Reminds me ...
Ik loop met de beesten aangelijnd op de stoep, Rimpel snuffelt aan afvoerpijp op de hoek maar piest niet, Muis staat aan de andere kant naast me en daar komt een meneer van midden dertig (type dooiuh met narrig gezicht) aanfietsen...rijdt met zijn fiets de stoep op, scheert rakelijks langs Muis die er zelfs een sprongetje van maakte en zet de fiets voor de winkel neer die daar gevestigd is.
Ik besloot in een split second mijn bakkes gewoon eens niet los te trekken want tja...misschien had hij Muis niet zien staan...kan he?
Maar ik vond het wel een achterlijke actie...
Ik maak aanstalten om door te lopen, sta op de rand van de stoep, geef een rukje aan Rimpel's riem en met dat hij mee hobbelt hoor ik 20 meter achter me ineens een gebalk op volumestandje 10 "Jaahaaa!!!! Is dat nou normhaaahaal??? Kan die hond niet ergens anders plassen? "
Dan ben je verbaal voor mij natuurlijk
Koren op mijn molen
Mijn dag was goed
En echt...ik ben MINSTENS een week trots op mezelf geweest want ik heb niet als een onwijze af staan halen, gevloekt of gescholden wat een eikel het wel niet was blah blah terwijl mijn gut feeling me dat natuurlijk wel ingaf, maar ik word steeds beter in priceless 'onder de gordel' rake klappen uitdelen merk ik want ik heb me omgedraaid met een hele verbaasde, doch

blik om vervolgens ijzig kalm met semi scheef hoofd en daarna mijn allervriendelijkste sarcastic smile, half proestend iets te zeggen als; "Oh...ha...Ha...ha........* pauze* ha.... Nee...met je fiets het voetpad opschieten en mijn hond bijna plat rijden is reuze normhaaahaal zeker?
ha...kuch.......en ook nog een fijne dag he meneer -ik -ben -een beetje -sjagerijnig"
Ik heb een week geteerd op zoveel moois