ja maar ik blijf dan elke x als ik kijk een onrustig gevoel houden,is gewoon raarailaina schreef:Ja, te perfectionistisch werkt niet
Wel makkelijk is dat je, als je niet tevreden bent, het zo even bijwerkt.
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Nero terug van de trimmer
Moderator: moderatorteam
- Mirella
- Zeer actief
Re: Nero terug van de trimmer
- lieveheersbeestje83
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Middenslag Poedel
- Aantal honden: 1
Mijn middenslag poedel kost bij de trimster minder (die zit afhankelijk van bij wie ik het laat doen en in welk model tussen de 37 euro en 50 euro). Ik doe haar ook vaak zelf, maar vind het prettig dat iemand met verstand van zaken er af en toe weer model in brengt en controleert of ik niet iets vergeet of iets anders structureel fout doe. Ik vind dat 65 euro wel heel fors!

------Groetjes Prana-----
- Antonetta
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Ik heb een kruising chihuahua x pinscher en een kruising shih tzu x chihuahua.
- Aantal honden: 2
Ik betaalde voor het scheren van mijn cairn 40 euro. Toen hij oud en blind/doof was, ben ik hem zelf gaan knippen.
. Semper Fidelis, Coco, Gipsy, Gizmo en Mowgli.
-
DjockPuck
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2 Jack Russels
Mijn dochter doet Djock zelf.
We hebben één keer de kunst afgekeken.
We hebben één keer de kunst afgekeken.
Groetjes Willy, Djock en Puck

- ailaina
- Actief
- Mijn ras(sen): Chihuahua x boomer en een yorkshire terrier
Als je onrustig blijft zou ik het ook laten doen. Het moet natuurlijk wel goed voor je zijn.Mirella schreef:ja maar ik blijf dan elke x als ik kijk een onrustig gevoel houden,is gewoon raarailaina schreef:Ja, te perfectionistisch werkt niet
Wel makkelijk is dat je, als je niet tevreden bent, het zo even bijwerkt.
Ik vond het wel ontspannend Nero te knippen. Hij vond het wat minder, maar t ging langzaam beter

“The sea is nothing but a library of all the tears in history.”
― Lemony Snicket
- Strandjutter
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border Collie
Zoooow he !!
65 eurie's voor een York scheren ?
Duur dorp dat Vriezenveen
Maar het modelletje wat ie nu heeft ,is ook niet echt netjes..
Ik wil het gratis nog wel doen ,arm beestje loopt nu voor gek
65 eurie's voor een York scheren ?
Duur dorp dat Vriezenveen
Maar het modelletje wat ie nu heeft ,is ook niet echt netjes..
Ik wil het gratis nog wel doen ,arm beestje loopt nu voor gek

- ailaina
- Actief
Haha ja. Hij is niet helemaal goed gelukt.

― Lemony Snicket
-
Neeltje
Ik ging met Yentle 1x in de 2 maanden naar de trimmer €45,00, gewassen, gedroogd en prachtig geborsteld:
met 6 maanden:

Hier één jaar:

met 6 maanden:

Hier één jaar:

- Liesbeth
- Zeer actief
Hier 2 plukhonden, middelmaat.
Ik reis 2x per jaar een uurtje heen (en terug) voor een trimbeurt en betaal €45,- per hond. Goed, ik ben dan ook wat meer kwijt aan benzine, maar ik heb het er voor over.
Kim, de trimster is zo snel en goed, dat mijn honden in 2x 1,5 uur weer op en top zijn.
Als ik €65 voor een scheerbeurt zou moeten betalen, kocht ik zelf een tondeuse
.
Ik reis 2x per jaar een uurtje heen (en terug) voor een trimbeurt en betaal €45,- per hond. Goed, ik ben dan ook wat meer kwijt aan benzine, maar ik heb het er voor over.
Kim, de trimster is zo snel en goed, dat mijn honden in 2x 1,5 uur weer op en top zijn.
Als ik €65 voor een scheerbeurt zou moeten betalen, kocht ik zelf een tondeuse
Groetjes Liesbeth en een lebber van Luuk.
Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
- Marjoleine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
- Contacteer:
Ik niet, ik zocht een goeie trimster die niet zoveel rekent.Liesbeth schreef:Als ik €65 voor een scheerbeurt zou moeten betalen, kocht ik zelf een tondeuse.
Ik betaal voor all over knippen nog minder en dat is echt een uitstekende trimster. En dat duurt dus langer.
- Miranda
- Erelid
- Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder
Tervuerense herder - Aantal honden: 2
Ik betaal voor het ontwollen van Skadi 43,= euro. Dat is een grote hond, met héél veel vacht, waar de trimster met gemak drie uur mee bezig is (en dan moet ze de salon nog schoonmaken
And few will ever climb
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
- Marlieke met Boris
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): engelse cocker spaniel
ik doe boris ook zelf, maar dat is wel wat meer dan alleen scheren. Hij heeft namelijk een plukvacht met effileerwerk en klein stukje scheren. De meeste trimsters zijn daar ongeveer 3 a 4 uur mee bezig en dat 4x in het jaar voor iets van 60 euro ofzo. Maar ik heb met de aanschaf van tonduese, effileerscharen, borstels en scharen dit er ook al lang uit. En voordeel boris staat nooit in 1x zo lang op de tafel en loopt er altijd netjes bij.

