Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

bevalling hond

Dit forum is voor al uw vragen, ervaringen en weetjes over het fokken van honden.

Moderator: moderatorteam

Muk

Re: bevalling hond

Ongelezen bericht door Muk »

smoekie schreef:Des te langer ze dus blijven zitten (en ze is nu dus al ruimschoots over die "standaard" dracht heen) des te groter ze worden, en dus des te groter de kans op een (spoed) keizersnede :schrik:
En die spoedkeizersnede is weer gratis, want een spoedkeizersnede dekt de verzekering weer wel! :cheer:
Muk

frenchielover schreef: nu op dit moment niet maar ik zit nu met ze in de woonkamer... heb het net staan uitleggen wat er hier werdt gezegd, zegt ze die mensen weten van niks jo maak je niet druk.... ik wordt er nou ook zelf een beetje gek van want ik geef iedereen wel gelijk nu
Jammer, dat je ouders zo koppig zijn. Hier op dit forum en in dit topic zitten mensen die wel zorgvuldig fokken en bijelkaar ruimschoots meer fokervaring hebben dan jouw ouders.
fransoos
Zeer actief
Mijn ras(sen): franse bulldog
Aantal honden: 10
Contacteer:

Ongelezen bericht door fransoos »

frenchielover schreef:
malinois schreef:
frenchielover schreef: het stukje van dat ik hem ga bellen heb je gemist zeker? :hmmm:
In plaats van hier te blijven posten had je allang bij de DA kunnen zitten :roll:
ja IK BEN ERMEE BEZIG!!! mijn moeder wilt niet :blauwoog: die zegt het hoefy niet maak je niet zo druk :O: :evil:
nou als je moeder zich niet druk maakt is het goed toch
je teef zal het nog wel een dagje uithouden, zolang ze nog geen koorts heeft en ze niet zichzelf doodperst is zij niet in gevaar
hoe het met de pups zal gaan zien we over 2 dagen wel
zodra ze bruinzwarte uitvloeining krijgt is het trouwens zaak om WEL DIREKT naar de dierenarts te gaan, dan heeft bellen geen zijn meer
sucses, ik ga wat nuttigers doen,
groetjes Ida en de fransoosjes
Afbeelding

Ervaring is de optelsom van alle vergissingen
die je begaan hebt...
frenchielover
Actief
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door frenchielover »

~Suzanne~ schreef:Dan heb je twee opties.

Hond zo laten en morgen mogelijk dood vinden.

of 2:

Hond oppakken en zelf naar de DA gaan. Zit je alleen even met het kostenplaatje.. maar goed, je verwacht een nestje dus zul je wel geld achter de hand hebben??

En, er is altijd nog optie 3 .... maar die geldt dan voor de rest van het forum:

Afbeelding

Suzanne
ik kan dus niet zo snel bij de dierenarts komen dat is het probleem! ze laat me ook niet bellen, op me eigen telefoon heb ik geen beltegoed dus dit gaat niet lekker... en ik zit even met de stress dat ik geen flauw idee heb wat ik nu moet doen!
Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding

Billy&Bindy, Harley, Davidson, Ivy (R.I.P. 26.12.12)

De Hond lijkt op zijn baasje. Dus ben je niet tevree dan heb ik een idee, verander eerst je eigen gedrag, en je hond verandert ook met een lach!
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

frenchielover schreef:
Tara schreef:
frenchielover schreef:
malinois schreef: In plaats van hier te blijven posten had je allang bij de DA kunnen zitten :roll:
ja IK BEN ERMEE BEZIG!!! mijn moeder wilt niet :blauwoog: die zegt het hoefy niet maak je niet zo druk :O: :evil:
Je ouders lazen hier toch over je schouder mee?
nu op dit moment niet maar ik zit nu met ze in de woonkamer... heb het net staan uitleggen wat er hier werdt gezegd, zegt ze die mensen weten van niks jo maak je niet druk.... ik wordt er nou ook zelf een beetje gek van want ik geef iedereen wel gelijk nu
Nogmaals je verdient je eigen centen dus dan neem jij je verantwoordelijkheid maar. Dat ben je simpelweg verplicht aan je hond.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
frenchielover
Actief

Muk schreef:
frenchielover schreef: nu op dit moment niet maar ik zit nu met ze in de woonkamer... heb het net staan uitleggen wat er hier werdt gezegd, zegt ze die mensen weten van niks jo maak je niet druk.... ik wordt er nou ook zelf een beetje gek van want ik geef iedereen wel gelijk nu
Jammer, dat je ouders zo koppig zijn. Hier op dit forum en in dit topic zitten mensen die wel zorgvuldig fokken en bijelkaar ruimschoots meer fokervaring hebben dan jouw ouders.
ja dat weet ik... hoe praat ik die vrouw in gods naam om??!

