Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Puppycursus - inmiddels priveles!-

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Aantal honden: 1

Re: Puppycursus; help!

Ongelezen bericht door ranetje »

Pipje schreef:Ik snap je heel goed. Thuis ben ik zo gelukkig met Pip, ze leert zo goed en we zijn zo tevreden en trots op haar en onszelf :D Maar op de cursus is het niets, daar ligt de aandacht erg op lopen aan de lijn en dat doet ze pas sinds kort redelijk, ze bleef maar steeds zitten, dus op de cursus lag de nadruk op wat ze nog niet zo goed kan. Ik ga nog één les proberen en anders stop ik er mee. Zo jammer als je plezier daar vergalt wordt!
Als beloning krijgt ze van mij gewone maaltijdbrokjes.
Als ze het daarvoor doet is dat geen probleem toch?
Maar als je iets extra lekkers neemt gaat het misschien beter :wink:
Als je op de training geen plezier hebt kan je dan niet beter een andere hondenschool zoeken waar jullie wel met plezier kunnen werken? :U:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Jackira
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Jackira »

Je kunt als nieuwbakken baasje als je niet stevig in je schoenen staat behoorlijk onzeker worden van zo'n fijne puppycursus.

Ik ging destijds ook met Beer, mijn eerste hond. "s avonds in het donker in een baggerweiland met een klein wit hondje tussen allemaal grote rassen :mrgreen: De eerste les kreeg ik te horen dat hij meer met andere honden moest spelen. Dus ik de volgende week iedere dag naar het bos. Hij had het geweldig naar z'n zin. Met veel honden gespeeld, hartstikke leuk.

Volgende les wilde hij vooral spelen met andere hondjes in de les, totaal geen aandacht voor mij. Ik moest hem niet zoveel met andere honden laten spelen kreeg ik te horen :80:

De derde les was een toevalstreffer en Beer gedoeg zich voorbeeldig en we kregen dan ook complimenten.

De vierde les was de aandacht ver te zoeken en kreeg ik te horen dat onze band niet goed was.

Daarna ben ik nooit meer gegaan :mrgreen:

met een volgende hond nog eens een poging gedaan maar die kotste eerst mijn auto onder voor de les, daarna gedoeg hij zich aan de lijn echt vreselijk. Driedubbele salto's aan de riem om maar bij de andere honden te komen :mrgreen: en ik totaal in de stress door de vorige ervaring en daardoor iedere keer de beloningsbrokjes uit mijn handen laten vallen op het moment supreme :mrgreen: Of als ik 1 brokje wilde pakken vielen er twintig op de grond door mijn onhandige gekluns en was het effect van dat ene brokej in mijn handen ook wel weg :mrgreen: . Hij loeide als een sirene van een brandweerauto, en beet de cursus meneer in z'n hand toen die hem vast wilde houden aan de riem omdat ik weg moest lopen van Buck en daarna bij me roepen.

We waren de risee van de les en daarna heb ik me voorgenomen om nooit, maar dan ook nooit meer naar een puppycursus te gaan. :pffff:

Dus ik begrijp hoe je je voelt :mrgreen:
Laatst gewijzigd door Jackira op 11 mar 2013 11:58, 2 keer totaal gewijzigd.
Jackira
Zeer actief

Ongelezen bericht door Jackira »

dubbel
Paisley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Paisley »

Fijn dat je een hondenschool hebt gevonden die je beter in de oren klinkt. Het lijkt mij echt niet de bedoeling om tegen je zin in naar een hondenschool te gaan. Zoiets moet juist leuk zijn ;)

Ik oriënteer me momenteel op een hondenschool in leeuwarden en heb twee in gedachten. Maar nu ik jou zo hoor, zou je met me willen delen wat je oude en je nieuwe hondenschool is? Kan ook via mail of pb, als je het niet op internet wilt zetten.
Niet dat ik me erdoor laat leiden hoor ;) maar ik twijfel nogal en misschien kan ik jou ervaring meenemen in mijn besluit.
Afbeelding
Paisley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie

Ongelezen bericht door Paisley »

Ri@ schreef:
met een volgende hond nog eens een poging gedaan maar die kotste eerst mijn auto onder voor de les, daarna gedoeg hij zich aan de lijn echt vreselijk. Driedubbele salto's aan de riem om maar bij de andere honden te komen :mrgreen: en ik totaal in de stress door de vorige ervaring en daardoor iedere keer de beloningsbrokjes uit mijn handen laten vallen op het moment supreme :mrgreen: Of als ik 1 brokje wilde pakken vielen er twintig op de grond door mijn onhandige gekluns en was het effect van dat ene brokej in mijn handen ook wel weg :mrgreen: . Hij loeide als een sirene van een brandweerauto, en beet de cursus meneer in z'n hand toen die hem vast wilde houden aan de riem omdat ik weg moest lopen van Buck en daarna bij me roepen.

