Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Het werkt dus echt zo

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder
Aantal honden: 1

Re: Het werkt dus echt zo

Ongelezen bericht door renee-uk »

je kunt hem ook voorlopig terugzetten in de kleine bench en hem toch oppakken, eventueel door de wekker te zetten.
dan went hij zichzelf niet aan om in de bench te plassen en hoeft toch niet met een volle blaas de nacht door.
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
MJ
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door MJ »

Bij je bed. :slaap2: Het eerste woeltje voel je en kan je dat heerlijke ding wat je daar bij hebt ( HEBBUH !! :I: ! ) even een plas laten doen en samen verder slapen.
Binnen no time slaap je samen de hele nacht schoon en droog door. :cheer:
LaRep
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tokkel

Ongelezen bericht door LaRep »

:ok:

Samen op de bank hangen en/of slapen vind ik heerlijk maar er komt geen hond in mijn bed, brrrr
Afbeelding
nathalie71

Ongelezen bericht door nathalie71 »

LaRep schreef:
Lin-C schreef:
LaRep schreef:
Veronique & Kyra schreef: Maar goed, sluit jij je hondje maar lekker klein op zodat jij fijn kunt slapen.
En zo is het :ok:
Ik ben het met de rest eens en snap niet dat jij doet alsof je het niet begrijpt. Je hondje is al weken droog omdat hij niet in zijn eigen urine wil liggen. Daarom houdt hij het op. Dat hij het ophoudt betekent nog niet dat dat ook is omdat dat makkelijk gaat. Dat blijkt wel aangezien hij wel plast in een grotere bench. Maar afijn, beetje onwetendheid van jouw kant misschien. Je kunt alleen beter zeggen; joh, jongens nog nooit over nagedacht ipv die onnozele reacties die je nu geeft.
Het zal wel hoor maar als ik om 0600 uur opsta, de bench mee naar beneden sleep en mijn ding ga doen en meneertje blijft gewoon lekker slapen lijkt het me toch dat hij het aan kan?
:80: Als je wakker wordt is toch het eerste wat je doet is de hond naar buiten :19: Dan laat je hem toch niet liggen en ga je andere dingen doen?Al doe je hem in de tuin!
TessaThomas
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door TessaThomas »

nathalie71 schreef: :80: Als je wakker wordt is toch het eerste wat je doet is de hond naar buiten :19: Dan laat je hem toch niet liggen en ga je andere dingen doen?Al doe je hem in de tuin!
Nee hoor. Als de hond nog slaapt, mag ze van mij blijven slapen. Zodra de hond wakker is, mag ze meteen naar buiten.

@ LaRep; Ik denk dat je het jezelf niet zo kwalijk moet nemen, als je al zegt dat je hem aan hebt moeten leren om het overdag aan te geven, wie zegt dat hij het dan 's nachts wel aangeeft? Ik zou gewoon even je wekker zetten 's nachts en dan naar buiten om te plassen en dan de wekker steeds een uurtje later zetten
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

LaRep schreef:
renee-uk schreef:is niet zo moeilijk, hij wil niet in zijn eigen viezigheid liggen dus zal het zo lang mogelijk proberen op te houden.
Dus klopt de theorie toch van klein opsluiten?

Ik heb 's nachts heel wat buiten gestaan met pups die aangaven dat ze eruit moesten en dit is mijn eerste hond die van 22.30 tot 08.30 gewoon niet komt.
Zelf ben ik altijd rond 6 a 7 uur wakker en dan haal ik hem uiterlijk om 08.30 eruit, de slaapkop.

Ik begrijp niet waarom ik hem 's nachts een keer wakker zou moeten maken om te plassen als hij het in een kleinere bench niet doet.
Als hij inderdaad gewoon doorslaapt zie ik ook niet waarom je hem wakker zou moeten maken. :U:
Zou hij moeten en ben je bereikbaar voor hem (bench in de slaapkamer bijv.) dan zou hij vast wel geluid maken lijkt me.
Twee van mijn pups hoefen ook niet 's nachts. (23.00 uur tot 7.30 uur)
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
MirandaH
Zeer actief
Mijn ras(sen): Cairns!!!
Contacteer:

Ongelezen bericht door MirandaH »

LaRep schreef: Dan zou je de wekker ook voor een volwassen hond moeten zetten, misschien zou deze eens moeten plassen, poepen of kotsen?
Nee hoor, die zijn normaal zindelijk. Want als ze moeten plassen of poepen, dan piepen of blaffen ze me wakker. En dan ga ik met ze naar buiten. Hoort erbij 's nachts je bed uit. Als je dat niet wilt, begin dan zeker nooit aan kinderen. Die slapen ook niet altijd binnen zes weken hele nachten door. En oja, onder hele nacht wordt dan ook van 11 tot 5 of zo verstaan.

Edit: quotes verwijdert
Afbeelding

*Gediplomeerde trimsalon voor de regio Zoetermeer (lid ABHB)*
**Webshop voor verse diervoeding: Botten & Zo**
SuzieC1970
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire Bull Terrier en Mechelse herder.

