Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Asielhond

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Suzanneke
Actief
Mijn ras(sen): Het liefste kruisinkje
Aantal honden: 1

Asielhond

Ongelezen bericht door Suzanneke »

Wij waren in eerste instantie op zoek naar een leuke pup. Ik hield wel regelmatig de website van de dierenbescherming in de gaten met honden in het asiel. Nu keek ik vandaag weer en ik ben ontzettend gaan twijfelen... Een pup heeft voor- en nadelen en een (iets) oudere hond natuurlijk ook. Er zit een ontzettend leuk hondje in het asiel, vandaag binnengekomen. Eerst maar even overleggen en toen toch maar gemaild.

http://www.ikzoekbaas.nl/asiel-dieren/h ... -rotterdam

Ik ben benieuwd naar het karakter en de reden waarom ze is afgestaan.
Volgens mij zijn hier mensen genoeg met een hondje uit het asiel. Willen jullie je ervaringen delen?
Afbeelding
ailaina
Actief
Mijn ras(sen): Chihuahua x boomer en een yorkshire terrier
Aantal honden: 2

Re: Asielhond

Ongelezen bericht door ailaina »

De enige hond die ik uit een asiel had, was eigenlijk een monster.
In het begin heel voorzichtig kennis maken, zindelijk maken en dat ging eigenlijk allemaal heel goed.
Alleen.. hij was een jachthond en daar werd hij door zijn vorige eigenaar ook voor gebruikt.
Elke keer als hij wegliep, wat nog weleens voorkwam, doodde hij dieren (zoals kippen, konijnen of zelfs ganzen)
Uiteindelijk hebben we hem, met pijn in het hart, teruggedaan naar het asiel.
Naar mensen was hij namelijk wel heel lief, maar ja andere dieren werkte gewoon niet.

Als je een hond uit het asiel neemt, zou ik dus zeker vragen naar de achtergrond van zo'n hond.

Ik heb sinds deze ervaring gewoon pups opgehaald. Dat vind ik echt heel leuk. Ze groeien en vormen zich echt. Dat spreekt mij dan weer heel erg aan.

Welke keus je ook maakt, heel veel succes. Hopen dat je zo'n lieverd snel in je armen kunt sluiten :)
Afbeelding
“The sea is nothing but a library of all the tears in history.”
― Lemony Snicket
sbientje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door sbientje »

wel een goeie naam :D
meissielief
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bull Terrier x Dogo Argentino

Old English Bulldog x Cane Corso

Ongelezen bericht door meissielief »

Wij hebben een hond uit het asiel gehaald en dat was een top hond.
Ik zou zeggen laat je goed informeren, er zitten genoeg leuke honden in het asiel.
Afbeelding

Fan van de bredere rassen honden en paarden
Sarah5
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dalmatiër x Bordeaux Dog
Berner Sennen x Beagle

Ongelezen bericht door Sarah5 »

Ik zou toch zeker eerder voor een asielhond gaan dan voor een pup.

Ik zie Zwabber nog niet zo snel met een dood konijn aankomen :ok: gewoon naar het asiel gaan, vragen stellen wandelen met de hond en dan kan je vanzelf een weloverwogen keuze maken.
ailaina
Actief

Het is inderdaad wel een heel schattig hondje, die denk ik niet met dode dieren aan komt :P

Wat een lieverd. Zo'n mooi koppie.
Afbeelding
― Lemony Snicket
iones
Zeer actief

Ongelezen bericht door iones »

Reden dat dieren naar het asiel worden gebracht is vaak iets waar ze zelf geen schuld aan hebben. Het kan zijn dat de baasjes gingen scheiden en allebei fulltime moesten gaan werken (komt best vaak voor), of baasje naar zorgtehuis moest of zelfs overleden is. Soms kan de hond niet samen met kinderen (omdat de ouders hun kind op de een of andere manier niet bijgebracht krijgen de hond te respecteren, zo weet mijn dierenarts nog een heidewachtel voor herplaatsing, ook 3 jaar oud), of andere narigheid.

