Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
bevalling hond
Moderator: moderatorteam
- marian*
- Erelid
- Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Re: bevalling hond
Hoe is het nu ? Zijn de pups er intussen ?

Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
- Gollum
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeense schone
De gemiddelde zwangere vrouw zit niet zo slecht in elkaar als een FB. Ik ken geen verzekering die geboortebegeleiding vergoed en de meest voorkomende aandoeningen bij bullen zijn ook uitgesloten. Maar goedemorgen, zijn de pups er al?frenchielover schreef:1. dierenarts is allang gebeld 2. niks rekening al onze honden hebben een eigen verzekering mafkees en 3. daarmee dit eens en voor altijd afgesloten is: een zwangere vrouw rent toch ook niet 4 x per dag naar de doktor omdat er even een krampje is ofso. denk nou eens na als die hond niks mankeert ga je toch niet moeilijk doen voor niks?Xtine schreef:
Denk niet dat de hond gaat stressen maar TS omwille van de rekening.
-
nathalie71
Muk schreef:Dan is zulk onbeschoft gedrag zeker erfelijk. Is je achternaam toevallig Tokkie?frenchielover schreef:ja ik sta zelfs met ze te lachen over wat voor reacties hier soms voorbij komenmarian* schreef:Over een grote mond hebben gesproken....Weten je ouders wat je hier zoal neerplempt ?frenchielover schreef:dacht dat het kleuterklasje na de sesamstraat nu wel in bed zou liggen -_-'oh wacht: jonges ik krijg weer een groote mond bel het nieuws even, er is sensatie, jullie leren eens wat anders kennen dan dit forum.
--> voel je je aangesproken dan gaat het waarschijnlijk over jou ^^
Nou ja ,als je de andere topics leest dan is het erger dan Tokkie.De Tokkies zouden niet zo met hun dieren om gaan hoor.
Zoals ik al ergens eerder zei,ze krijgt het goede voorbeeld.
Voorbeelden als,hoe communiceer ik,hoe zorg ik er voor dat mijn hondje(niet)wordt gedekt,hoe krijg ik zo snel mogelijk een hoop pups,hoe verdien ik een lekker zakcentje bij.Hoe gebruik ik een hond.Hoe zeik ik de rest van de bevolking af.
Applaus!!!Wat een aanwinst voor de maatschappij,doe me er nog zo een....
- fes/lou
- Zeer actief
- Contacteer:
oeh, dat mag je niet zeggen hoor, gaat het jong op rode tekentjes drukken omdat je onaardige dingen zegt....Tara schreef:Wat een brutale snotneus zeg, en wat een stompzinnig aangefuk.
Soms best een verontrustend idee dat de jeugd de toekomst heeft.
"All animals are equal, but some are more equal than others." George Orwell
-
~Suzanne~
- Zeer actief
Dat zat ik ook te bedenken... als dit het voorbeeld is van hoe 16-jarigen met anderen (volwassenen) omgaan... triest.. heel triest...Tara schreef:Wat een brutale snotneus zeg, en wat een stompzinnig aangefuk.
En dan heb ik het meer over het gebrek aan fatsoen / omgangsnormen dan het gefuk ....
Suzanne
- crutz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
Als je malinois zou kennen zou je t niet zo stellen.frenchielover schreef:van mensen zoals jou bedoel je die bij het kleinste ding gelijk een dierenarts bellen en die honden onnodig stressenmalinois schreef:Kijk daar gaan de honden van naar de klote, van mensen zoals jij...frenchielover schreef:het is niet ideaal maar de wereld vergaat er ook niet binnen 3 min. van zoals sommigen hier denkenXtine schreef:frenchielover schreef:
hey lets be honest als het allemaal zo erg was geweest waren alle niet geteste honden op de wereld ziek en dat is totaal niet zo... dus kan je nou eindelijk kappen met van muggen olifanten te maken, je werkt een beetje op me zenuwen met je gestress over wat er allemaalwel niet mis kan gaan.
......... en niet alle mensen die de straat over steken zonder kijken worden overreden.
Betekent dit dan ook dat het goed is dit te doen ?
Ik heb vt jaar ook vanaf de bevalling van een teef tot de pups 10 dagen oud waren bijna dagelijks de dierenarts over de vloer gehad....niet uit stressen (zie hem normaal pas als ze 6 wk zijn), maar omdat t niet goed ging & dagelijks bezoek voor de teef nodig was. De pups hebben t ook niet gered. Geeft niet, m'n teef wel en dat is t belangrijkste. Zij wordt nu gecastreerd.....
- marian*
- Erelid
- Contacteer:
Dit dus.~Suzanne~ schreef:
En dan heb ik het meer over het gebrek aan fatsoen / omgangsnormen dan het gefuk ....
Suzanne
En pa en ma doen blijkbaar vrolijk mee

