met stamboom zit je al in de 1000Hilde schreef:550![]()
![]()
![]()
Voor een stamboomloos oepsnestje?
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
bevalling hond
Moderator: moderatorteam
- frenchielover
- Actief
- Mijn ras(sen): franse bulldog
- Aantal honden: 4
Re: bevalling hond

Billy&Bindy, Harley, Davidson, Ivy (R.I.P. 26.12.12)
De Hond lijkt op zijn baasje. Dus ben je niet tevree dan heb ik een idee, verander eerst je eigen gedrag, en je hond verandert ook met een lach!
- kipo
- Zeer actief
frenchielover schreef: tuurlijk is dat broekje er niet voor gaan we nou ook al bepalen wat ik denk? ze gaan voor 550 bij ons weg
Wat is het nou?frenchielover schreef: weet niet van jou maar lopheidsbroekje kan prima werken hoor.
550 vind ik ook veel voor een stamboomloos hondje (van om het even welk ras), gelukkig ben je geen fokker
- frenchielover
- Actief
franse bullen zonder stamboom is dat een normale prijs, de met stamboom kosten algooi 1000 to 1200kipo schreef:frenchielover schreef: tuurlijk is dat broekje er niet voor gaan we nou ook al bepalen wat ik denk? ze gaan voor 550 bij ons wegWat is het nou?frenchielover schreef: weet niet van jou maar lopheidsbroekje kan prima werken hoor.
550 vind ik ook veel voor een stamboomloos hondje (van om het even welk ras), gelukkig ben je geen fokker.

De Hond lijkt op zijn baasje. Dus ben je niet tevree dan heb ik een idee, verander eerst je eigen gedrag, en je hond verandert ook met een lach!
- frank-bobby
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): bordeauxdog
chihuahua - Aantal honden: 3
- Contacteer:
ik zou me er niet al teveel van aan trekkenfrenchielover schreef:franse bullen zonder stamboom is dat een normale prijs, de met stamboom kosten algooi 1000 to 1200kipo schreef:frenchielover schreef: tuurlijk is dat broekje er niet voor gaan we nou ook al bepalen wat ik denk? ze gaan voor 550 bij ons wegWat is het nou?frenchielover schreef: weet niet van jou maar lopheidsbroekje kan prima werken hoor.
550 vind ik ook veel voor een stamboomloos hondje (van om het even welk ras), gelukkig ben je geen fokker.
er zijn hier nog wat mensen anti boomloos fokken

- Hilde
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote poedel en border collies
- Aantal honden: 3
Crisis.. Ik hou het bij herplaatsers denk ik zosmoekie schreef:Hilde schreef:550![]()
![]()
![]()
Da's voor boomloos de "normale" prijsPrijzen (mp) liggen zo tussen de 450 en 650
En als je dan een pup wil kun je net zo goed iets meer bijleggen en dan heb je er een met stamboom.

- frank-bobby
- Zeer actief
- Contacteer:
ja dat maakt lekker veel uit he zeker bij de franse bullHilde schreef:Crisis.. Ik hou het bij herplaatsers denk ik zosmoekie schreef:Hilde schreef:550![]()
![]()
![]()
Da's voor boomloos de "normale" prijsPrijzen (mp) liggen zo tussen de 450 en 650
En als je dan een pup wil kun je net zo goed iets meer bijleggen en dan heb je er een met stamboom.

- fransoos
- Zeer actief
- Aantal honden: 10
- Contacteer:
volgens mij kan je met IETS bijleggen geen stamboom pup kopen hoor, denk dat je daar je aankoop bedrag voor moet verdrievoudigenHilde schreef: Crisis.. Ik hou het bij herplaatsers denk ik zo
groetjes Ida en de fransoosjes

Ervaring is de optelsom van alle vergissingen
die je begaan hebt...

Ervaring is de optelsom van alle vergissingen
die je begaan hebt...
- kipo
- Zeer actief
Ik hoef niet meteen anti-boomloos-fokken te zijn om 550 euro veel geld te vinden voor een boomloze hond, normaal of niet. Je weet gewoon minder van zo'n hond en vaak wordt er niet getest, dus heeft zo'n fokker veel minder kosten. Ik vind 1000-1200 euro ook heel veel geld voor een hondje waar je al op voorhand van weet dat je er je dierenarts leuk mee gaat sponsoren.frank-bobby schreef:franse bullen zonder stamboom is dat een normale prijs, de met stamboom kosten algooi 1000 to 1200kipo schreef:
ik zou me er niet al teveel van aan trekken
edit quote gefikst.
Laatst gewijzigd door kipo op 02 mei 2013 21:59, 1 keer totaal gewijzigd.
- Hilde
- Zeer actief
1650 euro ja? Dan ben je goed gekfransoos schreef:volgens mij kan je met IETS bijleggen geen stamboom pup kopen hoor, denk dat je daar je aankoop bedrag voor moet verdrievoudigenHilde schreef: Crisis.. Ik hou het bij herplaatsers denk ik zo
En als je dan een pup wil kun je net zo goed iets meer bijleggen en dan heb je er een met stamboom.![]()
Op stage gingen de puppen mét stamboom weg voor 850 euro. Maargoed.

