Ja klopt maar ook gruis.Mirella schreef:ja maar dan waren er wrs wel bacteriën gevonden ?nathalie71 schreef:Sanne!! schreef:In tegenstelling tot katten krijgen honden vaak struviet door blaasontsteking.
Dus ik zou de kuur afmaken en dan eens verder kijken of de struviet weg is.
Katten krijgen vaak struviet en daardoor een blaasontsteking dus de struviet de hoofdoorzaak. Bij honden is dat vaak de blaasontsteking en is die voeding dus niet nodig.
Dat kan straks altijd nog als ze toch struviet blijft houden.
Dydo had dit ook.
10 dagen AB mee gekregen,kuur helemaal afmaken.
Daarna moet het lichaam zelf weer aan het werk.
Ging echt super goed!!
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
verschillende adviezen gehad,update pagina 3
Moderator: moderatorteam
-
nathalie71
Re: verschillende adviezen gehad,weten jullie raad?!
- esenhazel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Havanezer
- Aantal honden: 2
zal toch nog ff goed laten nakijken door een evt andere praktijk. dit verhaal klinkt
hetzelfde als dat van een vriendin. Nu blijkt de hond nierfalen te hebben.
Kwam dus ook bij dezelfde praktijk
- Mirella
- Zeer actief
Ze drinkt heel veel ja, ze wordt in juni tweeSanne!! schreef:Misschien wat bloed af laten nemen om de orgaanfuncties na te laten kijken. Afvallen en veel plassen. Waarschijnlijk ook veel drinken???
Hoe oud is fleur??
- Mirella
- Zeer actief
En naar welke praktijk is zij toen gegaan?esenhazel schreef:zal toch nog ff goed laten nakijken door een evt andere praktijk. dit verhaal klinkt
- Pemba
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Tibetaanse teriër
IK zou haar even goed na laten kijken, desnoods bij een andere praktijk.

-
Marion.
Ik zou toch minstens eisen dat zij hun kennis overleggen, en dat daar dan voor jou een eenduidig advies uit komt.
Van de zotte dat jij dik moet betalen, en dan tegenstrijdige adviezen krijgt. En op een forum raad moet gaan vragen
Anders misschien raad vragen aan Casey. Die weet alles.
Van de zotte dat jij dik moet betalen, en dan tegenstrijdige adviezen krijgt. En op een forum raad moet gaan vragen
- Mirella
- Zeer actief
Ik zal ze zo nog eens bellenMarion. schreef:Ik zou toch minstens eisen dat zij hun kennis overleggen, en dat daar dan voor jou een eenduidig advies uit komt.
Van de zotte dat jij dik moet betalen, en dan tegenstrijdige adviezen krijgt. En op een forum raad moet gaan vragen![]()
- crutz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
Zou eerst eens uitgebreid bloedonderzoek laten doen.Mirella schreef:Het is een kliniek met veel artsen. Is idd niet handig nu. Ze hebben op de echo naar haar nieren gekeken en zeiden dat die goed warenMaeve schreef:Waarom zijn er eigenlijk twee DA's in het spel? Dat maakt het niet makkelijker inderdaad![]()
Misschien gek gedacht maar zijn haar nieren wel eens gecontroleerd? Als er geen bacterie is gevonden zou ik dat eens navragen, of het zinvol is om die te testen. Je wil toch weten waar dat gruis dan vandaan komt behalve gewoon maar even op ander voer overgaan.
- esenhazel
- Zeer actief
ze gaat nu naar rotterdam, Whg kliniekMirella schreef:En naar welke praktijk is zij toen gegaan?esenhazel schreef:zal toch nog ff goed laten nakijken door een evt andere praktijk. dit verhaal klinkt
- Mirella
- Zeer actief
Heb net een gesprekje gehad met een assistente waar ik wel vertrouwen in heb.
Zij adviseerde de kuur af te maken icm metacam en dan daarna nog eens te checken.mocht de urine dan niet goed zijn,dan een tijdje ander voer proberen en weer checken.
suikerziekte dacht zij niet ivm er geen glucose in de urine zat en nieren zagen er goed uit,maar mag morgen nog een plasje brengen en gaat ze nog eens goed kijken.