- Tamara/Bayko
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Vlinderhondje (Epagneul Nain Continental Papillon)
Jullie zijn er van op de hoogte dat dierenartskosten voortkomend uit fokaangelegenheden niet worden vergoed? Sla de polisvoorwaarden er maar op na.frenchielover schreef: 1. dierenarts is allang gebeld 2. niks rekening al onze honden hebben een eigen verzekering mafkees en
- Ariane
- Erelid
- Mijn ras(sen): Teckel
- Aantal honden: 0
Ik zou haar niet laten zitten maar lekker neerleggen om te slapen. Kan ze veel beter ontspannen en rusten voor de bevalling.frenchielover schreef:nope, beestje zit nou weer lekker te slapen. had alleen net wat moeite met de wandeling maar we houden der nog in de gaten..Annemarie Rouw schreef:Nog geen pups?
Wel goed dat jullie der nog in de gaten houden hoor
Ariane, Bibi, Nikita*, Barney* en Prins*.
Als we geen dagen toe kunnen voegen aan het leven moeten we leven toevoegen aan de dagen. Heaven can wait.
Als we geen dagen toe kunnen voegen aan het leven moeten we leven toevoegen aan de dagen. Heaven can wait.
-
kitty
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): schapendoes
- Aantal honden: 5
- Contacteer:
Weet je zeker dat ze gisterenavond al vruchtwater verloor? Als dit werkelijk zo is hadden de pups er nu echt moeten zijn. Heeft ze nog geen (zichtbare) weeën?
-
Neeltje
Ha, je bent me voor, ik had dit er net neer willen zetten. Ik wil niet graag weten wat een keizersnede voor 11 puppen gaat kosten. En dan nog maar te hopen dat de DA voldoende ervaring heeft met Franse Bullen.Tamara/Bayko schreef:Jullie zijn er van op de hoogte dat dierenartskosten voortkomend uit fokaangelegenheden niet worden vergoed? Sla de polisvoorwaarden er maar op na.frenchielover schreef: 1. dierenarts is allang gebeld 2. niks rekening al onze honden hebben een eigen verzekering mafkees en
- fransoos
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): franse bulldog
- Aantal honden: 10
- Contacteer:
hetzelfde als een keizersnee voor 1 pupNeeltje schreef:Ha, je bent me voor, ik had dit er net neer willen zetten. Ik wil niet graag weten wat een keizersnede voor 11 puppen gaat kosten. En dan nog maar te hopen dat de DA voldoende ervaring heeft met Franse Bullen.Tamara/Bayko schreef:Jullie zijn er van op de hoogte dat dierenartskosten voortkomend uit fokaangelegenheden niet worden vergoed? Sla de polisvoorwaarden er maar op na.frenchielover schreef: 1. dierenarts is allang gebeld 2. niks rekening al onze honden hebben een eigen verzekering mafkees en
en hoezo ervaring, ik snap die hele heiza nooit niet zo, en goede gezonde bull heeft niks extra's nodig bij een keizersnee dan elke andere doorsnee hond
als je vind dat je teef extra zorg nodig heeft met keizersnee, had je in de eerste plaats al niet met deze teef moeten fokken, en naar wat ik begrijp uit deze jongen zijn verhaal, is deze teef super gezond op de ademhaling
groetjes Ida en de fransoosjes

Ervaring is de optelsom van alle vergissingen
die je begaan hebt...

