Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
geeft castratie hetzelfde effect als chip?
Moderator: moderatorteam
- Hailfall
- Zeer actief
- Aantal honden: 1
Re: geeft castratie hetzelfde effect als chip?
Ik lees mee.. want ik ben ook benieuwd hierna eigenlijk..
- wiebel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Herder mix Boef
de chip word meestal gegeven om te kijken of het wegnemen van de hormonen effect heeft op het aanwezige probleem. dus eerst chip, bevalt? dan castratie. de dingen die hij laat zien met chip zal dus ook met castratie gebeuren.
alleen weet ik niet hoe het met de vachtverandering zit, maar dat weet iemand anders hier vast wel.
en het belaagd worden vind ik met een gecastreerde reu zelf meevallen. sommige doen dat, maar vaak weten de eigenaren het ook en halen de hond weg of geven commando dat het niet mag en gaat het weer prima verder. die ervaring heb ik dus niet zo.
alleen weet ik niet hoe het met de vachtverandering zit, maar dat weet iemand anders hier vast wel.
en het belaagd worden vind ik met een gecastreerde reu zelf meevallen. sommige doen dat, maar vaak weten de eigenaren het ook en halen de hond weg of geven commando dat het niet mag en gaat het weer prima verder. die ervaring heb ik dus niet zo.
In loving memory Tasio ??-??-???? - 29-4-2012 &
Buka 18-12-2000 - 29-9-2012
Buka 18-12-2000 - 29-9-2012
- Pemba
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Tibetaanse teriër
- Aantal honden: 2
- kipo
- Zeer actief
Gedrag zal na castratie hetzelfde zijn als met chip, vachtverandering weet je niet, dat duurt soms een tijd voordat dat optreedt en een chip is dan al uitgewerkt. Gewicht zie ik geen probleem mee, als dat met chip ook niet was.
- Podenji
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco, Basenji
- Aantal honden: 8
- Contacteer:
verschil tussen chemisch castreren en gewoon castreren, behalve dat dat eerste van tijdelijke aard is, is dat bij chemisch castreren de bijnieren ook geen hormonen meer aanmaken, dat gebeurt nog wel bij gewone castratie.
Ik heb dat bij mijn basenjireu zelf gemerkt. eerst een jaar lang chemisch laten castreren en nu definitief. Hij is iets minder doetje dan tijdens de chemische castratie maar gelukkig nog wel een doetje tot vergelijk voor de castratie ( was ook de reden om het uit te proberen )
andere honden hebben overigens geen extra aantrekkingskracht naar hem toe, maar ik weet dat dat inderdaad wel kan gebeuren.
wel heeft hij een ondervacht gekregen, en minder bespiering, dat had hij de eerste maanden na zijn eerste chemische castratie overigens nog niet.
dus net als wat Kipo zegt, dat kan een tijdje duren
Ik heb dat bij mijn basenjireu zelf gemerkt. eerst een jaar lang chemisch laten castreren en nu definitief. Hij is iets minder doetje dan tijdens de chemische castratie maar gelukkig nog wel een doetje tot vergelijk voor de castratie ( was ook de reden om het uit te proberen )
andere honden hebben overigens geen extra aantrekkingskracht naar hem toe, maar ik weet dat dat inderdaad wel kan gebeuren.
wel heeft hij een ondervacht gekregen, en minder bespiering, dat had hij de eerste maanden na zijn eerste chemische castratie overigens nog niet.
dus net als wat Kipo zegt, dat kan een tijdje duren
My dogs are very distinguished and sophisticated, they dont play with balls they play with edgeless cubes.
- Pemba
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Tibetaanse teriër
- Aantal honden: 2
Bij mijn Tibetanen merk ik geen verschil in de vacht dus het zal bij Jip ook wel meevallen. Succes met de beslissing nemenHeavy schreef:Jip is de zwarte de Schapendoes...Pemba schreef:Welke van de honden is Jip?

- asani
- Zeer actief
Fynn heeft 2x een implantaat gehad en is er na gecastreerd en ik vind dat het dezelfde werking heeft .
Groetjes Rian
Groetjes Rian
- Linsey
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 4 leeuwhondjes (Kai, Dino, Lilly, Loekie)
- Aantal honden: 4
- Contacteer:
Dino had met zijn implantaat een heel moeilijke vacht (veel wol), dat implantaat is nu na 1 jaar en 2 maanden uitgewerkt en hij krijgt eindelijk zijn makkelijke vacht terug.
- blacky
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Coton de Tuléar en Havanezer.
- Aantal honden: 3
nee het is bij lange na niet het zelfde. In mijn geval gelukkig. Spikey kreeg toen hij de chip had een hekel aan Laika ons teefje. Nu hij gecastreerd is vind hij haar alleen maar leuk en spelen ze weer heerlijk samen.
In beide gevallen was het rijgedrag van Spikey weg maar kreeg het een ander negatief resultaat.
vacht verschil merk ik niet.
In beide gevallen was het rijgedrag van Spikey weg maar kreeg het een ander negatief resultaat.
vacht verschil merk ik niet.
