Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
kipkluivjes
Moderator: moderatorteam
kipkluivjes
Ik heb daarnet een pakje kipkluivjes gekocht maar ik wil toch even zeker weten dat ik deze kan geven?
Kan het dus geen kwaad, die botten e.d.????
Ben toch wat huiverig vandaar mijn vraag....
Kan het dus geen kwaad, die botten e.d.????
Ben toch wat huiverig vandaar mijn vraag....
- cloris
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dogo Argentino en de Portugese Keizerhond
- Aantal honden: 1
Kipvleugels? of bedoel je die niet?
Ja die kan je gerust geven hoor, ik weet niet of ze vaker zoiets krijgen? zoniet dan kan het nog wel eens teveel zijn, maar dat geldt niet voor alle honden.
Als je het alsnog eng vind kan je zeker voor die kleine de botjes even stuk slaan met een hamer (even een doek er over en hoppa)
Ik haal voor Fangio altijd wat vel eraf maar die kan niet zo tegen vet.
Ja die kan je gerust geven hoor, ik weet niet of ze vaker zoiets krijgen? zoniet dan kan het nog wel eens teveel zijn, maar dat geldt niet voor alle honden.
Als je het alsnog eng vind kan je zeker voor die kleine de botjes even stuk slaan met een hamer (even een doek er over en hoppa)
Ik haal voor Fangio altijd wat vel eraf maar die kan niet zo tegen vet.

De Koning is dood, lang leve de Keizer
Juan Manuel Fangio is one of the best car racers the world has ever known
Fangio; I would give anything for just one minute with you... Ik mis je vriend...
Nee ik bedoel echt de kipkluivjes.....
Hera durf ik het zeker nog niet te geven, die krijgt dus maar even niet....
is er groot verschil in vleugeltjes en kluivjes dan???? misschien domme vrag hoor...
het kipfilet erom e.d. is geen probleem, ze krijgen hier vaak grote stukken rauwe kipfilet....het gaat mij dus echt even dat de botjes geen kwaad kunnen.
Hera durf ik het zeker nog niet te geven, die krijgt dus maar even niet....
is er groot verschil in vleugeltjes en kluivjes dan???? misschien domme vrag hoor...
het kipfilet erom e.d. is geen probleem, ze krijgen hier vaak grote stukken rauwe kipfilet....het gaat mij dus echt even dat de botjes geen kwaad kunnen.
- Roelfien
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Als het pootjes zijn, dan is het bot wat harder dan dat het vleugeltjes of nekken of karkasjes zijn. Als je honden gewend zijn aan harde botten, dan kan je ze wel geven. Maar zelf ben ik daar altijd voorzichtig mee, omdat ik bang ben dat het wat te scherp is. Oftewel die van mij krijgen ze niet. Alleen die andere onderdelen die ik net noemde. 

Bevriend met rooie kaai Herman en dametje Ici.
In memoriam Yentie en Toby
In memoriam Yentie en Toby
- cloris
- Zeer actief
De verkeerde dus
De kipvleugels zijn idd beter, ik geef ook altijd zacht bot, dus bijvoorbeeld Lamsribben, daar zijn ze verzot op.
Je kan ook bij je poelier vragen om kipkarkassen of nekken, dat is heel fijn "bot" (kraakbeen) om mee te beginnen

De kipvleugels zijn idd beter, ik geef ook altijd zacht bot, dus bijvoorbeeld Lamsribben, daar zijn ze verzot op.
Je kan ook bij je poelier vragen om kipkarkassen of nekken, dat is heel fijn "bot" (kraakbeen) om mee te beginnen

Fangio; I would give anything for just one minute with you... Ik mis je vriend...
- de drentjes
- Actief
Hoi,
Je kunt ook naar de poelier op de markt gaan. Daar verkopen ze vaak kippennekken en -ruggen. Hier kosten ze ca 80 cent per kilo. De nekken geef ik zo. Evt. even vasthouden als je hond er niet aangewend is. Missy wilde ze in het begin heel doorslikken. en de ruggen knip ik een paar keer in met de snoeischaar om dezelfde reden.
Wil
Je kunt ook naar de poelier op de markt gaan. Daar verkopen ze vaak kippennekken en -ruggen. Hier kosten ze ca 80 cent per kilo. De nekken geef ik zo. Evt. even vasthouden als je hond er niet aangewend is. Missy wilde ze in het begin heel doorslikken. en de ruggen knip ik een paar keer in met de snoeischaar om dezelfde reden.
Wil

- cloris
- Zeer actief
Estelle hebben jullie een turkse slagerij in de omgeving? die hebben namelijk veel aanbod van botten dan de nederlands slagerij.
Ik haalde daar altijd mijn lamsribben
Ik haalde daar altijd mijn lamsribben

ik ben er hier in Groningen nog geen eentje tegengekomen maar toen was ik er ook niet specifiek naar op zoek....misschien valt het dan ook neit op.
Ik weet wel dat toen ik nog elke dag naar Rotterdam ging je op elke hoek van de straat een islamitische slagerij zag (in bepaalde buurten dan), dat is hier dus niet zo.
Ik moet dus echt eens gaan zoeken naar dat soort dingen maar schiet er steeds bij in.
Ik weet wel dat toen ik nog elke dag naar Rotterdam ging je op elke hoek van de straat een islamitische slagerij zag (in bepaalde buurten dan), dat is hier dus niet zo.
Ik moet dus echt eens gaan zoeken naar dat soort dingen maar schiet er steeds bij in.
- cloris
- Zeer actief
Ik heb hier een slager die als hij naar het slachthuis gaat speciaal voor mij botten meeneemt, dus misschien kan je dat bij jou ook vragen 

