Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Wat kost castreren?

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

Elvabe
geregistreerd lid

Wat kost castreren?

Ongelezen bericht door Elvabe »

Hallo,

Graag wil ik weten wat het gemiddeld kost om een reu van ongeveer 13 kilo te laten castreren.

Alvast bedankt en groetjes,

Elvabe
linlin

Ongelezen bericht door linlin »

geen flauw idee.

waarom wil je een reu laten castreren?
Elvabe
geregistreerd lid

Graag wil ik mijn reu laten castreren omdat hij de laatste tijd erg dominant is en ik hoop dat hij wat rustiger wordt. Ook wordt hij gek wannneer mijn andere hond (zijn moeder) loops is.

Ik wil graag weten wat het gemiddeld kost zodat ik een indicatie heb van de prijs. Het verschilt namelijk nogal bij de dierenartsen bij mij in de buurt.
Juba
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Juba »

Elvabe schreef:Ik wil graag weten wat het gemiddeld kost zodat ik een indicatie heb van de prijs. Het verschilt namelijk nogal bij de dierenartsen bij mij in de buurt.
Aloha...je weet het antwoordt toch al :sleep:
Maar goed,
voordat je zo'n ingreep laat toepassen dan raad ik je aan om eerst een proef met een zogenaamde chemische castratie te nemen. Blijkt dit negatief te zijn, dan zou ik er beslist niet aan beginnen de hond definitief te castreren. Je kan dan beter het geld voor zo'n ingreep aan iets anders besteden.
:ok:
miekmiek

Ongelezen bericht door miekmiek »

Je weet het toch al? Aangezien je verschillende dierenartsen in de buurt gesproken hebt?
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Elvabe schreef:Graag wil ik mijn reu laten castreren omdat hij de laatste tijd erg dominant is en ik hoop dat hij wat rustiger wordt.
wie zegt dat dat gebeurt???
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Angelique25
Zeer actief
Mijn ras(sen): Old English Sheepdog
Aantal honden: 6
Contacteer:

Ongelezen bericht door Angelique25 »

malinois schreef:
Elvabe schreef:Graag wil ik mijn reu laten castreren omdat hij de laatste tijd erg dominant is en ik hoop dat hij wat rustiger wordt.
wie zegt dat dat gebeurt???
De DA waarschijnlijk:-( blijf hopen, maar verwacht er niet teveel van.
Maar als zijn moeder loops is zal die wel rustiger blijven als die gecastreerd ie. En zoniet, dan kunnen er in ieder geval geen ongelukken gebeuren.
De reu een week uit logeren sturen als zijn moeder loops is, is natuurlijk ook om over na te denken.
EvavT

Ongelezen bericht door EvavT »

Voor gedrags'problemen' laten castreren schijnt vaak niet goed uit te pakken. Ik ken ook honden die er niet echt 'beter' op zijn geworden dus pas daarmee op :roll:
qyan

Ongelezen bericht door qyan »

Elvabe schreef:Graag wil ik mijn reu laten castreren omdat hij de laatste tijd erg dominant is en ik hoop dat hij wat rustiger wordt. Ook wordt hij gek wannneer mijn andere hond (zijn moeder) loops is.

Ik wil graag weten wat het gemiddeld kost zodat ik een indicatie heb van de prijs. Het verschilt namelijk nogal bij de dierenartsen bij mij in de buurt.
dominant naar jouw of naar honden?
mijn buurvrouw heeft ook een hond die dominant is.
de hond is in weze niet dominant hoor, maar de eigenaar is NIET DE BAAS. de hond heeft dus voldoende kans gehad om op te klimmen, maar men bestempeld dit graag als dominant. ze vindt zegmaar alles zielig. hond blaf voor een broodje wat de baas aan het eten is, en de hond krijgt het. de hond gaat uit op tijden wanneer hij wil, niet wanneer zij wil.
mijn hond is ook dominant, maar alleen als ik daar de kans toe zou geven. het zit zeker in zijn karakter, want gef hem 1 vinger en hij neemt je hele huishouden over. iets wat je dus zelf in de hand kan hebben

