Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

bevalling hond

Dit forum is voor al uw vragen, ervaringen en weetjes over het fokken van honden.

Moderator: moderatorteam

fransoos
Zeer actief
Mijn ras(sen): franse bulldog
Aantal honden: 10
Contacteer:

Re: bevalling hond

Ongelezen bericht door fransoos »

Tiny schreef:
fransoos schreef:
Tiny schreef:Ik hoop dat iemand van hier haar even kan vertellen over het hoe of wat bij een bevalling. meisje kan er ook niets aan doen dat haar ouders niet willen dat ze belt. Kan ze nu eventueel temperaturen, voelen of wat dan ook om er zeker van te zijn dat het nog goed gaat? Ik weet dat naar een DA gaan beter is maar als er voor haar die mogelijkheid nou niet is moet ze toch wat.
als er op normale vragen over temparatuur niet wordt gereageerd, houd het voor mij op hoor, wou graag helpen, maar eigenlijk geloof ik van het hele verhaal niks meer, toen tot me doordrong dat ze 2 slijmproppen was verloren ??!!!
ik weet het, iedereen doet onwijs zijn best om tot haar door te dringen. ik zit hier met de vlekken in mijn nek en een torenhoge hartslag mijn zorgen te maken om het teefje en haar moeder zit gewoon rustig op de bank.

ohh maar ik maak me niet druk om de teef hoor, die sterft niet zo snel :wink:
maar of er ook levende pups geboren gaan worden is de vraag
groetjes Ida en de fransoosjes
Afbeelding

Ervaring is de optelsom van alle vergissingen
die je begaan hebt...
smoekie
Zeer actief
Mijn ras(sen): JH
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door smoekie »

nathalie71 schreef:
smoekie schreef:ja ja maar die ga je niet bellen voor een hond denk :LOL:
In dit geval kun je alles proberen :LOL:

Echt niet :LOL: Of nu ja, ik zou een heleboel proberen, maar zou het toch niet in mijn kop halen om 112 voor mijn hond te bellen :LOL: Dan bel je gewoon 114 ja :pffff:
Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
nathalie71

Ongelezen bericht door nathalie71 »

Even opgezocht,je kunt wel degelijk 112 bellen in nood;

Bent u getuige van een dier in nood door een ongeluk, mishandeling of verwaarlozing, dan is er één centraal nummer dat u kunt bellen om het te melden: 144. Dit nummer is zeven dagen per week, 24 uur per dag bereikbaar tegen lokaal tarief. Mocht 144 om technische redenen niet bereikbaar zijn, bel dan het politienummer 0900-8844, of voor spoed 1-1-2.
Laatst gewijzigd door nathalie71 op 03 mei 2013 22:21, 1 keer totaal gewijzigd.
Angelique.

Ongelezen bericht door Angelique. »

Het heeft geen zin om nu zo tekeer te gaan tegen haar, "we" kunnen haar beter proberen te sturen met advies....
Mijn man zit momenteel in rotterdam (nog een klein uurtje), als je hulp nodig hebt moet je een even gillen, hij kan eventueel mee naar een da !

Dit klinkt niet goed hoor, ik zou als het mijn hond was er echt een da naar laten kijken.
Tiny
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Tiny »

Angelique. schreef:Het heeft geen zin om nu zo tekeer te gaan tegen haar, "we" kunnen haar beter proberen te sturen met advies....
Mijn man zit momenteel in rotterdam (nog een klein uurtje), als je hulp nodig hebt moet je een even gillen, hij kan eventueel mee naar een da !

Dit klinkt niet goed hoor, ik zou als het mijn hond was er echt een da naar laten kijken.
Wat een ontzettend lief aanbod :ok:
In lieve herinnering
Jeda x ehh.. leuk zwart mormeltje,
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky

voor altijd in ons hart
Jeda 14-12-2004 - 23-07-2010

Beau 08-11-2001 - 30-07-2011

&
Akira 16-08-2021
MJ
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door MJ »

Angelique. schreef:Het heeft geen zin om nu zo tekeer te gaan tegen haar, "we" kunnen haar beter proberen te sturen met advies....

Hoe top dit !! :ok: :ok: :ok: :ok: :ok:
smoekie
Zeer actief

nathalie71 schreef:Even opgezocht,je kunt wel degelijk 112 bellen in nood;

Bent u getuige van een dier in nood door een ongeluk, mishandeling of verwaarlozing, dan is er één centraal nummer dat u kunt bellen om het te melden: 144. Dit nummer is zeven dagen per week, 24 uur per dag bereikbaar tegen lokaal tarief. Mocht 144 om technische redenen niet bereikbaar zijn, bel dan het politienummer 0900-8844, of voor spoed 1-1-2.