De Hond lijkt op zijn baasje. Dus ben je niet tevree dan heb ik een idee, verander eerst je eigen gedrag, en je hond verandert ook met een lach!
Muk

frenchielover schreef: ik kan dus niet zo snel bij de dierenarts komen dat is het probleem! ze laat me ook niet bellen, op me eigen telefoon heb ik geen beltegoed dus dit gaat niet lekker... en ik zit even met de stress dat ik geen flauw idee heb wat ik nu moet doen!
Ach, het is jouw verantwoordelijkheid toch niet, je ouders zijn eigenaar van de hond en die zijn dan ook te allen tijde verantwoordelijk voor de hond. En het gefuk met de hond, want verantwoord fokken noem ik dit niet, sorry.
smoekie
Zeer actief
Mijn ras(sen): JH
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door smoekie »

frenchielover schreef:
Tara schreef:
frenchielover schreef: ja IK BEN ERMEE BEZIG!!! mijn moeder wilt niet :blauwoog: die zegt het hoefy niet maak je niet zo druk :O: :evil:
nu op dit moment niet maar ik zit nu met ze in de woonkamer... heb het net staan uitleggen wat er hier werdt gezegd, zegt ze die mensen weten van niks jo maak je niet druk.... ik wordt er nou ook zelf een beetje gek van want ik geef iedereen wel gelijk nu

JIj was toch degene die "verantwoordelijk" was voor het nestje (het fokken) jij was toch degene die hier zo hoog van de toren blies over normen en waarden en weet ik veel wat nog meer. Je was een kind, maar toch ook weer niet. Wat het is is het, maar pak van mijn part zoals het een " 17 jarig kind" betaamt gewoon je telefoon en bel "stiekem" de DA :ok:

Kan mij niet wijs maken dat jij nog nooit iets stiekems gedaan hebt en doorgaans is er met dat stiekeme gedoe niks mis en 9 van de 10x ten gunste van jezelf, laat deze keer dan ten gunste zijn van die hond van jullie en leg die DA (indien alles waar is, want ik begin steeds meer te twijfelen) in het kort uit wat je hier hebt verteld (hoelang ze nu dus al bezig is,,,,,,,vanaf maandag, op welke dag ze zit. Het verleden etc etc) en geef dan de foon aan je ouders als hij verteld dat het beter is langs te komen :ok:
Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
Muk

frenchielover schreef:
Muk schreef:
ja dat weet ik... hoe praat ik die vrouw in gods naam om??!
Tsja, als ompraten niet gaat moet je zelf er wat aan doen. Ga desnoods naar de buren om daar vandaan te bellen.
~Suzanne~
Zeer actief

Ongelezen bericht door ~Suzanne~ »

Geef die pc en toetsenbord 's aan je ouders dan, dat zij het gesprek met de ervaren fokkers even overnemen...?

Suzanne
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Muk schreef:
frenchielover schreef: ik kan dus niet zo snel bij de dierenarts komen dat is het probleem! ze laat me ook niet bellen, op me eigen telefoon heb ik geen beltegoed dus dit gaat niet lekker... en ik zit even met de stress dat ik geen flauw idee heb wat ik nu moet doen!
Ach, het is jouw verantwoordelijkheid toch niet, je ouders zijn eigenaar van de hond en die zijn dan ook te allen tijde verantwoordelijk voor de hond. En het gefuk met de hond, want verantwoord fokken noem ik dit niet, sorry.
En waar een wil is is een weg. De da thuis laten komen bijv.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

frenchielover schreef: ja dat weet ik... hoe praat ik die vrouw in gods naam om??!

Even voorrekenen hoe veel een dode hond gaat kosten?
:ugh: bah wat naar...

De dierenambulance kan je overigens naar de dienstdoende dierenarts brengen.
nathalie71

Ongelezen bericht door nathalie71 »

het stukje van dat ik hem ga bellen heb je gemist zeker? :hmmm:

AAN ZEGGEN HEBBEN WE NIKS HÈ?
~Suzanne~
Zeer actief

Ik ben het maar zelden met Smoekie eens ;-) maar nu dus wel.

