Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Petplan maar weer eens......gggrrrr.

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Shibby
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising slagroomsoesje
Aantal honden: 1

Re: Petplan maar weer eens......gggrrrr.

Ongelezen bericht door Shibby »

Neeltje schreef:Ik kan de Hema aanbevelen. Ik ga straks € 11,86 per maand voor het basis pakket betalen. Een hond 10 - 25 kg is € 13 per maand. Per declaratie betaal je zelf € 45 en je mag max tot 1 jaar rekeningen opsparen.
Ik heb Shib vlak voor zijn 9e verzekerd bij de Hema en betaal net geen 20 euro per maand. En als ik even snel optel wat we de afgelopen 6 weken aan kosten hebben gemaakt (bijna 500 euro), ben ik maar wat blij dat ik dat heb gedaan. De komende 3 jaar is hij wat dat betreft gratis verzekerd dus. Eind van het jaar alles declareren en dan hebben we een mooi spaarpotje erbij. ;)
Afbeelding
Volg Loutjes avonturen op Instagram via @malou_the_profiterole
roksefloks
Zeer actief
Mijn ras(sen): kooikerhondje en Franse krulhaar.
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door roksefloks »

Nanna schreef:
roksefloks schreef: Maar dat het afhalen van medicijnen berekend wordt als een behandeling/consult vind ik bezopen.
Is het een heel consult of zijn het receptkosten?
Misschien druk ik me wat ongelukkig uit. Sorry.
Ik bedoel dus dat even medicijnen afhalen je 17,50 eigen risico kost. Gelijk aan de vergoeding van een consult.
groet Sylvia en een poot van de jongen en de meisjes.
roksefloks
Zeer actief
Mijn ras(sen): kooikerhondje en Franse krulhaar.

Ongelezen bericht door roksefloks »

Shibby schreef:
Neeltje schreef:Ik kan de Hema aanbevelen. Ik ga straks € 11,86 per maand voor het basis pakket betalen. Een hond 10 - 25 kg is € 13 per maand. Per declaratie betaal je zelf € 45 en je mag max tot 1 jaar rekeningen opsparen.
Ik heb Shib vlak voor zijn 9e verzekerd bij de Hema en betaal net geen 20 euro per maand. En als ik even snel optel wat we de afgelopen 6 weken aan kosten hebben gemaakt (bijna 500 euro), ben ik maar wat blij dat ik dat heb gedaan. De komende 3 jaar is hij wat dat betreft gratis verzekerd dus. Eind van het jaar alles declareren en dan hebben we een mooi spaarpotje erbij. ;)
Onze jongste heb ik een half jaar geleden ook bij de hema verzekerd. Er zitten er nog 3 bij Petplan. Met de nadruk op nog.
groet Sylvia en een poot van de jongen en de meisjes.
Ariane
Erelid
Mijn ras(sen): Teckel
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Ariane »

roksefloks schreef:
Nanna schreef:
roksefloks schreef: Maar dat het afhalen van medicijnen berekend wordt als een behandeling/consult vind ik bezopen.
Is het een heel consult of zijn het receptkosten?
Misschien druk ik me wat ongelukkig uit. Sorry.
Ik bedoel dus dat even medicijnen afhalen je 17,50 eigen risico kost. Gelijk aan de vergoeding van een consult.
Toch snap ik het niet.
Het ligt toch niet aan de verzekering maar aan de da?
Als die niets declareert/berekent kost medicijnen afhalen helemaal niets.
De mijne rekent daarvoor niets, althans, niet voor het afhalen dus.
Ariane, Bibi, Nikita*, Barney* en Prins*.

Als we geen dagen toe kunnen voegen aan het leven moeten we leven toevoegen aan de dagen. Heaven can wait.
kipo
Zeer actief

Ongelezen bericht door kipo »

Ik denk dat je het verkeerd begrijpt, de da hoeft niets te berekenen. Je krijgt gewoon 17,50 minder vergoed dan wat je medicijnen kosten. (Tenminste, zo begrijp ik het)
Ariane
Erelid
Mijn ras(sen): Teckel
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Ariane »

kipo schreef:Ik denk dat je het verkeerd begrijpt, de da hoeft niets te berekenen. Je krijgt gewoon 17,50 minder vergoed dan wat je medicijnen kosten. (Tenminste, zo begrijp ik het)
:eek:
Jeetje :19:
Ariane, Bibi, Nikita*, Barney* en Prins*.

