Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Niet alleen kattentoilet, ook hondenpisplaats

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

TessaThomas
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder
Aantal honden: 2

Niet alleen kattentoilet, ook hondenpisplaats

Ongelezen bericht door TessaThomas »

Na alle topics van de afgelopen tijd over katten die andermans tuin gebruiken als kattenbak, hebben wij daarnaast ook nog eens last van honden en hun baasjes. De katten gebruiken de hele voortuin, maar de honden pissen tegen onze heg aan. Nu hebben we de oude heg eruit gesloopt, want die was al half dood, en een nieuwe heg geplant, iets verder van de stoep af. Er komt aan de buitenkant nog een hek te staan, zodat we 's zomers ook voor kunnen zitten. Met dat hek zullen de katten niet meer komen, dat is teveel moeite, de andere voortuinen hebben geen hoge hekken namelijk. ;)

Alleen blijven we met hetzelfde probleem zitten. Hoe zorgen we ervoor dat de nieuwe heg niet dood gepist wordt? Het aanspreken van de baasjes doen we al, maar heeft geen effect. Ja, als wij buiten bezig zijn. Ik ben het nogal zat, vooral de laksheid van de baasjes. Heeft er iemand nog een idee? Niet dat ik denk dat er uberhaupt een oplossing is behalve de baasjes opvoeden. Ik heb wel eens leuke bordjes langs zien komen, maar ik geloof niet dat dat effect heeft :LOL:
TessaThomas
Zeer actief

Re: Niet alleen kattentoilet, ook hondenpisplaats

Die waterballonnen optie is jammer genoeg niet echt een optie als er een baas naast loopt he? De heg is nu al 30 cm naar binnen verplaatst en dan zetten we het hek wel weer tegen de stoep aan. Dan komt niet alle pis erop.
JYBD
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bullterrier
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door JYBD »

Cleva schreef:Een heg van planten die daar tegen kunnen lijkt me de meest logische optie.
Vertel mij welke planten dat moeten zijn. Wij hebben hier een heg van Laurierkers, oersterk, niet te verwoesten behalve door hondenpies.

Verdel lees ik geïnteresseerd mee. :wink:
Ik ben niet labiel,.... ik ben emotioneel flexibel.

Afbeelding
Pemba
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tibetaanse teriër

Ongelezen bericht door Pemba »

Omdat iedereen zijn hond tegen onze schuur liet plassen en de geur daar binnen niet te harden was hebben wij achter de schuur berberis geplaatst, lekkere prikstruiken.
Die leeft na jaren nog steeds :ok:
Afbeelding
sunny1978
Zeer actief
Mijn ras(sen): bulmastiff x bordauxdog 3x en 1 bordeauxdog,en 2 boomers
Aantal honden: 6
Contacteer:

Ongelezen bericht door sunny1978 »

schandalig mijn honden mogen echt niet tegen tuinheggen of planten aan zeiken dat vind ik zo aso
http://www.doggy-house.nl
mijn website
Boy
13-06-2001 - 09-06-2013
Cindy
05-01-2000 - 18-06-2010
Quinty
10-03-2003 - 18-09-2018
Sarah5
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dalmatiër x Bordeaux Dog
Berner Sennen x Beagle

Ongelezen bericht door Sarah5 »

Toch een bordje op het hek plaatsen?

Afbeelding

Naast het feit dat ik het echt heel asociaal vind, hier laten ze honden zelfs door de voortuin van anderen lopen om tegen de muur van het huis aan te pissen :S:
JYBD
Zeer actief

Cleva schreef:
JYBD schreef:
Cleva schreef:Een heg van planten die daar tegen kunnen lijkt me de meest logische optie.
Vertel mij welke planten dat moeten zijn. Wij hebben hier een heg van Laurierkers, oersterk, niet te verwoesten behalve door hondenpies.

Verdel lees ik geïnteresseerd mee. :wink:

Doe maar even koekelen.

