

acherm, dat koppie, dikke knuffel voor gina (voorzichtig geven hoor) en sterkte meis.
Afbeelding
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

renee-uk schreef:
ranetje schreef: Ita heeft vorig jaar ook een abces gehad op de kop (geen gebitsprobleem) en dat ging pas beter toen er een dikke holle naald in was gezet waardoor de troep kon afvloeien.

Hoe is haar temperatuur Renee?
Let je daar goed op?
Als die flink oploopt moet je echt wel wat gaan doen.........
Ik las dat je wat vuiligheid uit de bek zag komen als ze ergens had gelegen.
Zou het al een beetje naar buiten komen?
Eigenlijk hoop ik daarop.

In ieder geval, mijn duimen heb je voor Gina :ok: :ok: :ok: :ok: :ok:
En een knuffel, ook voor jou :knuffel:
ik hèb van alles gedaan nettie, het staat er net alsof ik hier maar af zit te wachten tot het vanzelf overgaat :?

ik heb het eergister ontdekt, ben gister met haar bij de da geweest en ik heb eerder vanmiddag nog gebeld.
maar als zij tegen me zeggen dat ik de werking van de ab toch maar even af moet wachten (en uiteindelijk krijgt ze daar vanavond pas haar derde pilletje van, dus kan het best dat die nog niet optimaal aan het werk is) dan weet ik het verder ook niet :U:
ze gaat afhankelijk van hoe ze is -en dat zal na het weekend blijken- maandag of donderdag onder het mes.

ik vind haar niet koortsig maar heb het voor alle zekerheid toch even opgemeten en haar temperatuur is 38.1
dat is in elk geval gelukkig geen reden tot paniek ;)

verder heeft ze net weer een behoorlijke bak slobberpens met yoghurt op en ligt ze nou weer te slapen, dus zielig is ze wel :( maar doodziek kan ik haar toch niet noemen en ik hoop van harte dat dat ook zo blijft.
mocht dat veranderen ben ik zo bij de da, ook al is het midden in de nacht.
ik vind het een vervelende kliniek met al die verschillende da's, maar het voordeel daarvan is wel dat er altijd iemand is.
Lieve renee, dat was alleen een extra tip/waarschuwing.
Ik weet zeker dat je je uiterste best doet om goed voor haar te zorgen. :J:
Bij Ita slonk het abces niet met de AB en drie dagen na het begin van de AB had ze bijna 41 graden koorts.

Als dat bij Gina zou gebeuren kan je niet wachten tot maandag :(:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
lieke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door lieke »

Verder weinig verstand ervan, hoor, maar als je wat afscheiding ziet waar ze met haar kop heeft gelegen, zou het dan niet betekenen dat het in ieder geval open is?
Ik bedoel dat de troep er in ieder geval een beetje uit kan lekken zodat het niet inwendig op 'knappen' staat. Misschien betekent dat iets positiefs?

En is de ab al werkzaam?
Afbeelding
thom
Zeer actief
Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
Contacteer:

Ongelezen bericht door thom »

Godsamme, dat arme koppie. Nogmaals heel veel sterkte. De duimen draaien gewoon op volle kracht door.. :ok: :ok: :ok:
Afbeelding
Eline*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eline* »

Och arme...sterke!!! Ab kan niet bij een abces komen omdat de doorbloeding te matig is daar. Wel zou het iets moeten doen als er bacterieen uit het abces in de bloedbaan komen doordat het bv verder groeit of naar binnen toe barst. Eng en naar... Beterschap voor je meissie!
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...
Afbeelding
Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
Antonetta
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik heb een kruising chihuahua x pinscher en een kruising shih tzu x chihuahua.

Ongelezen bericht door Antonetta »

Arme hond, beterschap.
Afbeelding.
Semper Fidelis, Coco, Gipsy, Gizmo en Mowgli.
moosje
Zeer actief
Mijn ras(sen): ISSR Shiloh Shepherd, Cão Lixeira Português, en een aantal part-time Chinese Cresteds
Contacteer:

Ongelezen bericht door moosje »

Och, dat koppie... :ugh:

Is haar koppie ook warm? Zou je dan misschien wat kunnen koelen, of heeft dat geen zin?
Afbeelding
In loving memory: Tara, Cheeco, Rinty, Kazan, Zarah, Shendor & Bleza

Dierenvoedselbank Amersfoort
Facebookpagina Dierenvoedselbank Amersfoort
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

het voelt niet warm en eerlijk gezegd doe ik er liever zo min mogelijk aan zolang ze er niet meer last van heeft dan nu :?