Zij adviseerde de kuur af te maken icm metacam en dan daarna nog eens te checken.mocht de urine dan niet goed zijn,dan een tijdje ander voer proberen en weer checken.
suikerziekte dacht zij niet ivm er geen glucose in de urine zat en nieren zagen er goed uit,maar mag morgen nog een plasje brengen en gaat ze nog eens goed kijken.
- esenhazel
- Zeer actief
ik vraag zelf altijd naar die oudere mevrouw, connie.
Was pas met m'n cavia geweest bij een jongere arts, die had het zelfs al over inslapen.
toch nog aangekeken, gelukkig maar, want het bleek een griepje te zijn
moest met Haas dus had Roosje ff meegenomen. Connie had haar nagekeken en vond het advies
wel erg raar. Ze kon niks vinden en Roosje is kern gezond volgens haar.
Ze zit idd nu weer luid piepend druk te wezen in haar kooi
Connie is ook helemaal voor vers voer en niet overbodig enten (ze is zelfs voor titteren)
Was pas met m'n cavia geweest bij een jongere arts, die had het zelfs al over inslapen.
toch nog aangekeken, gelukkig maar, want het bleek een griepje te zijn
moest met Haas dus had Roosje ff meegenomen. Connie had haar nagekeken en vond het advies
Ze zit idd nu weer luid piepend druk te wezen in haar kooi
Connie is ook helemaal voor vers voer en niet overbodig enten (ze is zelfs voor titteren)
- Mirella
- Zeer actief
Connie was arts 1 in dit verhaal.dat gaan we dus uiteindelijk ook doenesenhazel schreef:ik vraag zelf altijd naar die oudere mevrouw, connie.
toch nog aangekeken, gelukkig maar, want het bleek een griepje te zijn![]()
Ze zit idd nu weer luid piepend druk te wezen in haar kooi![]()
- Caro.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse Draak
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Ik zou d'r nieren laten controleren: veel plassen, veel drinken en afvallen, dat zijn allemaal symptomen van o.a. nierfalen.Mirella schreef:Heb net een gesprekje gehad met een assistente waar ik wel vertrouwen in heb.
Plasje is goed om na te kijken, maar zegt niet alles en ik vraag me af of de werking van de nieren te zien is op een echo? Ze kunnen er afwijkingen op zien, tumoren, verkleiningen/vergrotingen, maar werking? Ik vraag me dat af hoor.
En ik zou een algeheel bloedbeeld, incl. ureum en creatinine laten testen en misschien een andere dierenarts zoeken
Wat een vage dierenkliniek zeg
- Sanne!!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labradeitje!
Bloed onderzoek zou ik ook zeker doen met de symptomen die jij nu geeft.
Zazoe 7-12-'05 * 26-3-'13
-
jacq1970
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik zou zeker bloed laten controleren... ik had bij Esperanza pas soortgelijke problemen, plots in huis gaan plassen en echt heel veel urine ook, 3 flinke plassen en dat 2 of 3 keer per dag, werd er gestoord van, terwijl ze buiten ook veel plaste..3 of 4x urine laten testen maar het bleek allemaal vaag en daarom een bloedtest gevraagd, voor lever, nieren en geriarisch profiel .. voor jou is laatste niet nodig maar ik zou zeker op de organen als lever, nier, schildklier en suiker laten prikken....
- Mirella
- Zeer actief
oke,en wat kwam er bij jou uit de bloedtest?jacq1970 schreef:Ik zou zeker bloed laten controleren... ik had bij Esperanza pas soortgelijke problemen, plots in huis gaan plassen en echt heel veel urine ook, 3 flinke plassen en dat 2 of 3 keer per dag, werd er gestoord van, terwijl ze buiten ook veel plaste..3 of 4x urine laten testen maar het bleek allemaal vaag en daarom een bloedtest gevraagd, voor lever, nieren en geriarisch profiel .. voor jou is laatste niet nodig maar ik zou zeker op de organen als lever, nier, schildklier en suiker laten prikken....
fleur heeft gisteravond erg diaree gehad en vanmorgen weer.vannacht 1 x overgegeven en vanmorgen ook weer,was een enorme dunne plas braaksel.
meteen dierenarts gebeld die dacht misschien door de medicijnen dus adviseerde toch te stoppen met de kuur.
als het niet over gaat is het volgens haar een toevallig bijkomende buikgriep maar eerlijk gezegd geloof ik daar niet in.
