Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
bevalling hond
Moderator: moderatorteam
- frenchielover
- Actief
- Mijn ras(sen): franse bulldog
- Aantal honden: 4
bevalling hond
Even een vraagje, mij frans bulletje bindy kan elk moment bevallen en ik heb overal op internet gezocht maar kon niks vinden dus even de vraag: hoe kan je aan haar uiterlijk en gedrag het makkelijkst zien dat de bevalling binne de komende uren komt? Dus niet tenperatuur meten enz. Veelst te omstandig bij haar
Groetjes yasemin
Groetjes yasemin

Billy&Bindy, Harley, Davidson, Ivy (R.I.P. 26.12.12)
De Hond lijkt op zijn baasje. Dus ben je niet tevree dan heb ik een idee, verander eerst je eigen gedrag, en je hond verandert ook met een lach!
-
Melanie 74
Re: bevalling hond
Had je niet beter voor het werpen kunnen informeren erover?
Je weet dat bulletjes vaak niet zelf kunnen werpen?
Ik zou toch gaan tempen, en op welke dag zit ze nu?
Je weet dat bulletjes vaak niet zelf kunnen werpen?
Ik zou toch gaan tempen, en op welke dag zit ze nu?
-
~Suzanne~
- Zeer actief
frenchielover schreef:Even een vraagje, mij frans bulletje bindy kan elk moment bevallen en ik heb overal op internet gezocht maar kon niks vinden dus even de vraag: hoe kan je aan haar uiterlijk en gedrag het makkelijkst zien dat de bevalling binne de komende uren komt? Dus niet tenperatuur meten enz. Veelst te omstandig bij haar
Groetjes yasemin
Ik ga helemaal mee met mijn voorgangster; dit zijn toch dingen die je je afvraagt voordat je je hondje laat dekken?
Is er geen bevriende fokker die je kan helpen?
Dit zijn toch geen dingen die je je pas nu gaat afvragen? Is de werpkist dan wel klaar? Is alles in huis? ..
Echt... soms...
Suzanne
- frenchielover
- Actief
Ja dat weet ik ik ben door een mislukte keizersnee me laatste bulletje op 2de kerstdag verloren en moest 2 met de hand opvoeden, dankje. Het gaat erom dat we hier staan te popelen tot ze komen en elke keer lijkt het zo maar is er niks gebeurd. De flanken zijn ook al ingevallen maar er komt niks :s

De Hond lijkt op zijn baasje. Dus ben je niet tevree dan heb ik een idee, verander eerst je eigen gedrag, en je hond verandert ook met een lach!
- frenchielover
- Actief
Alles is in huis, ik ben niet dom, ik vraag of iemand EXTRA dingen weet. Als ik er geen verstand zou hebben had ik tog nooit 2 puppys met de hand groot gekrege? 0_o

-
~Suzanne~
- Zeer actief
Even hoor.. je bent 16 he?frenchielover schreef:Ja dat weet ik ik ben door een mislukte keizersnee me laatste bulletje op 2de kerstdag verloren en moest 2 met de hand opvoeden, dankje. Het gaat erom dat we hier staan te popelen tot ze komen en elke keer lijkt het zo maar is er niks gebeurd. De flanken zijn ook al ingevallen maar er komt niks :s
Wordt het niet tijd dat je ouders het overnemen en dan als de mieter (als in vandaag nog) naar de DA gaan met haar? Op de hoeveelste dag is ze nu dan?
Suzanne
- Ellen.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador en Heidewachtel
Noh, ben ik het niet mee eens. 2 puppy's grootbrengen kan ik ook prima.frenchielover schreef:Alles is in huis, ik ben niet dom, ik vraag of iemand EXTRA dingen weet. Als ik er geen verstand zou hebben had ik tog nooit 2 puppys met de hand groot gekrege? 0_o
Maar een bevalling waarvan je van tevoren weet dat het niet heul erg lekker kan lopen. Kan ik niet met m'n vingertjes beantwoorden.
- frenchielover
- Actief
Dag 62/63, ze hoeft geen keizersnee ( ze is geen doorgefokte maat die niet eens meer kan rennen ) vorige nestje van haar was 11 zonder keizersnee. Dierenarts is al gewaarschuwed, ze is ook verzekerd. Ik wordt nou alleen ongeduldig wnt al 2 dagen lijkt het alsof het gaat gebeure en dn is er niks. Temperatuur was toen ook al laag, nu weer hoog

- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
Geeft ze al melk? Heeft ze nog eetlust? Hijgt ze al en is ze onrustig ? (graven)
Zijn haar vliezen al gebroken?
Op welke dag vanaf de dekking zit ze nu?
- frenchielover
- Actief
Mensen ze hoeft geen keizersnee is dat nou een x duidelijk, de bevalling is het probleem niet.

