Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Hond balgek maken.
Moderator: moderatorteam
-
&nicole
- Zeer actief
Hond balgek maken.
Het lijkt me zo gaaf om buiten op het grasveld met een balletje te spelen met Khyra.
Het probleem is dat khyra (vooral buiten) niet naar balletjes kijkt, dan vindt ze geurtjes leuker. Of ze rent er achter aan om vervolgens bij een lekkere grasspriet te stoppen.
Binnen haalt ze (soms) wel een balletje op (geleerd met de clicker in kleine stapjes) en bij de gehoorzaamheid kan ze het blok apporteren.
Is er een manier waarmee ik een balletje heel leuk kan maken voor haar?
Het probleem is dat khyra (vooral buiten) niet naar balletjes kijkt, dan vindt ze geurtjes leuker. Of ze rent er achter aan om vervolgens bij een lekkere grasspriet te stoppen.
Binnen haalt ze (soms) wel een balletje op (geleerd met de clicker in kleine stapjes) en bij de gehoorzaamheid kan ze het blok apporteren.
Is er een manier waarmee ik een balletje heel leuk kan maken voor haar?
- Suske
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): XMechelse Herder
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Re: Hond balgek maken.
Ik heb bij Suske als pup denk ik een dag of tien een paar
keer per dag heel gek lopen doen met een tennisbal.
Stuiteren, gek tegen de bal praten, interessant maken.
Maar niet geven.
Sindsdien is ze balverliefd
Maar niet geven.
Sindsdien is ze balverliefd
- Bruce-Roxy
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herder & Chihuahua X Jack-russell
- Aantal honden: 2
inderdaad, Bij Roxy was het een kwestie van de bal voor haar neus houden, en sinds dien doet ze alles voor dat stomme ronde ding..Inge O schreef:de kans was denk ik wel heel groot dat ze dat ook werd zonder je gekke capriolenSuske schreef:Ik heb bij Suske als pup denk ik een dag of tien een paar
Maar niet geven.
Sindsdien is ze balverliefd, vaak is het toch ook echt de aard van het beestje.
@ nicole : heb je al geprobeerd om een lang touw aan de bal vast te maken en hem zo 'prooiachtig' te laten bewegen tot khyra reageert? vaak verliest een bal zijn lol als hij 'doodvalt' en dat kan je zo voorkomen.
Bruce werd gek van ballen toen hij Roxy er mee zag spelen. Sinds dien probeert hij ze ook te halen.. Helaas is zn lompe zuster een stukkie sneller..
Maar inderdaad, met een touw eraan heb ik ook een x als advies gekregen om Bruce meer te laten bewegen.
Heb het dus niet hoeven uitproberen maar it's worth a try!
Bruce 20-03-2010 Roxy 11-05-2011
-
&nicole
- Zeer actief
Ik ga eens een touw ergens vandaan toveren, bedankt 
- runninggirl
- Zeer actief
- Aantal honden: 3
Even hierop inhakend een nieuwe vraag.
Heb Jura nu zover dat ze een knooptouw-bal-met-touw eraan erg leuk vindt. Het laatste stuk naar huis moet ze'm altijd zelf dragen in de bek en dat vindt ze best heel belangrijk, ze loopt er dan echt mee te paraderen en een grote staartzwaai te maken ondertussen. We kunnen dan rustig voorbij katten lopen en ze reageert dan ook niet met territoriaal blaffen naar vreemde honden in onze straat, heel fijn dus.
Ook bij loslopen dat ding apporteren vindt ze prachtig. Maar verder dan dit lijk ik niet te kunnen komen. Geef ik haar de bal op een willekeurig andere plek te dragen dan laat ze 'm na een paar seconden al vallen. Natuurlijk heb ik uitgebreid belonen voor iedere seconde vasthouden geprobeerd en ook op verschillende plekken, maar het lijkt alsof ze het speeltje dragen heel erg heeft gekoppeld aan het laatste stuk naar huis lopen.
Dus... wat nu? Ik zou het handig vinden als ze ook iets draagt op andere plekken ter afleiding. Een ander (nieuw) speeltje hiervoor gebruiken? Met stokken heb ik het ook geprobeerd, maar dat werkt tot nu toe ook alleen op de terugweg naar huis (dan versnelt ze haar pas ook om zo snel mogelijk naar huis te komen om de stok in de tuin te kunnen leggen).
Tips graag
Heb Jura nu zover dat ze een knooptouw-bal-met-touw eraan erg leuk vindt. Het laatste stuk naar huis moet ze'm altijd zelf dragen in de bek en dat vindt ze best heel belangrijk, ze loopt er dan echt mee te paraderen en een grote staartzwaai te maken ondertussen. We kunnen dan rustig voorbij katten lopen en ze reageert dan ook niet met territoriaal blaffen naar vreemde honden in onze straat, heel fijn dus.