Dit hondje lijkt mij vrij ongecompliceerd. Laat je gewoon adviseren door het asiel. Vertel hoe je bent als persoon, wat je te bieden hebt qua situatie, de manier waarop je woont en de tijd die je te besteden hebt. Dan kunnen zij je wel vertellen of de hond geschikt is. Zullen ze als het een goed asiel is ook wel eerlijk doen. Zwabber is qua grootte en leeftijd een gemakkelijk te plaatsen hond.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
Flevo Bordertje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border terrier, terriërkruising en X wolfsgrijze keeshond/eurasiër
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Flevo Bordertje »

Zwabber klinkt als een leuk, ongecompliceerd hondje. Gewoon eens langs gaan en vragen naar achtergrond en hoe ze is in het asiel. Een wandelingetje maken mag vast ook :ok:
Ik heb mijn eerste hond als pup gehaald en mijn tweede als herplaatser. Wel bij mensen thuis, maar dat maakt volgens mij niet veel verschil. Aan de herplaatser moest ik wat langer wennen. Ze had immers al haar eigenaardigheden en geschiedenis. Een pup heeft die natuurlijk ook, die komt ook niet als blanco papiertje en heeft een eigen karaktertje, maar die voed je zelf van het begin af aan op en zie je ontwikkelen. Toch heb ik geen seconde spijt gehad van mijn herplaatsertje! Ze is zo leuk en na een paar weken al zo eigen geworden. Het is anders dan een pup, maar zeker niet minder leuk :ok: Onze volgende hond wordt vrijwel zeker weer een asielhond of herplaatser :lol1:
Succes met je keuze :E:
Sookie

Ongelezen bericht door Sookie »

Er staat weinig beschrijving bij over het karakter.

Dus gewoon ff bellen of nog beter ff langsgaan en wandelen en vragen stellen.

Ik heb 2 asielhondjes, die helaas alle 2 een trauma hebben,
Maar dat werd me ook verteld.

Die zwabber is toch een prachtige hond?
Tanja Simba&Bella
Zeer actief

Ongelezen bericht door Tanja Simba&Bella »

Ik heb een herplaatser gehad en de ander is als pup bij mij gekomen. Mijn pup bleek een monstertje en de herplaatser een engeltje :-)

Ondanks dat het met mijn pup helemaal goed is gekomen ( hij is bijna 9 en mijn grootste vriend) blijf ik een zwak houden voor herplaatsers. In het begin is het even zoeken...aftasten...een band opbouwen. Dat doe je met een pup ook, maar dat voelt voor mij toch anders.

Ga gewoon kijken bij zwabbertje. Stukje wandelen, even spelen en kijk en voel of er een klik is. Het is wel een heel schetig hondje om te zien hoor!
Groetjes, Tanja

Voor altijd in mijn hart: Bella 18-04-2002 - 25-02-2013 , Simba 26-07-2004 - 10-07-2015

Het is stil in mijn hart, stil in ons huis. Ik mis jullie en troost mij met de gedachten dat jullie nu weer samen zijn. Mijn maffe duo......bedankt voor de mooie jaren. Ik zal jullie nooit vergeten.......
jacq1970
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door jacq1970 »

Ik vind het een leuk ding hoor.... ben benieuwd!
Hier alleen maar herplaatsers, en ik wil ook alleen maar herplaatsers....
Afbeelding
Suzanneke
Actief

Ik ben ook ontzettend benieuwd naar de achtergrond van haar. Maar haar koppie is zo lief :I:
Ik heb hier wel een konijntje zitten, dus ik hoop niet dat ie konijntjes vangt haha. Verwacht ik niet van o'n hondje

Ik heb gemaild, liever zou ik bellen maar ik heb zo'n verschrikkelijke hekel aan bellen :roll: Erg hè...
Naast me zit er nog zo'n schijterd haha. Nog even doorzeuren tot hij belt haha.
Afbeelding
Suzanneke
Actief