Alles wat tegen zout en stikstof kan. Dat is nog best veel.
Bedankt voor de tip! :D

Afbeelding
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

TessaThomas schreef:Die waterballonnen optie is jammer genoeg niet echt een optie als er een baas naast loopt he? De heg is nu al 30 cm naar binnen verplaatst en dan zetten we het hek wel weer tegen de stoep aan. Dan komt niet alle pis erop.
Waarom niet, het is toch de baas die het toelaat? Die hond die weet niet beter.
JYBD
Zeer actief

Als die baas 1 keer zo'n waterballon tegen zich aan gehad heeft zal hij kwaad zijn maar ik denk dat hij de volgende keer wel doorloopt.

Afbeelding
Joey.K
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Joey.K »

JYBD schreef:Als die baas 1 keer zo'n waterballon tegen zich aan gehad heeft zal hij kwaad zijn maar ik denk dat hij de volgende keer wel doorloopt.

hahaha ja wilde het net zeggen. Werkt denk ik perfect haha. Elke keer vol op die baasjes mikken dan houd het vanzelf op
TessaThomas
Zeer actief

Mijn vriend stelde al voor om zelf in hun tuin te gaan pissen. :LOL:

Ik ga nog even googelen, alleen hebben we net een haagbeuk (beukhaag?) geplant.
Coockie
Zeer actief
Mijn ras(sen): jachthonden + mix Border C

Ongelezen bericht door Coockie »

Regelmatig zwavelbloem ( apotheker ) langs het hek strooien : honden vinden het vies en het is niet giftig als ze er aan ruiken .
Fizgig
Zeer actief
Mijn ras(sen): Twee vuilnisbakkenras, 6 konijnen, 4 katten en 1 cavia

Ongelezen bericht door Fizgig »

Het probleem is ook dat honden natuurlijk steeds op precies dezelfde plekken piesen. Ze plassen over elkaars plasjes heen natuurlijk. Dus je zou er op één op andere manier voor moeten zorgen dat alle geur ineens weg is en het geen vast markeerpunt van alle honden in de buurt meer is. En dan voorkomen dat het dat weer wordt. Ze zijn ook zulke gewoontedieren. Bij Bruno moeten we ook vaak op dezelfde plek 'uh-uh' zeggen.

Misschien is het juist beter om er helemaal niks neer te zetten. Als er niks staat, valt er ook nergens tegenaan te plassen. Bruno moet altijd tegenaan plassen, al is het een dood boomstronkje. Gewoon zo plassen op een plat vlak, doet ie eigenlijk nooit. Shelly dan wel weer natuurlijk. Maar teefjes zijn minder honkvast als het om plassen gaat, vind ik. Ik moet wel zeggen, Bruno kan voor geen meter mikken. Hij plast dan tegen een gemeentestruik ofzo en vaak genoeg ketst de straal af en komt dan bijna op zijn poten terecht. Het komt bijna nooit ook echt dichtbij de wortels van de plant. Mm, misschien is dat een idee, een lat of plank oid die je zo schuin plaatst, dat de straal weer wordt teruggeketst naar de hond. Dan komt de urine iig niet zo dichtbij de wortels van de planten. Alleen ja, dan moet je wel iets maken wat voor een chihuahua en een Deense dog geschikt is. Ik brainstorm verder, haha. Er zou gewoon iets op de markt moeten komen om zulke overlast te beperken, van katten ook trouwens, want er zijn veel mensen die ervan balen en wie weet kan het wel simpel opgelost worden. Nu is dat er gewoon niet.
JYBD
Zeer actief

Er niets neerzetten is een beetje moeilijk als je een erfafscheiding wil maken. :F:

Afbeelding
Fizgig
Zeer actief

Ja dat is zo. Maar ik vond mijn idee van een plank oid ietsjes schuin zetten, best een goed idee. Dan kan de urine niet zo dichtbij de planten komen. Wie weet zien jullie me nog verschijnen bij het beste idee van Nederland, haha. Moet ik het nog wel even uitwerken en moet niemand anders mijn idee pikken. Maar iedereen mag mijn idee wel gebruiken, aardig he, ik bedenk nog wel iets dynamisch om dan als nieuw product aan de man te brengen. Er zijn namelijk echt veel mensen die er last van hebben en dat betekent dus dat er een flinke vraag naar is. Jammer dat ik totaal niet zakelijk aangelegd ben alleen, haha.
Corneliana
Zeer actief