- Marjoleine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
- Contacteer:
Alsof het bij een fransoos over langer in lichaam en hoger op de poten gaat. Dat was toch de reden volgens TS waarom ze normaal konden bevallen?
Nouja, het ligt vast aan mij. En nee, ik ga al die pagina's niet doorlezen. Dat kost me een dagtaak en die heb ik al.
Nouja, het ligt vast aan mij. En nee, ik ga al die pagina's niet doorlezen. Dat kost me een dagtaak en die heb ik al.
- frank-bobby
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik hoef niet meteen anti-boomloos-fokken te zijn om 550 euro veel geld te vinden voor een boomloze hond, normaal of niet. Je weet gewoon minder van zo'n hond en vaak wordt er niet getest, dus heeft zo'n fokker veel minder kosten. Ik vind 1000-1200 euro ook heel veel geld voor een hondje waar je al op voorhand van weet dat je er je dierenarts leuk mee gaat sponsoren.[/quote]kipo schreef:ik zou me er niet al teveel van aan trekkenfrank-bobby schreef:franse bullen zonder stamboom is dat een normale prijs, de met stamboom kosten algooi 1000 to 1200kipo schreef:
dat snap ik dan wel weer helemaal
als ik hier iets geleerd hebt is voor het fokken sws te testen
en tuurlijk is het een aardig bedrag
maar als je bedenkt wat de kosten zijn eten 4 x ontwormen 1 x enten en chippen kost het ook wel aardig wat

- esenhazel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Havanezer
- Aantal honden: 2
-
nathalie71
Ah......wat een scherpe vraagesenhazel schreef:Zijn die pups er inmiddels al????
Oja,even vergeten.......ze was toch misschien bezig
- renee-uk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder
- Aantal honden: 1
er zijn hier onderhand meer mensen pro boomloos fokkenfrank-bobby schreef: ik zou me er niet al teveel van aan trekken
maar van zijn lang zal zijn leven dat ik geen 550 euro ga neertellen voor een gewildfokt look-a-like-je

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
- esenhazel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Havanezer
nathalie71 schreef:Ah......wat een scherpe vraagesenhazel schreef:Zijn die pups er inmiddels al????![]()
Oja,even vergeten.......ze was toch misschien bezig
was aan pagina 1 begonnen en ben gelijk naar laatste (7) doorgegaan, dus misschien had ik wel wat gemist
Tja, ben heel alert vandaag
-
Muk
God, wat ondoordacht aangefuk weer.
Of je nu met boom of zonder boom fokt, maakt mij niet uit, als je maar zorgvuldig fokt. Jammer dat dit hier totaal niet aan de orde is.
@ts
Waarom schrijf je hier eigenlijk? En waarom zit je in dit en andere topics mensen belerend toe te spreken? Je weet duidelijk nog van niks en ik heb ook niet de indruk dat je bv meer zou willen weten van hoe een bevalling gaat.
Een stamboom in Duitsland kun je wel vergeten voor zowel de moederhond als de aankomende pups. Gelukkig maar...
Of je nu met boom of zonder boom fokt, maakt mij niet uit, als je maar zorgvuldig fokt. Jammer dat dit hier totaal niet aan de orde is.
@ts
Waarom schrijf je hier eigenlijk? En waarom zit je in dit en andere topics mensen belerend toe te spreken? Je weet duidelijk nog van niks en ik heb ook niet de indruk dat je bv meer zou willen weten van hoe een bevalling gaat.
Een stamboom in Duitsland kun je wel vergeten voor zowel de moederhond als de aankomende pups. Gelukkig maar...
- Hilde
- Zeer actief
Oh, kijk. Ik dacht al dat ik gek wasmaar van zijn lang zal zijn leven dat ik geen 550 euro ga neertellen voor een gewildfokt look-a-like-je