We waren de risee van de les en daarna heb ik me voorgenomen om nooit, maar dan ook nooit meer naar een puppycursus te gaan. :pffff:

Dus ik begrijp hoe je je voelt :mrgreen:
:lol1: Je weet het wel goed te verwoorden. Dat moet een hilarisch gezicht zijn geweest.
Jammer dat er zoveel slechte ervaringen met cursussen zijn.
Afbeelding
sybertje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Terriermix

Ongelezen bericht door sybertje »

Hylos schreef:Zonet contact gehad met een andere hondenschool hier in de buurt, en ik ga vanavond kijken!! :cheer:
Klinkt heel positief allemaal. Ze trainen 2x per week, in groepjes van 3 en mbv clicker.. wat me erg interessant lijkt om te doen!

Ben zo benieuwd, hopelijk klikt het met deze mensen wel want wil zó graag met Xavi naar een hondenschool.. zijn we beide ook wel aan toe. :mrgreen:
Mocht dat niets worden dan weet ik nog een goede, positieve hondenschool in Bolsward/Nijland. Ben ik zelf ook heen geweest. Cursus moet leuk zijn!!
Esther12
Zeer actief
Mijn ras(sen): Lagotto Romagnolo

Ongelezen bericht door Esther12 »

Als je het zelf niet leuk vindt, gaat je hond het vast ook niet leuk vinden. Ik zou een andere cursus opzoeken.
Ik ga vanaf puppytijd al naar een hondenschool die via de black box methode werkt. Bevalt me goed. Desondanks ben ik een keer bij een andere hondenschool wezen kijken, o.a. omdat de trainingstijden mij daar veel beter uitkwamen. Maar ik vond het er verschrikkelijk, een veel te grote groep, honden van een pittig ras met problemen en ideeën over opvoeding en training waar ik totaal niet achter stond. Dan maar liever trainen op een tijd die me minder goed uitkomt maar bij een school waar ik me goed bij voel.

Overigens wordt er bij ons vanaf puppytijd wél gespeeld. Ik vind dat ook erg leuk. Maar het is altijd pas ná de les en als je liever niet wilt dat je hond speelt dan kan dat ook. We doen er momenteel een combinatie van gehoorzaamheid en behendigheid. Daarnaast ga ik wekelijks speuren. Ik heb nog nooit gemerkt dat het spelen een probleem opleverde. Ik zie de logica ook niet. Er is een tijd van werken en een tijd van spelen en volgens mij snappen honden dat echt wel.
Hylos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Hylos »

Bedankt iedereen!!

Het leek allemaal heel erg geschikt en we beginnen morgen avond al :E:
2 keer per week training + een theorie gedeelte.
De groepjes zijn per keer met 3 honden, er is veel ruimte voor goede begeleiding dus! Dit vind ik eigenlijk al het grootste plus punt. Xavi is gigantisch snel afgeleid door vanalles en nog wat. Zo is het rustiger voor hem en wordt je beter in de gaten gehouden. Het is overigens binnen, wat perfect is! Geef geluiden en gedoe van buiten, en geen rillend hoopje ellende naast me.

En cursus moet leuk zijn idd en ook positief. Maar het gaat mij meer om het feit dat ik ruimte wil hebben om met Xavi dingen te leren en daarbij goede begeleiding krijg. Als ik het verkeerd doe wil ik graag weten hoe het beter moet. In een groep van 7 tot 10 mensen of zo, is daar veel minder tot geen ruimte voor en doet Xavi niks anders dan op de andere honden letten. Dat is prima als je hond een talentje is, maar voor mij en mn hond niet geschikt.

@Ri@, pffff :LOL: Op het moment was het vast allemaal niet zo grappig maar als je het zo verteld komt het wel grappig over. Kan me heel goed voorstellen dat je niet weer op puppycursus wil gaan.