ze heeft nog steeds geen koorts gelukkig en het lijkt iets minder te worden, maar is nog steeds wel erg opgezwollen en haar oog zit ook nog steeds vrijwel dicht.
ik heb besloten morgen sowieso naar het spreekuur te gaan en dan laat ik het maar aan de da over wat we gaan doen.
ik kan wel een hoop willen en bedenken maar ik ben geen da en zij wel en ik heb erg veel vertrouwen in haar.
gina krijgt in elk geval vanavond na 7 uur niks meer te eten en morgenochtend ook geen medicijnen, besluit ze om haar toch open te maken dan kan dat en zo niet zal gina ook niet doodgaan van een stukje brood minder en wat later haar pilletjes.

zo ziet ze er vandaag uit :( :
Afbeelding
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
kipo
Zeer actief

Ongelezen bericht door kipo »

Och, arm ding. Het ziet er zo sneu uit, fijn dat je morgen terecht kunt :J: voor Gina.
moosje
Zeer actief
Mijn ras(sen): ISSR Shiloh Shepherd, Cão Lixeira Português, en een aantal part-time Chinese Cresteds
Contacteer:

Ongelezen bericht door moosje »

Fijn dat je morgen terecht kunt.
Geef haar maar een knuffel (als ze wil).
En neem er zelf ook eentje. :wink:
Afbeelding
In loving memory: Tara, Cheeco, Rinty, Kazan, Zarah, Shendor & Bleza

Dierenvoedselbank Amersfoort
Facebookpagina Dierenvoedselbank Amersfoort
hewi
Zeer actief

Ongelezen bericht door hewi »

Och Jee ze lijkt op mijn Donna die heeft het aan beide kanten gehad ook ontstoken kies, ab werkt idd niet super daarvoor
er zit niks anders op dan eruit halen, ik duim dat dat morgen snel kan en dat ze snel weer opklaart :J:
Groetjes Heidi
Afbeelding
pioenroos
Zeer actief
Mijn ras(sen): xteckel Mies, eurasier Diem en schapendoes in deeltijd Flora.

Ongelezen bericht door pioenroos »

Mijn Olivier (teckel) had vorig jaar 1 neusgat waar prut uitkwam. Verschillende AB (pil en neusdruppels) geprobeerd maar niks hielp.
Uiteindelijk dus onder narcose om met een camera te kijken. Bleek hij een ontstoken tandwortel te hebben die doorgebroken was naar zijn neus :oeps: De tand is gelijk getrokken natuurlijk.

De DA heeft toen wel een kweek genomen en opgestuurd naar een lab. Het was raar namelijk dat AB nooit geholpen had. Bleek dat er een bacterie zat die resistent was voor de (verschillende breed spectrum!) AB's die hij had gehad. Het een bacterie die de DA ook nooit had verwacht op die plek.
In ieder geval: Mss is dit ook bij Gina het geval? Dat de bacterie resistent is voor de AB die je geeft? Ze zal toch onder het mes moeten maar laat ze iig ook een kweek nemen als de AB niks helpt.

Sterkte met het meisje :ok:
Afbeelding
renee-uk
Zeer actief

dat is ze ook van plan, dat had ze al gezegd vrijdag dat ze een biopt zou nemen als ze haar op de operatietafel heeft.

ik heb ook gezegd dat ze haar niet meer wakker moet laten worden als het allemaal foute boel blijkt te zijn, want het kan ook nog een tumor zijn zei ze, al dacht ze zelf dat die kans klein was.
dat vinden ze hier raar trouwens, maar persoonlijk zie ik het nut er niet van in om een hond die toch moet inslapen nog weer wakker te laten worden, in mijn ogen doe je dat je hond niet aan.
maar dat is een beetje erg een doemscenario en daar ga ik voorlopig maar niet van uit :?
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
fenneke
Zeer actief
Mijn ras(sen): zwitserse witte herder en nu hûn

Ongelezen bericht door fenneke »

ach renee arme gina wat een snoetje heeft ze zo :cry:

ik hoop op een onschuldig abces

sterkte morgen
Fenneke en Baloe
Afbeelding
M@rleen
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door M@rleen »

Ach, wat een koppie zeg...
Succes, hopelijk kan het allemaal simpel en snel verholpen worden!
Branka
moderator
Mijn ras(sen): Golden Retriever

Ongelezen bericht door Branka »

Je bent eerlijk naar Gina toe, Renee. En zo te lezen is het volkomen logisch zoals je handelt.
Begrijp dus dat deze ab niet is aangeslagen?

