Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Teef( 1.5 jaar) en reu ( half jaar)
Moderator: moderatorteam
- linda-bakker
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Suus is een berner sennen en Tjibbe is een Friese Stabij..
- Aantal honden: 2
Teef( 1.5 jaar) en reu ( half jaar)
Hoi, wij hebben 2 honden, Suus een berner van ruim 1,5 en Tjibbe stabij van half jaar! Suus zal waarschijnlijk in juli voor de derde keer loops worden. Nu willen wij waarschijnlijk uiteindelijk gaan voor castreren van Tjibbe. Maar dat wordt pas aangeraden vanaf een jaar toch? Hoe kunnen wij dan het gemakkelijkst de zomer doorkomen? Apart houden zie ik echt niet zitten. Sowieso kan Suus alle deuren openen en zijn ze beide erg druk en sterk! Is het een idee om Suus tijdelijk aan de prikpil te zetten of Tjibbe chemisch castreren?Wat vinden jullie?
Lieve groetjes Linda en een poot van Suus en Tjibbe..
- nathalie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kelpie en Weimaraner
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Re: Teef( 1.5 jaar) en reu ( half jaar)
Als je perse iemand wil castreren, zou ik voor de teef gaan. Allebei de vachten zullen wel een ramp worden, maar je staby is echt nog te jong. Je zou wel even informatie op kunnen zoeken over een vasectomie. Bij mijn weten heeft dat geen invloed op de vacht.

Tot ooit lieffie.. Ushi *01-04-10 †07-12-15
True love lives forever... Bowie, *15-12-94 † 26-07-10
Candy, voor altijd in mijn gedachten
http://www.greyblessings.nl
- Badu
- Zeer actief
- Contacteer:
Welke gek haalt het in zijn hoofd een reu naast een teef te nemen & NIET de moeite te willen nemen ze apart te houden
Lekker castreren joh, allebei... je loopt de komende jaren wel voor lul met een sloffende, uitgezakte reu met plofvacht & dito teef... maar goed, je hoeft ze dan in elk geval niet apart te houden...
Lekker castreren joh, allebei... je loopt de komende jaren wel voor lul met een sloffende, uitgezakte reu met plofvacht & dito teef... maar goed, je hoeft ze dan in elk geval niet apart te houden...
- linda-bakker
- Zeer actief
Nou zeg, wie zegt dat ik de moeite niet wilt nemen, ik zie het hier alleen niet gebeuren met het karakter van mijn honden. Heb eerder al 2 honden gehad waar het apart houden prima ging. Ik laat ze het liefste allebei niet helpen. Maar ze zijn verknocht aan elkaar en ik zou er dan echt 1 boven moeten houden. Dat wordt voor niemand leuk, zeker niet voor de honden die geen sec zonder mij willen. Sorry voor het vragen hoor, pfff. Ik vind dat wel jammer aan dit forum, kom er graag en leer er veel maar soms gelijk van die grote bekken!
- Badu
- Zeer actief
- Contacteer:
Sorry hoor, maar waarom neem je een reu naast een teef dan? Waarom niet gekozen voor twee teven?linda-bakker schreef:Nou zeg, wie zegt dat ik de moeite niet wilt nemen, ik zie het hier alleen niet gebeuren met het karakter van mijn honden. Heb eerder al 2 honden gehad waar het apart houden prima ging. Ik laat ze het liefste allebei niet helpen. Maar ze zijn verknocht aan elkaar en ik zou er dan echt 1 boven moeten houden. Dat wordt voor niemand leuk, zeker niet voor de honden die geen sec zonder mij willen. Sorry voor het vragen hoor, pfff. Ik vind dat wel jammer aan dit forum, kom er graag en leer er veel maar soms gelijk van die grote bekken!