@Paisley ik principe staan de meeste dingen die mij tegenvielen wel in het begin bericht. Ik stuur je even een PB met de namen van de hondenscholen. Vind ik niet zo netjes om dat hier neer te zetten idd :lol1:

@ranetje, ik zag dat er vrij veel voer gegeven wordt idd haha. Maar dat zei zij (de "lerares") ook, je maakt een afspraak met je hond; click = iets lekkers. Maar het ging verder vrij subtiel. Bij de vorige hondenschool moesten we echt meer geven. Dus maar weer naar de aldi voor gekookte kip :mrgreen:
Afbeelding
Afbeelding
Hylos
Zeer actief

Donderdagavond anderhalf uur theorieles gehad. We hebben zelfs huiswerk gekregen. :mrgreen:
Veel geoefend met Xavi dit weekend (voor zover de tijd me dat toeliet) met de clicker. Hij vind de clicker interessant, als wou ie em eerst et liefst op eten. :hmmm:

Vanavond de eerste les dat Xavi mee mag :cheer:
Aah, ben echt zenuwachtig!! Zo benieuwd hoe het gaat.

:Q:
Afbeelding
Afbeelding
runninggirl
Zeer actief

Ongelezen bericht door runninggirl »

Wat fijn dat je een andere cursus hebt kunnen vinden. Ik vind kleinere groepjes ook veel fijner ;)
Veel plezier daar!
ranetje
Zeer actief

Veel plezier :ok:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
yodi
Zeer actief
Mijn ras(sen): rottweiler

Ongelezen bericht door yodi »

Nou ik ben het zat, ik kap ermee, dan maar niet volgen.
Nelle wordt helemaal stapelgek van al die mensen en honden, ze kan alles heel goed, behalve volgen neus in het gras en gaan met het vrouwtje er achter aan, terwijl ze gewoon niet trekt aan de riem.
Afbeelding
runninggirl
Zeer actief

yodi schreef:Nou ik ben het zat, ik kap ermee, dan maar niet volgen.
Nelle wordt helemaal stapelgek van al die mensen en honden, ze kan alles heel goed, behalve volgen neus in het gras en gaan met het vrouwtje er achter aan, terwijl ze gewoon niet trekt aan de riem.
Wij hebben één commando verkeerd aangeleerd. "naast" betekent nu dat mevrouw een rondje loopt terug richting baas en dan weer snel verder trekkend voor me uit. :lol1:

Volgen vindt ze ook nog moeilijk. Dus wat ik doe in lastige situaties is heel goed haar aandacht pakken met vaak "kijkeens" roepen en veel koekjes er in schuiven totdat ze dus niet meer hoeft te volgen. Werkt prima zo. :pffff: :Q:
Hylos
Zeer actief

Bedankt nog, runninggirl & ranetje!

Heb er nu al een aantal lessen op zitten en kan met trots zeggen dat Xavi de slechtste leerling van de klas is en ik me daar totaal niet druk om maak. :mrgreen:
De lerares is zó positief! Ook al doet je hond het minder, er zijn altijd dingen die goed gaan en die haalt ze er uit en zegt ze tegen je. Daarna komt ze bij je voor wat extra begeleiding en gewoon rustig aan in kleine stapjes doorgaan. Echt super!

We doen 30 minuten praktijk (dus met de hond) en daarna nog 45 min theorie, wat echt heel erg leerzaam, leuk en ook gezellig is.
Ik heb al heel veel geleerd over Xavi en kijk nu ook met andere ogen naar hem. Ik ging soms te snel van dingen uit. Er komt amper geluid uit hem, blaffen of piepen doet hij niet zo vaak. Maar er zijn natuurlijk veel meer manieren voor een hond om zich te uiten. Dus bijvoorbeeld met trainen zie ik nu beter wanneer het genoeg geweest is voor hem.

Ik kom elke avond vrolijk thuis van een super leuke cursus :E:
Afbeelding
Afbeelding
runninggirl
Zeer actief

:E: Wat fijn zeg dat jullie daar zo goed begeleid worden.
lijn
Zeer actief
Mijn ras(sen): GBGV

Ongelezen bericht door lijn »

Wat fijn! Goed te lezen dat het zin heeft gehad om verder te zoeken naar een andere honden school ipv opgeven! Hopelijk zet dit andere mensen ook aan het denken als ze niet op hun plek zitten op hun hondenschool. De honden vinden het vaak zo leuk om te doen!
mito
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dwergschnauzer, ESS

Ongelezen bericht door mito »

Wat goed dat je nu een school gevonden hebt waar jullie het naar je zin hebben. Het kan zo leuk zijn, veel plezier met de komende lessen!
Afbeelding
ranetje
Zeer actief

Hylos schreef:Bedankt nog, runninggirl & ranetje!