oh ja, de dieranarts van mijn buurvrouw heeft overigens geweigerd om de hond te castreren, aangezien het niet zou helpen. de hond zou dominant blijven en misschien nog wel in ergere vorm, aangezien mevrouw de baas al niet was. mevrouw moest eerst maar eens de baas worden over haar hond en mocht dan nog eens komen praten of de hond nog steeds dominant was en of castreren wel ene optie was.
de eigenaar heeft uiteraard niets veranderd en een andere da gezocht om de hond te castreren. is ook gebeurd. inmiddels heeft de hond na de castratie de eigenaar al 2 x gebeten (lees doorgebeten) en is niet rustiger geworden
Elvabe
geregistreerd lid

Hallo,

Mijn hond is vooral dominant naar andere honden, hij is al zo klein en dan wil hij graag alle grote honden uit de buurt domineren, de laatste tijd draait het uit op een vechtpartij en daar baal ik behoorlijk van.
Meerdere mensen zeiden dat het zou helpen als hij gecastreed zou worden, vooral omdat zijn moeder ook bij ons woont en wanneer zij loops is wordt hij gek omdat ze hem echt niet toelaat.

Groetjes Elvabe
TaMa
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door TaMa »

Elvabe schreef: Meerdere mensen zeiden dat het zou helpen als hij gecastreed zou worden
Groetjes Elvabe
Dat is een fabeltje!
Rust zacht mijn lieve Batish 15-03-2003 - 18-04-2005
Afbeelding
Lot
Actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Lot »

Als je een andere hond hebt die loops wordt kan ik me best voorstellen dat je je reu wilt laten helpen. (heb ik toendertijd ook gedaan, want ik had geen zin in ongelukjes) Als je het voor gedrag zou doen, zou ik inderdaad eerst chemische castratie proberen. Castratie heeft niet altijd effect op een reu, dus dan heb je een hoop centjes voor niks uitgegeven en is er onnodig in je hond gesneden.
Afbeelding
qyan

Ongelezen bericht door qyan »

Elvabe schreef:Hallo,

Mijn hond is vooral dominant naar andere honden, hij is al zo klein en dan wil hij graag alle grote honden uit de buurt domineren, de laatste tijd draait het uit op een vechtpartij en daar baal ik behoorlijk van.
Meerdere mensen zeiden dat het zou helpen als hij gecastreed zou worden, vooral omdat zijn moeder ook bij ons woont en wanneer zij loops is wordt hij gek omdat ze hem echt niet toelaat.

Groetjes Elvabe
ik denk niet dat castreren nog zal helpen voor het vechten eerlijk gezegd.
het heeft vaak alleen effect als je laat castreren voordat dit gedrag naar boven komt.
hij weet nu wat het is en het gedrag bestaat nu eenmaal.
maar zijn de vechtpartijen echt tot bloedens toe, of zijn het egwoon afstraffingen.
heb hier een reu van 14,5 maand, ongecastreerd.
begint ook dominanter te worden naar reuen, wat dus ook weleens uitdraait op een vechtpartij.
nou ja vechtpartij....zo noemen de andere eigenaren het.
zolang er geen bloedvergieten en gaten aan te pas komen, zie ik het niet als vchten, maar simpleweg een discussie onder honden wie nu eigenlijk hoger is. qyan heeft ook een manad geleden ene flinke afstraffing gehad van een een volwassen reu en is nu weer ff ingedimd, voor zolang het duurt.
reuen onder elkaar kan nu eenmaal hommels zijn, dus een reden om te castreren vindt ik het niet, dan had je beter gene reu kunnen nemen.
maar goed, dit is mijn mening, geen verwijt!
ivm je volwassen teef kan ik het ergens wel begrijpen!!!
sylvia*
Actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door sylvia* »

Elvabe schreef:Hallo,

Groetjes Elvabe
Ik begrijp uit je laatste zin dat je de reu gewoon bij de teef laat en de enige reden dat er geen nest uit komt is omdat de teef hem niet toelaat.
Nu hoop ik toch zooo dat ik dat verkeerd begrijp .
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”