Ook bij loslopen dat ding apporteren vindt ze prachtig. Maar verder dan dit lijk ik niet te kunnen komen. Geef ik haar de bal op een willekeurig andere plek te dragen dan laat ze 'm na een paar seconden al vallen. Natuurlijk heb ik uitgebreid belonen voor iedere seconde vasthouden geprobeerd en ook op verschillende plekken, maar het lijkt alsof ze het speeltje dragen heel erg heeft gekoppeld aan het laatste stuk naar huis lopen.
Dus... wat nu? Ik zou het handig vinden als ze ook iets draagt op andere plekken ter afleiding. Een ander (nieuw) speeltje hiervoor gebruiken? Met stokken heb ik het ook geprobeerd, maar dat werkt tot nu toe ook alleen op de terugweg naar huis (dan versnelt ze haar pas ook om zo snel mogelijk naar huis te komen om de stok in de tuin te kunnen leggen).
Tips graag
-
Emma
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2 raslozen, namelijk:1 grote husky maal Am. Bulldog, en 1 kleine jack hussel. Nu geen honden meer.
- Aantal honden: 0
honden die moeilijk balgek te maken zijn, willen soms wel voerdummy gek worden.
Buster is ook niet zo`n balgek, maar ik heb de voerdummy aangeleerd (dat levert wat op) en nu kan ik hem laten dragen en apporteren, maar dan met de voerdummy.
misschien een idee voor andere honden eigenaren, als de bal niet lukt?
bij Luca zit het balgek al in haar genen.
Buster is ook niet zo`n balgek, maar ik heb de voerdummy aangeleerd (dat levert wat op) en nu kan ik hem laten dragen en apporteren, maar dan met de voerdummy.
-
DaniBanani
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising husky/herder
-
gonnie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Pinschers
Emma schreef:honden die moeilijk balgek te maken zijn, willen soms wel voerdummy gek worden.
Nou, ik denk dat dat bij mijn honden averechts zou werken, die zouden die voerdummy gaan verdedigen tegenover andere honden.
Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
-
Emma
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2 raslozen, namelijk:1 grote husky maal Am. Bulldog, en 1 kleine jack hussel. Nu geen honden meer.
- Aantal honden: 0
tja, dat zal per hond verschillend zijn. hier zijn ze niet zo van het bezit/voer verdedigen.gonnie schreef:Emma schreef:honden die moeilijk balgek te maken zijn, willen soms wel voerdummy gek worden.
Nou, ik denk dat dat bij mijn honden averechts zou werken, die zouden die voerdummy gaan verdedigen tegenover andere honden.
-
gonnie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Pinschers
Natuurlijk is dat per hond verschillend. Bedoelde ook alleen maar dat het bij onze honden niet zou werken.
Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
- runninggirl
- Zeer actief
- Aantal honden: 3
Misschien blijft het inderdaad ook hierbij met haar, ze is nogal koppig.Inge O schreef: van hieruit geen tips, alleen de bevestiging dat mijn honden daar ook heel selectief in zijn en ook altijd gebleven zijn - bij sommige honden werkt het vrees ik niet anders.
Ja dat zou bij Jura denk ik ook problematisch worden, die verdedigt haar beloningen/eten tegen vreemde honden. Vriendjes kan ze wel mee delen. Maar om haar dan met een voerdummy als afleiding te laten dragen denk ik dat ze alleen maar feller wordtgonnie schreef:Emma schreef:honden die moeilijk balgek te maken zijn, willen soms wel voerdummy gek worden.
Ik heb er wel een hoor en ze apporteert 'm wel maar dat doe ik alleen op overzichtelijke stukken als oefening en niet als afleiding.
-
Goldendelicious
Dit heb ik bij mijn jongste hond een jaar lang getracht aan te leren. Apporteren doet hij nog steeds niet, dat zit er gewoonweg echt niet in. Maar kadavers ophalen, daar is hij een ster in...dankzij die ***** voerdummy. Hij komt in elk geval wel met zijn buit terug in plaats van een tijd weg te blijven, vol trots.Emma schreef:honden die moeilijk balgek te maken zijn, willen soms wel voerdummy gek worden.
-
JoyAmy
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Jack Russell terrier
Moeten het perse ballen zijn?
Amy vindt een bal buiten wel aardig, maar haar frisbee helemaal geweldig. Takken trouwens ook.
Misschien heeft jouw hond daar meer mee en dan kan je toch lekker apporteren.
Amy vindt een bal buiten wel aardig, maar haar frisbee helemaal geweldig. Takken trouwens ook.
Misschien heeft jouw hond daar meer mee en dan kan je toch lekker apporteren.

- Paisley
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie
Wij hadden een hond die apporteren van een bal alleen maar leuk vond, als er onderweg wat te beleven viel. Ofwel - op een grasveldje dacht ze na 2 keer 'haal hem zelf maar' maar door het water, door struikgewas of wanneer de bal uit het zicht kwam, werd ze enorm gedreven. Misschien vind je hond het te simpel?