Weet je die paar keer dat ik bij een slager ben wezen vragen stonden ze me zooooooo raar aan te kijken.....alsof ze water zagen branden.....had toen zoiets van 'laat dan maar' maar als ik dan die foto's zie en verhalen hoor over honden die van alles en nog wat vreten dan wil ik dat ook!!!!! hiihhihihii
Ze krijgen hier dus wel vaak rauwe kipfilet, kippenmaagjes, kippenlevertjes, soepvlees enz maar dat heb ik nu wel gezien.....
ik denk dat ik morgen de stad maar eens rond ga fietsen....
Ze krijgen hier dus wel vaak rauwe kipfilet, kippenmaagjes, kippenlevertjes, soepvlees enz maar dat heb ik nu wel gezien.....
- cloris
- Zeer actief
Niets van aantrekken en gewoon specifiek vragen om "jong bot" dus kalf of lam! en niet dragende bottenestelle schreef:Weet je die paar keer dat ik bij een slager ben wezen vragen stonden ze me zooooooo raar aan te kijken.....alsof ze water zagen branden.....had toen zoiets van 'laat dan maar' maar als ik dan die foto's zie en verhalen hoor over honden die van alles en nog wat vreten dan wil ik dat ook!!!!! hiihhihihii

- M@ri@nne
- Zeer actief
- cloris
- Zeer actief
Ja dat gaat hier ook heel gemakkelijk, wat ik wel deed toen ik voor het eerst vleugels gaf, was ze even vasthouden zodat ze ze niet in 1x naar binnen gooiden 

-
- Erelid
- Contacteer:
-
- Zeer actief
hihih, ik ken dat! Bij de poelier waar ik om vragen sommige verkopers nog steeds:estelle schreef:Weet je die paar keer dat ik bij een slager ben wezen vragen stonden ze me zooooooo raar aan te kijken.....alsof ze water zagen branden.....had toen zoiets van 'laat dan maar' maar als ik dan die foto's zie en verhalen hoor over honden die van alles en nog wat vreten dan wil ik dat ook!!!!! hiihhihihii
Geef je dat aan je honden?
Ik: Ja, vinden ze heerlijk
Verkoper: Maar hoelang kook je dat dan?
Ik: Ik geef het rauw, dat is veel beter dan gekookt:
Verkoper: oohh? Maar worden ze daar niet ziek van?
Ik: Nee hoor.
Verkoper: Kluiven ze dan al het vlees van de karkassen af?
Ik: Nee, ze eten het in zijn geheel op
Verkoper: Ook de botten?
Ik: Ja, ook de botten
Verkoper: Is dat niet gevaarlijk dan?
Ik: Nee hoor, zolang je het maar rauw geeft
Verkoper: Goh
Ik kom er nu al een jaar en zo af en toe vragen ze nog steeds of ik het echt rauw geef. Ze zijn er wel steeds meer aan gewend en soms komen ze heel enthousiast met stukken kip aanzetten: Heb je hier wat aan? Er zit nog lekker veel vlees op!!
En een tijd geleden moest ik echt lachen, een vrouw die voor mij aan de beurt was bestelde een sparerib (gebraden) Ja, zegt ze: Dat is voor mijn hond, die vind dat zo lekker.
Zegt de verkoper: Je kan het beter rauw geven hoor, dat is veel minder gevaarlijk dan gebraden

- cloris
- Zeer actief
Geweldig :p:Sandro schreef:
En een tijd geleden moest ik echt lachen, een vrouw die voor mij aan de beurt was bestelde een sparerib (gebraden) Ja, zegt ze: Dat is voor mijn hond, die vind dat zo lekker.
Zegt de verkoper: Je kan het beter rauw geven hoor, dat is veel minder gevaarlijk dan gebraden![]()

haahaa leuk reacties dus!!
Hier kwam de slager met het voorstel dat ik dan maar rundersnippers moest kopen (waar hij dus rundergehakt van draait) van hem, ik moest dan wel de kiloprijs rundergehakt betalen.....nou maarn iet gedaan dus....
Ik heb ondertussen van roelfien en Charlotte wat adressen gekregen via pb!!!! harstikke tof!!!!
ik laat jullie mijn zoektocht wel even weten hiero!!!
Hier kwam de slager met het voorstel dat ik dan maar rundersnippers moest kopen (waar hij dus rundergehakt van draait) van hem, ik moest dan wel de kiloprijs rundergehakt betalen.....nou maarn iet gedaan dus....
Ik heb ondertussen van roelfien en Charlotte wat adressen gekregen via pb!!!! harstikke tof!!!!
ik laat jullie mijn zoektocht wel even weten hiero!!!