-
Annedee
- Erelid
- Mijn ras(sen): Oudduitse Herder, maar vind bijna alle honden leuk
Hajo had eerst een chip en is nu definitief gecastreerd sinds 3 maanden. Hij is niet aantrekkelijker geworden voor andere reuen, wèl zelf wat makkelijker en hoeft niet meer zo nodig overal op af. En ja zijn vacht is nu iets voller geworden en dat was niet het geval met de chip. Maar niet zo erg dat het niet meer te kammen valt of zo hoor. Hij is ook niet dikker geworden, krijgt wel iets minder voer. En, wat bij ons de hoofdreden was; hij is niet meer helemaal gek van loopse teven, wil nog best even ruiken hoor maar loopt dan gewoon mee. Het gejank bij de voordeur en niet willen eten en constant weg willen naar al zijn loopse vriendinnen (er wonen toevallig heel veel teefjes in de buurt) is gelukkig helemaal over. Dus wij zijn wel blij dat we het gedaan hebben na heeeel lang dubben.
-
Annedee
- Erelid
- Mijn ras(sen): Oudduitse Herder, maar vind bijna alle honden leuk
Oef...ja als hij er ook zo heftig op reageert wordt het misschien wel erg lastig. Misschien zijn de poedelteefjes wel gecastreerd, dat zou wel schelen natuurlijk. Wij vonden het een hele moeilijke beslissing maar Hajo is zo opgeknapt, hij heeft weer oog voor andere dingen. Is echt niet leuk als je hond zo maanziek is. Succes met een besluit nemen hoor
.
- asani
- Zeer actief
Ik heb ook zo lang getwijfeld en zelfs een keer de castratie afspraak een keer afgebeld.
Maar na het implantaat was de twijfel voor een groot deel weg.
Hij was niet meer geobsedeerd door de geur van plasjes van teefjes en geholpen reuen.Hij luisterde beter was relaxter wel eens wat te relaxt maar dat is een nadeel wat opweegt tegen de voordelen.
Vachtproblemen hebben we niet en we hebben nog een intacte reu en er is wel iets verandert maar dat is eigenlijk zonder al teveel problemen gegaan.
Groetjes Rian,Ijuba,Fynn en Asani
Maar na het implantaat was de twijfel voor een groot deel weg.
Hij was niet meer geobsedeerd door de geur van plasjes van teefjes en geholpen reuen.Hij luisterde beter was relaxter wel eens wat te relaxt maar dat is een nadeel wat opweegt tegen de voordelen.
Vachtproblemen hebben we niet en we hebben nog een intacte reu en er is wel iets verandert maar dat is eigenlijk zonder al teveel problemen gegaan.
Groetjes Rian,Ijuba,Fynn en Asani
-
Tine33
- nieuw lid
- Mijn ras(sen): Tibetaanse Terrier
Ik heb mijn hond laten castreren omdat hij op ieder vrouwtje klom en buiten niet bij me bleef.
Ik heb ook erg getwijfeld over wel of niet castreren, niet chemisch, wel chemisch.
Chemisch was mij door de fokster afgeraden omdat de lange termijn effecten van chips nog onvoldoende bekend zijn.
Ik heb hem dus gewoon laten castreren maar het viel tegen. Mijn hond bleek allergisch voor het oplosbare hechtdraad en zijn wond werd een obsessie.
We zijn er in totaal zes weken mee zoet geweest. Bij mijn vorige hond was de castratie zelf ook geen succes. Toen was er nog normaal hechtdraad en had hij in een onbewaakt ogenblik zijn wond opengetrokken. Ik heb vaak gedacht: ik laat nooit meer een hond castreren.
Daar staat tegenover dat ik wel iedere keer de gewenste gedragsverandering heb ervaren. Het hypersexuele gedrag is over. Het zijn nooit slome honden geworden. Na de castratie ook geen incidenten van weglopen meer of gegrepen worden door andere reuen vanwege te veel machogedrag. Het likken aan plasjes e.d. is ook over.
Ik blijf het een heel moeilijk dilemma vinden. De volgende keer ga ik eerst kijken of het echt wel nodig is, daarna wellicht éénmaal een chip proberen. Soms is een reu na een chip ook wat rustiger geworden en is castratie niet meer nodig.
Groetjes, Tine
Ik heb ook erg getwijfeld over wel of niet castreren, niet chemisch, wel chemisch.
Chemisch was mij door de fokster afgeraden omdat de lange termijn effecten van chips nog onvoldoende bekend zijn.
Ik heb hem dus gewoon laten castreren maar het viel tegen. Mijn hond bleek allergisch voor het oplosbare hechtdraad en zijn wond werd een obsessie.
We zijn er in totaal zes weken mee zoet geweest. Bij mijn vorige hond was de castratie zelf ook geen succes. Toen was er nog normaal hechtdraad en had hij in een onbewaakt ogenblik zijn wond opengetrokken. Ik heb vaak gedacht: ik laat nooit meer een hond castreren.
Daar staat tegenover dat ik wel iedere keer de gewenste gedragsverandering heb ervaren. Het hypersexuele gedrag is over. Het zijn nooit slome honden geworden. Na de castratie ook geen incidenten van weglopen meer of gegrepen worden door andere reuen vanwege te veel machogedrag. Het likken aan plasjes e.d. is ook over.
Ik blijf het een heel moeilijk dilemma vinden. De volgende keer ga ik eerst kijken of het echt wel nodig is, daarna wellicht éénmaal een chip proberen. Soms is een reu na een chip ook wat rustiger geworden en is castratie niet meer nodig.
Groetjes, Tine