Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

kattenziekte !!!

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

nans
Vaste gebruiker

kattenziekte !!!

Ongelezen bericht door nans »

mijn vriendin heeft zaterdag haar hondje verloren
hij is voor haar huis overreden
nu zijn we een ander hondje gaan kopen en wat maakt dat mens nu weer mee .... het kleine diertje was zo op opgewekt zo hevig de eerste dag de tweede dag al veel minder actief geen zin in eten ....
nu ligt hij bij de dierenarts waarschijnlijk KATTENZIEKTE
hoop !!! weinig
is het zo dat dit heel besmettelijk is ? en ... ik heb eergisteren en gisteren da hondje ook vast gepakt thuis gekomen ben ik ook met mijn hondje bezig geweest (nu bijna 7maanden oud) moet ik nu ook schrik krijgen dat ik mijne hond besmet heb
moet alles nu ontsmet worden ......
Afbeelding
jelle
Zeer actief

Ongelezen bericht door jelle »

Voor zover mij bekend is kattenziekte echt alleen besmettlijk voor katten en kan een hond het dus helemaal niet krijgen.
Verder is het voor katten wel heel besmettelijk ja, en vaak dodelijk bij kittens.

Waar komt het hondje vandaan, hoe oud is het en wat zijn de symptomen die het heeft?
Groetjes, Marielle, Sirena, Diaz, Rios en Boeli!

Afbeelding

Voor altijd in onze herinnering... Vigo (+02-11-2012); Esperanza (+19-06-2012); Ferro (+04-08-10); Grandi (+15-01-09); Moya (+01-02-08 ); Berta (+27-11-06); Ymke (+04-07-06); Nora (+02-12-05)
nans
Vaste gebruiker

lusteloos zijn stoelgang heel donker en heel hard stinken ook hing zijn kopje er 'los' bij te hangen
(ze zijn eerst naar onze eigen dierenarts geweest hij sprak ni direct over 'kattenziekte' maar wel dat .. het op zijn zenuwstelstel geslagen was ) (ik kan het niet direct herhalen wat hij gezegd heeft want ik was er niet bij , straks rij ik ernaar toe en dan weet ik het juist)
onze dierenarts rade aan om direct met het hondje naar de dierenarts te gaan die voorgeschreven staat bij degene waar ze het hondje gekocht hebben omdat ingeval hij zou sterven ze enkel vergoed worden als ze naar hun dierenarts gaan
waar komt 'krakske' vandaan van Schulen Petcenter
nu denk je misschien als je bij zulk een zaak een hond koopt ... eigen schuld (alhoewel het daar heel mooi en netjes is) (niet bij een officiële kweker) (maar het hoefde dan ook geen rashondje te zijn)
ik ken verschillende mensen die daar hun hondje gekocht hebben en die zijn zo gezond als een viske
Afbeelding
linlin

Ongelezen bericht door linlin »

nans schreef: onze dierenarts rade aan om direct met het hondje naar de dierenarts te gaan die voorgeschreven staat bij degene waar ze het hondje gekocht hebben omdat ingeval hij zou sterven ze enkel vergoed worden als ze naar hun dierenarts gaan
lekker belangrijk nu, of je de aankoopprijs terugkrijgt als de pup doodgaat. :roll:
waar komt 'krakske' vandaan van Schulen Petcenter
tsja. dat klinkt niet echt bonafide. veel broodfokkerspups worden of zijn ziek, en sommigen daarvan doodziek.

hoe kwam het overigens dat haar andere hondje voor haar huis overreden werd??
Roos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Roos »

Hoi,

met google vind ik ergens dit:

"kattenziekte = parvovirose van de hond"
http://www.hondenplaza.nl/page/infovaccin.php

Dus als dit goed is, dan bedoeld de DA dat de pup parvo heeft en daar dacht ik eerlijk gezegd ook meteen aan.
En dan ziet het er niet goed uit voor de pup vrees ik :cry:
Afbeelding
Roos
Zeer actief

Re: kattenziekte !!!