- linda-bakker
- Zeer actief
Ik heb hele tijd getwijfeld maar oa op de honden school zeiden ze , twee teven! Nooit doen! Ik ben zelf meer van de teven, geen idee waarom maar daar heb ik meer mee. Op advies van vele toch gekozen voor reu combi teef! En moet ook zeggen dat ze echt super met elkaar zijn. Maar goed, ze zijn ook allebei nog jong.
- Branka
- moderator
- Mijn ras(sen): Golden Retriever
- Aantal honden: 1
Het is ook niet snel goed hè? Als mensen 2 teven nemen zijn ze gek omdat de kans dat die met elkaar blijven knokken groot is. Dus wordt er een teef-reu combi vaak aangeraden.Badu schreef:Sorry hoor, maar waarom neem je een reu naast een teef dan? Waarom niet gekozen voor twee teven?linda-bakker schreef:Nou zeg, wie zegt dat ik de moeite niet wilt nemen, ik zie het hier alleen niet gebeuren met het karakter van mijn honden. Heb eerder al 2 honden gehad waar het apart houden prima ging. Ik laat ze het liefste allebei niet helpen. Maar ze zijn verknocht aan elkaar en ik zou er dan echt 1 boven moeten houden. Dat wordt voor niemand leuk, zeker niet voor de honden die geen sec zonder mij willen. Sorry voor het vragen hoor, pfff. Ik vind dat wel jammer aan dit forum, kom er graag en leer er veel maar soms gelijk van die grote bekken!
De ts wil de reu castreren omdat ze meent dat gescheiden houden geen optie is. Ben geen voorstander van castratie. Zat redenen daarvoor. Maar dat kan ook op een iets andere manier worden gezegd dan wat er hier gebeurt. Dan is de kans ook iets groter dat iemand zin heeft om daar naar te luisteren.
- blacky
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Coton de Tuléar en Havanezer.
volgens mij kan z'on chip ik bij een teef. Maar weet het niet meer zeker.
Zelf zou ik voor castratie van de teef gaan. Ik ben een enorme muts en de angst voor baarmoeder ontsteking zit erg diep bij mij. En hoewel er hier op het forum velen anders denken snij ik liever in een nog gezonde teef dan een zieke.
Zelf zou ik voor castratie van de teef gaan. Ik ben een enorme muts en de angst voor baarmoeder ontsteking zit erg diep bij mij. En hoewel er hier op het forum velen anders denken snij ik liever in een nog gezonde teef dan een zieke.
- lieke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
- Contacteer:
Misschien kun je één van de twee (het liefst de reu) een poosje uit logeren sturen als de teef hoogloops is. Mijn ervaring is dat als een teef niet dekrijp is, zij prima in staat is om een reu weg te snauwen.
Of anders de reu over een half jaar of zo gewoon steriliseren. Dus niet castreren (ballen eraf) maar de zaadleiders laten doorknippen om hem onvruchtbaar te maken. Dan blijft hij 'intact' zonder vruchtbaar te zijn. Alle voordelen zonder de nadelen, zeg maar.
Of anders de reu over een half jaar of zo gewoon steriliseren. Dus niet castreren (ballen eraf) maar de zaadleiders laten doorknippen om hem onvruchtbaar te maken. Dan blijft hij 'intact' zonder vruchtbaar te zijn. Alle voordelen zonder de nadelen, zeg maar.