Ervaring is de optelsom van alle vergissingen
die je begaan hebt...
-
Neeltje
Er wordt niet gezegd dat er niet met deze teef gefokt had moeten worden, er had wat meer doordacht moeten worden en niet denken dat je met een loopsheidsbroekje een reu tegenhoudt om een teef te dekken èn ga je informatie verzamelen voordat de teef op het punt staat om te gaan bevallen.fransoos schreef:hetzelfde als een keizersnee voor 1 pupNeeltje schreef:Ha, je bent me voor, ik had dit er net neer willen zetten. Ik wil niet graag weten wat een keizersnede voor 11 puppen gaat kosten. En dan nog maar te hopen dat de DA voldoende ervaring heeft met Franse Bullen.Tamara/Bayko schreef:Jullie zijn er van op de hoogte dat dierenartskosten voortkomend uit fokaangelegenheden niet worden vergoed? Sla de polisvoorwaarden er maar op na.frenchielover schreef: 1. dierenarts is allang gebeld 2. niks rekening al onze honden hebben een eigen verzekering mafkees en![]()
en hoezo ervaring, ik snap die hele heiza nooit niet zo, en goede gezonde bull heeft niks extra's nodig bij een keizersnee dan elke andere doorsnee hond
als je vind dat je teef extra zorg nodig heeft met keizersnee, had je in de eerste plaats al niet met deze teef moeten fokken, en naar wat ik begrijp uit deze jongen zijn verhaal, is deze teef super gezond op de ademhaling
- marian*
- Erelid
- Contacteer:
Ik heb het idee dat we niet meer te weten komen hoe het afgelopen is .

-
francientje
- Actief
- Mijn ras(sen): Franse Bulldog
- Aantal honden: 3
Tjonge, na 10 pagina's had ik nu wel een nestje verwacht met of zonder een keizersnede.
Wat betreft een dierenarts bellen of bezoeken zou in mijn geval de dierenbescherming gebeld moeten worden want de dierenartsen die weten precies wie ik ben als ik bel. Er is mij nog nooit gezegt dat ik voor onzin aan de lijn hang.
Mijn insteek is echt beter een keer teveel dan te weinig gebeld of bezocht en ik geloof niet dat mijn honden het rot hebben bij mij
Wat betreft een dierenarts bellen of bezoeken zou in mijn geval de dierenbescherming gebeld moeten worden want de dierenartsen die weten precies wie ik ben als ik bel. Er is mij nog nooit gezegt dat ik voor onzin aan de lijn hang.
Mijn insteek is echt beter een keer teveel dan te weinig gebeld of bezocht en ik geloof niet dat mijn honden het rot hebben bij mij
- lijn
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): GBGV
Heb je ondertussen de DA al gebeld? Ik denk dat als je teef tot 2x toe iets nats en slijmerigs verliest je toch nu wel pups zou kunnen hebben liggen... Je teef is al 3 dagen bezig met graven en hijgen? Ik was toch even voor controle gegaan, had de derrie meegenomen om te laten kijken wat het is. Is je teef dadelijk niet gigantisch uitgeput en dan zou ze nog aan een natuurlijke bevalling moeten beginnen... En als ze strest van de DA, laat hem dan op huisbezoek komen? Is de DA stress erger dan een vastzittende pup? Beter het zekere voor het onzekere nemen en toch even overleggen...
- Hilde
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote poedel en border collies
Dat heeft te maken met opvoeding en zo. Niet met leeftijd.Tara schreef:Wat een brutale snotneus zeg, en wat een stompzinnig aangefuk.

