Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

jeuk

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

Roos1995
Actief
Aantal honden: 1

jeuk

Ongelezen bericht door Roos1995 »

De laatste tijd heeft Zep erg veel jeuk. Dan ligt hij bijv. en ineens begint hij te krabben. Eigenlijk over zijn hele lichaam. Hij heeft een witte vacht, dus het lijkt mij dat je dan bv. mijten ofzo wel ziet? Ik ben er met een kammetje doorheen gegaan maar kan eigenlijk weinig vinden. Kan dit wat zijn of is het normaal dat ze zich vrij vaak krabben?

En ik hoorde dat het verstandig was om frontline voor hondente kopen voor teken etc. is dit wat?
Goldendelicious

Re: jeuk

Ongelezen bericht door Goldendelicious »

Ik vind die Frontline en andere chemische lading ter preventie niet verstandig voor mijn honden. Het kan veelal de reactie verergeren. Jeuk kent vele oorzaken. Van voeding tot aan een atopische factor tot aan bijvoorbeeld uitwerking van vaccinatie of medicijn. Een afkrabsel kan uitsluitsel geven of je hond bij toeval mijt, gist of bacterie heeft en dan is het aan jou of je daarop een conventionele behandeling wilt instellen. Mijn honden zijn door een bekwaam holistisch dierenarts behandeld en daarbij wordt niet aan symptoombestrijding gedaan, maar gewerkt vanuit de constitutie en karakter van de hond. Het is niet normaal dat honden vrij vaak krabben.
Roos1995
Actief

Hij heeft behoorlijk lange haren en rolt regelmatig in het zand. Zou dat ook niet kunnen irriteren? Dat dat gaat jeuken?
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

Welk voer krijgt hij ?
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
Roos1995
Actief

Eigenlijk nu veel verschillende soorten omdat hij er geen 1 nog echt lust. We hebben Royal Canin een tijdje gehad, en nog wat andere merken, weet zo even niet welke
Roos1995
Actief

Eigenlijk nu veel verschillende soorten omdat hij er geen 1 nog echt lust. We hebben Royal Canin een tijdje gehad, en nog wat andere merken, weet zo even niet welke
Goldendelicious

Ongelezen bericht door Goldendelicious »

Roos1995 schreef:Hij heeft behoorlijk lange haren en rolt regelmatig in het zand. Zou dat ook niet kunnen irriteren? Dat dat gaat jeuken?
Een vacht van een gezonde Kooiker is zelfreinigend en zand zou in die zin geen irritatie moeten opwekken.
Bij een desfunctie van organen zoals lever en nier bijv. zie je ook vaak jeuk en geïrriteerde huid. Was ik vergeten aan het rijtje mogelijkheden toe te voegen. Jeuk is een symptoomuiting door vaak een oorzaak dieper in het lichaam. :wink:
Chihuahua-paws
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Chihuahua-paws »

Ik denk dat dat wisselen met voer wel eens de oorzaak zou kunnen zijn veel brok soorten en met name Eukanuba en Royal Canin ''zorgden hier iig voor jeuk bij Toots''
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..

Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”