Ongelezen bericht door Corneliana »

Fizgig schreef:Het probleem is ook dat honden natuurlijk steeds op precies dezelfde plekken piesen. Ze plassen over elkaars plasjes heen natuurlijk. Dus je zou er op één op andere manier voor moeten zorgen dat alle geur ineens weg is en het geen vast markeerpunt van alle honden in de buurt meer is. En dan voorkomen dat het dat weer wordt. Ze zijn ook zulke gewoontedieren. Bij Bruno moeten we ook vaak op dezelfde plek 'uh-uh' zeggen.

Misschien is het juist beter om er helemaal niks neer te zetten. Als er niks staat, valt er ook nergens tegenaan te plassen. Bruno moet altijd tegenaan plassen, al is het een dood boomstronkje. Gewoon zo plassen op een plat vlak, doet ie eigenlijk nooit. Shelly dan wel weer natuurlijk. Maar teefjes zijn minder honkvast als het om plassen gaat, vind ik. Ik moet wel zeggen, Bruno kan voor geen meter mikken. Hij plast dan tegen een gemeentestruik ofzo en vaak genoeg ketst de straal af en komt dan bijna op zijn poten terecht. Het komt bijna nooit ook echt dichtbij de wortels van de plant. Mm, misschien is dat een idee, een lat of plank oid die je zo schuin plaatst, dat de straal weer wordt teruggeketst naar de hond. Dan komt de urine iig niet zo dichtbij de wortels van de planten. Alleen ja, dan moet je wel iets maken wat voor een chihuahua en een Deense dog geschikt is. Ik brainstorm verder, haha. Er zou gewoon iets op de markt moeten komen om zulke overlast te beperken, van katten ook trouwens, want er zijn veel mensen die ervan balen en wie weet kan het wel simpel opgelost worden. Nu is dat er gewoon niet.
:LOL: met een beetje mazzel souit de straal heel hard op zijn rug en dan schrikt de hond zo dat ie het nooit meer doet. :cheer:
JYBD
Zeer actief

Fizgig schreef:Ja dat is zo. Maar ik vond mijn idee van een plank oid ietsjes schuin zetten, best een goed idee. Dan kan de urine niet zo dichtbij de planten komen. Wie weet zien jullie me nog verschijnen bij het beste idee van Nederland, haha. Moet ik het nog wel even uitwerken en moet niemand anders mijn idee pikken. Maar iedereen mag mijn idee wel gebruiken, aardig he, ik bedenk nog wel iets dynamisch om dan als nieuw product aan de man te brengen. Er zijn namelijk echt veel mensen die er last van hebben en dat betekent dus dat er een flinke vraag naar is. Jammer dat ik totaal niet zakelijk aangelegd ben alleen, haha.
Ik vind waterballonnetjes toch een veel leuker plan, lekker mikken vanachter de struiken. :D

Afbeelding
TessaThomas
Zeer actief

Ik stiekem ook, lekker even kind zijn. :D

Afscheiding komt er sowieso, dan kan ik 's zomers ook normaal de voordeur of het raam aan de voorkant open zetten, zonder dat Tessa de hele dag aan de riem moet. (En er komen ook aan de zijkant planten tegenaan, beetje privacy, want we hebben nog al wat inkijk hier ;) )
Fizgig
Zeer actief

Ik weet nog wel dat je op Texel zo'n paars plantje hebt, ben vergeten hoe het heet alleen. En dat kan tegen zout, dat groeit ook gewoon bij het strand enzo. Ik weet alleen niet of het ook tegen zuur kan. Maar je zou idd kunnen zoeken naar planten die tegen zout, stikstof (zegt Martijn) en zuur kunnen.
twinkeltje
moderator
Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan

Ongelezen bericht door twinkeltje »