-
Melanie 74
Nog geen pups?
- frenchielover
- Actief
- Aantal honden: 4
nee ze was gister wel onrustig en vanochtend deed ze weer hartstikke normaal... beestje heeft de tijd van der leven, hoeven dr van haar nog niet uitmarian* schreef:Hoe is het nu ? Zijn de pups er intussen ?

Billy&Bindy, Harley, Davidson, Ivy (R.I.P. 26.12.12)
De Hond lijkt op zijn baasje. Dus ben je niet tevree dan heb ik een idee, verander eerst je eigen gedrag, en je hond verandert ook met een lach!
- frenchielover
- Actief
ik weet alleen dat die verzekering het wel vergoed alleen de prijs van de verzekering is wel redelijk hoog. geen flauw idee hoe mijn moeder dat heeft gedaan. en nee nog steeds niet, gaat wel goed met haar maar ze heeft nog geen zin om ze eruit te latenGollum schreef:De gemiddelde zwangere vrouw zit niet zo slecht in elkaar als een FB. Ik ken geen verzekering die geboortebegeleiding vergoed en de meest voorkomende aandoeningen bij bullen zijn ook uitgesloten. Maar goedemorgen, zijn de pups er al?frenchielover schreef:1. dierenarts is allang gebeld 2. niks rekening al onze honden hebben een eigen verzekering mafkees en 3. daarmee dit eens en voor altijd afgesloten is: een zwangere vrouw rent toch ook niet 4 x per dag naar de doktor omdat er even een krampje is ofso. denk nou eens na als die hond niks mankeert ga je toch niet moeilijk doen voor niks?Xtine schreef:
Denk niet dat de hond gaat stressen maar TS omwille van de rekening.

De Hond lijkt op zijn baasje. Dus ben je niet tevree dan heb ik een idee, verander eerst je eigen gedrag, en je hond verandert ook met een lach!
- MirandaH
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Cairns!!!
- Contacteer:
Kun je dan eens vragen welke verzekering dat is? Want bij mijn weten is er geen enkele verzekering die fokken vergoed. Als die er wel is ben ik wel nieuwsgierig.

*Gediplomeerde trimsalon voor de regio Zoetermeer (lid ABHB)*
**Webshop voor verse diervoeding: Botten & Zo**
- frenchielover
- Actief
Als je malinois zou kennen zou je t niet zo stellen.
Ik heb vt jaar ook vanaf de bevalling van een teef tot de pups 10 dagen oud waren bijna dagelijks de dierenarts over de vloer gehad....niet uit stressen (zie hem normaal pas als ze 6 wk zijn), maar omdat t niet goed ging & dagelijks bezoek voor de teef nodig was. De pups hebben t ook niet gered. Geeft niet, m'n teef wel en dat is t belangrijkste. Zij wordt nu gecastreerd.....
dat is ook een ander verhaal ben ik het ook volkomen mee eens dat je dat hebt gedaan.. en gecondoleerd van de pups

- smoekie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): JH
- Aantal honden: 2
frenchielover schreef:nee ze was gister wel onrustig en vanochtend deed ze weer hartstikke normaal... beestje heeft de tijd van der leven, hoeven dr van haar nog niet uitmarian* schreef:Hoe is het nu ? Zijn de pups er intussen ?ik laat weten als ze er zijn en of alles goedis gegaan
ff hoor, maar als ik alles een beetje goed onthouden hebt zit ze nu op dag 66? en is ze al vanaf woensdag "bezig"?
Persoonlijk, maar dat is natuurlijk aan jullie, zou ik nu toch wel contact hebben opgenomen met de DA want zolang al "bezig" zijn. Gemiddelde draagtijd is al voorbij,dus het zal "waarschijnlijk" geen nest van 11 worden, maar jeetje, ik zou met een bulletje toch iets sneller bij de DA zitten dan bij een (doorgaans) "gezond" ras.
Ik zou er in ieder geval inmiddels niet zo gerust meer op zijn eerlijk gezegd.
Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
- frenchielover
- Actief
bijna wel maar het was blijkbaar een vals alarm.. slijmprobje was er wel eventjes daarvoor... ik vraag me nu alleen af wat er dan in de bench nat was want urine was het ook nietkitty schreef:Weet je zeker dat ze gisterenavond al vruchtwater verloor? Als dit werkelijk zo is hadden de pups er nu echt moeten zijn. Heeft ze nog geen (zichtbare) weeën?

