Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Vakantie met onze honden

Ervaringen en tips over leuke vakantiebestemmingen sámen met uw hond.
Geef de onderwerpregel svp. een duidelijke titel!

Moderator: moderatorteam

Kelly*Mika
geregistreerd lid
Mijn ras(sen): Labrador
Australian Shepherd
Aantal honden: 2

Vakantie met onze honden

Ongelezen bericht door Kelly*Mika »

Mijn vriend en ik zouden graag deze zomer een weekje op vakantie willen samen met onze honden.
Tot nu toe heb ik nog helemaal niets op internet gevonden waar wij naar op zoek zijn.
We willen graag een vakantie samen met onze honden waar we ook flink kunnen wandelen en het liefst bij het strand.

Alle ideeën zijn welkom :lol1:
~Suzanne~
Zeer actief

Re: Vakantie met onze honden

Ongelezen bericht door ~Suzanne~ »

zie hier:
http://www.hondenforum.nl/plaza/viewtop ... 6&t=260729

Maar er staat los daarvan ook genoeg op het forum hoor ;-)

Suzanne
Anne Degraef
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Schotse Collie
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Anne Degraef »

Wij gaan volgende maand ( eind mei - begin juni ) voor 2 weken op vakantie aan de Duitse Oostzee-kust.
Je kan er heel veel wandelen, ook langs en op heel veel stranden.

Maar in welke richting zoeken jullie je vakantie-bestemming ?

Wij verblijven er alvast op 3 verschillende plaatsen, telkens vlak aan het strand met heel veel wandelmogelijkheden.

De link van Suzanne zal je alvast heel veel mogelijkheden geven, echter aan ons is die niet besteed.
Wij gaan steeds op zoek naar vakantie-adressen met een verhaal, met een bijzondere architectuur of geschiedenis, of gewoon omwille van het exclusieve karakter.
Dus misschien kan je toch iets meer info geven naar welk soort vakantieverblijf je zoekt, dan kunnen wij gerichter meezoeken :-)

Groetjes,
Anne en Evy onze bijna 10 jaar oude Schotse Collie
Mijn website : www.annedegraef.be
Mijn ( gratis ) e-boek met onze ervaringen ivm het meenemen van de hond op vakantie :
http://en.calameo.com/accounts/2534768
h a n s
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mastin Espanol

Ongelezen bericht door h a n s »

Daar ben ik weer: Ameland!
Die van ons (en wijzelf ook) vinden het helemaal geweldig daar.
http://www.youtube.com/watch?v=bvjo2C0rTWQ

Ik heb er nu al spijt van dat we dit jaar naar Frankrijk gaan..
Saar2012
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador met een vleugje Vizsla en nog wat onbekends :)

Ongelezen bericht door Saar2012 »

Erkemederstrand? (Flevoland) Hondenstrand, hondenspeelplaats, hondendouche en hondenoppas aanwezig. Wij gaan er van woensdag tot zondag heen, dus daarna kan ik ook mijn ervaring vertellen, maar het lijkt me in ieder geval super!
Afbeelding
Kelly*Mika
geregistreerd lid
Mijn ras(sen): Labrador
Australian Shepherd

Ongelezen bericht door Kelly*Mika »

Anne Degraef schreef:
Maar in welke richting zoeken jullie je vakantie-bestemming ?

Wij verblijven er alvast op 3 verschillende plaatsen, telkens vlak aan het strand met heel veel wandelmogelijkheden.

De link van Suzanne zal je alvast heel veel mogelijkheden geven, echter aan ons is die niet besteed.
Wij gaan steeds op zoek naar vakantie-adressen met een verhaal, met een bijzondere architectuur of geschiedenis, of gewoon omwille van het exclusieve karakter.
Dus misschien kan je toch iets meer info geven naar welk soort vakantieverblijf je zoekt, dan kunnen wij gerichter meezoeken :-)

Groetjes,
Anne en Evy onze bijna 10 jaar oude Schotse Collie
Precies ik ben niet op zoek naar zomaar een vakantiebestemming maar een vakantie met een verhaal waar mensen ervaring mee hebben. We willen er echt een honden/wandel vakantie van maken en het liefst in een huisje en dicht bij het strand.
Ik heb gehoord dat er ook vakantiehuisjes zijn waar de hond in een omheind tuintje mag rondrennen dit lijkt ons geweldig.
Het zou leuk zijn als iemand zijn ervaringen met ons kan delen.