Ongelezen bericht door Roos »

nans schreef:
is het zo dat dit heel besmettelijk is ? en ... ik heb eergisteren en gisteren da hondje ook vast gepakt thuis gekomen ben ik ook met mijn hondje bezig geweest (nu bijna 7maanden oud) moet ik nu ook schrik krijgen dat ik mijne hond besmet heb
moet alles nu ontsmet worden ......
Als je hond is ingeënt, hoef je je nergens zorgen over te maken.
Als die pup inderdaad parvo blijkt te hebben, zou ik wel de kleren die je aan had goed wassen/ontsmetten, want anders kun je andere pups (die nog niet geënt zijn) via je kleding besmetten.
Afbeelding
Drentlunatic
Vaste gebruiker
Contacteer:

Parvo of Toxoplasmose?

Ongelezen bericht door Drentlunatic »

Hallo allemaal,
Wat een vreselijk verhaal weer, hoeveel pech kan iemand hebben in korte tijd zeg! :cry2:
Kan het niet toxoplasmose zijn bij dat hondje of is dat een domme vraag?
Parvo komen ze zelden bovenop hè... Wens je vriendin maar veel sterkte en zal duimen dat het toch nog goed komt allemaal.
Groetjes
Vergeet vandaag niet te lachen :D!
Rataplan
Zeer actief
Mijn ras(sen): asielhonden!

Ongelezen bericht door Rataplan »

Ja Parvo komt vaak voor bij pups die van allerlei louche zaken vandaan komen. Ze geven er niet veel om behalve dat het hun geld kan gaan kosten 8O
Volgende keer beter een hond van een echte fokker of via een dierenasiel :?
Als het hondje parvo heeft heeft hij niet veel kans.
Veel sterkte ermee :cry:
Obelix 6-5- 2004 - 13-6- 2009 Rataplan 7-4 1998- 18-3-2013 Forever may not be long enough for this love....
~Tine~
Zeer actief
Mijn ras(sen): Australian Kelpie
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door ~Tine~ »

Het Petcenter?? Dat is één van de beruchtste dierenwinkels in Vlaanderen. Ik woon er op 10 min. vandaan dus ik weet het echt wel. Dat je daar een hond koopt snap ik idd niet, bijna al die hondjes zijn ziek :? .
Sem - Australian Kelpie °14-06-2006
Finn - Australian Kelpie °18-03-2020
nans
Vaste gebruiker

ik kom juist van mijn vriendin...
één van de verschijnselen dat Krakske had was ook verlammingsverschijnsel en krampen :cry2:
het zou er momenteel niet slechter maar ook ni beter mee gaan
die dierenarts (ene van Koersel !!!) zou hem momenteel rustig laten liggen en ingeval het 'beter' met hem zou gaan zou hij hem gaan onderzoeken .....
hij sprak geen enkele naam van ziekte uit
ook heeft mijn vriendin naar t petcentrum gebeld nu moet ik eerlijk zijn ze waren daar wel heel fatsoenlijk hoor
ze hebben gezegd dat ingeval krakske het niet zou halen ze haar garantie kreeg
mijn vriendin zei 'en wat als ik een ander hondje bij jullie neem en ik heb hetzelfde .... voor ' en ze zeiden ... 'dan gelden dezelfde voorwaarden..'
WE ZULLEN ZIEN HE
in elk geval ik hoop voor het diertje het beste

nog een andere kennis had op t internet zitten zoeken en kwam bij 'de hondenziekte' het had nog ne andere naam maar ik kan er momenteel niet meer opkomen

ik geef toe dat het altijd beter is om een hondje te kopen bij ne kweker
maar mijn pa heeft zijn hondje 'een pekineesje' daar ook gekocht en ik moet eerlijk zeggen dat het een prachtig beestje is

nu heb ik nog een belangrijk vraagje zoals ik lees is 'parvo' héél besmettelijk maar kan het geen kwaad als je hond (de mijne) ingespoten is
is dat een spuit uisluitend voor parvo ....
in de hondenschool moeten de honden verplicht ingeent zijn tegen de kattenziekte dat is waarschijnlijk niet het zelfde ofwel .!!

nu nog een vraag beantwoorden
Het hondje dat overreden is Krakske 1
was bijna 7 jaar bij mijn vriendin hij liep rond het huis maar kwam 'normaal' gezien nooit op t straat
hoe het gekomen is dat hij zaterdag dat wel deed .... dat zullen we nooit weten .... de auto is niet eens gestopt!!!!! : 8O 8O 8O 8O 8O
het verdriet is enorm de leegte in dat huis .... groot
de dochter was zelfs voormiddag thuis gebleven van verdriet ... namiddag ging ze naar t school en de juf vroeg 'waar was je voormiddag ????' ze zei wat er gebeurt was en had zelfs een foto bij van krakske 1 ... de juf reageerde heel koel en gelaten (Zij zal waarschijnlijk geen dieren hebben) :cry:
Afbeelding
~Tine~
Zeer actief

Ik vind het heel erg dat het hondje ziek is, echt waar. Maar ik kan me geen goed woord uit de mond halen over die broodfokker...

