Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Hoe noem jij "de expert" het dan als je(ouders dan) 2 nestjes op de wereld zet
af een toe een nestje voor het leuke ervan? fokken zit wat meer werk in en planning.. en geplant is anders[/quote]
Ja, maar een ongelukje/oepsnestje of niet. Voor het leuke ervan. Het is en het blijft een nestje fokken meidje
Tis echt neit zo dat bij "fokken" meer komt kijken hoor. Als jij(je ouders) een nestje voor de leuk op de wereld zetten (nou ja de hond dan) dan ben jij (je ouders) toch de fokker Hoe wil je jezelf anders noemen dan?[/quote]
daar heb je zeker gelijk in. ik zou mezelf alleen geen fokker willen noemen. fokkers vindt ik echt experten. weet geen ander wordt ervoor jammer genoeg.
ailaina schreef:Ach ik zou er niet zo boos over worden. Als je verder niet wilt fokken en met dit nestje een inschattingsfout hebt gemaakt... tjah... dat kan gewoon.
Geniet maar gewoon van de pups... maak er wat moois van
ja me ma wilt over 2 jaar nog 1 nestje met een van de puppys voor de rest was dsat het.. dankjee zal ik zeker doenn
en dit zijn geen broodfokkers...
het prototype met een van de ongezondste rassen ter wereld. Een ras wat letterlijk uit zou sterven zonder menselijke hulp.
frenchielover schreef:
en jij als expert noemt 2 nestjes gelijk fokken? minder weer
sterker nog, 1 nest is al fokken inderdaad.
Jij fuckt overigens, want fokken kun je dit niet noemen.
Daarnaast heb ik niet de illusie dat ik een expert ben, maar ik ben wel zo brutaal dat ik inderdaad geloof dat ik over wat meer kennis beschik qua honden dan jij.
dat is dan heel mooi voor jou
Weet je overigens dat jij ten alle tijde verantwoordelijk bent en blijft voor de gezondheid van de pups?
Dus als ze een miniscule afwijking hebben, kun jij dokken een heel hondenleven lang.
En geloof maar dat met de huidige gang van zaken mensen dit ook gaan doen. Zoek het topic van Canto maar op.
ailaina schreef:Ach ik zou er niet zo boos over worden. Als je verder niet wilt fokken en met dit nestje een inschattingsfout hebt gemaakt... tjah... dat kan gewoon.
Geniet maar gewoon van de pups... maak er wat moois van
ja me ma wilt over 2 jaar nog 1 nestje met een van de puppys voor de rest was dsat het.. dankjee zal ik zeker doenn
en dit zijn geen broodfokkers...
het prototype met een van de ongezondste rassen ter wereld. Een ras wat letterlijk uit zou sterven zonder menselijke hulp.
frenchielover schreef:
en jij als expert noemt 2 nestjes gelijk fokken? minder weer
sterker nog, 1 nest is al fokken inderdaad.
Jij fuckt overigens, want fokken kun je dit niet noemen.
Daarnaast heb ik niet de illusie dat ik een expert ben, maar ik ben wel zo brutaal dat ik inderdaad geloof dat ik over wat meer kennis beschik qua honden dan jij.
dat is dan heel mooi voor jou
Weet je overigens dat jij ten alle tijde verantwoordelijk bent en blijft voor de gezondheid van de pups?
Dus als ze een miniscule afwijking hebben, kun jij dokken een heel hondenleven lang.
En geloof maar dat met de huidige gang van zaken mensen dit ook gaan doen. Zoek het topic van Canto maar op.
kan je link sturen? en ja dat weet ik maar ook al zou dat zo zijn, heb ik dat over voor zo een beestje
smoekie schreef:
Ja, maar een ongelukje/oepsnestje of niet. Voor het leuke ervan. Het is en het blijft een nestje fokken meidje
Tis echt neit zo dat bij "fokken" meer komt kijken hoor. Als jij(je ouders) een nestje voor de leuk op de wereld zetten (nou ja de hond dan) dan ben jij (je ouders) toch de fokker Hoe wil je jezelf anders noemen dan?
daar heb je zeker gelijk in. ik zou mezelf alleen geen fokker willen noemen. fokkers vindt ik echt experten. weet geen ander wordt ervoor jammer genoeg.
