Maeve schreef:Ja, ik vind het vreselijk moeiljik om een beetje een leuke KC/hondenschool te vinden

Zeker in deze regio lopen mensen gewoon achter op het gebied van honden ofzo. Toevallig had ik met Nilo al getraind in Almelo en dat beviel goed dus daar heb ik me ingeschreven voor puppycursus en daar doe ik nu GG met Coda

Ben ik gelukkig niet de enige.
Ik ben tot nu toe bijna overal voortijdig gestopt, omdat het gewoon niet ging met Senna qua training. De meesten zeggen wel dat ze van positief trainen zijn e.d., maar brullen en trekken vervolgens aan die lijnen alsof er een Rotweiler aan de lijn zit i.p.v. een stabij. Dan hou je bij Senna gewoon een zielig hoopje hond over, want daar moet je niet tegen brullen. Ferm en consequent, dat wel, maar niet brullen en sjorren.
Vond de trainingswijze bij de KC hier wel redelijk (Baronie), maar de trainster lag me weer niet echt. Cursus met Senna toen wel afgemaakt, maar niet verder vervolgd.
Als ik nu ergens start, hoop ik me er ook echt thuis te voelen/goed bij te voelen en dat ik er niet met tegenzin heen ga (zoals ik tot nu toe bij alle hondenscholen wel deed).
Het was zo'n verademing toen ik bij de speurgroep kwam. Nu al sinds maart 2012 met Senna aan het speuren en iedere week ga ik er nog met plezier heen (goed, soms denk ik wel eens een zondagochtend: uitslapen zou ook lekker zijn).

En ik hoop nog een hondenschool te vinden waar ik dat ook heb, maar waar ik dus met gehoorzaamheid aan de slag kan gaan.
Paisley schreef:Hoe de cursus zelf bevalt, is heel er afhankelijk van welke docent je treft lijkt me. Die van mij ben ik niet altijd mee eens en er gebeuren ook dingen waarvan ik vind dat ze niet zouden moeten gebeuren, maar jijzelf bent uiteindelijk degene die letterlijk en figuurlijk 'het touwtje in handen heeft', dus er staat me niets in de weg om mijn eigen plan te kiezen

Deels waar. Met een gehoorzaamheidscursus wilde de trainster me wel even laten zien hoe ik het voor elkaar kreeg dat Senna echt wel bleef liggen als ik wegliep. Ze nam Senna aan de lijn, ik moest weglopen en Senna moest blijven liggen. Senna wilde opstaan en naar me toekomen. Nou, werkelijk... die kreeg me toch een ruk en brul. Ik heb nog nooit zo'n zielig hoopje Senna gezien en de hele les is ze vervolgens bezig geweest: "Sorry vrouwtje, ik deed toch niks fout he? Ik ben toch wel lief he?". Ze krooop werkelijk.
Nouja, dan denk ik dus toch dat de trainer niet helemaal aanvoelt hoe ze met sommige typen honden om moet gaan en je hebt dus niet altijd de 'touwtjes in handen'.
Zelf ben ik ondertussen ook wel wat zekerder en heb meer mijn eigen ideeën erbij, dus wat dat betreft denk ik wel dat ik nu meer het heft in eigen handen zal nemen.