Als we geen dagen toe kunnen voegen aan het leven moeten we leven toevoegen aan de dagen. Heaven can wait.
EmmaWoef
geregistreerd lid
Mijn ras(sen): Een mix tussen een dwergpoedel en een boomer

Ongelezen bericht door EmmaWoef »

Belachelijk! Alleen voor het ophalen van de medicijnen.. Zou ik ook proberen te regelen om in een keer voor meerdere malen mee te nemen. Naja, of gewoon overstappen dus!
Chocolate doesn't ask silly questions, chocolate understands
joyce83
Zeer actief
Mijn ras(sen): Boxer en Engelse Springer Spaniel
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door joyce83 »

Ik weet ook niet of eventueel de dierenartsen mee zouden willen werken om dat op 1 rekening te zetten?
those we loved don't go away they walk beside us everyday
unseen, unheard, but always there still loved still missed still very dear
lieveheersbeestje83
Zeer actief
Mijn ras(sen): Middenslag Poedel

Ongelezen bericht door lieveheersbeestje83 »

De dierenarts mag maar voor 2 maanden medicatie meegegeven van petplan. En daarvan betaal je dus de eerste 17,50 zelf. Kosten ze 15 euro krijg je niks terug. Kosten ze 20 krijg je 2,50 vergoed. Kosten ze 117,50 dan krijg je 100 euro vergoed.
Afbeelding
------Groetjes Prana-----
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

lor1_1984 schreef:Best slim van ze om zo geld uit de zakken te kloppen.

Ik ben iig 1x per maand zo'n €20,- kwijt aan brokken, daarnaast 2x per jaar €25,- voor vlooienmiddel, 2-3x per jaar €45,- voor een program-injectie en 4x per jaar €7,- voor ontworming.
Dan kom ik uit op €453,- enkel al daarvoor, daarnaast nog ong €50,- voor de jaarlijkse entingen.
Dus ruim €500,- per jaar totaal voor de basiszorg, naast alle extra consulten ivm allergie, astma etc, in een gunstig jaar ben ik dus zo'n €700,- kwijt, in een minder gunstig jaar kom ik boven de €1000,- uit. :80: :ugh:
Nu is mijn kat niet te verzekeren op luchtwegen, spijsvertering en knieën, dus ik ben hoe dan ook het grootste deel van deze kosten kwijt. :vaag:
Ehhh, brokken vergoed geen enkele verzekering hoor. Vlooienmiddel en ontworming ook niet :19:
shibashira
Zeer actief
Mijn ras(sen): 3 x Shiba & 1 x Akita
Contacteer:

Ongelezen bericht door shibashira »

Heb ze ook bij petplan verzekerd en nog nooit problemen met ze gehad. Altijd alles vergoed gekregen (op die eigen risico na) zonder dat er moeilijk werd gedaan of dingen werden uitgesloten. Ben wel tevreden met ze
Sandra & Shira, Taro, Nikki, Kaya
Afbeelding
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

lor1_1984 schreef:Ik heb wel eens gehoord dat als je bepaalde brokken voert ivm dieet, dat dat wel vergoedt wordt.
Ik weet alleen niet of de voedselallergie van mijn kat daar ook onder zou vallen.
verder is het puur een schema van de basiszorg. ;)
Schema van basiszorg? Nou, heel fijn, dankjewel. Dat iedereen dan maar weet dat huisdieren hebben geld kost, en dat je zelfs kosten voor je kiezen krijgt die geen enkele verzekering vergoed :denken:
joyce83
Zeer actief
Mijn ras(sen): Boxer en Engelse Springer Spaniel
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door joyce83 »

Bij petplan krijg je ook wel preventieve zorg vergoed maar meen tot 50 euro, tja daar ben je met gewone entingen al aan want dat valt ook onder preventieve zorg.
those we loved don't go away they walk beside us everyday
unseen, unheard, but always there still loved still missed still very dear
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

lor1_1984 schreef:Ik heb wel eens gehoord dat als je bepaalde brokken voert ivm dieet, dat dat wel vergoedt wordt.
Ik weet alleen niet of de voedselallergie van mijn kat daar ook onder zou vallen.
verder is het puur een schema van de basiszorg. ;)
Ook bij Proteq werd dieetvoeding niet vergoed, je hond moet nu eenmaal eten. Voor mij hoeven inentingen, vlooienspul en evt. castratie ook niet vergoed te worden. Het eerste hoort bij de normale verzorging van je hond en een castratie is een eenmalige ingreep, waar je anders jaren extra veel extra premie voor moet betalen.

Maar ik houd er toch al niet van als alles rechtstreeks gedaan wordt, ik wil de facturen zien. Maar ik heb nooit voor consult hoeven te betalen als ik bij de assistente alleen medicijnen op kwam halen, al stond ik daar vaak langer te kletsen.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”