Om te fokken(fucken) hoef je echt geen expert te zijn. Maar je bent simpelweg al een "fokker" (fucker kan ook) als je 1 nestje "fokt". Of dat nu voor de leuk, hobby of wat dan ook is
Dat jij er geen ander woord voor weet (fokker/fucker) komt simpelweg omdat er ook geen ander woord voor is
Je bent en blijft de fokker van....
Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
nathalie71 schreef:Ik kan dit allemaal echt niet begrijpen.
Hoe kan een minderjarige uberhaubt in Duitsland of België een stamboom en alles wat er bij komt gaan aan vragen als dat al had gekund.
Hoe kan zij op deze leeftijd gaan fokken?Zeker met dit ras?
Hoe kan zij alles bekostigen?
Dit klopt toch allemaal niet???
Zou wel eens willen weten waar jij alle dierenartskosten,voer,chip,papieren etc van betaald?
Je moet verplicht tot je 18e naar school,dus rijk ben je niet...
Ik blijf het raar vinden
ff lezen, ze woont gewoon thuis, honden zijn van ouders, kosten dus ook, maar zij verzorgt ze voor het merendeel
niks mis mee
verders gewoon veel jeugdige onwetendheid wat betreft administratie stambomen onzo, is ook niks raars aan
zolang ik nog reuen ken die hier in nederland geen stamboom hebben, en in duitsland nu ineens wel, is het soms voor ons al moeilijk te bedenken wat kan, en wat "ken"
en ach dit ras is niet zo moeilijk, het wordt moeilijk gemaakt door de "ervaren" fokkers
Och Ida, zit niet uit je nek te kletsen. Het ras is in z'n totaal verkloot, met of zonder stamboom.
Er zijn meerdere manieren van fokken. De broodfokkers en de 'plezierfokkers'. Jullie vallen echt onder die noemer. Het is wel heel verstandig om je goed voor te bereiden. Bij beide manieren van fokken is er namelijk wel een bepaalde verantwoordelijkheid. Die ligt in dit geval, denk ik, bij je ouders.
Je kunt je wel blijven beschermen tegen al deze kritiek, maar denk wel dat er heel veel goede dingen gezegd worden en veel goede tips gegeven worden. Ik denk dat je uit die bubbel moet stappen en al deze mensen moet bedanken voor hun inzichten... Stiekem is dat namelijk ook wat je vraagt.. anders open je niet zo'n topic.
Neemt niet weg dat dit nestje eraan zit te komen. Daar wens ik je heel veel plezier mee. Let in de toekomst wel goed op of je wilt fokken. Wees blij met het advies en zelfs met de negatieve berichten. Dit zijn dan allemaal mensen die om honden geven en daarmee ook jou als hondenliefhebber.
“The sea is nothing but a library of all the tears in history.” ― Lemony Snicket
frenchielover schreef:16 bijna 17, gaan we daar ook nog vooroordelen over hebben?
Nee lieve schat,maar je vertelt allemaal dingen alsof je dit ook allemaal alleen doet.Neem aan dat je thuis woont?
Heb je hulp van je ouders?
Je zegt dat dit echt niet je eerste nestje is hoor.....
Ik vind het nogal een verantwoordelijkheid voor jou leeftijd...
Kun je dat ook snappen?Dat ik het vreemd vind dat je dit in je eentje zit te doen en als mensen op het forum,die veel ervaring hebben advies geven dat je dan soms ondankbaar reageert.?
Nee, dat kan ze niet begrijpen omdat ze pas 16 is. Ze kan nog niet de gevolgen van haar acties overzien. Dat duur nog 'n jaar of 8 of zo voordat dat gedeelte van de hersenen volgroeid is.
de frontale cortex is op je 21ste al volgroeid. vindt dit een beetje stereotiep hoor alleen maar als je 16 bent gelijk geen gevolgen te kunnen overzien
ailaina schreef:Er zijn meerdere manieren van fokken. De broodfokkers en de 'plezierfokkers'. Jullie vallen echt onder die noemer. Het is wel heel verstandig om je goed voor te bereiden. Bij beide manieren van fokken is er namelijk wel een bepaalde verantwoordelijkheid. Die ligt in dit geval, denk ik, bij je ouders.
Je kunt je wel blijven beschermen tegen al deze kritiek, maar denk wel dat er heel veel goede dingen gezegd worden en veel goede tips gegeven worden. Ik denk dat je uit die bubbel moet stappen en al deze mensen moet bedanken voor hun inzichten... Stiekem is dat namelijk ook wat je vraagt.. anders open je niet zo'n topic.