Hup, zeur niet, grijp in (als het allemaal waar is.. zo niet, ach dan hebben we toch gelachen met elkaar...)

Suzanne
smoekie schreef:
frenchielover schreef:
Tara schreef:
frenchielover schreef: ja IK BEN ERMEE BEZIG!!! mijn moeder wilt niet :blauwoog: die zegt het hoefy niet maak je niet zo druk :O: :evil:

JIj was toch degene die "verantwoordelijk" was voor het nestje (het fokken) jij was toch degene die hier zo hoog van de toren blies over normen en waarden en weet ik veel wat nog meer. Je was een kind, maar toch ook weer niet. Wat het is is het, maar pak van mijn part zoals het een " 17 jarig kind" betaamt gewoon je telefoon en bel "stiekem" de DA :ok:

Kan mij niet wijs maken dat jij nog nooit iets stiekems gedaan hebt en doorgaans is er met dat stiekeme gedoe niks mis en 9 van de 10x ten gunste van jezelf, laat deze keer dan ten gunste zijn van die hond van jullie en leg die DA (indien alles waar is, want ik begin steeds meer te twijfelen) in het kort uit wat je hier hebt verteld (hoelang ze nu dus al bezig is,,,,,,,vanaf maandag, op welke dag ze zit. Het verleden etc etc) en geef dan de foon aan je ouders als hij verteld dat het beter is langs te komen :ok:
frenchielover
Actief

Muk schreef:
ja maar ouders verantwoordelijk of niet, ik hoef geen beestje te verliezen door koppigheid

marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Aantal honden: 1
Contacteer:

bevalling hond

Ongelezen bericht door marian* »

malinois schreef:
frenchielover schreef: het stukje van dat ik hem ga bellen heb je gemist zeker? :hmmm:
In plaats van hier te blijven posten had je allang bij de DA kunnen zitten :roll:
Als ze nog even wacht hoeft het helemaal niet meer . Scheelt toch weer een smak geld zo op de vrijdagavond. Als het verhaal klopt .
Laatst gewijzigd door marian* op 03 mei 2013 22:08, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
smoekie
Zeer actief

frenchielover schreef:ik kan dus niet zo snel bij de dierenarts komen dat is het probleem! ze laat me ook niet bellen, op me eigen telefoon heb ik geen beltegoed dus dit gaat niet lekker... en ik zit even met de stress dat ik geen flauw idee heb wat ik nu moet doen!

Tijdperk van toestellen met draaiknoppen is ook allang al verleden tijd. Doorgaans heeft een huishouden toch minimaal 2 draadloze telefoons, dus al heb jij geen beltegoed, dan zoek je lekker "stiekem" op internet het telefoonnummer van de dienstdoende DA op en geeft de telefoon (dan maar een grote bek, straf etc) aan je vader/moeder als deze zegt langs te komen :ok:
Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

Ah, dit kan gewoon niet waar zijn.
~Suzanne~
Zeer actief

frenchielover schreef:
Muk schreef:
ja maar ouders verantwoordelijk of niet, ik hoef geen beestje te verliezen door koppigheid
GRIJP DAN IN!

Hond optillen, maar de buren gaan, vragen of ze je naar de DA brengen. NU.

Of gewoon het hele verhaal naast je neerleggen... niet blijven kutten. Of iets doen en dan wel NU of dat nalaten en verder niet mauwen.

Suzanne (verbazend .. waar komt dat taalgebruik vandaan...??)
frenchielover
Actief

ik ga even kijken of ik ergens beltegoed vandaan kan halen, en dan de DA kan bellen, ben even weg dan, laat het zo weten...

Tiny
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Tiny »

Ik hoop dat iemand van hier haar even kan vertellen over het hoe of wat bij een bevalling. meisje kan er ook niets aan doen dat haar ouders niet willen dat ze belt. Kan ze nu eventueel temperaturen, voelen of wat dan ook om er zeker van te zijn dat het nog goed gaat? Ik weet dat naar een DA gaan beter is maar als er voor haar die mogelijkheid nou niet is moet ze toch wat.
In lieve herinnering
Jeda x ehh.. leuk zwart mormeltje,
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky

voor altijd in ons hart
Jeda 14-12-2004 - 23-07-2010

Beau 08-11-2001 - 30-07-2011

&
Akira 16-08-2021
~Suzanne~
Zeer actief

Marion. schreef:Ah, dit kan gewoon niet waar zijn.
Ik hoop echt van harte dat je gelijk hebt...!

