Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
opa wordt oud. kontvraagje :-)
Moderator: moderatorteam
- alm@
- moderator
- Mijn ras(sen): Langhaar teckel
- Aantal honden: 3
Re: opa wordt oud. kontvraagje :-)
Ach Sammy ook al. Wat een zorgjes om onze ouwe mannetjes
als rock mis springt op de bank zie je ook zo'n niet begrijpend koppie zo sneu. Gelukkig gaat hij nog wel mee op de grote wandelingen dus hij heeft wel een wat smaller kontje maar nog wel spieren. Hij krijgt dagelijks 1 rimadyletje en daardoor ging het een stuk beter. In het geval van Sam zou ik zéker anabolen proberen, bij rock bewaar ik dat totdat hij ook spierverlies begint te krijgen. Geef die ouwe maar een dikke kus van tante alma op z'n grijze koppie.

-
~Suzanne~
- Zeer actief
Precies mijn gedachte! Dat heeft bij Guinnie "wonderen" verricht; ze heeft er in totaal 3 gehad met een maand tussentijd.Nanna schreef:Bij oude honden zie je wel vaker zo'n smal onbespierd kontje.
Misschien een anabolen injectie laten geven?
Maar..... ik wil er een waarschuwend woord bij plaatsen....
Dat is iets wat wij met haar ook overwogen hebben en nu bij alles wat we doen overwegen....
"Is het het nog waard" / "Is dit voor de hond de goede keus".
Let wel; ze is het natuurlijk waard, jouw opa ook
Dat ligt voor iedereen anders, de grens is voor iedereen op een ander moment... maar ik wil het je meegeven..... als het zinvol is, doen! Geven die injecties, eventueel aanvullend op een spierversterkend middeltje... maar niet ten koste van alles "rekken en blijven rekken".
(voorgaande is MIJN beleving / mening, en hoeft niet de jouwe te zijn uiteraard!)
Suzanne
- Rami
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!
- Aantal honden: 2
Als het echt alleen een kwestie is van spierverlies door ouderdom dan zou ik zeker eens gaan praten met je da over anabolen.
Ik ken een oude hond die het er echt al een hele tijd prima op doet. Bij mijn Bill was het geen optie meer, maar als een hond verder gezond is, zou ik het zeker proberen.
Ik ken een oude hond die het er echt al een hele tijd prima op doet. Bij mijn Bill was het geen optie meer, maar als een hond verder gezond is, zou ik het zeker proberen.
- alm@
- moderator
- Mijn ras(sen): Langhaar teckel
Oude honden hebben gewrichtsslijtage. Natuurlijk hebben ze in min of meerdere mate pijn. Je merkt het alleen door juist, bijvoorbeeld 1 week, pijnstilling te geven. Knappen ze duidelijk op hadden ze pijn, merk je niks kan je stoppenApple schreef: Pijnstilling zou ik alleen doen als je merkt dat er sprake is van pijn.

- Linsey
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 4 leeuwhondjes (Kai, Dino, Lilly, Loekie)
- Aantal honden: 4
- Contacteer:
Lotje heeft ook, altijd heel gespierd geweest, maar de laatste maanden gaat dat achteruit. Alleen wilt ze dat zelf nog niet begrijpen, gisteren in de tuin sprong ze op een houten bankje en dan van daar op een onstabiel plastic tafeltje (althans ik denk dat ze het zo gedaan heeft, van grond op tafeltje is te hoog) en daar stond ze dan te bibberen. Net toen ik het zag viel ze om en kon ik haar net opvangen.
Ze zet ook vaak haar achterste poten gekruist.
Ik doe nog wel wat oefeningen met haar, cavalettis en op de gymbal, maar weet niet of dat wel echt helpt.
Ze zet ook vaak haar achterste poten gekruist.
Ik doe nog wel wat oefeningen met haar, cavalettis en op de gymbal, maar weet niet of dat wel echt helpt.
- M@scha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labraque
- Aantal honden: 1
~Suzanne~ schreef:Precies mijn gedachte! Dat heeft bij Guinnie "wonderen" verricht; ze heeft er in totaal 3 gehad met een maand tussentijd.Nanna schreef:Bij oude honden zie je wel vaker zo'n smal onbespierd kontje.
Misschien een anabolen injectie laten geven?
Maar..... ik wil er een waarschuwend woord bij plaatsen....
Dat is iets wat wij met haar ook overwogen hebben en nu bij alles wat we doen overwegen....
"Is het het nog waard" / "Is dit voor de hond de goede keus".
Let wel; ze is het natuurlijk waard, jouw opa ookmaar het moet wel zo zijn dat er verder nog kwaliteit van leven is. Oude honden moeten, wat mij betreft, ook "waardig oud mogen zijn" en op enig moment moeten we hoe dan ook afscheid nemen. Het moet (voor ons!) niet zo zijn dat we koste wat kost haar bij ons willen houden en kunstgreep na kunstgreep toe willen passen.
Dat ligt voor iedereen anders, de grens is voor iedereen op een ander moment... maar ik wil het je meegeven..... als het zinvol is, doen! Geven die injecties, eventueel aanvullend op een spierversterkend middeltje... maar niet ten koste van alles "rekken en blijven rekken".
(voorgaande is MIJN beleving / mening, en hoeft niet de jouwe te zijn uiteraard!)
Suzanne
he-le-maal met jou eens! ik vind ook dat mensen te lang met hondjes doorgaan hoe begrijpelijk ook (zelf die fout ook gemaakt met sam 6 jaar terug trouwens maar dat gaat nu goed)
maar sam vindt het nog leuk. snoepjes stelen, knuffelen, beetje soezen en de straat in de gaten houden en zolang dat is en ik kan hem misschien helpen om het net wat fijner te maken met een injectie of iets anders dan doe ik dat graag. maar door alles wat hij de eerste 4 á 5 jaar van zijn leven meegemaakt heeft is al zijn tijd reservetijd dus we doen sowieso geen heftige ingrepen. dat vind ik zielig

- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Met Alma eensalm@ schreef:Oude honden hebben gewrichtsslijtage. Natuurlijk hebben ze in min of meerdere mate pijn. Je merkt het alleen door juist, bijvoorbeeld 1 week, pijnstilling te geven. Knappen ze duidelijk op hadden ze pijn, merk je niks kan je stoppenApple schreef: Pijnstilling zou ik alleen doen als je merkt dat er sprake is van pijn.
Als je als mens merkt dat hij pijn heeft dan verrekt hij al een tijd echt heel erg van de pijn.
Honden laten dat zo slecht zien............
@Massam
Dikke knuf voor Sam.
Ik hoop dat jij en hij nog een tijdje samen kunnen genieten
- Caro.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse Draak
- Contacteer:
Preciesalm@ schreef:Oude honden hebben gewrichtsslijtage. Natuurlijk hebben ze in min of meerdere mate pijn. Je merkt het alleen door juist, bijvoorbeeld 1 week, pijnstilling te geven. Knappen ze duidelijk op hadden ze pijn, merk je niks kan je stoppenApple schreef: Pijnstilling zou ik alleen doen als je merkt dat er sprake is van pijn.
- Branka
- moderator
- Mijn ras(sen): Golden Retriever
Inderdaad. Tagor stond daarom op een 'onderhoudsdosis' Rimadyl. Dat in combi met glucosaminecomplex en visolie heeft zijn arthroseklachten vrij goed onder controle gehouden. Bij pieken qua klachten kreeg hij tijdelijk wat meer, om daarna weer terug te gaan naar de 'onderhoudsdosis'.alm@ schreef:Oude honden hebben gewrichtsslijtage. Natuurlijk hebben ze in min of meerdere mate pijn. Je merkt het alleen door juist, bijvoorbeeld 1 week, pijnstilling te geven. Knappen ze duidelijk op hadden ze pijn, merk je niks kan je stoppenApple schreef: Pijnstilling zou ik alleen doen als je merkt dat er sprake is van pijn.
- annnie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan en een Vuilnisbakje
- Aantal honden: 2
Klopt, mijn hond had vermoedelijk toen ook al langer pijn, wat ons pas opviel toen hij jankend opstondalm@ schreef:Oude honden hebben gewrichtsslijtage. Natuurlijk hebben ze in min of meerdere mate pijn. Je merkt het alleen door juist, bijvoorbeeld 1 week, pijnstilling te geven. Knappen ze duidelijk op hadden ze pijn, merk je niks kan je stoppenApple schreef: Pijnstilling zou ik alleen doen als je merkt dat er sprake is van pijn.
-
Muk
Lobbes heeft ook een kippenkont. Bij het lopen knakken zijn heupgewrichten soms en hij staat minder stevig op zijn poten. De wandelingen zijn ook erg kort, zowel Lobbes als Gina hebben niet zoveel zin om langer dan een paar 100 meter te lopen.
Lobbes krijgt pijnstilling en glucosamine voor zijn artrose, dat helpt wel. Maar Sam is nog wat zwakker in zijn achterhand en dan zou je inderdaad anaboleninjecties kunnen proberen.
Sterkte.
Lobbes krijgt pijnstilling en glucosamine voor zijn artrose, dat helpt wel. Maar Sam is nog wat zwakker in zijn achterhand en dan zou je inderdaad anaboleninjecties kunnen proberen.
Sterkte.
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Contacteer:
Yep, zo'n ouwelullenkontje kreeg dober Boy ook bij ons destijds, wij hebben hem ook anaboleninjecties laten geven en dat werkte uitstekend. Moest wel steeds meer herhaald worden naarmate hij ouder werd.massam schreef:is dat serieus? en wat doet dat? idd een klein kippekontje heeft hij nu

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- Living XL
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mastiff!
- Contacteer:
Met de overige eens.
Anabolen injectie halen... hebben wij bij Murphy ook een tijd geleden gedaan.
Hij knapte daar wel wat van op, maar het is een teken dat de ouderdom zijn intrede heeft gedaan.
Ik weet niet of Sam voor de rest ook magerder begint te worden, maar hou dat goed in de gaten...
Ik hoop dat de injectie(s) aanslaan, je moet hem trouwens wel in beweging houden...
Anabolen injectie halen... hebben wij bij Murphy ook een tijd geleden gedaan.
Hij knapte daar wel wat van op, maar het is een teken dat de ouderdom zijn intrede heeft gedaan.
Ik weet niet of Sam voor de rest ook magerder begint te worden, maar hou dat goed in de gaten...
Ik hoop dat de injectie(s) aanslaan, je moet hem trouwens wel in beweging houden...
Groetjes
Sandra
en een high 5 van Amiga, Perro & Meissie

In loving memory Bink 08-05-1999 / 25-11-2011
In loving memory Murphy 16-03-1998 / 29-04-2013
Sandra
en een high 5 van Amiga, Perro & Meissie

In loving memory Bink 08-05-1999 / 25-11-2011
In loving memory Murphy 16-03-1998 / 29-04-2013