- Sammiez
- Actief
- Mijn ras(sen): kruising klein/middelgroot
kruising border*appensenner - Aantal honden: 2
Je kan ook een workshop volgen voor het trimmen van je eigen hond. Dan leer je wat tips en truuks om het wat netter te maken.
Goed trimmen is inderdaad een vak, kaalscheren is heel wat anders
65 euro is inderdaad nogal duur. Of zat hij erg in de klit en wilde je hem laten ontklitten? Dan kan het nogal eens oplopen natuurlijk.
Het lijfje scheren en de pootjes en het hoofdje efileren geeft vaak het mooiste resultaat.
Ik reken 25 tot 36 euro voor een york, afhankelijk van het model, de vachtconditie en het gedrag van de hond.
Goed trimmen is inderdaad een vak, kaalscheren is heel wat anders
65 euro is inderdaad nogal duur. Of zat hij erg in de klit en wilde je hem laten ontklitten? Dan kan het nogal eens oplopen natuurlijk.
Het lijfje scheren en de pootjes en het hoofdje efileren geeft vaak het mooiste resultaat.
Ik reken 25 tot 36 euro voor een york, afhankelijk van het model, de vachtconditie en het gedrag van de hond.
hondentrimsalonsamantha.webklik.nl
- ailaina
- Actief
Nou, ik ben nog even aan het uitzoeken hoe ik Nero mooi vindt. In de winter hebben we zijn vacht lang en dan borstel ik hem. Hij vindt borstelen alleen heel vervelend, zielig hoopje hond is het dan.
Hij zat trouwens niet erg onder de klitten. In zijn nek onder de halsband zat 1 klitje, maar om dan 65 euro te rekenen.. vind ik een beetje overdreven.
Hij zat trouwens niet erg onder de klitten. In zijn nek onder de halsband zat 1 klitje, maar om dan 65 euro te rekenen.. vind ik een beetje overdreven.

― Lemony Snicket
- Linsey
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 4 leeuwhondjes (Kai, Dino, Lilly, Loekie)
- Aantal honden: 4
- Contacteer:
Ik doe hier alles zelf: Lotje helemaal scheren en de leeuwhondjes in leeuwtoilet zetten. Toen ik Kai pas had, heb ik de teentjes eens 1 keer laten doen door een trimmer, was toen 15euro voor enkel teentjes.
- ailaina
- Actief
Goh, wat prachtige hondjes Linsey.. Echt heel lief.

― Lemony Snicket
- MirandaH
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Cairns!!!
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Ze heeft het dus niet betaaldMiranda schreef:![]()
Ik betaal voor het ontwollen van Skadi 43,= euro. Dat is een grote hond, met héél veel vacht, waar de trimster met gemak drie uur mee bezig is (en dan moet ze de salon nog schoonmaken). Nou vind ik dat persoonlijk aan de goedkope kant, mijn vorige trimster betaalde ik 60,= euro, en dat vind ik een redelijk bedrag voor een lang stok herder ontwollen. Maar even zo'n frummel scheren? Ik hoop dat je eerst gezoend bent, want volgens mij ben je genaaid
Maar 43 euro is echt belachelijk weinig. Moet je kijken wat daar voor uurloon van overblijft...