In ieder geval een knuffel voor jullie allebei. Zij omdat ze het zo moeilijk heeft met dat opgezette koppie en jij omdat je het er zo moeilijk mee hebt :knuffel1:
Afbeelding
ranetje
Zeer actief

renee-uk schreef:dat is ze ook van plan, dat had ze al gezegd vrijdag dat ze een biopt zou nemen als ze haar op de operatietafel heeft.

ik heb ook gezegd dat ze haar niet meer wakker moet laten worden als het allemaal foute boel blijkt te zijn, want het kan ook nog een tumor zijn zei ze, al dacht ze zelf dat die kans klein was.
dat vinden ze hier raar trouwens, maar persoonlijk zie ik het nut er niet van in om een hond die toch moet inslapen nog weer wakker te laten worden, in mijn ogen doe je dat je hond niet aan.
maar dat is een beetje erg een doemscenario en daar ga ik voorlopig maar niet van uit :?
Met de snelheid waarmee dit is opgekomen geloof ik ook niet in dat doemscenario hoor :wink:
Eigenlijk hoop ik dat ze morgen geholpen kan worden en dat dat abces leeg kan stromen.

Goed idee van je om daar op voor te bereiden door morgenochtend geen eten te geven :ok:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
renee-uk
Zeer actief

nou iets doet het wel want de zwelling is toch wel wat minder, al is ie nog steeds erg.
maar ik weet zelf gewoon niet wat wijsheid is en daarom wil ik morgen in elk geval naar het noodspreekuur, dan moet de da maar beslissen wat we gaan doen.
en omdat ik ook niet weet wat ze gaat doen, zorg ik ervoor dat ze opengemaakt kan worden als dat nodig is en daarom krijgt ze vanavond na 7 uur ook niks meer behalve water,
da's wel sneu voor haar en dat levert naar alle waarschijnlijkheid ook een galspuugsessie op morgenochtend, maar dat moet toch maar.
het is gewoon niet anders :U:
Afbeelding

lida82
Actief
Mijn ras(sen): GOLDEN RETRIEVER

Ongelezen bericht door lida82 »

ach arme Gina,

las dat je haar slobberpens met yoghurt geeft, zorg dat de AB minimaal een uur eerder of later word gegeven.

het calcium in yoghurt kan de kuur neutraliseren.

verder natuurlijk heel veel sterkte en beterschap. ook hier draaien de duimen op turbo stand mee
Afbeelding
in liefde volle herinnering
tosca joris van spokendam
sweet bull (storm) van spokendam
renee-uk
Zeer actief

er zit ongeveer 6 uur tussen de ab en de slobber ;)
maar dank je wel voor de waarschuwing :ok:
Afbeelding

Nono
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retrievers
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door Nono »

Duimpjes draaien nog steeds :ok: :wink:
Geef Gina maar een voorzichtig knuffeltje!
Astrid en Indra
Zeer actief
Mijn ras(sen): Pyreneese Berghond

Ongelezen bericht door Astrid en Indra »

Ach gossie arme Gina. Heel veel beterschap voor je knappe dame, ik duim hard voor een goede afloop. :ok:
Afbeelding
ranetje
Zeer actief

renee-uk schreef:nou iets doet het wel want de zwelling is toch wel wat minder, al is ie nog steeds erg.
maar ik weet zelf gewoon niet wat wijsheid is en daarom wil ik morgen in elk geval naar het noodspreekuur, dan moet de da maar beslissen wat we gaan doen.
en omdat ik ook niet weet wat ze gaat doen, zorg ik ervoor dat ze opengemaakt kan worden als dat nodig is en daarom krijgt ze vanavond na 7 uur ook niks meer behalve water,
da's wel sneu voor haar en dat levert naar alle waarschijnlijkheid ook een galspuugsessie op morgenochtend, maar dat moet toch maar.
het is gewoon niet anders :U:
Oh? :denken:
Ik mag bij mijn honden altijd het avondhapje (halve boterham, ook vanwege galspugen) nog geven rond half 11 's avonds.
En toen Rana laatst aan het einde van de dag werd geopereerd mocht ze nog een "licht ontbijt" hebben en wat water tot 4 uur voor de operatie.
Maar ja, houd je maar aan de instructies van je DA daar. :ok:
Afbeelding
renee-uk
Zeer actief

ranetje schreef: Oh? :denken:
Ik mag bij mijn honden altijd het avondhapje (halve boterham, ook vanwege galspugen) nog geven rond half 11 's avonds.
En toen Rana laatst aan het einde van de dag werd geopereerd mocht ze nog een "licht ontbijt" hebben en wat water tot 4 uur voor de operatie.
Maar ja, houd je maar aan de instructies van je DA daar. :ok:
dat doe ik ook hoor, het zal me toch niet gebeuren dat ze stikt in haar eigen braaksels vanwege een stuk brood.
en dat galspugen overleeft ze wel.

als ze morgen geholpen wordt is dat aan het eind van de ochtend voor zover ik begrepen heb vrijdag.
Afbeelding

Hutsje
Zeer actief
Mijn ras(sen): moddercockers

Ongelezen bericht door Hutsje »

goed dat je morgen terecht kan! niet leuk dit he? :roos:
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”