- alm@
- moderator
- Mijn ras(sen): Langhaar teckel
Nou mijn idee. Dat gehak meteen. Persoonlijk zou ik gaan voor castratie van de teef. Wat er hier verder ook van gedacht wordt teven laat ik castreren voor mijn eigen gemak en geen andere reden. En het voordeel vind ik ook nog dat ze veel gelijkmatiger in hun gedrag worden, geen last van hormonale schommelingen. Voor of na de 3e loopsheid is prima dan zijn ze vaak volledig uitgegroeid. Een reu castreren zou ik daarentegen niet doen en zeker niet als het gaat om het dekken. Gecastreerde reuen kunnen gewoon dekken met koppelen en al dus rustiger zal het er niet op worden in huis, integendeel. Er komt alleen geen nestje van mits het niet gebeurd binnen 6 weken na de castratie.

- Maeve
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
- Contacteer:
Kan je een van beide niet tijdelijk uit logeren doen als de teef loops is? Die chemische troep erin had ik persoonlijk niet gedaan, dat kan ook schadelijke gevolgen voor het lichaam hebben.
- MirandaH
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Cairns!!!
- Contacteer:
Misschien je nog zomaar eens wat inlezen op bijvoorbeeld http://thewholedog.org/wholedognews/neu ... -and-more/ en dan bijvoorbeeld besluiten dat ze 2x per 6-9 mnd gedurende 2 weekjes bij afwezigheid apart te zetten toch een beter alternatief is? Je kunt toch als je 's avonds op de bank hangt gewoon allebei bij je hebben, behalve misschien de paar dagen dat de teef op haar top zit?
Of een leuk logeeradres voor een weekje zoeken?
Ik snap nooit zo dat er niets anders te doen is dan castreren. En zèker bij honden met dit soort vachten zou het echt het allerlaatste zijn dat ik deed. Oja en als ik het moest doen, zou ik in jouw geval de reu doen omdat dit 1) een minder zware ingreep is en 2) de lelijke ontplofte castratenvacht dan bij de kleinste van de 2 zich voordoet.
Je kunt er overigens ook prima voor kiezen om te steriliseren he, doen ze bij mannen ook. Wel teelballen, geen zaadjes eruit.
Succes met je keuze!
Of een leuk logeeradres voor een weekje zoeken?
Ik snap nooit zo dat er niets anders te doen is dan castreren. En zèker bij honden met dit soort vachten zou het echt het allerlaatste zijn dat ik deed. Oja en als ik het moest doen, zou ik in jouw geval de reu doen omdat dit 1) een minder zware ingreep is en 2) de lelijke ontplofte castratenvacht dan bij de kleinste van de 2 zich voordoet.
Je kunt er overigens ook prima voor kiezen om te steriliseren he, doen ze bij mannen ook. Wel teelballen, geen zaadjes eruit.
Succes met je keuze!

*Gediplomeerde trimsalon voor de regio Zoetermeer (lid ABHB)*
**Webshop voor verse diervoeding: Botten & Zo**
- lieke
- Zeer actief
- Contacteer:
Nou, ik ben niet zo tegen castratie van reuen in het algemeen. Eerlijk gezegd, als ik 'last' heb van dat gedonder van een reu zou ik hem gerust laten castreren. Ik heb een hond voor mijn plezier niet voor een hoop ergenis.
Al zou ik wel wachten tot hij uitgegroeid is.
Wat ik wel een groot nadeel vind van castratie bij reuen én bij teven is dat het bij een behoorlijk aantal rassen een nogal beroerde vacht oplevert.
En de teef hier is een berner sennen, dus dan kan je ook wachten op een castratenvacht. En uit ervaring weet ik dat dit echt erg kan zijn qua onderhoud.
Daarnaast vind ik ook dat er nogal eens lichtvaardig wordt gedaan over de castratie van een teef. 't Is toch een beste buikoperatie met alle risico's van dien.
Wat ik wel een groot nadeel vind van castratie bij reuen én bij teven is dat het bij een behoorlijk aantal rassen een nogal beroerde vacht oplevert.
En de teef hier is een berner sennen, dus dan kan je ook wachten op een castratenvacht. En uit ervaring weet ik dat dit echt erg kan zijn qua onderhoud.
Daarnaast vind ik ook dat er nogal eens lichtvaardig wordt gedaan over de castratie van een teef. 't Is toch een beste buikoperatie met alle risico's van dien.

- Buddyboy
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Altijd dogachtigen, nu 2 chihuahua's (van dochter)
Ben het wel met je eens dat je soms het deksel op je neus krijgt bij een vraag waar je gewoon een normale reactie op zou verwachten.linda-bakker schreef:Nou zeg, wie zegt dat ik de moeite niet wilt nemen, ik zie het hier alleen niet gebeuren met het karakter van mijn honden. Heb eerder al 2 honden gehad waar het apart houden prima ging. Ik laat ze het liefste allebei niet helpen. Maar ze zijn verknocht aan elkaar en ik zou er dan echt 1 boven moeten houden. Dat wordt voor niemand leuk, zeker niet voor de honden die geen sec zonder mij willen. Sorry voor het vragen hoor, pfff. Ik vind dat wel jammer aan dit forum, kom er graag en leer er veel maar soms gelijk van die grote bekken!
Ingrid

Lizzy & Faya, de oppashondjes
- alm@
- moderator
Dat wordt steeds meer laparoscopisch gedaanlieke schreef:Nou, ik ben niet zo tegen castratie van reuen in het algemeen. Eerlijk gezegd, als ik 'last' heb van dat gedonder van een reu zou ik hem gerust laten castreren. Ik heb een hond voor mijn plezier niet voor een hoop ergenis.

