Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Het werkt dus echt zo
Moderator: moderatorteam
- LaRep
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Tokkel
- Aantal honden: 1
Het werkt dus echt zo
Jip huisde in een kattenbench en bleef vanaf de eerste nacht droog.
Mama vond het tijd voor een echte teckelbench en dat ging de eerste nacht goed.
Nu is meneertje al twee nachten nat dus vanavond gaat hij weer in de kattenbench.
Blijkbaar is het dus geen fabeltje om ze klein op te sluiten.
Mama vond het tijd voor een echte teckelbench en dat ging de eerste nacht goed.
Nu is meneertje al twee nachten nat dus vanavond gaat hij weer in de kattenbench.
Blijkbaar is het dus geen fabeltje om ze klein op te sluiten.
- Irisz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Rhodesian Ridgeback
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Re: Het werkt dus echt zo
Of een keertje extra er uit 's nachts? 
- LaRep
- Zeer actief
- Veronique & Kyra
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Amerikaanse Stafford &
Weimaraner - Aantal honden: 2
Lekker slapen dan met de wetenschap dat je hondje eigenlijk heel nodig moet plassen 
- Renee1966
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): X Duitse Staande Langhaar - Labrador
X Border Terriër - Jack Hussel - Aantal honden: 2
Ik zou die grotere bench gebruiken en 's-nachts laten plassen. Steeds een uurtje later. Nu is de hond schijnzindelijk.
- LaRep
- Zeer actief
Inmiddels heeft hij wel al weken droog in de kattenbench geslapen, vertel het me maar dan?Veronique & Kyra schreef:Lekker slapen dan met de wetenschap dat je hondje eigenlijk heel nodig moet plassen
- renee-uk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder
is niet zo moeilijk, hij wil niet in zijn eigen viezigheid liggen dus zal het zo lang mogelijk proberen op te houden.

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
- LaRep
- Zeer actief
Bedenk me nu dat de stap misschien te groot is geweest?
Jip sliep in het benchje naast het bed, nooit een kik gehoord en altijd droog.
Daarna twee nachten op de overloop en toen naar beneden in de "grote" bench.
De eerste avond was hij stuk van de indrukken van de dierentuin en heeft waarschijnlijk niet half in de gaten gehad waar hij heeft geslapen.
Misschien voelde hij zich de afgelopen twee nachten wat verlaten?
Jip sliep in het benchje naast het bed, nooit een kik gehoord en altijd droog.
Daarna twee nachten op de overloop en toen naar beneden in de "grote" bench.
De eerste avond was hij stuk van de indrukken van de dierentuin en heeft waarschijnlijk niet half in de gaten gehad waar hij heeft geslapen.
Misschien voelde hij zich de afgelopen twee nachten wat verlaten?
- LaRep
- Zeer actief
Dus klopt de theorie toch van klein opsluiten?renee-uk schreef:is niet zo moeilijk, hij wil niet in zijn eigen viezigheid liggen dus zal het zo lang mogelijk proberen op te houden.
Ik heb 's nachts heel wat buiten gestaan met pups die aangaven dat ze eruit moesten en dit is mijn eerste hond die van 22.30 tot 08.30 gewoon niet komt.
Zelf ben ik altijd rond 6 a 7 uur wakker en dan haal ik hem uiterlijk om 08.30 eruit, de slaapkop.
Ik begrijp niet waarom ik hem 's nachts een keer wakker zou moeten maken om te plassen als hij het in een kleinere bench niet doet.
- Rataplan
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): asielhonden!