-
~Suzanne~
- Zeer actief
Een nestje van 11 pups?frenchielover schreef:Dag 62/63, ze hoeft geen keizersnee ( ze is geen doorgefokte maat die niet eens meer kan rennen ) vorige nestje van haar was 11 zonder keizersnee. Dierenarts is al gewaarschuwed, ze is ook verzekerd. Ik wordt nou alleen ongeduldig wnt al 2 dagen lijkt het alsof het gaat gebeure en dn is er niks. Temperatuur was toen ook al laag, nu weer hoog
Wat voor soort hond is de vaderhond?
Als er al 2 dagen tekenen zijn maar nog niets geboren zou ik dus naar de DA.. .maar goed, jouw hond, jouw feestje.
Suzanne
- Jeannettebo
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
Dat het bij het vorige bestegen probleem was, zegt niet dat het nu weer geen probleem is, denk aan een dwarsligger of bijzonder grote pup...

-
~Suzanne~
- Zeer actief
Als ze wel wil bevallen en tekenen vertoont maar het "lukt niet" dan is er dus (wellicht) nu WEL een probleem!frenchielover schreef:Mensen ze hoeft geen keizersnee is dat nou een x duidelijk, de bevalling is het probleem niet.
Maar, echt, nogmaals; jouw hond, jouw feestje... maar niet janken als het misgaat dan he?
(sorry, niet meer in aardigdoenmodus)
Suzanne
- frenchielover
- Actief
Melk kan je er al uitmasseren, ze blijft eten als een paard en hijgen en graven af en toe dus en na een half uur gaat ze weer slapen, half uur later weer hetzelfde enz daarna weer een paar uur doodnormaal rustig.... En dat al 2 dagen. Alleen nog geen vliezen gebroken en de flanken zijn al aardig ingedaalt. Alleen doordt ze elke keer zo doet wordt ik een beetje gemindfuckedLongFields schreef:Geeft ze al melk? Heeft ze nog eetlust? Hijgt ze al en is ze onrustig ? (graven)

-
kitty
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): schapendoes
- Aantal honden: 5
- Contacteer:
Probeer niet iedere bevalling met elkaar te vergelijken. Dat het vorige keer makkelijk ging hoeft niet te betekenen dat het nu weer zo gaat. Sluit geen ingreep uit omdat dit vorige keer niet zo was.
Extra tekenen zijn per hond verschillend....
Ze kunnen hijgen, graven, zich in zichzelf keren, piepen, holen graven in de tuin, verstoppen, veel kleine beetjes plassen en poepen, onrustige zijn, heel rustig zijn..... er zijn vele tekenen en je moet het gewoon afwachten...
Wacht niet te lang af wanneer je het niet vertrouwd! Een goede dierenarts denkt mee en vind het niet erg gebeld te worden!
Ze kunnen hijgen, graven, zich in zichzelf keren, piepen, holen graven in de tuin, verstoppen, veel kleine beetjes plassen en poepen, onrustige zijn, heel rustig zijn..... er zijn vele tekenen en je moet het gewoon afwachten...
Wacht niet te lang af wanneer je het niet vertrouwd! Een goede dierenarts denkt mee en vind het niet erg gebeld te worden!
- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
De fase van onrust, hijgen en graven kan soms tergend lang duren. Heb je al contracties gezien? Zo niet, dan zou het best nog even kunnen gaan duren. Als je die al wel gezien hebt zou ik voordat je de nacht in gaat even contact opnemen met je dierenarts voor overleg. Dat is sowieso wel verstandig om te doen als je niet zeker bent en twijfelt. Beter een keer te vaak gebeld dan dat je niet belt en er complicaties optreden doordat je te lang afgewacht hebt.frenchielover schreef:Melk kan je er al uitmasseren, ze blijft eten als een paard en hijgen en graven af en toe dus en na een half uur gaat ze weer slapen, half uur later weer hetzelfde enz daarna weer een paar uur doodnormaal rustig.... En dat al 2 dagen. Alleen nog geen vliezen gebroken en de flanken zijn al aardig ingedaalt. Alleen doordt ze elke keer zo doet wordt ik een beetje gemindfuckedLongFields schreef:Geeft ze al melk? Heeft ze nog eetlust? Hijgt ze al en is ze onrustig ? (graven)
Wij hier op het forum kunnen natuurlijk niet voor jou inschatten via het beeldscherm of alles goed gaat of niet.
- frenchielover
- Actief
De vader was ook gewoon een franse bull, zij is wat langer en hoger dan de doorgefokte, dus bij haar is er genoeg ruimte. En er zijn nog geen weeen of vliezen gebroken, vandaar dat we nog niet bellen~Suzanne~ schreef:Een nestje van 11 pups?frenchielover schreef:Dag 62/63, ze hoeft geen keizersnee ( ze is geen doorgefokte maat die niet eens meer kan rennen ) vorige nestje van haar was 11 zonder keizersnee. Dierenarts is al gewaarschuwed, ze is ook verzekerd. Ik wordt nou alleen ongeduldig wnt al 2 dagen lijkt het alsof het gaat gebeure en dn is er niks. Temperatuur was toen ook al laag, nu weer hoog
Als er al 2 dagen tekenen zijn maar nog niets geboren zou ik dus naar de DA.. .maar goed, jouw hond, jouw feestje.
Suzanne