- lieke
- Zeer actief
- Contacteer:
alm@ schreef:Dat wordt steeds meer laparoscopisch gedaanlieke schreef:Nou, ik ben niet zo tegen castratie van reuen in het algemeen. Eerlijk gezegd, als ik 'last' heb van dat gedonder van een reu zou ik hem gerust laten castreren. Ik heb een hond voor mijn plezier niet voor een hoop ergenis.
Daarnaast vind ik ook dat er nogal eens lichtvaardig wordt gedaan over de castratie van een teef. 't Is toch een beste buikoperatie met alle risico's van dien.dan praat je over 2 of 3 minisneetjes om de eileiders door te branden en eruit te halen.
Mijn teefjes zijn jaren geleden geholpen, dus ik weet niet hoe dat nu gaat. Bovendien had Kyra een gesloten baarmoederontsteking dus die moest hals over kop geholpen worden en die had een beste jaap in haar buik. Zo van onder haar borstbeen tot bijna bij haar anus.
Lyndie's wond was idd. kleiner maar daar zaten toen ook nog een stuk of 20 hechtingen in. En ze zijn er allebei flink ziek van geweest.
Toen ik Cody had laten castreren was dat een fluitje van een cent: 's avonds zat hij al een bak eten smakelijk weg te werken.

- Crista
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Rhodesian Ridgeback
Ik zou in dit geval de teef laten steriliseren.. Zoals Alma al zegt wordt dit tegenwoordig vaak laparoscopisch gedaan wat qua operatie dus al lang niet meer zo spannend is. Haar vacht zal er wel redelijk door veranderen maar dat is ook een kwestie van bijhouden en verzorgen!
Wij hebben beide honden laten castreren (reuen). Guus krijgt nu ook een castratenvacht maar daar tegenover staat dat hij veel lekkerder in zijn vel zit! Geen gestress meer op de cursus bij teefjes en rust in zijn koppie. Dan maar wat vaker borstelen en een iets minder mooie vacht.. in dat geval vind ik zijn gedrag toch echt wat belangrijker. We hebben Guus overigens wel eerst chemisch laten castreren om te zien hoe hij zou gaan reageren.
Wij hebben beide honden laten castreren (reuen). Guus krijgt nu ook een castratenvacht maar daar tegenover staat dat hij veel lekkerder in zijn vel zit! Geen gestress meer op de cursus bij teefjes en rust in zijn koppie. Dan maar wat vaker borstelen en een iets minder mooie vacht.. in dat geval vind ik zijn gedrag toch echt wat belangrijker. We hebben Guus overigens wel eerst chemisch laten castreren om te zien hoe hij zou gaan reageren.
- Lunatic
- Erelid
- Mijn ras(sen): Labrador retriever
Roemeense mix - Aantal honden: 2
Ik snap die fanatieke reacties wel, dit zijn toch zaken waar je aan denkt voordat je een reu bij een teef gaat nemen? Ik tenminste wel.
Mijn jongste teef is nu loops, de dames zitten samen buiten in de kennel, de heren zijn binnen, simpele oplossing
Mijn jongste teef is nu loops, de dames zitten samen buiten in de kennel, de heren zijn binnen, simpele oplossing
Je weet niet hoe sterk je bent tot het moment dat sterk zijn de enige keuze is die je hebt!
-
~Suzanne~
- Zeer actief
Voor mij is het simpel maar goed, ik ben ook tegen castreren tenzij uit medische grond.linda-bakker schreef:Hoi, wij hebben 2 honden, Suus een berner van ruim 1,5 en Tjibbe stabij van half jaar! Suus zal waarschijnlijk in juli voor de derde keer loops worden. Nu willen wij waarschijnlijk uiteindelijk gaan voor castreren van Tjibbe. Maar dat wordt pas aangeraden vanaf een jaar toch? Hoe kunnen wij dan het gemakkelijkst de zomer doorkomen? Apart houden zie ik echt niet zitten. Sowieso kan Suus alle deuren openen en zijn ze beide erg druk en sterk! Is het een idee om Suus tijdelijk aan de prikpil te zetten of Tjibbe chemisch castreren?Wat vinden jullie?
