Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Het werkt dus echt zo
Moderator: moderatorteam
- renee-uk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder
- Aantal honden: 1
Re: Het werkt dus echt zo
ja natuurlijk werkt een kleine bench, er is toch niemand die dat ontkent?
maar dat neemt niet weg dat je dan weliswaar een hond hebt die niet plast, maar niet omdat ie niet moet natuurlijk.
misschien heb je hem niet gehoord naast je bed en is ie maar weer verder gaan slapen, dat kan natuurlijk ook nog.
en misschien is het inderdaad een combi van een iets te grote verandering in eens, niet meer naast het bed en een grotere bench.
maar als ie in die grote bench wel plast moet ie dus wel 's nachts, dat lijkt me logisch.
kan die grotere bench niet naast je bed, dan hoor je hem waarschijnlijk wel als ie zich meldt
maar dat neemt niet weg dat je dan weliswaar een hond hebt die niet plast, maar niet omdat ie niet moet natuurlijk.
misschien heb je hem niet gehoord naast je bed en is ie maar weer verder gaan slapen, dat kan natuurlijk ook nog.
en misschien is het inderdaad een combi van een iets te grote verandering in eens, niet meer naast het bed en een grotere bench.
maar als ie in die grote bench wel plast moet ie dus wel 's nachts, dat lijkt me logisch.
kan die grotere bench niet naast je bed, dan hoor je hem waarschijnlijk wel als ie zich meldt

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
- LaRep
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Tokkel
Al zou ik vier keer in de nacht eruit moeten, dat ben ik wel gewent en is geen probleem maar wel graag met melding.empyree schreef:Iemand misschien al eens gedacht aan 'gemakzucht' van de pup ?
Hier heb ik met de lagotto-puppen hetzelfde gehad, in een grotere bench(de maat voor de grands)plasten ze zonder zich te melden en in een kleinere bench melden ze zich en kun je ze dus uitlaten ! Het is dus niet een kwestie van niet willen uitlaten maar je moet wel weten wanneer ze moeten
Jip gaat met zijn 2 kilo vannacht gewoon weer in de kleine bench en ik ben benieuwd wat er gebeurt.
- LaRep
- Zeer actief
Goede tip!renee-uk schreef:ja natuurlijk werkt een kleine bench, er is toch niemand die dat ontkent?
De grote zou makkelijk naast mijn bed kunnen maar ik slaap nu op een babyfoon.
Ben normaal om 's nachts op geluiden te slapen door mijn werk en kan me niet voorstellen dat ik al weken iets gemist zou hebben, ik hoor zelfs als hij gaat verliggen.
- renee-uk
- Zeer actief
dan zal hij zich inderdaad wel niet gemeld hebben in zijn kleine benchje, de wegen van hondjes zijn soms erg vreemdLaRep schreef:Goede tip!renee-uk schreef:ja natuurlijk werkt een kleine bench, er is toch niemand die dat ontkent?
De grote zou makkelijk naast mijn bed kunnen maar ik slaap nu op een babyfoon.
Ben normaal om 's nachts op geluiden te slapen door mijn werk en kan me niet voorstellen dat ik al weken iets gemist zou hebben, ik hoor zelfs als hij gaat verliggen.
probeer het eens met die grote bench naast je bed, meldt ie zich niet en gaat het weer mis kun je hem altijd nog terug doen in die kleinere.
neem toch aan dat ie daar ook wel fatsoenlijk in kan liggen en omdraaien?