Ze is afgestaan omdat ze niet mee kon verhuizen met het gezin..
Ik heb toch maar even de stoute schoenen aangetrokken en gebeld en ik heb voor morgen een afspraak gemaakt, dus ik ben erg benieuwd!
Afbeelding
Suzanneke
Actief

metaveenendaal schreef:
Suzanneke schreef:Ze is afgestaan omdat ze niet mee kon verhuizen met het gezin..
Ik heb toch maar even de stoute schoenen aangetrokken en gebeld en ik heb voor morgen een afspraak gemaakt, dus ik ben erg benieuwd!
goed gedaan voor je het weet is ze weg en dan baal je dat je niet gebeld hebt
Ja precies! Daar was ik ook bang voor, dus maar even over mijn belfobie heengezet haha
Afbeelding
Fabiola17
Zeer actief
Mijn ras(sen): .
Lente: Chihuahua
Famke: Chihuahua mix

Ongelezen bericht door Fabiola17 »

Joy komt ook uit het asiel.
Toen ik haar op de site zag staan ben ik gewoon langs gegaan, heb met haar gewandeld, en vooral goed gekeken hoe ze was en reageerde. Ik wilde namelijk een rustig beestje.
Nou, ik had het helemaal goed gezien, want ze is geweldig, hartstikke lief en braaf.
Ze had wat medische dingetjes, maar dat wist ik, en dat was voor mij (ons) geen probleem.

Dus gewoon bellen en dan langsgaan!!

Edit: dat heb je al gedaan zie ik, goedzo. En dan goed kijken morgen.
Groetjes Fabiola, Lente & Famke
in liefdevolle herinnering: Sinne 2007(?)-2017-30.10.2019
en Joy 2003(?)-2011-20.06.2017
Het wordt wel tijd voor een nieuw onderschrift!
Mirella
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mirella »

wat een leuk ding!
nelleke
Zeer actief
Mijn ras(sen): langhaar duitse herder en een kater

Ongelezen bericht door nelleke »

O spannend hoor. Onze eerste hond was een 3 jarige reu uit een asiel. Een wereldhond. Daarna nog 2 . Er zitten soms echt plaatjes van honden in de asiels. Succes morgen.
Afbeelding
Neeltje
nathalie71

Ongelezen bericht door nathalie71 »

Suzanneke schreef:Ze is afgestaan omdat ze niet mee kon verhuizen met het gezin..
Oh...wat goed van je! :ok:

gelukkig ben je dan nog op tijd want zulke hondjes zijn zo weg! :lol1:

je kunt vast niet wachten tot morgen :wink:

Lijkt wel een kruising Shih-Tzu of zo.
Staat er verder niet bij hè?
nathalie71

Ongelezen bericht door nathalie71 »

oja,mijn hondje komt uit een gezin die niet meer de tijd voor hem had,zou anders naar asiel.
Asiel doet ook vaak in bemiddeling,dan woont de hond nog thuis.
Toen was Dydo bijna 4.Het is een wereld hond!
Pemba
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tibetaanse teriër

Ongelezen bericht door Pemba »

Leuk beest en succes, ik hoop dat jullie er een klik mee hebben :ok:
Afbeelding
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

spannend, succes morgen :ok: :ok:
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Suzanneke
Actief

Ik vind het wel erg spannend! We zouden in eerste instantie rond de zomervakantie een hondje in huis halen, dus de spulletjes moeten ook nog komen haha. Raden jullie aan dat nu alvast in huis te halen? Ze mag eventueel een dagje mee op proef namelijk...