*Gediplomeerde trimsalon voor de regio Zoetermeer (lid ABHB)*
**Webshop voor verse diervoeding: Botten & Zo**
- Miranda
- Erelid
- Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder
Tervuerense herder - Aantal honden: 2
Dat zei ik ook. Ik vind 60,= euro een stuk redelijker.MirandaH schreef:Ze heeft het dus niet betaaldMiranda schreef:![]()
Ik betaal voor het ontwollen van Skadi 43,= euro. Dat is een grote hond, met héél veel vacht, waar de trimster met gemak drie uur mee bezig is (en dan moet ze de salon nog schoonmaken). Nou vind ik dat persoonlijk aan de goedkope kant, mijn vorige trimster betaalde ik 60,= euro, en dat vind ik een redelijk bedrag voor een lang stok herder ontwollen. Maar even zo'n frummel scheren? Ik hoop dat je eerst gezoend bent, want volgens mij ben je genaaid
![]()
Maar 43 euro is echt belachelijk weinig. Moet je kijken wat daar voor uurloon van overblijft...
And few will ever climb
- mireille
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): galgo, greyhound, podenco, australian shepherd, dwergpoedel
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
Toen mijn poedel nog leefde heb ik hem 14 jaar lang zelf geknipt.
Als pup de eerste keer naar de trimmer gebracht waar we hem onder de wondjes inclusief trauma van terug kregen.
We hoefde met een scheerapparaat niet meer in de buurt te komen, dan raakte hij helemaal in paniek.
Dus sindsdien zelf de schaar in de hand genomen, ook al koste me dat elke 3 maand zeker 3 uur.
En ach, dan ziet het er niet zo perfect uit als bij een trimmer, ook daar wordt je steeds beter en handiger in naarmate je het vaker doet, tot de grappigste maffe kapsels die je uitprobeerd aan toe.
Hij was rustig in vertrouwde handen en kwam er vrolijk weer met een nieuw kapsel uit en wat andere mensen van mijn maaksel denken dat boeit mij eerlijk gezegt niet, ik moet met de hond over straat.
Inmiddels geen honden meer die ik moet knippen, soms werk ik die van andere mensen bij, maar mocht er ooit weer een trim hond komen doe ik dat gewoon weer zelf
Als pup de eerste keer naar de trimmer gebracht waar we hem onder de wondjes inclusief trauma van terug kregen.
We hoefde met een scheerapparaat niet meer in de buurt te komen, dan raakte hij helemaal in paniek.
Dus sindsdien zelf de schaar in de hand genomen, ook al koste me dat elke 3 maand zeker 3 uur.
En ach, dan ziet het er niet zo perfect uit als bij een trimmer, ook daar wordt je steeds beter en handiger in naarmate je het vaker doet, tot de grappigste maffe kapsels die je uitprobeerd aan toe.
Hij was rustig in vertrouwde handen en kwam er vrolijk weer met een nieuw kapsel uit en wat andere mensen van mijn maaksel denken dat boeit mij eerlijk gezegt niet, ik moet met de hond over straat.
Inmiddels geen honden meer die ik moet knippen, soms werk ik die van andere mensen bij, maar mocht er ooit weer een trim hond komen doe ik dat gewoon weer zelf
-
nathalie71
Ik trim Dydo altijd helemaal zelf op de nageltjes na.Daar heeft hij bij de vorige baasjes een trauma aan over gehouden.Zijn nagels zijn erg hard.Bij de dierenarts is hij binnen 2 minuten klaar zonder al te veel stress.Dus die neemt ze altijd even mee.
Toevallig heb ik Dydo vandaag nog even een beetje netjes gemaakt.Zijn hoofd en oren waren nogal een rommeltje geworden haha
Dit is van voor het knippen en de tweede foto van na het knippen.

Toevallig heb ik Dydo vandaag nog even een beetje netjes gemaakt.Zijn hoofd en oren waren nogal een rommeltje geworden haha
Dit is van voor het knippen en de tweede foto van na het knippen.

-
Muk
Dure trimmer is dat zeg!
Mijn trimmer vraagt voor Lobbes (Newfoundlander) 65 euro. Dan wordt hij gekamd, ontwold, gewassen, gedroogd en weer opnieuw gekamd.
Voor het scheren is een trimmer veel minder tijd kwijt, zeker voor zo'n kleine hond.
Mijn trimmer vraagt voor Lobbes (Newfoundlander) 65 euro. Dan wordt hij gekamd, ontwold, gewassen, gedroogd en weer opnieuw gekamd.
Voor het scheren is een trimmer veel minder tijd kwijt, zeker voor zo'n kleine hond.
-
bouvierpoedel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.
Itt die York is jouw hond trimmen dan weer heel erg goedkoop.Muk schreef:Dure trimmer is dat zeg!
65 euro daar kun je eigenlijk geen NF voor behandelen.
Ze zijn niet nat te krijgen en kost je bakken water en shampoo en de tijd in het droog krijgen
Wat je zegt ben je zelfffff 

-
sbientje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador Retriever
- Contacteer:
Kan je beter een nieuwe puli kopen waarschijnlijkNanna schreef:Wat zou een puli dan wel niet kostenbouvierpoedel schreef:Itt die York is jouw hond trimmen dan weer heel erg goedkoop.Muk schreef:Dure trimmer is dat zeg!
65 euro daar kun je eigenlijk geen NF voor behandelen.
Ze zijn niet nat te krijgen en kost je bakken water en shampoo en de tijd in het droog krijgen