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
- LaRep
- Zeer actief
Tuurlijk kan hij dat, hij kan er nog een heel klein walsje in doen zelfs.renee-uk schreef: dan zal hij zich inderdaad wel niet gemeld hebben in zijn kleine benchje, de wegen van hondjes zijn soms erg vreemd
probeer het eens met die grote bench naast je bed, meldt ie zich niet en gaat het weer mis kun je hem altijd nog terug doen in die kleinere.
Maar even aangepast, haha
Laatst gewijzigd door LaRep op 02 mei 2013 12:05, 1 keer totaal gewijzigd.
- renee-uk
- Zeer actief
nou geen probleem lijkt me dan 
je link werkt niet
je link werkt niet

-
sbientje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador Retriever
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
wtf
edit - dat ging over de link hahah
edit - dat ging over de link hahah
Laatst gewijzigd door sbientje op 02 mei 2013 12:05, 1 keer totaal gewijzigd.
- LaRep
- Zeer actief
Ik waag er nog een nachtje "grote" bench naast het bed aan!renee-uk schreef: dan zal hij zich inderdaad wel niet gemeld hebben in zijn kleine benchje, de wegen van hondjes zijn soms erg vreemd
Natuurlijk past de bench goed, hij kan er zelfs nog een heel klein walsje in doen, het klinkt misschien allemaal zwaar maar het beestje is nog maar rond de twee kilo.
- M@scha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labraque
LaRep schreef:Ik waag er nog een nachtje "grote" bench naast het bed aan!renee-uk schreef: dan zal hij zich inderdaad wel niet gemeld hebben in zijn kleine benchje, de wegen van hondjes zijn soms erg vreemd
Natuurlijk past de bench goed, hij kan er zelfs nog een heel klein walsje in doen, het klinkt misschien allemaal zwaar maar het beestje is nog maar rond de twee kilo.
je kunt idd renee haar tip proberen.
voor een takkel is het pas te klein als je een tupperware bakje gebruikt dus de kleinste maat bench zal wel meevallen

- renee-uk
- Zeer actief
daar ging ik ook van uit hoor, zie jou nou niet direkt als een dierenmishandelaarLaRep schreef:Ik waag er nog een nachtje "grote" bench naast het bed aan!renee-uk schreef: dan zal hij zich inderdaad wel niet gemeld hebben in zijn kleine benchje, de wegen van hondjes zijn soms erg vreemd
ben benieuwd of ie zich nou dan wel meldt, eigenwijs ding