-
Muk
Mee eens, dit duurt te lang. De signalen dat zij al lang had moeten bevallen zijn er al geweest en als je dan niks doet is de kans heel groot dat je straks én de moeder én de pups kwijtraakt.smoekie schreef: ff hoor, maar als ik alles een beetje goed onthouden hebt zit ze nu op dag 66? en is ze al vanaf woensdag "bezig"?
Persoonlijk, maar dat is natuurlijk aan jullie, zou ik nu toch wel contact hebben opgenomen met de DA want zolang al "bezig" zijn. Gemiddelde draagtijd is al voorbij,dus het zal "waarschijnlijk" geen nest van 11 worden, maar jeetje, ik zou met een bulletje toch iets sneller bij de DA zitten dan bij een (doorgaans) "gezond" ras.
Ik zou er in ieder geval inmiddels niet zo gerust meer op zijn eerlijk gezegd.
-
Muk
Waarom neem je geen contact op met je dierenarts? Je hond had allang bevallen moeten zijn, maar blijkbaar lukt het niet. Misschien dat de kopjes van de pups toch te groot zijn voor een natuurlijke bevalling.frenchielover schreef:bijna wel maar het was blijkbaar een vals alarm.. slijmprobje was er wel eventjes daarvoor... ik vraag me nu alleen af wat er dan in de bench nat was want urine was het ook nietkitty schreef:Weet je zeker dat ze gisterenavond al vruchtwater verloor? Als dit werkelijk zo is hadden de pups er nu echt moeten zijn. Heeft ze nog geen (zichtbare) weeën?
- frenchielover
- Actief
ik snap je punt hoor vindt het ook een goede.. het gaat nu alleen hartstikke goed met haar dus noodzakelijk lijkt het me niet.. en ik verwacht dus ook al heel de tijd iets maar ze heeft er niet echt behoefte aan ze eruit te laten volgens mij :sfrancientje schreef:Tjonge, na 10 pagina's had ik nu wel een nestje verwacht met of zonder een keizersnede.

-
waarkhuus
- nieuw lid
- Mijn ras(sen): Berner Sennenhond
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
Ik had ook allang contact met mijn dierenarts gehad, ik was er zelfs al geweest,
dag 66 ? loop geen risico zou ik zo zeggen en ga heen.
dag 66 ? loop geen risico zou ik zo zeggen en ga heen.
- smoekie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): JH
- Aantal honden: 2
MirandaH schreef:Kun je dan eens vragen welke verzekering dat is? Want bij mijn weten is er geen enkele verzekering die fokken vergoed. Als die er wel is ben ik wel nieuwsgierig.
Van wat ik begrepen heb wordt er wel (tot een x bedrag/percentage) vergoed indien er een spoedkeizersnede (dus noodzakelijk) wordt gedaan.
Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
- frenchielover
- Actief
moet ik ook bellen als er slijm is maar geen weeen enzovoort zijn? en het slijm meenemen bedoel je toch?lijn schreef:Heb je ondertussen de DA al gebeld? Ik denk dat als je teef tot 2x toe iets nats en slijmerigs verliest je toch nu wel pups zou kunnen hebben liggen... Je teef is al 3 dagen bezig met graven en hijgen? Ik was toch even voor controle gegaan, had de derrie meegenomen om te laten kijken wat het is. Is je teef dadelijk niet gigantisch uitgeput en dan zou ze nog aan een natuurlijke bevalling moeten beginnen... En als ze strest van de DA, laat hem dan op huisbezoek komen? Is de DA stress erger dan een vastzittende pup? Beter het zekere voor het onzekere nemen en toch even overleggen...