Ongelezen bericht door SuzieC1970 »

Ik zie het probleem dus niet zo. Als je hondje in een kleine bench doorslaapt en droog is smorgens dan is het toch goed? Het lijkt me dat hij zich dan veilig voelt en geen heel hoge nood heeft anders zou hij wel onrustig orden of piepen toch? In een grote bench plast hij misschien omdat het kan en het dus wel makkelijk is. Of omdat hij minder op zijn gemak is. Je geeft zelf al aan dat hij als hij overdag kan kiezen ook de kleine bench pakt. Als hij daar makkelijk in kan liggen zie ik het hele probleem niet. Waarom moet hij dan perse in een grotere bench? Mijn honden hebben ook een voorkeur voor kleine benches en mandjes, dat is knusser denk ik!
Ik ben er trouwens voor de pups die ik heb gehad nooit snachts uitgeweest... Wel savonds zo laat mogelijk uitlaten en dan smorgens zo vroeg mogelijk weer maar echt niet midden in de nacht. Is nooit nodig geweest, ook niet zonder bench!
LaRep
Zeer actief

MirandaH schreef:
LaRep schreef: Dan zou je de wekker ook voor een volwassen hond moeten zetten, misschien zou deze eens moeten plassen, poepen of kotsen?
Nee hoor, die zijn normaal zindelijk. Want als ze moeten plassen of poepen, dan piepen of blaffen ze me wakker. En dan ga ik met ze naar buiten. Hoort erbij 's nachts je bed uit. Als je dat niet wilt, begin dan zeker nooit aan kinderen. Die slapen ook niet altijd binnen zes weken hele nachten door. En oja, onder hele nacht wordt dan ook van 11 tot 5 of zo verstaan.

Edit: quotes verwijdert
Waar schrijf ik dat ik dat niet wil?

Ik heb drie volwassen kinderen en allemaal zindelijk, dank u!
Afbeelding
LaRep
Zeer actief

ranetje schreef:
LaRep schreef:
renee-uk schreef:is niet zo moeilijk, hij wil niet in zijn eigen viezigheid liggen dus zal het zo lang mogelijk proberen op te houden.

Ik heb 's nachts heel wat buiten gestaan met pups die aangaven dat ze eruit moesten en dit is mijn eerste hond die van 22.30 tot 08.30 gewoon niet komt.
Zelf ben ik altijd rond 6 a 7 uur wakker en dan haal ik hem uiterlijk om 08.30 eruit, de slaapkop.

Ik begrijp niet waarom ik hem 's nachts een keer wakker zou moeten maken om te plassen als hij het in een kleinere bench niet doet.
Als hij inderdaad gewoon doorslaapt zie ik ook niet waarom je hem wakker zou moeten maken. :U:
Zou hij moeten en ben je bereikbaar voor hem (bench in de slaapkamer bijv.) dan zou hij vast wel geluid maken lijkt me.
Twee van mijn pups hoefen ook niet 's nachts. (23.00 uur tot 7.30 uur)
Vannacht in de kleine bench naast het bed gestaan, heb hem een keer gehoord toen hij zich omdraaide en zijn poten of kop stootte tegen het plastic maar gewoon weer verder sliep, verder geen onrust gehoord.
Nacht gemaakt van 23.00 uur tot 08.00 en droog!

Ik ga niet meer lopen klooien en laat het voorlopig zo, de stap naar de grote bench was er om welke reden dan ook te groot voor het lieve ventje.
Afbeelding
Miss_Liz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Old English Bulldogs

Ongelezen bericht door Miss_Liz »

LaRep schreef:

Vind dit wel erg lang voor een pup!!! :O:
Als je toch om 6/7u er al uit bent is het toch een kleine moeite om hem even snel een plasje te laten doen..
Friendship isn't about who you have known the longest... It's about who came and never left your side.
LaRep
Zeer actief

Miss_Liz schreef:
Vind dit wel erg lang voor een pup!!! :O:
Als je toch om 6/7u er al uit bent is het toch een kleine moeite om hem even snel een plasje te laten doen..
Misschien even lezen voor je commentaar geeft :O:
Afbeelding
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

LaRep schreef:
ranetje schreef:
LaRep schreef: Dus klopt de theorie toch van klein opsluiten?

Twee van mijn pups hoefden ook niet 's nachts. (23.00 uur tot 7.30 uur)
Vannacht in de kleine bench naast het bed gestaan, heb hem een keer gehoord toen hij zich omdraaide en zijn poten of kop stootte tegen het plastic maar gewoon weer verder sliep, verder geen onrust gehoord.
Nacht gemaakt van 23.00 uur tot 08.00 en droog!

Ik ga niet meer lopen klooien en laat het voorlopig zo, de stap naar de grote bench was er om welke reden dan ook te groot voor het lieve ventje.
Lijkt me redelijk :ok:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Hier gaat alles direct in de grootste varikennel thuis... nooit problemen mee gehad.
Ze blijven dus ook beneden slapen, er loopt altijd wel een andere hond in de kamer overigens.
Ik blijf de eerste nachten beneden slapen en als dat goed gaat laat ik de deur open naar boven om te horen of neem de babyfoon mee.
wekker heb ik nooit gezet.
Als ik zelf wakker wordt, en nu nog steeds met de volwassen honden, ga ik me douchen, aankleden en direct uitlaten. Of het nu vakantie is, of ik moet werken, als ik eruit ga is het eerst de honden. Als ik terugkom ga ik eten etc.
Ik zou het niet kunnen de hond laten liggen en zelf 2 uur eerst alles doen.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

Dat is volgens mij bij iedere hond verschillend en ook in welke levensfase een hond is. Yentle liet ik ook voor het ontbijt uit, maar Tirsa na het ontbijt en in het weekend soms later. Madame sliep gewoon door. Ok, als ze moest kon ze in de tuin een plas doen, maar dat was maar zelden.

Ik ga voor een pup ook geen wekker zetten. Ze slapen naast mijn bed in een bench en als ze zich laten horen, ga ik naar buiten voor een plas en anders niet. Als het dan nog heel vroeg is, is het echt even plas/poep en dan hup meteen weer naar binnen en verder slapen.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”