- Veronique & Kyra
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Amerikaanse Stafford &
Weimaraner - Aantal honden: 2
Dat klinkt al heel anders haha, ik had echt een mini bench voor me waar hij amper in kan bewegenLaRep schreef:Tuurlijk kan hij dat, hij kan er nog een heel klein walsje in doen zelfs.renee-uk schreef: dan zal hij zich inderdaad wel niet gemeld hebben in zijn kleine benchje, de wegen van hondjes zijn soms erg vreemd
Maar even aangepast, haha
Dat vind ik gewoon sneu. Ik heb niks tegen een bench hoor, die heb ik zelf ook gebruikt in de puppentijd, maar ze moeten wel normaal kunnen bewegen
- LaRep
- Zeer actief
Ik ben ook zeer benieuwd.
Overdag geeft hij poepen duidelijk aan maar met plassen gaf hij alleen maar een heel subtiel teken wat ik nogal eens miste waardoor het arme dier in huis plaste.
Hij doet/deed dit door nog geen twee seconden zich te melden bij de kamerdeur dus dit mis je dan wel eens. Eerst luid geleerd en daarna een paar dagen er flink boven op gezeten om een luidje bij de deur te geven als hij moet, echt een knap kind hoor!
Overdag geeft hij poepen duidelijk aan maar met plassen gaf hij alleen maar een heel subtiel teken wat ik nogal eens miste waardoor het arme dier in huis plaste.
Hij doet/deed dit door nog geen twee seconden zich te melden bij de kamerdeur dus dit mis je dan wel eens. Eerst luid geleerd en daarna een paar dagen er flink boven op gezeten om een luidje bij de deur te geven als hij moet, echt een knap kind hoor!
- LaRep
- Zeer actief
Gelukkig maar, het blijft natuurlijk wel een mini bench maar het hondje wat er in gaat is nog mini-erVeronique & Kyra schreef: Dat klinkt al heel anders haha, ik had echt een mini bench voor me waar hij amper in kan bewegen
Overdag staan de twee benchjes in de huiskamer met de deurtjes open en meneertje gaat zelf in de kleinste liggen. Als ik even weg moet pak ik iets lekkers uit de keuken en zeg dat hij in zijn kooitje moet, hij rent dan als een gek naar de kamer, kijkt soms even bij de grotere maar kiest altijd voor de klein. Vind hij toch veilig denk ik dan maar
- LaRep
- Zeer actief
Even voor jouw duidelijkheid want je zult er zelfs nu nog wel niets van snappen:frank-bobby schreef: er nog om lachen ook
ik lachte om jou...
- Daisy@
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Herders
- Aantal honden: 3
- Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy
Volgens mij ook jafrank-bobby schreef:dat zeggen we eig allemaal hoorLaRep schreef:Nou hehe, eindelijk iemand die het begrijpt... tjongeDaisy@ schreef:Het zal ongetwijfeld waar zijn. Ik gebruik ook een bench voor een pup. Maar dan het liefst zo groot mogelijk. Ze worden toch wel zindelijk. Ik ga liever een keer extra uit bed.
-
sbientje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador Retriever
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
pom gaf helemaal geen teken eigenlijk. Die piste gewoon vrolijk in huis. Als je moet, dan moet jeLaRep schreef:Ik ben ook zeer benieuwd.
- Eilfy
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): .
Pia: kruising
Alfy: kruising
Kenji: Border Collie
Djalu: Border Collie - Aantal honden: 5
- Contacteer:
Wat Pom doet herken ik ook wel van Oryn. In het begin was er geen peil op te trekken, meneer ging gewoon trots zijn kijken van: "kijk ik plas!". Inmiddels geeft hij het wel aan (door tegen ons op te springen en naar de deur te lopen) en plast hij dan keurig buiten. We staan nog wel iedere 3 uur buiten...sbientje schreef:pom gaf helemaal geen teken eigenlijk. Die piste gewoon vrolijk in huis. Als je moet, dan moet jeLaRep schreef:Ik ben ook zeer benieuwd.
Hij doet/deed dit door nog geen twee seconden zich te melden bij de kamerdeur dus dit mis je dan wel eens. Eerst luid geleerd en daarna een paar dagen er flink boven op gezeten om een luidje bij de deur te geven als hij moet, echt een knap kind hoor!Sinds een week of 2 doet ze dat eigenlijk niet meer. Niet dat ze het nu wel aangeeft maar ze hoeft blijkbaar niet meer tussen mijn uitlaatbeurten door. Ze is nu 5 maanden..
Ben benieuwd of mr. Teckel zich vannacht meldt, de wegen van een teckel zijn toch ondoorgrondelijk
In loving memory: Lara (20/02/1996 - 29/03/2009) ~~ Oryn (09/01/2013 - 02/02/2014)
Makso's Stars op Facebook
Makso's Stars op Facebook
- LaRep
- Zeer actief
Als ze echt niets aangeven is er niets aan de hand voor mij maar als je dan ontdekt dat ze het wel aangeven maar op zo'n manier dat je het makkelijk kan missen vind ik het sneu voor de pup en leer ze wat duidelijker aanwezig te zijn.
-
Tulp
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): boerboel
- Aantal honden: 0
Bij mij ging hij ook weer in de bench waarin niet geplast werd. Wat een zielig gedoe weer over een hondje dat niet mag plassen van de baas. Natuurlijk mag hij dat, maar dan moet hij zich even melden ipv wakker worden en denken dat het gewoon kan omdat het toilet naast zijn bed is.
* * *
People say that money cannot buy you happiness..............
but you can buy a boerboel and that is pretty damn close
People say that money cannot buy you happiness..............
but you can buy a boerboel and that is pretty damn close
- frenchielover
- Actief
- Mijn ras(sen): franse bulldog
- Aantal honden: 4
tuurlijk als jij in een kamer van 2 bij 2 wordt gestopt ga je het tog ook ophouden omniet in je eigen pis te staan, maar dat betekend nietdat je het goed vindt op die manier?LaRep schreef:Inmiddels heeft hij wel al weken droog in de kattenbench geslapen, vertel het me maar dan?Veronique & Kyra schreef:Lekker slapen dan met de wetenschap dat je hondje eigenlijk heel nodig moet plassen