Groetjes
Nawosh
Zeer actief
Mijn ras(sen): Zuid Russische ovcharka

Ongelezen bericht door Nawosh »

h a n s schreef:Daar ben ik weer: Ameland!
Die van ons (en wijzelf ook) vinden het helemaal geweldig daar.
http://www.youtube.com/watch?v=bvjo2C0rTWQ

Ik heb er nu al spijt van dat we dit jaar naar Frankrijk gaan..
Ameland is echt leuk! De honden mogen op het strand loslopen (behalve op de stukken bewaakt badstrand) en naast de mooie natuur is er in de dorpjes genoeg vertier.
Groetjes, Marjan
Anne Degraef
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Schotse Collie
Contacteer:

Ongelezen bericht door Anne Degraef »

Onze vakanties zijn ook allemaal honden/wandelvakanties, maar voor ons is de plaats waar we naartoe gaan het allerbelangrijkste ( lees : er moet heel wat te beleven zijn voor iedereen ).

Voor de hond ( op dit moment hebben we terug maar 1 hond ) moet er veel kunnen gewandeld worden op liefst spannende plekken. Voor onze hond zijn dat plaatsen waar de ondergrond onverhard is met daarnaast veel afwisseling in de omgeving zoals bos, strand...

Voor ons moet de plaats waar we naartoe ook heel wat te bieden hebben. Wij wandelen zelf ook heel graag en het liefst ook op spannende plekken. Voor ons zijn dat plaatsen met bijzonder natuurschoon, genoeg cultuur als dat te combineren valt, een uitstekend restaurant in de buurt...

Daarom ook dat wij eigenlijk nooit langer dan 3 tot 4 nachten op eenzelfde plaats blijven logeren, gewoon omdat we op die tijd alles in de buurt zeker gezien hebben.
En op vakantie willen we maximaal buiten zijn, en zo weinig mogelijk de auto gebruiken.
Dikwijls liggen onze vakantie-adressen niet heel ver van mekaar, maar dat geeft niet, we hebben dan terug heel wat nieuws te ontdekken.
Dat vraagt natuurlijk meer werk in het zoeken naar overnachtingsplaatsen ( waar de honden ook welkom zijn ) maar dat vind ik niet erg. Ik heb daar door de jaren heen een sport van gemaakt.

En in dat zoeken naar logies ben ik dan nog eens heel moeilijk ;-)
Ik wil minstens het comfort van thuis.
En iets speciaals om in te overnachten, geen saaie hotelkamer of B&B of...

Voor ons hoeft dit zeker geen huisje te zijn, hoewel we in het najaar een super huisje gevonden hebben in Stiermarken nabij Graz in Oostenrijk.
Met een tuin, maar die zal zeker niet omheind zijn.
http://www.puresleben.at
Ons huisje noemt Winzerhaus Sausal, maar ze hebben nog andere huisjes, kleiner en groter :
http://www.puresleben.at/de/haeuser/Win ... alerie.php

Wij zoeken nooit speciaal naar een huisje en zeker niet één met een omheinde tuin, gewoon omdat :
1. Onze hond thuis al een heel grote ( omheinde ) tuin heeft en ik ben altijd thuis, de deur staat hier dan ook altijd open.
2. Wij op vakantie zoveel op wandel zijn, dat onze hond 's avonds echt niet meer de behoefte heeft om nog in een tuin te kunnen rondlopen. Ook heel wat hotels hebben een tuin, en als het nodig is mogen we daar ook meestal steeds in spelen.

Als we voor een strandvakantie kiezen, zoeken we wel steeds een logement zo dicht mogelijk bij de zee.
Voor onze vakantie binnenkort liggen de 3 hotels op de strandpromenade, dichter bij de zee en het strand kunnen we eigenlijk niet zitten.

Dus met een suggestie voor een huisje met een omheinde tuin ergens aan een strand, zal ik je niet kunnen helpen.

Vriendelijke groeten,
Anne en Evy, bijna in vakantie-stemming
Mijn website : www.annedegraef.be
Mijn ( gratis ) e-boek met onze ervaringen ivm het meenemen van de hond op vakantie :
http://en.calameo.com/accounts/2534768
Plaats reactie

Terug naar “Vakantie met de hond”