Ik heb helemaal geen bench, hij slaapt in de (vrij lange) gang maar loopt ook boven. Hij geeft verder ook niet aan als hij moet (wel dat hij bij de kinderen op bed wil slapen) en meestal is hij zindelijk van 12/1 tot 7 uur. Hij heeft 1 keer een grote plas gedaan, ben blij dat hij daar verder niet in hoefde te liggen maar lekker op zijn kussen verder kon slapen. Hij slaapt nog niet bij Socrates, ze zouden alleen maar spelen denk ik....
Obelix 6-5- 2004 - 13-6- 2009 Rataplan 7-4 1998- 18-3-2013 Forever may not be long enough for this love....
- Veronique & Kyra
- Zeer actief
Die theorie klopt dan inderdaad, maar alleen omdat hij niet in zijn eigen vuiligheid wil liggen, dus knijpt hij maar. Ik zie niet waarom je daar in hemelsnaam blij mee moet zijn.
- LaRep
- Zeer actief
Zie je mij ergens schrijven dat ik daar blij mee ben?Veronique & Kyra schreef:Die theorie klopt dan inderdaad, maar alleen omdat hij niet in zijn eigen vuiligheid wil liggen, dus knijpt hij maar. Ik zie niet waarom je daar in hemelsnaam blij mee moet zijn.
- Gollum
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeense schone
Omdat het misschien zielig is als hij wel nodig moet maar het ophoud omdat hij er niet in wilt liggen?LaRep schreef:Dus klopt de theorie toch van klein opsluiten?renee-uk schreef:is niet zo moeilijk, hij wil niet in zijn eigen viezigheid liggen dus zal het zo lang mogelijk proberen op te houden.
Ik heb 's nachts heel wat buiten gestaan met pups die aangaven dat ze eruit moesten en dit is mijn eerste hond die van 22.30 tot 08.30 gewoon niet komt.
Zelf ben ik altijd rond 6 a 7 uur wakker en dan haal ik hem uiterlijk om 08.30 eruit, de slaapkop.
Ik begrijp niet waarom ik hem 's nachts een keer wakker zou moeten maken om te plassen als hij het in een kleinere bench niet doet.
Ik vind het net zoiets als het water weghalen zodat een hond minder plast.
- Veronique & Kyra
- Zeer actief
Nou ja, je bent wel blij dat hij al weken droog is ...LaRep schreef:Zie je mij ergens schrijven dat ik daar blij mee ben?Veronique & Kyra schreef:Die theorie klopt dan inderdaad, maar alleen omdat hij niet in zijn eigen vuiligheid wil liggen, dus knijpt hij maar. Ik zie niet waarom je daar in hemelsnaam blij mee moet zijn.
Als je daar niet blij mee zou zijn zou je hem niet opsluiten in die kleine kattenbench lijkt me en gewoon 's nachts een keer opstaan om hem even te laten plassen.
- LaRep
- Zeer actief
Dan zou je de wekker ook voor een volwassen hond moeten zetten, misschien zou deze eens moeten plassen, poepen of kotsen?Gollum schreef:Omdat het misschien zielig is als hij wel nodig moet maar het ophoud omdat hij er niet in wilt liggen?LaRep schreef:Dus klopt de theorie toch van klein opsluiten?renee-uk schreef:is niet zo moeilijk, hij wil niet in zijn eigen viezigheid liggen dus zal het zo lang mogelijk proberen op te houden.
Ik vind het net zoiets als het water weghalen zodat een hond minder plast.
- Veronique & Kyra
- Zeer actief
Dat slaat natuurlijk werkelijk nergens op, een pup vergelijken met een volwassen hond die de nacht prima vol kan houden zonder te plassen. En mocht dat om wat voor reden niet meer zo zijn, ja, dan sta je ook voor een volwassen hond op.
Maar goed, sluit jij je hondje maar lekker klein op zodat jij fijn kunt slapen.
Maar goed, sluit jij je hondje maar lekker klein op zodat jij fijn kunt slapen.
- LaRep
- Zeer actief
En zo is hetVeronique & Kyra schreef: Maar goed, sluit jij je hondje maar lekker klein op zodat jij fijn kunt slapen.
- frank-bobby
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): bordeauxdog
chihuahua - Aantal honden: 3
- Contacteer:
ongelovelijk zegLaRep schreef:En zo is hetVeronique & Kyra schreef: Maar goed, sluit jij je hondje maar lekker klein op zodat jij fijn kunt slapen.
had dan niet aan een pup begonnen

