Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Poentje, 1 jaar later (pagina 22)
Moderator: moderatorteam
- Dee
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Zwitserse witte herder en een Roemeens meisje
- Aantal honden: 2
Re: Poentje, vandaag naar huis!!! :-)
Dat is fijn nieuws 
- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
Wat heerlijk dat ze weer thuis is, daar waar ze hoort. Mijn duimen stoppen nog niet met draaien voor haar hoor, dat houden ze nog wel eventjes vol voor jouw lieve Poentje!
- renee-uk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder
- Aantal honden: 1
heerlijk dat je haar weer thuis hebt, daar hoort ze uiteindelijk ook 
ik duim door hoor, hoop dat ze wat vinden dat goed onder controle te houden is en dat niet te veel ingrijpt in haar en jullie leven
ik duim door hoor, hoop dat ze wat vinden dat goed onder controle te houden is en dat niet te veel ingrijpt in haar en jullie leven

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
- Caro.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse Draak
- Contacteer:
Oooo wat fijn dat je haar weer thuis hebt! Best nog zorgelijk allemaal en ik kan me zo voorstellen dat je haar ongeveer iedere 15 minuten checkt of alles oké gaat.
Ik hoop dat de terugkomst in de volledige roedel probleemloos zal verlopen, want stress zal haar zeker geen goed doen.
De duimen draaien hier zolang Poen het nodig heeft hoor, uiteraard

Ik hoop dat de terugkomst in de volledige roedel probleemloos zal verlopen, want stress zal haar zeker geen goed doen.
De duimen draaien hier zolang Poen het nodig heeft hoor, uiteraard
- Rami
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!
Wat fijn!
En al is de toekomst nog wat onzeker: ze is nu fijn thuis, en dat is voor haar en voor jullie geweldig goed nieuws.
En al is de toekomst nog wat onzeker: ze is nu fijn thuis, en dat is voor haar en voor jullie geweldig goed nieuws.
-
Marion.
Wat een heerlijk nieuws, Esther! Hou ons alsjeblieft op de hoogte, ik leef in elk geval enorm met jullie mee, en ik blijf duimen. Maar thuis zijn (als mogelijk) is natuurlijk wel de beste optie. Vannacht lekker een 2-persoons bedje beneden gaan spreien, en daar lekker met Nono en Poen de nacht doorbrengen
Oja, en een gat in de dag slapen
Oja, en een gat in de dag slapen
-
Nono
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden Retrievers
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
Haha ja, dat bedje voor komende nacht staat al klaar
Ik zal het moeten delen met Poen, Nono en Logan. Want ook mama (Logan) van Poen is blij dat ze weer thuis is. Zo lief, ze lebberden elkaar helemaal af.
Voor wat betreft het herstel en de toekomst. Daar heb ik uiteraard mijn vragen ook over gesteld aan Dr. Gerritsen.
Hij verwacht dat Poentje volledig zal herstellen. De komende weken is de bedoeling dat de medicatie afgebouwd gaat worden. Gaat heel langzaam en wordt altijd bepaald door een voorafgaand bloedonderzoek. Maar als het goed loopt, (zoals dat volgens Dr. Gerritsen het meest voor de hand ligt) Dan zal ze over ongeveer 3 maanden medicatie vrij zijn. De kans dat dit haar weer overkomt is, daarvan is de verwachting (mits triggers weg gehaald zijn) heel klein. Waarschijnlijk krijgt ze het dus nooit weer. Dat is tenminste de ervaring van Dr. Gerritsen.
De triggers zijn, hormonale schommelingen, dus loopsheid, schijndracht, dracht. Maar ook enten. En het toeval wil dat het bij Poentje met grote waarschijnlijkheid de enting is geweest die dit heeft doen gebeuren. In de toekomst zullen we Poentje dus anders gaan enten. En vanwege hormonale schommelingen zal ze zo snel haar toestand het toe laat gecastreerd worden. Haar baarmoeder moet eruit.
En verder zullen we het moeten afwachten! De tijd zal het leren....
Uiteraard zal ik jullie op de hoogte houden van hoe het met Poentje gaat!!!
Voor wat betreft het herstel en de toekomst. Daar heb ik uiteraard mijn vragen ook over gesteld aan Dr. Gerritsen.
Hij verwacht dat Poentje volledig zal herstellen. De komende weken is de bedoeling dat de medicatie afgebouwd gaat worden. Gaat heel langzaam en wordt altijd bepaald door een voorafgaand bloedonderzoek. Maar als het goed loopt, (zoals dat volgens Dr. Gerritsen het meest voor de hand ligt) Dan zal ze over ongeveer 3 maanden medicatie vrij zijn. De kans dat dit haar weer overkomt is, daarvan is de verwachting (mits triggers weg gehaald zijn) heel klein. Waarschijnlijk krijgt ze het dus nooit weer. Dat is tenminste de ervaring van Dr. Gerritsen.
De triggers zijn, hormonale schommelingen, dus loopsheid, schijndracht, dracht. Maar ook enten. En het toeval wil dat het bij Poentje met grote waarschijnlijkheid de enting is geweest die dit heeft doen gebeuren. In de toekomst zullen we Poentje dus anders gaan enten. En vanwege hormonale schommelingen zal ze zo snel haar toestand het toe laat gecastreerd worden. Haar baarmoeder moet eruit.
En verder zullen we het moeten afwachten! De tijd zal het leren....
Uiteraard zal ik jullie op de hoogte houden van hoe het met Poentje gaat!!!
-
Tiny
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Hé wat vervelend nouNono schreef:Haha ja, dat bedje voor komende nacht staat al klaarIk zal het moeten delen met Poen, Nono en Logan. Want ook mama (Logan) van Poen is blij dat ze weer thuis is. Zo lief, ze lebberden elkaar helemaal af.
![]()
In lieve herinnering
Jeda x ehh.. leuk zwart mormeltje,
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky
voor altijd in ons hart
Jeda 14-12-2004 - 23-07-2010
Beau 08-11-2001 - 30-07-2011
&
Akira 16-08-2021
Jeda x ehh.. leuk zwart mormeltje,
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky
voor altijd in ons hart
Jeda 14-12-2004 - 23-07-2010
Beau 08-11-2001 - 30-07-2011
&
Akira 16-08-2021
- Hilly45
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Schapendoes
Echt heerlijk, ze is er inderdaad nog lang niet, maar elke stap is er 1....