- Gollum
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeense schone
Moeder was niet thuis, vader was niet thuis, piep zei de muis in het voorhuis.
- kipo
- Zeer actief
Nee hoor, tenzij ik het ook ben.Hilde schreef:Oh, kijk. Ik dacht al dat ik gek wasmaar van zijn lang zal zijn leven dat ik geen 550 euro ga neertellen voor een gewildfokt look-a-like-je
wat overigens niet geheel onmogelijk is
- frenchielover
- Actief
ik snap je gedachtegang.. ik vindt het wel beter, denk iemand die bereid is om voor zo een hondje te dokken ook genoeg heeft om hem te verzorgen. mr die absurde prijzen zijn volgensmij omdat ze nuin de mode zijn fsokipo schreef:Ik hoef niet meteen anti-boomloos-fokken te zijn om 550 euro veel geld te vinden voor een boomloze hond, normaal of niet. Je weet gewoon minder van zo'n hond en vaak wordt er niet getest, dus heeft zo'n fokker veel minder kosten. Ik vind 1000-1200 euro ook heel veel geld voor een hondje waar je al op voorhand van weet dat je er je dierenarts leuk mee gaat sponsoren.frank-bobby schreef:franse bullen zonder stamboom is dat een normale prijs, de met stamboom kosten algooi 1000 to 1200kipo schreef:
ik zou me er niet al teveel van aan trekken
edit quote gefikst.

- Hutsje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): moddercockers
Fokken is het vermeerderen van vee, pluimvee en allerlei huisdieren.frenchielover schreef:af een toe een nestje voor het leuke ervan?smoekie schreef:Hoe noem jij "de expert" het dan als je(ouders dan) 2 nestjes op de wereld zetfrenchielover schreef:en jij als expert noemt 2 nestjes gelijk fokken? minder weermalinois schreef:je fokt toch? Al 2 x nu...fokken zit wat meer werk in en planning.. en geplant is anders
verántwoord fokken daarentegen vergt inderdaad heel wat kennis, ervaring en tijd. en dat is dus niet zomaar stamboomloze honden die je toevallig in huis hebt lopen op elkaar pleuren. want jhe weet niets van de achtergrond van de stamboomloze hond (qua gezondheid, bloedlijnen, etc.). de reu had wel een broer van de teef kunnen zijn bv.
maar ik begrijp dat jij wél gezonde franse bulletjes hebt, dus het komt vast helemaal goed

- frank-bobby
- Zeer actief
- Contacteer:
- renee-uk
- Zeer actief
dat is toch alleen maar gunstig voor jullie?frenchielover schreef: ik snap je gedachtegang.. ik vindt het wel beter, denk iemand die bereid is om voor zo een hondje te dokken ook genoeg heeft om hem te verzorgen. mr die absurde prijzen zijn volgensmij omdat ze nuin de mode zijn fso
kunnen jullie ook een mooie bult geld vangen voor jullie wildfok

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Contacteer:
Idd. De boomloze mechels gaan voor de helft weg en die zijn compleet geröntgend over het algemeen, ouders en voorouders zwaar fysiek belast dus eventuele verborgen gebreken zijn al vrij snel zichtbaar en uit bekende BLOEDLIJNEN. Dan wel de echte... en niet het verzinsel van TS die al na 1 hond een bloedlijn heeft.renee-uk schreef:er zijn hier onderhand meer mensen pro boomloos fokkenfrank-bobby schreef: ik zou me er niet al teveel van aan trekken
maar van zijn lang zal zijn leven dat ik geen 550 euro ga neertellen voor een gewildfokt look-a-like-je

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- frenchielover
- Actief
haddenze meer voor kunnen vragen danHilde schreef:1650 euro ja? Dan ben je goed gekfransoos schreef:volgens mij kan je met IETS bijleggen geen stamboom pup kopen hoor, denk dat je daar je aankoop bedrag voor moet verdrievoudigenHilde schreef: Crisis.. Ik hou het bij herplaatsers denk ik zo
En als je dan een pup wil kun je net zo goed iets meer bijleggen en dan heb je er een met stamboom.![]()
Op stage gingen de puppen mét stamboom weg voor 850 euro. Maargoed.

- frank-bobby
- Zeer actief
- Contacteer:
Nanna schreef:Wat zeg je?frenchielover schreef: nuin de mode zijn fso
ik vindt ts wel grappig

- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
Deze kwam ik vanavond ook tegenHutsje schreef:
Fokken is het vermeerderen van vee, pluimvee en allerlei huisdieren.
Het vermeerderen van warmbloedige dieren, onder andere rijstvogels
waarom die nu specifiek genoemd worden

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- renee-uk
- Zeer actief
ja dat klopt 'geplant' is heel wat anders, bomen en struiken en zofrenchielover schreef: af een toe een nestje voor het leuke ervan?fokken zit wat meer werk in en planning.. en geplant is anders

- frenchielover
- Actief
nope stillworking on it.esenhazel schreef:Zijn die pups er inmiddels al????

- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik heb helemaal niks tegen boomloze honden fokken, maar dan wel op de juiste manier met gegevens die bekend zijn zoals bij de X-MH bijv. En daar voldoe zowel jij als TS absoluut niet aan.frank-bobby schreef:ah daar is tara dan
nu is de club compleet