- LaRep
- Zeer actief
frank-bobby schreef:ongelovelijk zegLaRep schreef:En zo is hetVeronique & Kyra schreef: Maar goed, sluit jij je hondje maar lekker klein op zodat jij fijn kunt slapen.
had dan niet aan een pup begonnen
- lieveheersbeestje83
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Middenslag Poedel
Mijn volwassen hond is haar eigen wekker als ze 's nachts een keer heel nodig moet. En ja die enkele keer per jaar dat dat gebeurd gaan we gewoon 's nachts naar buiten. Ik houd niet van het idee dat een pup het tot buikpijn toe op moet houden omdat hij anders zichzelf bevuilt.

------Groetjes Prana-----
- LaRep
- Zeer actief
- frank-bobby
- Zeer actief
- Contacteer:
er nog om lachen ookLaRep schreef:frank-bobby schreef:ongelovelijk zegLaRep schreef:En zo is hetVeronique & Kyra schreef: Maar goed, sluit jij je hondje maar lekker klein op zodat jij fijn kunt slapen.
had dan niet aan een pup begonnen![]()

- Lin-C
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): X Russische Toy Terriër
Ik ben het met de rest eens en snap niet dat jij doet alsof je het niet begrijpt. Je hondje is al weken droog omdat hij niet in zijn eigen urine wil liggen. Daarom houdt hij het op. Dat hij het ophoudt betekent nog niet dat dat ook is omdat dat makkelijk gaat. Dat blijkt wel aangezien hij wel plast in een grotere bench. Maar afijn, beetje onwetendheid van jouw kant misschien. Je kunt alleen beter zeggen; joh, jongens nog nooit over nagedacht ipv die onnozele reacties die je nu geeft.LaRep schreef:En zo is hetVeronique & Kyra schreef: Maar goed, sluit jij je hondje maar lekker klein op zodat jij fijn kunt slapen.
- LaRep
- Zeer actief
Tuurlijk, ik ga ook naar buiten als ze komen maar ik ga toch echt geen slapende honden wakker maken om een plasje te doen (trouwens wanneer zou dat dan moeten, 2 uur, 3 uur 5 uur)?lieveheersbeestje83 schreef:Mijn volwassen hond is haar eigen wekker als ze 's nachts een keer heel nodig moet. En ja die enkele keer per jaar dat dat gebeurd gaan we gewoon 's nachts naar buiten. Ik houd niet van het idee dat een pup het tot buikpijn toe op moet houden omdat hij anders zichzelf bevuilt.
- Daisy@
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Herders
- Aantal honden: 3
- Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy
Het zal ongetwijfeld waar zijn. Ik gebruik ook een bench voor een pup. Maar dan het liefst zo groot mogelijk. Ze worden toch wel zindelijk. Ik ga liever een keer extra uit bed.
- LaRep
- Zeer actief
Het zal wel hoor maar als ik om 0600 uur opsta, de bench mee naar beneden sleep en mijn ding ga doen en meneertje blijft gewoon lekker slapen lijkt het me toch dat hij het aan kan?Lin-C schreef:Ik ben het met de rest eens en snap niet dat jij doet alsof je het niet begrijpt. Je hondje is al weken droog omdat hij niet in zijn eigen urine wil liggen. Daarom houdt hij het op. Dat hij het ophoudt betekent nog niet dat dat ook is omdat dat makkelijk gaat. Dat blijkt wel aangezien hij wel plast in een grotere bench. Maar afijn, beetje onwetendheid van jouw kant misschien. Je kunt alleen beter zeggen; joh, jongens nog nooit over nagedacht ipv die onnozele reacties die je nu geeft.LaRep schreef:En zo is hetVeronique & Kyra schreef: Maar goed, sluit jij je hondje maar lekker klein op zodat jij fijn kunt slapen.
- LaRep
- Zeer actief
Nou hehe, eindelijk iemand die het begrijpt... tjongeDaisy@ schreef:Het zal ongetwijfeld waar zijn. Ik gebruik ook een bench voor een pup. Maar dan het liefst zo groot mogelijk. Ze worden toch wel zindelijk. Ik ga liever een keer extra uit bed.
- frank-bobby
- Zeer actief
- Contacteer:
dat zeggen we eig allemaal hoorLaRep schreef:Nou hehe, eindelijk iemand die het begrijpt... tjongeDaisy@ schreef:Het zal ongetwijfeld waar zijn. Ik gebruik ook een bench voor een pup. Maar dan het liefst zo groot mogelijk. Ze worden toch wel zindelijk. Ik ga liever een keer extra uit bed.

-
empyree
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Newfoundlander/Grand Basset Griffon Vendéen/Lagotto Romagnolo
- Aantal honden: 5
- Contacteer:
Iemand misschien al eens gedacht aan 'gemakzucht' van de pup ?
Hier heb ik met de lagotto-puppen hetzelfde gehad, in een grotere bench(de maat voor de grands)plasten ze zonder zich te melden en in een kleinere bench melden ze zich en kun je ze dus uitlaten ! Het is dus niet een kwestie van niet willen uitlaten maar je moet wel weten wanneer ze moeten
Hier heb ik met de lagotto-puppen hetzelfde gehad, in een grotere bench(de maat voor de grands)plasten ze zonder zich te melden en in een kleinere bench melden ze zich en kun je ze dus uitlaten ! Het is dus niet een kwestie van niet willen uitlaten maar je moet wel weten wanneer ze moeten
Sandra

- Lin-C
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): X Russische Toy Terriër
Dat zou je denken maar dat hij plast in de grotere bench bewijst weer het tegendeel. Daar komt bij, als ik mijn plas heel lang moet ophouden gaat het gevoel van plassen ook op een gegeven moment weg, simpelweg omdat het gewoon te lang duurt. Houdt niet in dat je niet meer moet.LaRep schreef:Het zal wel hoor maar als ik om 0600 uur opsta, de bench mee naar beneden sleep en mijn ding ga doen en meneertje blijft gewoon lekker slapen lijkt het me toch dat hij het aan kan?Lin-C schreef:Ik ben het met de rest eens en snap niet dat jij doet alsof je het niet begrijpt. Je hondje is al weken droog omdat hij niet in zijn eigen urine wil liggen. Daarom houdt hij het op. Dat hij het ophoudt betekent nog niet dat dat ook is omdat dat makkelijk gaat. Dat blijkt wel aangezien hij wel plast in een grotere bench. Maar afijn, beetje onwetendheid van jouw kant misschien. Je kunt alleen beter zeggen; joh, jongens nog nooit over nagedacht ipv die onnozele reacties die je nu geeft.LaRep schreef:En zo is hetVeronique & Kyra schreef: Maar goed, sluit jij je hondje maar lekker klein op zodat jij fijn kunt slapen.