- kipo
- Zeer actief
-
Melanie 74
Toch een traantje ( van vreugde) dat ik las dat Poentje naar huis mocht. Geweldig nieuws!
Geniet lekker en ik duim door voor een gehele genezing.
Geniet lekker en ik duim door voor een gehele genezing.
- annemick
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Boxer
Wat een fijne update om te lezen 
- moosje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): ISSR Shiloh Shepherd, Cão Lixeira Português, en een aantal part-time Chinese Cresteds
- Contacteer:
Wat heerlijk dat ze weer thuis is!

In loving memory: Tara, Cheeco, Rinty, Kazan, Zarah, Shendor & Bleza
Dierenvoedselbank Amersfoort
Facebookpagina Dierenvoedselbank Amersfoort
- thom
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
- Contacteer:
- Nel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): klein bruin bastaardje
Hebben jullie lekker geslapen vannacht?
- *tweety*
- Zeer actief
Wat heerlijk dat ze weer thuis is, vannacht ook alles goed gegaan?
Groetjes Anja en de Goldenknuffels van Yvar en in mijn dierbare herinnering Kyra

- Tamara/Bayko
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Vlinderhondje (Epagneul Nain Continental Papillon)
Dat zijn toch wel heel erg goede berichten! Ik duim nog even door dat de verwachtingen van Gerritsen helemaal uit gaan komen.
-
Melanie 74
Vanuit hier een knuffel voor jullie! Hoe gaat het?
-
Nono
- Zeer actief
- Contacteer:
De eerste nacht was vooral onrustig. We moeten allebei denk ik weer wennen dat ze thuis is.
Vannacht wel een keer of 3 eruit om haar te laten plassen. Ze krijgt een enorm hoge dosis pred., dus drinkt ontzettend veel en plast dus ook ontzettend veel. Helemaal niet erg, ik heb het graag voor haar over, maar het verstoord wel enigszins de nachtrust.
Regelmatig kwam ze knufjes halen.
Rond een uurtje of 6 vond ze knufjes alleen niet meer genoeg en kwam ze bovenop me liggen
En nu is het zaak, dat ze zich zo rustig mogelijk houdt. Uit zichzelf doet ze dat natuurlijk wel, ze is nog altijd erg ziek. Inmiddels loopt ze met Nono en Logan en dat gaat goed. Dus die drie heb ik bij elkaar overdag. Ze laten haar prima met rust. Snuffelen zo af en toe, maar verder is het ok. De jonge generatie Fallon en Lynn zijn nog te fel op haar. Dylan maakt het ook niet echt uit, maar voor het evenwicht heb ik ze nu 3 om 3 bij elkaar. Langzaam zullen we haar steeds meer in het roedel brengen. Komt vast wel goed, maar heeft even z'n tijd nodig!
Vanmorgen nog even een belletje gehad van de Kompaan met de vraag hoe het was gegaan. En ik heb ook mijn eigen dierenarts gesproken en de week van dag tot dag eens doorgenomen. Van mijn eerste telefoontje naar Hellendoorn, toch de afspraak om haar even te laten zien, (terwijl ik toen nog zoiets had, ik haal een kuurtje en maandag zien we wel verder) Daaropvolgend alle spoed en paniek in de uren daarna. En vervolgens het van dag tot dag bekijken van mijn meisje
Ik denk dat ik m'n handen dicht mag knijpen dat het zo allemaal gelopen is.
Het is een raar weekje geweest ....
Vannacht wel een keer of 3 eruit om haar te laten plassen. Ze krijgt een enorm hoge dosis pred., dus drinkt ontzettend veel en plast dus ook ontzettend veel. Helemaal niet erg, ik heb het graag voor haar over, maar het verstoord wel enigszins de nachtrust.