Klein, maar niet geheel onbelangrijk detail :F:
Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
nathalie71

smoekie schreef:

Daar zou ik lak aan hebben en mijn verhaal uitleggen.Maar ja,wie ben ik.
Ik zou in eerste instantie mijn ouders de huid vol schelden of naar de buren toe lopen.
Daar had ik wel een ruzie voor over.
fransoos
Zeer actief
Contacteer:

smoekie schreef:

valt geen beltegoed niet onder een technisch probleem dan hahahaha
Afbeelding

die je begaan hebt...
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

fransoos schreef:
Tiny schreef:
fransoos schreef:
Tiny schreef:Ik hoop dat iemand van hier haar even kan vertellen over het hoe of wat bij een bevalling. meisje kan er ook niets aan doen dat haar ouders niet willen dat ze belt. Kan ze nu eventueel temperaturen, voelen of wat dan ook om er zeker van te zijn dat het nog goed gaat? Ik weet dat naar een DA gaan beter is maar als er voor haar die mogelijkheid nou niet is moet ze toch wat.
als er op normale vragen over temparatuur niet wordt gereageerd, houd het voor mij op hoor, wou graag helpen, maar eigenlijk geloof ik van het hele verhaal niks meer, toen tot me doordrong dat ze 2 slijmproppen was verloren ??!!!
ik weet het, iedereen doet onwijs zijn best om tot haar door te dringen. ik zit hier met de vlekken in mijn nek en een torenhoge hartslag mijn zorgen te maken om het teefje en haar moeder zit gewoon rustig op de bank.

ohh maar ik maak me niet druk om de teef hoor, die sterft niet zo snel :wink:
maar of er ook levende pups geboren gaan worden is de vraag
Hoe krijg je het uit je toetsenbord.
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
Angelique.

Misschien is het "niets" maar het klinkt gewoon niet lekker, beter een keer teveel naar de da dan 1 keer te weinig.
Ik denk dat ts er ook niet veel aan kan doen dat haar ouders/moeder niet meewerkt :19:
fransoos
Zeer actief
Contacteer:

marian* schreef:
Hoe krijg je het uit je toetsenbord.
letter voor letter
Laatst gewijzigd door fransoos op 03 mei 2013 22:27, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding

die je begaan hebt...
nathalie71

Als dit verhaal helemaal klopt,......

Iedereen probeert advies te geven maar haast alles wordt weggewuifd.

Ik vind het super dat je dit aan bied.
Als ik daar zou wonen en een auto had,had ik een pb gestuurd,adres gevraagd en langs gegaan.
Ptje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote Franse poedel en een klein Spaans draakje

Ongelezen bericht door Ptje »

ik krijg ineens een dejavu, was toch toendertijd ook zo'n topic met zo'n meiske, een beetje hetzelfde verhaal wat zich nu afspeelt en van wie die teef ineens groen vruchwater had?
Zal eens kijken of ik het terug kan vinden.
AfbeeldingAardig zijn doet geen pijn en het kost geen cent, alleen wat moeite
Tiny
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Tiny »

Angelique. schreef:Misschien is het "niets" maar het klinkt gewoon niet lekker, beter een keer teveel naar de da dan 1 keer te weinig.
Ik denk dat ts er ook niet veel aan kan doen dat haar ouders/moeder niet meewerkt :19:
Dat denk ik ook, vandaar mijn vraag of ze zelf iets kan doen, zien of voelen.
In lieve herinnering
Jeda x ehh.. leuk zwart mormeltje,
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky

voor altijd in ons hart
Jeda 14-12-2004 - 23-07-2010

Beau 08-11-2001 - 30-07-2011

&
Akira 16-08-2021
empyree
Zeer actief
Mijn ras(sen): Newfoundlander/Grand Basset Griffon Vendéen/Lagotto Romagnolo
Aantal honden: 5
Contacteer:

Ongelezen bericht door empyree »

Ptje schreef:ik krijg ineens een dejavu, was toch toendertijd ook zo'n topic met zo'n meiske, een beetje hetzelfde verhaal wat zich nu afspeelt en van wie die teef ineens groen vruchwater had?

Ja dat was een meisje die op een zorgboerderij werkte of zo ....
Sandra
Afbeelding
Angelique.

Tiny schreef:
Angelique. schreef:Misschien is het "niets" maar het klinkt gewoon niet lekker, beter een keer teveel naar de da dan 1 keer te weinig.

:wink:

Nathalie....ik snap wat je zegt maar we weten gewoon niet of het verhaal waar is of niet, stel dat het wel waar is....dan kunnen we beter proberen te helpen daar waar kan, al is het alleen voor de teef...
Stel dat het niet waar is, nou ja ik ga niet dood van een paar getikte woorden op internet :wink:

pb is al verstuurd :wink:
nathalie71

Angelique. schreef:
Tiny schreef:

:wink:

Nathalie....ik snap wat je zegt maar we weten gewoon niet of het verhaal waar is of niet, stel dat het wel waar is....dan kunnen we beter proberen te helpen daar waar kan, al is het alleen voor de teef...
Stel dat het niet waar is, nou ja ik ga niet dood van een paar getikte woorden op internet :wink:

pb is al verstuurd :wink:

:ok: Je bent een kanjer. :J:

En natuurlijk heb je gelijk in wat je zegt.

:ok: Duimen dat het goed komt.
Angelique.