Neemt niet weg dat dit nestje eraan zit te komen. Daar wens ik je heel veel plezier mee. Let in de toekomst wel goed op of je wilt fokken. Wees blij met het advies en zelfs met de negatieve berichten. Dit zijn dan allemaal mensen die om honden geven en daarmee ook jou als hondenliefhebber.
Hallo!!! heb je die andere topics goed gelezen???
Plezier fokkers......ga toch weg!
Als ik er naast had gewoond had ik de dierenbescherming gebeld
fes/lou schreef:Gut, wat ben jij een onbeschoft kutkind zeg...
Allereerst ben je te stom om voor de duvel te dansen, daar laat je je hond de dupe van worden en vervolgens doe je onbeschoft tegen iedereen die je probeert te helpen...
Echt een aanwinst voor de maatschappij zeg maar
En in het topic van Cleo met haar paardenwereld briest ook al zo'n tiener van zich af. Meent Kees even op zijn plaats te moeten zetten. Werkelijk hoor
De manier waarop jullie "zulke tieners" menen aan te mogen spreken verdient ook geen schoonheidsprijs. Zeggen dat ze hoog van de toren blaast, zaken niet op orde heeft of iets dergelijks, daar kan ik me iets bij voorstellen. Maar dat kan ook zonder termen als kutkind te gebruiken lijkt mij
Kijk, renee zegt hetzelfde, zonder er doekjes om te winden, maar ook zonder zulke grove termen.
Laatst gewijzigd door luna2906 op 02 mei 2013 21:20, 1 keer totaal gewijzigd.
Hoe kan een minderjarige uberhaubt in Duitsland of België een stamboom en alles wat er bij komt gaan aan vragen als dat al had gekund.
Zou wel eens willen weten waar jij alle dierenartskosten,voer,chip,papieren etc van betaald?
Ik blijf het raar vinden
ff lezen, ze woont gewoon thuis, honden zijn van ouders, kosten dus ook, maar zij verzorgt ze voor het merendeel
niks mis mee
verders gewoon veel jeugdige onwetendheid wat betreft administratie stambomen onzo, is ook niks raars aan
zolang ik nog reuen ken die hier in nederland geen stamboom hebben, en in duitsland nu ineens wel, is het soms voor ons al moeilijk te bedenken wat kan, en wat "ken"
en ach dit ras is niet zo moeilijk, het wordt moeilijk gemaakt door de "ervaren" fokkers
Och Ida, zit niet uit je nek te kletsen. Het ras is in z'n totaal verkloot, met of zonder stamboom.
ja Neeltje
je hebt HELEMAAL GELIJK
ppfff heb niet eens zin om deze discussie hier weer aan te gaan
ben benieuwd trouwens wie van de pubers in dit topic het eerst verstandig zal zijn
de puber die praat naar zijn vermogen, of de rest van de ............ uuh........ tja, laat ik het maar kleuters noemen
groetjes Ida en de fransoosjes
Ervaring is de optelsom van alle vergissingen die je begaan hebt...
frenchielover schreef:16 bijna 17, gaan we daar ook nog vooroordelen over hebben?
Nee lieve schat,maar je vertelt allemaal dingen alsof je dit ook allemaal alleen doet.Neem aan dat je thuis woont?
Heb je hulp van je ouders?
Je zegt dat dit echt niet je eerste nestje is hoor.....
Ik vind het nogal een verantwoordelijkheid voor jou leeftijd...
Kun je dat ook snappen?Dat ik het vreemd vind dat je dit in je eentje zit te doen en als mensen op het forum,die veel ervaring hebben advies geven dat je dan soms ondankbaar reageert.?