Ja het lijkt inderdaad of er wat Shih Tzu inzit! Maar niet een overdreven ingedeukt snoetje, want daar houden wij niet zo van :tongue:
Afbeelding
Eilfy
Zeer actief
Mijn ras(sen): .
Pia: kruising
Alfy: kruising
Kenji: Border Collie
Djalu: Border Collie
Aantal honden: 5
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eilfy »

Wat een grappig koppie :I:

Er zitten lastige en minder lastige honden in het asiel, net als dat er lastige en minder lastige pups zijn. Je moet vooral kijken wat er bij jou past.

Veel plezier morgen!!!
In loving memory: Lara (20/02/1996 - 29/03/2009) ~~ Oryn (09/01/2013 - 02/02/2014)
Makso's Stars op Facebook
renee-uk
Zeer actief

Suzanneke schreef:Ik vind het wel erg spannend! We zouden in eerste instantie rond de zomervakantie een hondje in huis halen, dus de spulletjes moeten ook nog komen haha. Raden jullie aan dat nu alvast in huis te halen? Ze mag eventueel een dagje mee op proef namelijk...

Ja het lijkt inderdaad of er wat Shih Tzu inzit! Maar niet een overdreven ingedeukt snoetje, want daar houden wij niet zo van :tongue:
nee ik zou niks speciaals in huis halen, behalve misschien wat hondenkoekjes en wat voer als ze dat niet meekrijgt.
een riem krijgt ze wel mee neem ik aan en een plekje in huis is ook zo gemaakt, daar neem je een ouwe deken voor of een ouwe slaapzak of zo.
en dan eerst maar eens kijken of het allemaal klikt ;)
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Suzanneke
Actief

renee-uk schreef:
Suzanneke schreef:Ik vind het wel erg spannend! We zouden in eerste instantie rond de zomervakantie een hondje in huis halen, dus de spulletjes moeten ook nog komen haha. Raden jullie aan dat nu alvast in huis te halen? Ze mag eventueel een dagje mee op proef namelijk...

nee ik zou niks speciaals in huis halen, behalve misschien wat hondenkoekjes en wat voer als ze dat niet meekrijgt.
een riem krijgt ze wel mee neem ik aan en een plekje in huis is ook zo gemaakt, daar neem je een ouwe deken voor of een ouwe slaapzak of zo.
Je hebt gelijk! Ik neem aan dat ze ook voer meegeven, dus dan moet het vast goed komen! :D Ben erg benieuwd!
Afbeelding
ailaina
Actief

Ik zou wel alvast wat spulletjes in huis halen, zoals een mandje en zo.
Dan hoef je niet op stel en sprong alles te halen. Ik heb zelf redelijk impulsief de honden gehaald en dat was echt prut met dingetjes in huis halen. Het is prettig als er al het 1 en ander is.

Wel is het natuurlijk leuk het hondje mee te nemen naar de dierenwinkel. Ach, zo lief dat ze nieuwsgierig rondkijken en dat je ze wat lekkers kunt geven.

Echt ontzettend veel plezier.
Afbeelding
― Lemony Snicket
renee-uk
Zeer actief

en dan klikt het niet en komt er over een tijdje een andere hond en die past dan niet in die mand, zit je daar weer mee :?
honden kunnen ook heerlijk liggen op een deken hoor ;)
Afbeelding

Sarah5
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dalmatiër x Bordeaux Dog
Berner Sennen x Beagle

Ongelezen bericht door Sarah5 »

renee-uk schreef:

Hier sluit ik me bij aan :ok:

Leuk dat jullie morgen al gaan kijken en dat ze een dagje op proef mee mag. Ik hoop dat het goed bevalt!
ailaina
Actief

Ja, een deken kan ook. Ik heb voor de hondjes een kussen, waar ze met z'n 2en op passen.
Het is toch leuk om van te voren, als dit hondje het wordt, wat dingetjes al te hebben?
Een leuk speeltje of iets dergelijks, dat is toch lief?
Maar ja, ieder zijn eigen voorkeur.
Afbeelding
― Lemony Snicket
ailaina
Actief

Heel veel succes morgen :). Wat spannend!
Afbeelding
― Lemony Snicket
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”