Ze heeft mijn nummer in pb, die is nog niet gelezen dus wellicht is ze al naar de da.
Ik ga nu afsluiten maar ze kan bellen indien nodig, als ik telefoon krijg meld ik dat nog wel even hier :wink:
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

Angelique. schreef:Ze heeft mijn nummer in pb, die is nog niet gelezen dus wellicht is ze al naar de da.
Ik ga nu afsluiten maar ze kan bellen indien nodig, als ik telefoon krijg meld ik dat nog wel even hier :wink:
Ongeacht hoe dit afloopt...... Liek en Martijn, jullie zijn kanjers!
Melanie 74

Ongelezen bericht door Melanie 74 »

Heb je de temp nog gemeten? Dus exacte waarde en geen plus/minus.
Wanneer heb je de pups voor het laatst gevoelt?
Weet je zeker dat ze drachtig is?

Is haar buik al "ingevallen" dus meer naar onderen verplaatst?
Zie je persweeen? Want dan moet de eerste zekers binnen een uur geboren worden.

Vruchtwater heeft een zoetige en weige geur, eigenlijk herkenbaar. Heb je dat waargenomen of ruik je dat bij je teefje?

En al wat eerder is geschreven, zwarte uitvloeing is direkt keizersnee, dat betekend dat er dode en ( half) vergane pup(s) zijn, ook als er groene uitvloeing komt moet de eerste pup snel komen. Dat betekend dat een placenta van een pup los is gekomen en deze beperkt verzorgd kan worden met zuurstof.
smoekie
Zeer actief

Ptje schreef:ik krijg ineens een dejavu, was toch toendertijd ook zo'n topic met zo'n meiske, een beetje hetzelfde verhaal wat zich nu afspeelt en van wie die teef ineens groen vruchwater had?

Jij bedoelt E_A_I denk?

was idd wel zo ongeveer hetzelfde. Ook 11 pups, ook pups bij nest overleden door schuld DA enz
Angelique.

Krijg net een telefoontje van Martijn dat hij tot 12 uur in rotterdam zit, dus nog 2 uur langer om te bellen ts :wink:
marian*
Erelid
Contacteer:

Angelique. schreef:Krijg net een telefoontje van Martijn dat hij tot 12 uur in rotterdam zit, dus nog 2 uur langer om te bellen ts :wink:

Ik hoop dat ze van jullie geweldige aanbod gebruik maakt als het verhaal klopt.
Afbeelding
luna2906
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising mechelse herder x collie

Ongelezen bericht door luna2906 »

Angelique. schreef:Krijg net een telefoontje van Martijn dat hij tot 12 uur in rotterdam zit, dus nog 2 uur langer om te bellen ts :wink:
Wat ben jij een schat zeg :hug: top dat je het aanbiedt :ok:
esenhazel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Havanezer

Ongelezen bericht door esenhazel »

Ik snap alleen nog steeds niet dat iemand van 17 gaat zitten wachten op toestemming van der ouders.
m'n dochter van 7 had in dit geval allang zelf naar de DA gegaan of iig gebeld.
Gelukkig voor onze dieren ga ik liever een keer te veel dan een keer te laat
AfbeeldingAfbeelding
AfbeeldingAfbeelding
smoekie
Zeer actief

esenhazel schreef:Ik snap alleen nog steeds niet dat iemand van 17 gaat zitten wachten op toestemming van der ouders.

Ach kom, dat is natuurlijk ook vet overdreven :roll: Wel een klein beetje realistisch blijven hoor.

Feit is simpelweg dat zij zich hier voordeed alszijnde degene met de "verantwoording" en hoewel dit van begin af aan te betwijfelen is, is het voor een 17 jarige natuurlijk ook weer niet zo heel erg erg om "stiekem" de telefoon te pakken en de DA te belen.

A
luna2906
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising mechelse herder x collie

Ongelezen bericht door luna2906 »

smoekie schreef:
A
Is dit jouw manier om te laten weten dat niet Loek, maar jij A ddy bent? :hmmm:

:engel:
marian*
Erelid
Contacteer:

smoekie schreef:
esenhazel schreef:Ik snap alleen nog steeds niet dat iemand van 17 gaat zitten wachten op toestemming van der ouders.

Ach kom, dat is natuurlijk ook vet overdreven :roll: Wel een klein beetje realistisch blijven hoor.

Feit is simpelweg dat zij zich hier voordeed alszijnde degene met de "verantwoording" en hoewel dit van begin af aan te betwijfelen is, is het voor een 17 jarige natuurlijk ook weer niet zo heel erg erg om "stiekem" de telefoon te pakken en de DA te belen.

A
Komt natuurlijk nog wel de vraag om de hoek kijken wie dat gaat betalen.
Als ouders al te beroerd zijn om op tijd een dokter te raadplegen vrees ik dat er problemen over de rekening gaan komen.
En je weet dat die in het weekend lekker oploopt.
Afbeelding
smoekie
Zeer actief

luna2906 schreef:
smoekie schreef:
A
Is dit jouw manier om te laten weten dat niet Loek, maar jij A ddy bent? :hmmm:

:engel:
:schrik: :oops:
Plaats reactie

Terug naar “Fokken van honden”