Je hebt zelf gekozen voor reu en teef dus "los je het ook maar op".
Apart houden dus, ofwel de reu uit logeren sturen. Niet de teef op zo'n moment; iemand hoeft maar even niet op te letten en je krijgt haar drachtig terug.
Een zo jonge reu zette ik niet aan een chemische castratie en ook rotzooi in de teef... voor mij geen optie.
Deurklinken omhoog zetten en/of een van de twee deeltijd (en in afwisseling) in een bench, voor alle zekerheid in een ander vertrek. En, hopen dat er geen kinderen zijn die ze per ongeluk toch bij elkaar zetten....
Suzanne
- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
Ik zou in jouw situatie en in het geval dat je echt de moeite niet wil nemen om te scheiden, of om 1 van beiden een week of wat uit logeren te sturen, ook de teef (laparascopisch) laten steriliseren.
Maar waarom heb je dit topic bij fokken gezet eigenlijk? Hoort denk ik meer bij medisch thuis, of bij algemeen. Je wil toch juist niet fokken met deze 2?
Maar waarom heb je dit topic bij fokken gezet eigenlijk? Hoort denk ik meer bij medisch thuis, of bij algemeen. Je wil toch juist niet fokken met deze 2?
- alm@
- moderator
Zo wil ik geen honden houden hoor tenzij ik fokplannen heb. Met een tegenwoordig simpel ingreepje bij de teef hoeft dat ook niet. Ik heb gekozen voor een reu en teef (2 reuen en 1 teef om precies te zijn) en dus heb ik het ook opgelost door de teef laparoscopisch te laten castreren. Van al dat gedoe 2x per jaar van apart houden, wegsluiten of uit logeren sturen snappen de honden ook niks. Is alleen maar stressbevorderend wat ook niet goed is. Bovendien vind ik al dat allemaal niet bepaald bevorderlijk om de rust in je roedel te bewaren~Suzanne~ schreef:Voor mij is het simpel maar goed, ik ben ook tegen castreren tenzij uit medische grond.linda-bakker schreef:Hoi, wij hebben 2 honden, Suus een berner van ruim 1,5 en Tjibbe stabij van half jaar! Suus zal waarschijnlijk in juli voor de derde keer loops worden. Nu willen wij waarschijnlijk uiteindelijk gaan voor castreren van Tjibbe. Maar dat wordt pas aangeraden vanaf een jaar toch? Hoe kunnen wij dan het gemakkelijkst de zomer doorkomen? Apart houden zie ik echt niet zitten. Sowieso kan Suus alle deuren openen en zijn ze beide erg druk en sterk! Is het een idee om Suus tijdelijk aan de prikpil te zetten of Tjibbe chemisch castreren?Wat vinden jullie?
Je hebt zelf gekozen voor reu en teef dus "los je het ook maar op".
Apart houden dus, ofwel de reu uit logeren sturen. Niet de teef op zo'n moment; iemand hoeft maar even niet op te letten en je krijgt haar drachtig terug.
Een zo jonge reu zette ik niet aan een chemische castratie en ook rotzooi in de teef... voor mij geen optie.
Deurklinken omhoog zetten en/of een van de twee deeltijd (en in afwisseling) in een bench, voor alle zekerheid in een ander vertrek. En, hopen dat er geen kinderen zijn die ze per ongeluk toch bij elkaar zetten....
Suzanne

- alm@
- moderator
Goed dat je het zegt Suzanne. Dat had ik niet gezienLongFields schreef: Maar waarom heb je dit topic bij fokken gezet eigenlijk? Hoort denk ik meer bij medisch thuis, of bij algemeen. Je wil toch juist niet fokken met deze 2?