Ja, garantie, ze krijgt idd een ander hondje... en als dat binnen een week gestorven zou zijn nog een ander en daarna nog één. Leuk, daar heeft Petcenter geen last van hoor, voor hun zijn die hondjes toch maar koopwaar. Ik snap niet dat je vriendin er zo licht over kan gaan. Ja, dan krijgt ze een ander, geen probleem, en als je even pech hebt komt er daarna weer een ander. Komaan je hecht je toch aan zo'n beestje...

Je vader heeft gewoon puur geluk gehad bij Petcenter, net als ik met Raya... Het verschil is dat alleen echt niet wist waar ik aan begon en ik nooit nog in die winkel kom.
Die hondjes komen uit de oostbloklanden, worden daar voor enkele centen opgekocht. Iemand van onze hondenschool heeft ooit gezien hoe die pups daar aankwamen in een vrachtwagen. Veel te jong (4 à 6 weken), in veel te kleine kooien, onder de ontlasting en vuiligheid...

En ja die DA in Koersel... De DA die samenwerkt met de winkel zeker? Zijn we ook ooit geweest... Zou die DA maar niet te veel vertrouwen als hij aan zo louche zaakjes meewerkt.
nans
Vaste gebruiker

je hebt gelijk die DA van koersel vertrouwen we voor geen haar maar heeft ze een keus ...
en weet je zo licht gaat ze er echt niet over hoor
voor het eerste Krakske is gisteren een kistje gemaakt ....
ze heeft ook tegen mij gezegd ivm de garantie indien krakske 2 het niet haalt .... is ze niet van plan daar nog een puppy-ke te nemen
stel je inderdaad maar eens voor :cry2:

ondertussen heb ik de benaming van 'de hondenziekte' het zou de ziekte van carré zijn
niet gezegd dat krakske dit heeft he maar de symptomen komen overeen
Afbeelding
Wendy!
Zeer actief

Ongelezen bericht door Wendy! »

Luister....Als die pup parvo heeft kan je vriendin beter het komende half jaar geen pups in huis laten. Want die ziekte is zo vreselijk besmettelijk...
Grote kans dat de volgende pups hetzelfde lot beschoren is.
En ik mag toch aannemen dat je dat geen hond wilt aandoen?
Groetjes Wendy en Vonya.
In loving memory Aaron (06-04-1994 - 24-05-2007).
You will be missed forever...
AfbeeldingAfbeelding
miekmiek

Ongelezen bericht door miekmiek »

't Is zielig voor die vriendin van je, maar eerlijk gezegt denk ik ook niet dat het slim was om de pup bij zo'n dierenzaak te halen. Dan kan je dit soort dingen verwachten, dat had ze toch moeten weten. En anders had jij het haar toch kunnen vertellen.
Ik hoop van harte dat ze een eventuele volgende hond bij een erkende fokker zal kopen, natuurlijk pas nadat de kans voor een nieuwe besmetting geweken is.

Sterkte.
jelle
Zeer actief

Tsja, als je een pup koopt bij zo'n "winkel" is het inderdaad wel vragen om problemen. En zelfs al heb je de mazzel dat je pup niet binnen een paar dagen doodziek wordt dan nog zou je er niet moeten kopen omdat je als rechtgeaard hondenliefhebber niet wilt meewerken aan dit soort praktijken. Ooit al eens nagedacht over waar die hondjes vandaan komen? Waar hun moeder is?
De meeste van dit soort pups komen dus voort uit moederdieren die volledig leeggefokt worden en nooit een fastoenlijk hondenbestaan hebben. Voor elk nest dat er in de winkel verkocht wordt ligt er ergens in een gore schuur weer een teef te bevallen. Alleen door niet meer van deze pups te kopen kan dit ooit worden gestopt.

