Helaas zat ik een aantal weken zonder laptop waardoor ik nog niet zo actief kon plaatsen op het forum, maar nu wil ik graag mijn verhaal even kwijt.
Wij hebben midden Oktober een Duitse herder reu gekocht, onze lieve Rex!
We hebben Rex helaas bij een broodfokker gekocht, heel bizar want ik weet alles over broodfokkers naar jaren research over aanschaf van een hond gedaan te hebben en tevens een opleiding in de dieren afgerond.
We zeiden nog tegen elkaar in de auto op de dag dat we Rex gingen bezichtigen als er iets niet deugd gaan we gewoon weer weg
maar nee.. Niks deugde daar, dit zagen we, dit voelde we maar op de terug weg had ik toch een lieve pup op schoot!
We hebben Rex naar ons eigen hand gezet, de basis cursus succesvol afgerond en we hebben een trouwe vriend gekregen.
Een maatje, een vriendje om heerlijke wandelingen te maken om heerlijk mee te knuffelen.
Zijn achterhand is altijd wat zwak geweest, maar wij hebben geen pijn gemerkt we zien een hond die plezier in het leven heeft, van ons houd en ons liefde en gezelschap geeft.
Sinds paar dagen was zijn rug tussen de heupen kaal aan het worden, paar wondjes en vieze korsten ik ontdekte vlooitjes en dacht dat dit de oorzaak was we hebben hem ontvlooit en behandeld.
We gingen vandaag zelf een weekendje naar mijn ouders, en hebben Rex naar mijn schoonzus gebracht die lekker vrij woond met groot erf waar allerlei andere hondjes en paarden lopen dus voor Rex hadden we ook een heerlijk weekend in petto.
Mijn schoonzus vond zijn rug er ook zorgwekkend uit zien, en ik legde uit dat ik vlootjes had geconstateerd en hem behandeld had.
Toch vertrouwde ze het niet helemaal, ik zelf ben vrij nuchter en maak me niet zoveel zorgen en dacht dat het nu zou gaan genezen.
Me schoonzus is toch richting de dieren arts gegaan, het blijkt niet door de vlooien te komen, het blijkt geen schurft of wat dan ook maar vreselijke pijn te zijn door extreme HD.
Rex heeft dus extreme HD, er zit zo goed als geen bot in zijn kogel gewricht en hij loopt dus feitelijk enkel op zijn spieren.
Ik kan het nog niet tot me door laten dringen, nu is hij ook nog eens ver van ons vandaan de dieren arts zei dat Rex het beste begin van de week nog in geslapen kan worden.
Ik ben erg van slag, misselijk en wil me maatje helemaal niet missen!