Knuffels weer doorgegeven
Fizgig schreef:O heerlijk, Shelly is ook zo'n knuffeldoos. Wat fijn dat het redelijk goed gaat! Wanneer mogen jullie de prednison af gaan bouwen eigenlijk?
Voor wat betreft het afbouwen van de prednison, daar hebben we een heel schema voor gekregen. Aankomende maandag ga ik voor de eerste keer afbouwen. Deze dosis moet ik dan weer 10 dagen aanhouden, dan weer minder en die dosis 14 dagen aanhouden en zo blijft het ongeveer 3 maanden doorgaan. Maar voor iedere afbouw, vind een bloedonderzoek plaats om te kijken of ze mooi stijgt (of gelijk blijft) in haar bloedwaarde. Strikte controle is dus aanwezig.
nelleke schreef:Een heel mooi bericht. Het is ook wel een goed teken dat ze trek heeft toch. Wandel je ook een stukje met haar? Fijn voor jullie allemaal dat het beter met Poen gaat.
De trek, komt natuurlijk voor een groot deel door de prednison. Maar ik merk ook wel aan haar dat ze met de dag meer hersteld, dus alles bij elkaar genomen is het een goed teken ja! Gisteren heb ik haar alleen even mee genomen voor een wandelingetje. Even in de auto naar het grasveld. Daar aangekomen, bleef ze netjes (aan de flexriem) naast me lopen. Iedere keer ging ze zitten en met haar blik vragen waarom mag ik niet los? Ik was helemaal alleen op het veldje dus heb haar even los gelaten. En daar huppelde m'n meisje heen

Ze is nog wel heel wiebelig op haar pootjes. Maar ze heeft even gelopen en gesnuffeld. Daarna snel weer naar huis gegaan. Bij thuiskomst direct gaan slapen, want zo'n uitje kost heel veel energie.
Ja ze doet het op zich goed. Wel merk ik dat er wat verlatingangst speelt

Maar dat heeft ook weer even tijd nodig. Vannacht heb ik mijn matrasje in de keuken neer gelegd. De meiden slapen altijd in de bijkeuken, alleen Dylan slaapt in de keuken. Ik heb de meiden toen ik naar bed ging in de bijkeuken gedaan. Poentje kroop direct met Fallon in een mandje

Die twee slapen al samen sinds Poentje geboren is. Ik had de deur van de bijkeuken open, dus kon goed in de gaten houden wat er gebeurde. Ongeveer een kwartiertje heeft Poentje bij Fallon gelegen en toen heeft ze besloten dat ze toch liever dicht bij mij wilde slapen. Prima, haar kussen lag namelijk ook al klaar. Maar zo was ze toch ook 's nachts wat meer in het roedel. Ze is een keer eruit geweest vannacht. Merkte dat ten opzichte van de andere nachten, ze toch wat rustiger was. (toch dichterbij het roedel?)
Het gaat hier dus eigenlijk wel heel goed. Ze heeft haar tijd nodig, maar voor nu zie ik het heel positief in!