Billy&Bindy, Harley, Davidson, Ivy (R.I.P. 26.12.12)
De Hond lijkt op zijn baasje. Dus ben je niet tevree dan heb ik een idee, verander eerst je eigen gedrag, en je hond verandert ook met een lach!
- LaRep
- Zeer actief
Sorry, onderwerp is al uitgekauwd en door jou blijkbaar niet begrepen, geeft niets.frenchielover schreef:tuurlijk als jij in een kamer van 2 bij 2 wordt gestopt ga je het tog ook ophouden omniet in je eigen pis te staan, maar dat betekend nietdat je het goed vindt op die manier?LaRep schreef:Inmiddels heeft hij wel al weken droog in de kattenbench geslapen, vertel het me maar dan?Veronique & Kyra schreef:Lekker slapen dan met de wetenschap dat je hondje eigenlijk heel nodig moet plassen
- frenchielover
- Actief
he jou hond jou dingen, niet elke hond kan het goed hebben geeft niks je bent vats niet de enigsteLaRep schreef:Sorry, onderwerp is al uitgekauwd en door jou blijkbaar niet begrepen, geeft niets.frenchielover schreef:tuurlijk als jij in een kamer van 2 bij 2 wordt gestopt ga je het tog ook ophouden omniet in je eigen pis te staan, maar dat betekend nietdat je het goed vindt op die manier?LaRep schreef:Inmiddels heeft hij wel al weken droog in de kattenbench geslapen, vertel het me maar dan?Veronique & Kyra schreef:Lekker slapen dan met de wetenschap dat je hondje eigenlijk heel nodig moet plassen

De Hond lijkt op zijn baasje. Dus ben je niet tevree dan heb ik een idee, verander eerst je eigen gedrag, en je hond verandert ook met een lach!
- LaRep
- Zeer actief
Ik zou er melding van maken als ik jou was!frenchielover schreef: he jou hond jou dingen, niet elke hond kan het goed hebben geeft niks je bent vats niet de enigste
- Jaap*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jachthonden
Niet elke hond komt op het idee om geluid te maken als hij moet plassen. Als je er in het begin een paar keer 's nachts uitgaat om hem er op tijd uit te laten, is de kans het grootst dat hij wél laat weten dat hij moet plassen.
Ik vind het een beetje onrealistisch om van een pup te verwachten dat die meteen begrijpt dat je niet binnenshuis plast, en het moet melden als hij moet plassen.
Dat vind ik net zoiets als hem voor de slalompaaltjes zetten, en verwachten dat hij zomaar weet dat hij daar slalommend doorheen moet.
Ik ben met Renee1966 eens dat de kans op een schijnzinnelijke hond groot is op de kleine bens-manier. Net zoals een erfvaste hond die alleen erfvast is als het stroomdraadje er ligt
Ik vind het een beetje onrealistisch om van een pup te verwachten dat die meteen begrijpt dat je niet binnenshuis plast, en het moet melden als hij moet plassen.
Dat vind ik net zoiets als hem voor de slalompaaltjes zetten, en verwachten dat hij zomaar weet dat hij daar slalommend doorheen moet.
Ik ben met Renee1966 eens dat de kans op een schijnzinnelijke hond groot is op de kleine bens-manier. Net zoals een erfvaste hond die alleen erfvast is als het stroomdraadje er ligt
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
- frenchielover
- Actief
mweeh ik heb al vrede mee dat ik gelukkig wel weet wat ik doe en de mijn hondjes en leuk leven hebbenLaRep schreef:Ik zou er melding van maken als ik jou was!frenchielover schreef: he jou hond jou dingen, niet elke hond kan het goed hebben geeft niks je bent vats niet de enigste
succes eh