Nee, dat kan ze niet begrijpen omdat ze pas 16 is. Ze kan nog niet de gevolgen van haar acties overzien. Dat duur nog 'n jaar of 8 of zo voordat dat gedeelte van de hersenen volgroeid is.
de frontale cortex is op je 21ste al volgroeid. vindt dit een beetje stereotiep hoor alleen maar als je 16 bent gelijk geen gevolgen te kunnen overzien
Te lezen uit je berichten gaat dat bij jou nog heel lang duren.
frenchielover schreef:de frontale cortex is op je 21ste al volgroeid. vindt dit een beetje stereotiep hoor alleen maar als je 16 bent gelijk geen gevolgen te kunnen overzien
En bij sommige is de prefrontale cortex beschadigd en/of ontwikkeld zich niet volledig
Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
Ik blijf het raar vinden
niks mis mee
ja Neeltje
je hebt HELEMAAL GELIJK
ppfff heb niet eens zin om deze discussie hier weer aan te gaan
ben benieuwd trouwens wie van de pubers in dit topic het eerst verstandig zal zijn
de puber die praat naar zijn vermogen, of de rest van de ............ uuh........ tja, laat ik het maar kleuters noemen
Als ik zo'n muil had gehad op die leeftijd dan weet ik zeker dat ik wat weken thuis had mogen blijven...
een stelletje volwassenen die mij een bijdehande puber durven te noemen en zelf als kleuters staan te bleren? asociaal zeg. nogmaalsbedankt voor de adviezen maar die negatieve reacties mogen jullie graag tegen jullie muur vertellen maar niet tegen mij, danku
Hilde schreef:
Ik schaam me voor mijn leeftijdscategorie
Als het kind wist waar ze het over had, had ze niet hier een bericht neer gezet, maar zou ze niets meer hoeven te vragen en precies weten wat er verwacht kan worden. Daar hebben ze 63 dagen de tijd voor gehad. Maar als je dan ook nog zo verstandig bezig bent om te denken dat een loopsheidbroekje de reu gaat tegenhouden om te dekken en ook nog te denken dat dat broekje daar voor is?????
De Franse Bulldog levert veel te veel op. Stel dat er echt 11 in zitten en ze durven voor stamloze bullen 'n vijf à zeshonderd Euro per stuk te vragen, tel uit je winst.
fes/lou schreef:Gut, wat ben jij een onbeschoft kutkind zeg...
Allereerst ben je te stom om voor de duvel te dansen, daar laat je je hond de dupe van worden en vervolgens doe je onbeschoft tegen iedereen die je probeert te helpen...
Echt een aanwinst voor de maatschappij zeg maar
En in het topic van Cleo met haar paardenwereld briest ook al zo'n tiener van zich af. Meent Kees even op zijn plaats te moeten zetten. Werkelijk hoor
De manier waarop jullie "zulke tieners" menen aan te mogen sprek verdient ook geen schoonheidsprijs. Zeggen dat ze hoog van de toren blaast, zaken niet op orde heeft of iets dergelijks, daar kan ik me iets bij voorstellen. Maar dat kan ook zonder termen als kutkind te gebruiken lijkt mij
Kijk, renee zegt hetzelfde, zonder er doekjes om te winden, maar ook zonder zulke grove termen.
Even hoor... kun jij mij ergens quoten waar ik kutkind zeg? Ik heb het wel over snotneuzen, en dat is omdat de voorbeelden die ik aanhaal, jij-en en jou-wen en naar kleuterklasjes verwijzen.
Of vin jij snotneus ook een grove term?
Marion. schreef:
Even hoor... kun jij mij ergens quoten waar ik kutkind zeg? Ik heb het wel over snotneuzen, en dat is omdat de voorbeelden die ik aanhaal, jij-en en jou-wen en naar kleuterklasjes verwijzen.
Of vin jij snotneus ook een grove term?
Daar heb je gelijk in, dat je geen grove termen hebt gebruikt jouw berichten uit het andere topic stonden mij bij, vandaar dat ik je meegenomen heb in de quote, maar nu ik teruglees had dat niets te maken net grove berichten. Enkel met een neerbuigende toon. Mijn excuses
Hilde schreef:
Ik schaam me voor mijn leeftijdscategorie
Als het kind wist waar ze het over had, had ze niet hier een bericht neer gezet, maar zou ze niets meer hoeven te vragen en precies weten wat er verwacht kan worden. Daar hebben ze 63 dagen de tijd voor gehad. Maar als je dan ook nog zo verstandig bezig bent om te denken dat een loopsheidbroekje de reu gaat tegenhouden om te dekken en ook nog te denken dat dat broekje daar voor is?????
De Franse Bulldog levert veel te veel op. Stel dat er echt 11 in zitten en ze durven voor stamloze bullen 'n vijf à zeshonderd Euro per stuk te vragen, tel uit je winst.
tuurlijk is dat broekje er niet voor gaan we nou ook al bepalen wat ik denk? ze gaan voor 550 bij ons weg