Suzanne
nathalie71

smoekie schreef:
frenchielover schreef:ik kan dus niet zo snel bij de dierenarts komen dat is het probleem! ze laat me ook niet bellen, op me eigen telefoon heb ik geen beltegoed dus dit gaat niet lekker... en ik zit even met de stress dat ik geen flauw idee heb wat ik nu moet doen!

Tijdperk van toestellen met draaiknoppen is ook allang al verleden tijd. Doorgaans heeft een huishouden toch minimaal 2 draadloze telefoons, dus al heb jij geen beltegoed, dan zoek je lekker "stiekem" op internet het telefoonnummer van de dienstdoende DA op en geeft de telefoon (dan maar een grote bek, straf etc) aan je vader/moeder als deze zegt langs te komen :ok:

112 is gratis
fransoos
Zeer actief
Aantal honden: 10
Contacteer:

Ongelezen bericht door fransoos »

Tiny schreef:Ik hoop dat iemand van hier haar even kan vertellen over het hoe of wat bij een bevalling. meisje kan er ook niets aan doen dat haar ouders niet willen dat ze belt. Kan ze nu eventueel temperaturen, voelen of wat dan ook om er zeker van te zijn dat het nog goed gaat? Ik weet dat naar een DA gaan beter is maar als er voor haar die mogelijkheid nou niet is moet ze toch wat.
als er op normale vragen over temparatuur niet wordt gereageerd, houd het voor mij op hoor, wou graag helpen, maar eigenlijk geloof ik van het hele verhaal niks meer, toen tot me doordrong dat ze 2 slijmproppen was verloren ??!!!
groetjes Ida en de fransoosjes
Afbeelding

Ervaring is de optelsom van alle vergissingen
die je begaan hebt...
smoekie
Zeer actief

frenchielover schreef:ik ga even kijken of ik ergens beltegoed vandaan kan halen, en dan de DA kan bellen, ben even weg dan, laat het zo weten...

Doe niet zo stom zeg. Neem gewoon de huistelefoon mee naar je kamer :ugh: :ok:
smoekie
Zeer actief

nathalie71 schreef:
smoekie schreef:

112 is gratis

ja maar die ga je niet bellen voor een hond denk :LOL:
nathalie71

frenchielover schreef:ik ga even kijken of ik ergens beltegoed vandaan kan halen, en dan de DA kan bellen, ben even weg dan, laat het zo weten...
Eh...je werd net nog boos op mij omdat je had gezegt dat je toch ging bellen dat ik beter moest lezen.... :denken:
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Skype ...
Afbeelding
nathalie71

smoekie schreef:
nathalie71 schreef:
smoekie schreef:

112 is gratis

ja maar die ga je niet bellen voor een hond denk :LOL:
In dit geval kun je alles proberen :LOL:
Tiny
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Tiny »

fransoos schreef:
Tiny schreef:Ik hoop dat iemand van hier haar even kan vertellen over het hoe of wat bij een bevalling. meisje kan er ook niets aan doen dat haar ouders niet willen dat ze belt. Kan ze nu eventueel temperaturen, voelen of wat dan ook om er zeker van te zijn dat het nog goed gaat? Ik weet dat naar een DA gaan beter is maar als er voor haar die mogelijkheid nou niet is moet ze toch wat.
als er op normale vragen over temparatuur niet wordt gereageerd, houd het voor mij op hoor, wou graag helpen, maar eigenlijk geloof ik van het hele verhaal niks meer, toen tot me doordrong dat ze 2 slijmproppen was verloren ??!!!
ik weet het, iedereen doet onwijs zijn best om tot haar door te dringen. ik zit hier met de vlekken in mijn nek en een torenhoge hartslag mijn zorgen te maken om het teefje en haar moeder zit gewoon rustig op de bank.
In lieve herinnering
Jeda x ehh.. leuk zwart mormeltje,
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky

voor altijd in ons hart
Jeda 14-12-2004 - 23-07-2010

Beau 08-11-2001 - 30-07-2011

&
Akira 16-08-2021
Plaats reactie

Terug naar “Fokken van honden”