Er zou iets uitgevonden moeten worden dat je in een soort buis naast je heg neer legt met gaatjes waar stralen water richting straatkant gaan sproeien zodra er tegen gepist wordt zodat honden en baasjes zich rot schikken :denken:
Als er een bepaalt plek is waar ze het meeste het doen zou je natuurlijk zoeiets neer kunnen zetten

Afbeelding
En dan richting de hond en mens,zorgen dat hij goed vol staat zodat als je de kraan vol aanzet gelijk gaat sproeien,moet je natuurlijk wel even bij gaan zitten zodat je het ziet wanneer iemand komt
Afbeelding
Fizgig
Zeer actief

Of je verbindt het ding aan een bewegingsmelder, hèhèhè, alleen dan wordt wel iedereen natgespoten die langs komt lopen. Het is wel een idee maar om nou de hele dag op je tuinstoeltje ernaast te gaan zitten.
TessaThomas
Zeer actief

:devil: :lekkerpuh:
twinkeltje
moderator

Je kan toch ook een camera er bij richten Fizgig,dan he je gelijk een leuk youtube filmpje erbij

Of je zoekt ergens een hangoudere die je met breiwerk en kan koffie in je tuin instaleerd
Afbeelding
Fizgig
Zeer actief

twinkeltje schreef:Je kan toch ook een camera er bij richten Fizgig,dan he je gelijk een leuk youtube filmpje erbij

Of je zoekt ergens een hangoudere die je met breiwerk en kan koffie in je tuin instaleerd
Hihi, ja da's waar. Kijk, zo komen we er wel. Moet het wel een spatwaterdichte camera zijn, haha. O en hier in Wormerveer stikt het van de hangouderen, je mag er wel eentje lenen anders. Ze lopen hier toch in de weg, hahaha.
twinkeltje
moderator

ja met die vergrijzing is er op elke hoek van de straat wel 1 te vinden toch
Afbeelding
Fizgig
Zeer actief

twinkeltje schreef:ja met die vergrijzing is er op elke hoek van de straat wel 1 te vinden toch
Psies en zo hebben ze wat te doen èn worden ze betrokken bij de buurt, twee, nee, drie vliegen in één klap. Geen pies in je heg, oudere lekker bezig en oudere maakt vrienden. Ideaal!

Maar misschien dat ik toch dat ene idee nog uitwerk, je weet maar nooit of ik er misschien nog rijk mee kan worden. Er is een hele grappige film over een spray waardoor hondenpoep oplost in het niks, Envy heet die, zeker kijken als je hem niet kent. En die worden dus vet rijk met die spray, begrijpelijk want dat zou echt 'the bomb' zijn als het gaat om hondenpoepoverlast natuurlijk. Is helaas een fictiefilm alleen.
twinkeltje
moderator

Als je er heel veel verzamelt kan je ze per 2 tegelijk neerzetten en ze in ploegendienst neer zetten
Afbeelding
Fizgig
Zeer actief

twinkeltje schreef:Als je er heel veel verzamelt kan je ze per 2 tegelijk neerzetten en ze in ploegendienst neer zetten
Hihihi, de een hanteert de waterspuit, de ander de camera, kan je het evengoed op youtube zetten. Of drie! De een houdt de eigenaar met plassende hond aan de praat, terwijl de ander ze nat spuit en de derde het op film zet, hahaha.
JYBD
Zeer actief

Het houdt wel de hangbejaarde van de staat, en dan tegen een kleine vergoeding! Thermos met koffie en lunchpakketje erbij,...........
Hier in de buurt vergrijst het aardig dus keus genoeg.
Dat is dus de redding van mijn heg EN een project om hangbejaarden nuttig te laten blijven,...zou ik subsidie kunnen krijgen van de gemeente?? :F:

Afbeelding
nelleke
Zeer actief
Mijn ras(sen): langhaar duitse herder en een kater

Ongelezen bericht door nelleke »

Plant wat wijnruit. Hier heeft het vond ik wel geholpen tegen pies en poepende honden in het kleine stukje grond voor het huis.
Afbeelding
Neeltje
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”