Afbeelding

Voor altijd in onze herinnering... Vigo (+02-11-2012); Esperanza (+19-06-2012); Ferro (+04-08-10); Grandi (+15-01-09); Moya (+01-02-08 ); Berta (+27-11-06); Ymke (+04-07-06); Nora (+02-12-05)
Dazwa84

Ongelezen bericht door Dazwa84 »

De pup van een kennis van mij had ook parvo.. ook van een louche honden'fokker'... Daarna namen ze nog een pup, en... weer parvo... Raad je vriendin dus inderdaad af om binnenkort nog een hondje te nemen, want het virus is heel hardnekkig.. Daarnaast zal ze alles moeten ontsmetten.
~Tine~
Zeer actief

miekmiek schreef:'t Is zielig voor die vriendin van je, maar eerlijk gezegt denk ik ook niet dat het slim was om de pup bij zo'n dierenzaak te halen. Dan kan je dit soort dingen verwachten, dat had ze toch moeten weten. En anders had jij het haar toch kunnen vertellen.
Ik hoop van harte dat ze een eventuele volgende hond bij een erkende fokker zal kopen, natuurlijk pas nadat de kans voor een nieuwe besmetting geweken is.

Sterkte.
Nee hoor, volgens mij heeft ze op dit moment al een andere pup, van dezelfde winkel... :?
~Tine~
Zeer actief

nans schreef:je hebt gelijk die DA van koersel vertrouwen we voor geen haar maar heeft ze een keus ...
en weet je zo licht gaat ze er echt niet over hoor
voor het eerste Krakske is gisteren een kistje gemaakt ....
ze heeft ook tegen mij gezegd ivm de garantie indien krakske 2 het niet haalt .... is ze niet van plan daar nog een puppy-ke te nemen
stel je inderdaad maar eens voor :cry2:

ondertussen heb ik de benaming van 'de hondenziekte' het zou de ziekte van carré zijn
niet gezegd dat krakske dit heeft he maar de symptomen komen overeen
Bedoel je nu dat ze een of geen keus heeft of ze naar die DA gaat. Als het geen is... waarom zou ze geen keuze hebben?? Ze kan toch gemakkelijk naar een betrouwbare DA gaan.

Als ik het goed begrijp heeft ze al een nieuwe pup van daar :roll: . Ongelooflijk, ze had beter haar geld teruggeëist.

Spijtig voor het hondje, maar ik vind het echt dom om naar zo'n winkel te gaan als je zelf weet dat het niet goed is.
nans
Vaste gebruiker

[/quote]

Nee hoor, volgens mij heeft ze op dit moment al een andere pup, van dezelfde winkel... :?[/quote]

eigenlijk vin ik je wel een beetje grof hoor
ze heeft nog geen andere pup ......je moet geen oordeel vellen ...
het andere heeft ze gisteren nog gaan bezoeken en ..... rara het is stukken beter dan de dag ervoor
ze gaan vandaag zijn stoelgang onderzoeken
en ze geeft zelfs al de informatie door aan haar eigen dierenarts (die dit ook zelf gevraagd heeft) (die eventueel nadien als het hondje (hopelijk) terug beter is op de hoogte is ...

het feit dat ik hier niks anders dan slecht hoor over die zaak daar haalt mijn vriendin niks mee uit
uiteindelijk is het wel zo dat mijn vader daar een pracht hondje heeft gekocht en nog iemand die hij kent allebei kern gezond .....
ik ben ook voor het kopen bij een kweker lekker gezellig in huiselijke kring grootgebracht
maar voor hen moest het geen hond met stamboom te zijn het was eigenlijk de bedoeling terug eentje te vinden dat het meeste op het eerste hondje leek
vroeger kon je nog naar de markt gaan waar men (particulier) met je nestje kon gaan zitten maar dat mag niet meer
en weet je iemand die geen 'ras'honden heeft heeft geen site op internet hoor
Afbeelding
Rataplan
Zeer actief
Mijn ras(sen): asielhonden!