Heb er nu al een aantal lessen op zitten en kan met trots zeggen dat Xavi de slechtste leerling van de klas is en ik me daar totaal niet druk om maak. :mrgreen:
De lerares is zó positief! Ook al doet je hond het minder, er zijn altijd dingen die goed gaan en die haalt ze er uit en zegt ze tegen je. Daarna komt ze bij je voor wat extra begeleiding en gewoon rustig aan in kleine stapjes doorgaan. Echt super!

We doen 30 minuten praktijk (dus met de hond) en daarna nog 45 min theorie, wat echt heel erg leerzaam, leuk en ook gezellig is.
Ik heb al heel veel geleerd over Xavi en kijk nu ook met andere ogen naar hem. Ik ging soms te snel van dingen uit. Er komt amper geluid uit hem, blaffen of piepen doet hij niet zo vaak. Maar er zijn natuurlijk veel meer manieren voor een hond om zich te uiten. Dus bijvoorbeeld met trainen zie ik nu beter wanneer het genoeg geweest is voor hem.

Ik kom elke avond vrolijk thuis van een super leuke cursus :E:
Super :E:
Afbeelding
Hylos
Zeer actief

Bedankt! :mrgreen:

Heb overigens een tas vol probeer zakjes van Royal Canin gekregen, die vind Xavi wel lekker.

Hij heeft zn favo smaak uitgekozen en dat is deze geworden:

Afbeelding

targeted beauty
for fine and curly hair

:mrgreen: :pffff:
Afbeelding
Afbeelding
29996D

Ongelezen bericht door 29996D »

Fijn dat het nu zo leuk is!
Zat je eerst toevallig bij KC Friesland?
Hylos
Zeer actief

Nee, ik zat niet bij kc friesland

Heb je een pb gestuurd
Afbeelding
Afbeelding
Hylos
Zeer actief

Nou, even een update..!

Ivm ziekte en vakantie (had ik in januari al gepland en was ik ff vergeten :roll:) heb ik de cursus niet helemaal afgemaakt.
Dus heb ik daarna besloten om priveles met Xavi te nemen, bij dezelfde hondenschool.
Hij was ook in het kleine groepje toch behoorlijk afgeleid.

Inmiddels hebben we net onze 2e priveles achter de rug en het gaat wonderbaarlijk goed! :mrgreen:
We trainen in een loods, dus geen dingen die af kunnen leiden. We zijn nu voornamelijk bezig met op aandacht lopen (dus op mij letten en naast me lopen), naast me zitten op handgebaar, liggen op handgebaar. Zit + wacht en zit + wacht + hier.
Vandaag een nieuwe methode om op een speelse manier de aandacht op mij te houden en zo lekker spelenderwijs moe worden (ikke ook hoor :mrgreen: ). Xavi vond het prachtig en was super fanatiek aant rennen en aant opletten :Q:

Ze kan ook gewoon bij me thuis komen om hier in eigen omgeven te trainen, maar ik hou het eerst ff in de loods.. later maar eens naar buiten!

Kortom het gaat goed op les en we vinden het beide super :ok:
Afbeelding
Afbeelding
ranetje
Zeer actief

Re: Puppycursus - inmiddels priveles!-

Fijn dat het zo goed gaat :ok:
Eerst maar eens oefenen in het pakken van zijn aandacht en dan de afleidingen weer opvoeren :wink:
Afbeelding
gyanty
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie

Ongelezen bericht door gyanty »

Klinkt als een leuke hondenschool? Mag ik vragen waar je nu traint? Ben zelf nog op zoek naar iets totaal anders.
Afbeelding
Ayronna
Zeer actief

Ongelezen bericht door Ayronna »

Wat fijn dat het zo goed gaat :D

Ik ben ook wel benieuwd waar je nu traint.
Hylos
Zeer actief

Dank jullie wel!!

Nou beetje promotie kan vast geen kwaad! Ik zit bij hondenschool Doggyfun. Het is niet zoals de "bekende" hoondenscholen, een groot veld met clubhuis :mrgreen: maar ze heeft een loods voor de gehoorzaamheids training e.d. en de sporten doet ze volgens mij op in een andere plaats.

kijk maar ff op dr website! :ok:
Afbeelding
Afbeelding
Ayronna
Zeer actief

Ongelezen bericht door Ayronna »

Ah, daar had ik inderdaad al eens naar gekeken. Fijn te horen dat je zo positief er over bent :)
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”