- Hilde
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote poedel en border collies
- Aantal honden: 3
11 pups de vorige keer?

En dat het de vorige keer goed ging, zegt niks, het kan nu alsnog mis zijn
Ik had met een ras als dit al lang bij de dierenarts gezeten.
En dat het de vorige keer goed ging, zegt niks, het kan nu alsnog mis zijn

-
kitty
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): schapendoes
- Aantal honden: 5
- Contacteer:
Dit klinkt nog heel normaal. Volg je gevoel en bel gewoon een dierenarts voor je vragen.frenchielover schreef:Melk kan je er al uitmasseren, ze blijft eten als een paard en hijgen en graven af en toe dus en na een half uur gaat ze weer slapen, half uur later weer hetzelfde enz daarna weer een paar uur doodnormaal rustig.... En dat al 2 dagen. Alleen nog geen vliezen gebroken en de flanken zijn al aardig ingedaalt. Alleen doordt ze elke keer zo doet wordt ik een beetje gemindfuckedLongFields schreef:Geeft ze al melk? Heeft ze nog eetlust? Hijgt ze al en is ze onrustig ? (graven)
Ik heb ooit 8 puppen (en bijna mijn teefje) verloren omdat ik niet mijn gevoel vertrouwde maar mijn dierenarts.
Een bevalling kan best even duren, vertrouw je het niet bel je een dierenarts ter ondersteuning en zo nodig een second opinion.
- frenchielover
- Actief
Ja als ik het niet vertrouw bel ik zowieso gelijk,alleen zij heeft een gezonde bouw vandaar maar als er idd bijv een dwaarsligger is merken we het vanzelf en dan is het richting diereziekenhuis. het is nu allemaal goed wordt alleen ongeduldig. Dankjewel voor het advieskitty schreef:Probeer niet iedere bevalling met elkaar te vergelijken. Dat het vorige keer makkelijk ging hoeft niet te betekenen dat het nu weer zo gaat. Sluit geen ingreep uit omdat dit vorige keer niet zo was.
frenchielover schreef:De vader was ook gewoon een franse bull, zij is wat langer en hoger dan de doorgefokte, dus bij haar is er genoeg ruimte. En er zijn nog geen weeen of vliezen gebroken, vandaar dat we nog niet bellen~Suzanne~ schreef:Een nestje van 11 pups?frenchielover schreef:Dag 62/63, ze hoeft geen keizersnee ( ze is geen doorgefokte maat die niet eens meer kan rennen ) vorige nestje van haar was 11 zonder keizersnee. Dierenarts is al gewaarschuwed, ze is ook verzekerd. Ik wordt nou alleen ongeduldig wnt al 2 dagen lijkt het alsof het gaat gebeure en dn is er niks. Temperatuur was toen ook al laag, nu weer hoog
Suzanne

- frenchielover
- Actief
LongFields schreef:De fase van onrust, hijgen en graven kan soms tergend lang duren. Heb je al contracties gezien? Zo niet, dan zou het best nog even kunnen gaan duren. Als je die al wel gezien hebt zou ik voordat je de nacht in gaat even contact opnemen met je dierenarts voor overleg. Dat is sowieso wel verstandig om te doen als je niet zeker bent en twijfelt. Beter een keer te vaak gebeld dan dat je niet belt en er complicaties optreden doordat je te lang afgewacht hebt.frenchielover schreef:Melk kan je er al uitmasseren, ze blijft eten als een paard en hijgen en graven af en toe dus en na een half uur gaat ze weer slapen, half uur later weer hetzelfde enz daarna weer een paar uur doodnormaal rustig.... En dat al 2 dagen. Alleen nog geen vliezen gebroken en de flanken zijn al aardig ingedaalt. Alleen doordt ze elke keer zo doet wordt ik een beetje gemindfuckedLongFields schreef:Geeft ze al melk? Heeft ze nog eetlust? Hijgt ze al en is ze onrustig ? (graven)
nee heb ik al heel de tijd gekeken, geen contracties. Maar ik kijk ook een beetje hoe het uitlaten gaat. ze wordt echt met elke wandeling trager. maar heb net nog ff gecheckt nu is weer alles normaal. ik ga zowieso even laten weten wanneer het zover is
Wij hier op het forum kunnen natuurlijk niet voor jou inschatten via het beeldscherm of alles goed gaat of niet.