Ongelezen bericht door Rataplan »

Ik ken mensen die met een blinddoek de A2 zijn overgerent en die leven nog maar toch raad ik het niemand aan om dat na te doen. Het feit dat er nog 2 honden in goede gezondheid zijn (en dat van de honderden honden) wil niet zeggen dat het een goede fokker is.
Het is dus gewoon dom om fokfabrieken te steunen met je euro's. Er is gewoon hondenleed, honden leven onder embarmelijke omstandigheden is dat wat jouw vriendin wil steunen? Dan weet ik nog wel wat adressen waar ze haar eurotjes kwijt kan.
Ik heb nog nooit een rashond gehad en toch altijd wel honden die haal ik gewoon bij een asiel. Ze hoeven van mij ook nergens op te lijken behalve op een hond. Misschien een tip voor de volgende keer ga bij een asiel kijken.
Sorry dat ik zo hard over kom maar ik heb inbeslagnames meegemaakt van "fokkers" en de honden ellende die ik daar heb gezien daar ben ik nu nog ziek van. Misschien zijn de videobeelden nog op te vragen.
Zolang er mensen zijn die een hoopje hond daar kopen zullen deze praktijken blijven bestaan en stopt het dierenleed niet!
Obelix 6-5- 2004 - 13-6- 2009 Rataplan 7-4 1998- 18-3-2013 Forever may not be long enough for this love....
jelle
Zeer actief

nans schreef: het feit dat ik hier niks anders dan slecht hoor over die zaak daar haalt mijn vriendin niks mee uit
uiteindelijk is het wel zo dat mijn vader daar een pracht hondje heeft gekocht en nog iemand die hij kent allebei kern gezond .....
ik ben ook voor het kopen bij een kweker lekker gezellig in huiselijke kring grootgebracht
maar voor hen moest het geen hond met stamboom te zijn het was eigenlijk de bedoeling terug eentje te vinden dat het meeste op het eerste hondje leek
vroeger kon je nog naar de markt gaan waar men (particulier) met je nestje kon gaan zitten maar dat mag niet meer
en weet je iemand die geen 'ras'honden heeft heeft geen site op internet hoor
Zoals ik al zei, ook al heb je zelf de mazzel om er een pup te kopen die NIET heel snel ziek wordt, met elke pup die je er koopt draag je bij aan de mishandeling van de moederdieren in het oostblok. Als dat je niets kan schelen ben je wel heel egoistisch bezig.

Verder zitten de Belgische asiels stampvol met honden, ook pups en de meesten zonder stamboom. En als je iets meer de tijd wilt nemen dan 1 dag waarin er een vervanger voor het vorige hondje moet worden gekocht neem ik aan dat er ook in Belgie via advertentiesites etc. genoeg pups worden aangeboden die bepaald geen ideale, maar toch al betere achtergrond hebben dan de pups uit de winkel.

Afbeelding

~Tine~
Zeer actief

nans schreef:
Nee hoor, volgens mij heeft ze op dit moment al een andere pup, van dezelfde winkel... :?[/quote]

eigenlijk vin ik je wel een beetje grof hoor
ze heeft nog geen andere pup ......je moet geen oordeel vellen ...
het andere heeft ze gisteren nog gaan bezoeken en ..... rara het is stukken beter dan de dag ervoor
ze gaan vandaag zijn stoelgang onderzoeken
en ze geeft zelfs al de informatie door aan haar eigen dierenarts (die dit ook zelf gevraagd heeft) (die eventueel nadien als het hondje (hopelijk) terug beter is op de hoogte is ...

het feit dat ik hier niks anders dan slecht hoor over die zaak daar haalt mijn vriendin niks mee uit
en weet je iemand die geen 'ras'honden heeft heeft geen site op internet hoor[/quote]

Ok ja, je verhaal was dan ook niet echt duidelijk. Het ging over Krakse één en Krakse twee en een kistje dat gemaakt was voor Krakske één : :scheel: Ik naam aan dat de pup dus gestorven was :? .

Je vriendin heeft er idd niets aan en het hondje ook niet. Maar het feit dat jij er nog altijd van overtuigd bent dat het niet slecht is een pup in een dierenwinkel te kopen stoort mij wel ja.

Ik hoop dat hij het haalt, voor het hondje.
mechelaar_fan
Zeer actief

Ongelezen bericht door mechelaar_fan »

als je een hondje in het biezenhof koopt, zijn ze ook altijd ziek, dezelfde soort schurkenstreken zoals in Schulen. Ook de woefkesranch enz... sla gewoon de streekkrant open en je ziet ze allemaal opgesomd.

Een pup koop je niet in de winkel.
Wel leuk, uit gierigheid naar de winkel een ziek beestje gaan halen, en dan al dat geloop en al die extra kosten...

je vriendin was beter eens naar het asiel in Westerlo gegaan, daar zit een kruising boxer-mechelseherderpup.
Een rasloze pup kun je gemakkelijk vinden door na te vragen bij de dierenarts.
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”