Regelmatig kwam ze knufjes halen.
En nu is het zaak, dat ze zich zo rustig mogelijk houdt. Uit zichzelf doet ze dat natuurlijk wel, ze is nog altijd erg ziek. Inmiddels loopt ze met Nono en Logan en dat gaat goed. Dus die drie heb ik bij elkaar overdag. Ze laten haar prima met rust. Snuffelen zo af en toe, maar verder is het ok. De jonge generatie Fallon en Lynn zijn nog te fel op haar. Dylan maakt het ook niet echt uit, maar voor het evenwicht heb ik ze nu 3 om 3 bij elkaar. Langzaam zullen we haar steeds meer in het roedel brengen. Komt vast wel goed, maar heeft even z'n tijd nodig!
Vanmorgen nog even een belletje gehad van de Kompaan met de vraag hoe het was gegaan. En ik heb ook mijn eigen dierenarts gesproken en de week van dag tot dag eens doorgenomen. Van mijn eerste telefoontje naar Hellendoorn, toch de afspraak om haar even te laten zien, (terwijl ik toen nog zoiets had, ik haal een kuurtje en maandag zien we wel verder) Daaropvolgend alle spoed en paniek in de uren daarna. En vervolgens het van dag tot dag bekijken van mijn meisje
Ik denk dat ik m'n handen dicht mag knijpen dat het zo allemaal gelopen is.
Het is een raar weekje geweest ....
- Lunatic
- Erelid
- Mijn ras(sen): Labrador retriever
Roemeense mix - Aantal honden: 2
Wat super dat ze thuis is 
Je weet niet hoe sterk je bent tot het moment dat sterk zijn de enige keuze is die je hebt!
-
Melanie 74
Het is een heel raar weekje geweest, en ik ben blij dat het nu de goede kant opgaat.
- MJ
- Zeer actief
- Aantal honden: 3
Blijf die knuffels maar mooi halen ,Poen !

- Antonetta
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Ik heb een kruising chihuahua x pinscher en een kruising shih tzu x chihuahua.
Wat een goed nieuws, ik hoop en duim dat ze snel helemaal genezen zal zijn.
. Semper Fidelis, Coco, Gipsy, Gizmo en Mowgli.
- Hutsje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): moddercockers
he, tranen hier, wat fijn dat ze het al zo goed doet! ik duim nog gewoon door hoor! 

-
Nono
- Zeer actief
- Contacteer:
Dank je wel weer voor de duimpjes en lieve berichtjes!
De knufjes die haalt ze wel! En eerlijk gezegd, kan ik ook niet van haar afblijven

De knufjes die haalt ze wel! En eerlijk gezegd, kan ik ook niet van haar afblijven
Inge O schreef:wat een megagoed nieuws, esther![]()
![]()
!!
hmmm, tja, dat weet ik nog zo niet hoor, ga ik nog even over nadenkenNono schreef: En misschien teveel gevraagd, maar duimpjes blijven welkom!!!![]()
.
ThanksHutsje schreef:he, tranen hier, wat fijn dat ze het al zo goed doet! ik duim nog gewoon door hoor!
- alm@
- moderator
- Mijn ras(sen): Langhaar teckel
Fijne berichten. Ze is natuurlijk nog steeds ziek maar toch. Lekker thuis en lekker verwend worden dan wordt je het snelst beter. Duimpjes draaien nog steeds Esther 

- *tweety*
- Zeer actief
Gaat het nog steeds goed met Poentje?
Groetjes Anja en de Goldenknuffels van Yvar en in mijn dierbare herinnering Kyra

- alm@
- moderator
- Mijn ras(sen): Langhaar teckel
- yuki
- Zeer actief
Ik kwam ook ff kijken of het nog steeds goed gaat met je lieve Poentje........... 
Eventhough you're gone, we're still a team'.
(r.i.p. Yuki / Askiem Yoshi)
Esther
(r.i.p. Yuki / Askiem Yoshi)
Esther
-
Melanie 74
Ik ben ook benieuwd hoe het met Poentje is vandaag.