- linda-bakker
- Zeer actief
Nee wil niet fokken hoor haha, zat te twijfelen en zag deze als eerste maar past idd beter bij medisch.
En natuurlijk heb ik erover nagedacht, reu/teef, maar onze oude 2 honden kon ik apart houden dus verwachtte er ook geen problemen mee. Niet echt hondenliefhebbers in de buurt dus oppas wordt moeilijk of moet echt een hondenopvang gaan proberen, maar ja zo lastig plannen haha! Toch raar he dat de vacht zou gaat veranderen..Ik ga er nog maar eens diep over nadenken...Deurkrukken inderdaad omhoog, we hebben traphekjes. Helaas wel 4 kids dus die maar goed voorlichten..
En natuurlijk heb ik erover nagedacht, reu/teef, maar onze oude 2 honden kon ik apart houden dus verwachtte er ook geen problemen mee. Niet echt hondenliefhebbers in de buurt dus oppas wordt moeilijk of moet echt een hondenopvang gaan proberen, maar ja zo lastig plannen haha! Toch raar he dat de vacht zou gaat veranderen..Ik ga er nog maar eens diep over nadenken...Deurkrukken inderdaad omhoog, we hebben traphekjes. Helaas wel 4 kids dus die maar goed voorlichten..
- h a n s
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mastin Espanol
- Aantal honden: 1
Deze gek.Badu schreef:Welke gek haalt het in zijn hoofd een reu naast een teef te nemen & NIET de moeite te willen nemen ze apart te houden![]()
- Chihuahua-paws
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar
Dit vooral vanwege de baarmoeder ontstekingen waar je vanaf bent als je de teef dus laat helpen.Nanna schreef:Lekker de teef castreren![]()
Beiden krijgen sowieso een rampvacht na castratie, dus daarvoor hoef je al niet te kiezen wie naar oom dokter mag.
Bij de teef ben je dan ook meteen eventuele baarmoederontstekingen voor en na een derde loopsheid castreren is perfect hoor.
Ik heb mijn teven ook voor het gemak laten castreren, hoef hier écht geen gedoe met scheiden en jodelende reuen![]()
Plus dat ze lekker het hele jaar door los kunnen lopen
Ik zou dit met een teef al doen als ik geen eens een reu had
Dat is een rede dat ik eigenlijk niet zo snel voor een teef zou gaan
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..
Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
- Badu
- Zeer actief
- Contacteer:
Iets dat er niet is kan niet ontsteken....toots schreef: Dit vooral vanwege de baarmoeder ontstekingen waar je vanaf bent als je de teef dus laat helpen.
Ik zou dit met een teef al doen als ik geen eens een reu had![]()
Bij mensen dan ook maar preventief wat hormoon-producerende-klieren & zinloze organen wegsnijden ?
Waarom niet eigenlijk ?
- blacky
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Coton de Tuléar en Havanezer.
ik geloof dat er genoeg gezegd is over mensen met dieren vergelijken. Maar als je het dan zo stelt graag. waar kan ik het laten doen? Elke maand die rotzooi, elke maand weer de pms is wordt er schijt ziek van. Maar geen arts die het bij mij weg wil halen. Maar hier heel graag zelfs.Badu schreef:Iets dat er niet is kan niet ontsteken....toots schreef: Dit vooral vanwege de baarmoeder ontstekingen waar je vanaf bent als je de teef dus laat helpen.
Ik zou dit met een teef al doen als ik geen eens een reu had![]()
![]()
Bij mensen dan ook maar preventief wat hormoon-producerende-klieren & zinloze organen wegsnijden ?
Waarom niet eigenlijk ?
- moosje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): ISSR Shiloh Shepherd, Cão Lixeira Português, en een aantal part-time Chinese Cresteds
- Contacteer:
Gewoon Tjibbe een week of 2 uit logeren sturen.
Oproepje hier op het forum plaatsen, wellicht werkt het.
Oproepje hier op het forum plaatsen, wellicht werkt het.
Laatst gewijzigd door moosje op 04 mei 2013 01:27, 1 keer totaal gewijzigd.

In loving memory: Tara, Cheeco, Rinty, Kazan, Zarah, Shendor & Bleza
Dierenvoedselbank Amersfoort
Facebookpagina Dierenvoedselbank Amersfoort
-
Coockie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): jachthonden + mix Border C
Traphekjes houden echt geen reu tegen als er een hoog loopse teef in de buurt loopt hoor .linda-bakker schreef:Nee wil niet fokken hoor haha, zat te twijfelen en zag deze als eerste maar past idd beter bij medisch.
- linda-bakker
- Zeer actief
Nee daar ben ik dus ook bang voor! Zeker gezien Suus zo sterk en groot is en Tjibbe mega handig om overal op en over te komen! Net nog eens met mijn man de antwoorden hier besproken en die wil toch gaan proberen om ze apart te houden....Dat wordt wat! Ik ga ook maar eens met de dierenarts overleggen alhoewel ik zijn antwoord al weet! ( laten helpen, wat ik dus toch liever niet doe!)