- frenchielover
- Actief
ja dat zowieso. en ik ken het, de vorige teef hadden we van een fokker en ze had al eens eerder een keizersnee gehad. toen kwamen we er bij de keizersnee achter dat ze een vergroeide baarmoeder had (vandaar maar 2 pups). toen had die haar gelijk gecastreerd. 4 dagen lang daarna dag in dag uit nr t dierenziekenhuis met het beestje ging steeds slechter, 2e kerstnacht ter observatie daargelaten, 2de kerstdag van de dierenarts belletje om 9 uur in de ochtend dat die niet had gezien dat hij een fout had gemaakt tijdens de sterilisatie, heeft die 3 kwart van haar blaas eruit gehaald. nierfalen en bloedvergiftiging, beestje maar laten inslapen, kon die gast wel vermoorden. we hebben tenminste die pups grootgekregen, was veel werk maar het meissie is precies haar moeder uiterlijk en innerlijk dus ze heeft ons nog 2 herinneringen achtergelatenkitty schreef:Dit klinkt nog heel normaal. Volg je gevoel en bel gewoon een dierenarts voor je vragen.frenchielover schreef:Melk kan je er al uitmasseren, ze blijft eten als een paard en hijgen en graven af en toe dus en na een half uur gaat ze weer slapen, half uur later weer hetzelfde enz daarna weer een paar uur doodnormaal rustig.... En dat al 2 dagen. Alleen nog geen vliezen gebroken en de flanken zijn al aardig ingedaalt. Alleen doordt ze elke keer zo doet wordt ik een beetje gemindfuckedLongFields schreef:Geeft ze al melk? Heeft ze nog eetlust? Hijgt ze al en is ze onrustig ? (graven)
Ik heb ooit 8 puppen (en bijna mijn teefje) verloren omdat ik niet mijn gevoel vertrouwde maar mijn dierenarts.
Een bevalling kan best even duren, vertrouw je het niet bel je een dierenarts ter ondersteuning en zo nodig een second opinion.

- frenchielover
- Actief
ja het vorige nestje met onze overleden teef was ook gedoe. alleen onze bullen zijn wat langer en hoger gebouwd dus ze hebben genoeg ruimte ook. enigste wat kan zijn dwarsliggers of veelst te groote pupsHilde schreef:11 pups de vorige keer?![]()
En dat het de vorige keer goed ging, zegt niks, het kan nu alsnog mis zijnIk had met een ras als dit al lang bij de dierenarts gezeten.

- Hutsje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): moddercockers
- frenchielover
- Actief
euh nee. weeenzwakte merkt je vanzelf als het na een uur niet lukt en het is nog niet eens iets gebeurd. en een vergroeide baarmoeder komt niet zomaar + die buikzit daar te vol voor.Hutsje schreef:of weeënzwakte, of ook een een vergroeide baarmoeder. dat kan ook nog hoor.

- Hutsje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): moddercockers
- frenchielover
- Actief
dankje

- Maryanne
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers, Vizsla
- Aantal honden: 12
- Contacteer:
Gelukkig maar dat dit net in de vakantieperiode gebeurt hè. Veel succes met de komende bevallingfrenchielover schreef:dankje
- frenchielover
- Actief
Ja inderdaadMaryanne schreef:Gelukkig maar dat dit net in de vakantieperiode gebeurt hè. Veel succes met de komende bevallingfrenchielover schreef:dankje

- Annemarie Rouw
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Whippets
Dag 62/63..maar na welke dekking, welke dag denk je dat de ovulatie geweest is? Mijn Donna beviel zo ongeveer op dag 66..maar precies dag 63 na de laatste dekking, waarbij zowel reu als teef het meest enthousiast waren. Is de temp al onder de 37 graden geweest en nu weer erboven? Dat zegt best veel. Hoe dan ook, de motor is gestart, zo te lezen, maar die start langzaam Probeer nog even wat slaap te krijgen, samen met je zwangere teef, zal jullie beiden goed doen, en succes!