Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Ierland

Ervaringen en tips over leuke vakantiebestemmingen sámen met uw hond.
Geef de onderwerpregel svp. een duidelijke titel!

Moderator: moderatorteam

Leonie.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Markiesje, Toller
Aantal honden: 2

Ierland

Ongelezen bericht door Leonie. »

Ik ben op zoek naar info over het reizen naar Ierland met de hond. Alleen al over hondsdheid inentingen lees ik heel verschillende dingen, zoals 21 dagen van te voren en 7 maanden van te voren. Paspoortje mee of allerlei speciale formulieren mee.

Vooral ben ik benieuwd naar de reis. Heeft iemand ervaring met de boot? En heeft iemand ervaring met de boot die vanuit Frankrijk gaat?
DjockPuck
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 Jack Russels

Re: Ierland

Ongelezen bericht door DjockPuck »

Ja ik heb me er een beetje in verdiept. Wat mij tegen hield is dat je de hond op de boot niet bij je mag hebben.
Daar ben ik op afgeknapt.
Ze moeten of in de auto of in kennels als die aan boord zijn zitten tijden de overtocht.
Maar de Rabies moet overal 21 dagen van te voren gezet zijn, volgens mij.
Groetjes Willy, Djock en Puck

Afbeelding
Leonie.
Zeer actief

Ja ik lees nu inderdaad dat de hond in de auto (of kennel) blijft. Jammer zeg.
Elvira
Zeer actief
Mijn ras(sen): golden retriever
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Elvira »

je kunt ook via de tunnel naar Engeland gaan en dan vanaf wales naar Ierland, dan hoeven ze niet zolang op de boot alleen te zitten.
Afbeelding
Leonie.
Zeer actief

Een jaar later, nog een vraagje hierover. Mag je op de boot naar Ierland wel (een tijdje) mét de hond samen in de auto zitten?
Sita
Zeer actief

Ongelezen bericht door Sita »

Hoe lang is die overtocht naar Ierland? Mijn honden hebben er echt geen probleem mee om alleen in de auto te blijven. Dat zijn ze nu ook wel eens. Dus dat zou het probleem niet zijn, afhankelijk van de duur natuurlijk. Als een hond goed vertrouwd is, dan is het misschien nog wel fijner voor de hond om rustig in de auto te blijven dan meegesleept te worden in een meestal drukke omgeving.
Groetjes Yvette, Sita, Taro en Rowan

Afbeelding
Leonie.
Zeer actief

Ik zou met iemand meegaan die daar een huisje heeft, die gaat via Frankrijk en dat is echt 18 uur ofzo. Sowieso moet je dus even uitlaten tussendoor.

Mijn hondje is niet gewend alleen in de auto te blijven. Ik heb zelf geen auto, dus het aanwennen zal best lastig worden.
Paco
geregistreerd lid
Mijn ras(sen): Dwerg Schnautzer
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Paco »

De boottocht is 18 uur je mag de hond op de Oscar Wilde niet in de auto laten maar je moet een kennel voor hem bespreken naar gelang de grote van de hond. Dan mag je regelmatig hem uit laten maar dit gaat op gezette tijden dat je met een steward naar beneden mag. Als het mistig is mag je niet naar beneden en wordt het uitlaten uitgesteld. We hebben dit vorig jaar meegemaakt in september en dit is allemaal goed te doen. Wij vertrokken vanuit Cherbourg. Let goed op data van inentingen anders laten ze het je herhalen!
Noahtje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua (langharig)
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Noahtje »

Ik heb ook een vraag over Ierland. Het is een oud topic, maar mogelijk dat iemand mijn vraag kan beantwoorden?

Heeft er iemand ervaring met het reizen vanuit Ierland naar Nederland, met twee hondjes? En zo ja, wat is dan het handigst? Ze zijn allebei klein, kunnen in het vliegtuig in de cabine, maar niet samen in een reisbox (is niet toegestaan). Dan zou er dus iemand mee moeten gaan, maar het gaat nu om 1 persoon, met twee hondjes.

Aer Lingus vliegt direct, duurt 1.5 uur, maar dan moeten ze sowieso mee als check-in bagage. Dan kunnen ze wel samen in een box. Iemand ervaring met Aer Lingus en het vliegen met huisdieren? In de cabine is een prettiger idee vind ik, maar dan zou er dus sowieso iemand mee moeten gaan.

Iemand tips? Mogelijke alternatieven? Ik vind het maar lastig...
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Vakantie met de hond”