- LaRep
- Zeer actief
Blijkbaar is dit mijn eerste pup die niet op het idee komt om wakker te worden en geluid te maken als hij moet plassen. Ik heb zijn eerste nacht zeer weinig geslapen omdat ik verbaasd was totaal niets te horen van hem. Heb zelfs nog een keer gekeken of hij nog wel leefdeJaap* schreef:Niet elke hond komt op het idee om geluid te maken als hij moet plassen. Als je er in het begin een paar keer 's nachts uitgaat om hem er op tijd uit te laten, is de kans het grootst dat hij wél laat weten dat hij moet plassen.
Het is nooit in mij opgekomen om hem dan een paar keer op te pakken om te laten plassen temeer omdat hij 's morgens droog was.
Vanavond gaat hij in de grote bench mee naar boven en mocht hij morgenvroeg toch nat zijn ga ik hem inderdaad 's nachts oppakken.
- LaRep
- Zeer actief
frenchielover schreef:mweeh ik heb al vrede mee dat ik gelukkig wel weet wat ik doe en de mijn hondjes en leuk leven hebbenLaRep schreef:Ik zou er melding van maken als ik jou was!frenchielover schreef: he jou hond jou dingen, niet elke hond kan het goed hebben geeft niks je bent vats niet de enigste![]()
succes eh
-
Neeltje
Dat zou ik even niet zo hard op zeggen dat je weet wat je doet.frenchielover schreef:mweeh ik heb al vrede mee dat ik gelukkig wel weet wat ik doe en de mijn hondjes en leuk leven hebbenLaRep schreef:Ik zou er melding van maken als ik jou was!frenchielover schreef: he jou hond jou dingen, niet elke hond kan het goed hebben geeft niks je bent vats niet de enigste![]()
succes eh
Voor de rest zou ik er niet zo'n punt van maken. Als dit voor deze hond zo goed werkt, prima toch.
- frenchielover
- Actief
als je terug leest werkt het niet goedNeeltje schreef:Dat zou ik even niet zo hard op zeggen dat je weet wat je doet.frenchielover schreef:mweeh ik heb al vrede mee dat ik gelukkig wel weet wat ik doe en de mijn hondjes en leuk leven hebbenLaRep schreef:Ik zou er melding van maken als ik jou was!frenchielover schreef: he jou hond jou dingen, niet elke hond kan het goed hebben geeft niks je bent vats niet de enigste![]()
succes eh
Voor de rest zou ik er niet zo'n punt van maken. Als dit voor deze hond zo goed werkt, prima toch.

- LaRep
- Zeer actief
Nou dit doet mijn zelfvertrouwen niet al te goed moet ik zeggen.
Ik werk momenteel met kinderen met o.a. epilepsie en een tijd terug is er een onderzoekje geweest om te kijken hoeveel tijd er 's nachts tussen zit dat een kind een hoorbaar geluid maakt en dat door de slaapdienst opgemerkt werd. Ik ben er eentje die redelijk snel reageert.
Maar mijn eigen pup hoor ik dus 's nachts gewoon naast mijn hoofdeinde niet plassen
want vanmorgen was hij dus weer nat.
Vandaag ga ik eens goed op mijn gevoel af wat ik hier mee ga doen.
Voorlopig blijft hij wel naast het bed slapen maar ik twijfel nog tussen grote bench en oppakken of kleine bench.
Ik hoop dat ik op mijn werk wel scherp blijf want dit zit me wel even dwars.
Ik werk momenteel met kinderen met o.a. epilepsie en een tijd terug is er een onderzoekje geweest om te kijken hoeveel tijd er 's nachts tussen zit dat een kind een hoorbaar geluid maakt en dat door de slaapdienst opgemerkt werd. Ik ben er eentje die redelijk snel reageert.
Maar mijn eigen pup hoor ik dus 's nachts gewoon naast mijn hoofdeinde niet plassen
Vandaag ga ik eens goed op mijn gevoel af wat ik hier mee ga doen.
Voorlopig blijft hij wel naast het bed slapen maar ik twijfel nog tussen grote bench en oppakken of kleine bench.
Ik hoop dat ik op mijn werk wel scherp blijf want dit zit me wel even dwars.