Lelijkerds

Dit nestkast wilde ik graag schoonmaken want de jongen zitten in drap. Maar dat liet papa Lori echt niet toe. Hij vloog me gewoon aan

Wégwezen!

Creabea nestjes

Moderator: moderatorteam

Wanneer heb je ze verplaatst?Bink2009 schreef:Wat lief!!![]()
Sinds onze kakariki's verhuisd zijn (naar de andere kant van de tuin én een grotere voliere) leggen ze geen van alle eitjes meer, best wel raar. En een beetje jammer, had graag net zulke leuke foto's willen maken.

Oh. Ik zou zeggen, dat komt wel weer.. Maar 5 jaar is wel lang. Wat voor nestkasten heb je en hangen die in de tocht? Of binnen?Bink2009 schreef:Al bijna 5 jaar geleden..
Haha dat dachten wij eerst ook, ze moeten even wennen en dan hebben ze er wel weer zin in, maar twee jaar terug hadden we de hoop al opgegeven, al hangen we toch elk jaar weer nestkasten op voor je weet maat nooit.Fafo schreef:Oh. Ik zou zeggen, dat komt wel weer.. Maar 5 jaar is wel lang. Wat voor nestkasten heb je en hangen die in de tocht? Of binnen?Bink2009 schreef:Al bijna 5 jaar geleden..
Oh wij hebben wel eens een valk en een grasparkiet gehad die samen een valkparkiet gingen uit broeden. Uiteindelijk heeft de grasparkiet de jonge valk opgevoed_Leonie schreef:Wat leuk! Ze zijn echt lelijk die kleintjes haha. Las laatst van een grasparkiet en een valkparkiet die samen in een broedkoop gingen broeden.![]()
Nee hoor, heb er voor nu wat zaagsel bij gedaan en morgen gaat een collega het even verschonenInge O schreef:boze lori of niet maar zoals die jongen zaten (letterlijk in de drab, ja) laat je toch niet gebeuren?
Nee hoor. De Lori's zijn fel, maar dat zijn de enige twee. Eigenlijk alleen het mannetje is enorm fel. alleen maar goed. Onze lori's zijn heel tam en zijn mensen gewend. Tijdens de controle komen ze gewoon bij je zitten. Ze zijn het gewend. Eigenlijk zijn alle vogels mensen goed gewend. De nestkasten worden elke week gecontroleerd, behalve de bourke parkieten en vinken omdat zij wel heel gevoelig zijn. Dat doe ik maar eens in de zoveel tijd.billy schreef:Eigenlijk is het helemaal niet leuk natuurlijk, want het op de foto's zetten betekent veel stress voor de ouders.