- Fizgig
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Twee vuilnisbakkenras, 6 konijnen, 4 katten en 1 cavia
Ik zou wel laten checken op diabetes ook, mijn kat die diabetes heeft, kreeg in het begin ook last van veel plassen, veel drinken en afvallen. Maar hij kreeg er ook chronische diarree van, als er teveel suiker in het lichaam zit, kan dat de darmen irriteren namelijk. Ze dachten toen drie maanden lang dat hij iets aan de darmen had en ik kreeg steeds dieetvoeding mee om de diarree te stoppen. Tot hij 2,3 kilo woog terwijl hij 6 kilo weegt normaal, en ik zelf een diabetestestje vroeg, kwamen we erachter wat er mis was.
- Buddyboy
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Altijd dogachtigen, nu 2 chihuahua's (van dochter)
Boxers zijn heel gevoelig voor ab. ( zelf 3 boxers gehad). Ook kon Buddy niet tegen Metacam..
Waarom moet je overschakelen op ander voer? Wat geef je nu en wat raden zij aan ( merk van da?)..
Ik zou het wel nog door een andere da laten bekijken. Zij zijn nu een parcours ingeslagen en zullen zichzelf niet tegen spreken ivm behandeling. Zou voor en second opinion naar andere kliniek gaan..Is nogal vreemd allemaal.
Succes met je patiënte.
Erg vervelend dat ze niet fit is.
Ingrid
Waarom moet je overschakelen op ander voer? Wat geef je nu en wat raden zij aan ( merk van da?)..
Ik zou het wel nog door een andere da laten bekijken. Zij zijn nu een parcours ingeslagen en zullen zichzelf niet tegen spreken ivm behandeling. Zou voor en second opinion naar andere kliniek gaan..Is nogal vreemd allemaal.
Succes met je patiënte.
Ingrid

Lizzy & Faya, de oppashondjes
- Lunatic
- Erelid
- Mijn ras(sen): Labrador retriever
Roemeense mix - Aantal honden: 2
Ik zou 2 dingen laten testen, de nieren en op de ziekte van cushing.
Je weet niet hoe sterk je bent tot het moment dat sterk zijn de enige keuze is die je hebt!
- tekkel
- Erelid
- Mijn ras(sen): Standaard ruwhaar tekkel
Mijn ideetoots schreef:Ik zou denk ik een bezoekje aan een andere dierenarts brengen dit is verwarrend.
Gewoon voor mijn eigen gevoel.
"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
- esenhazel
- Zeer actief
Cushing kan idd ook. onze vorige hond had dat ook, maar dat werd met bloedprikken gedaan.Lunatic schreef:Ik zou 2 dingen laten testen, de nieren en op de ziekte van cushing.
veel drinken, plassen en viel ook veel af
- annemick
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Boxer
Sterkte met Fleur, lastig als er zo veel tegenstrijdige berichten zijn
Bloedonderzoek is misschien wel een goed idee.
Ziekte van Cushing is meestal bij oude honden, zoals bij Mickey, het is geen typisch boxerziekte en komt eerder voor bij kleinere rassen. Zij had geen gruis of kristallen in haar urine maar haar urine was door het vele, bijna dwangmatige drinken, enorm licht van kleur. Zij viel niet af maar werd juist dikker, vooral bij de buik. Gelukkig is er wel een goed medicijn voor en werkt het goed.
Ik denk zelf niet dat Fleur dit heeft als ik je verhaal zo hoor, al kan het geen kwaad om het uit te sluiten als er niet binnenkort verbetering komt bij Fleur.
Ziekte van Cushing is meestal bij oude honden, zoals bij Mickey, het is geen typisch boxerziekte en komt eerder voor bij kleinere rassen. Zij had geen gruis of kristallen in haar urine maar haar urine was door het vele, bijna dwangmatige drinken, enorm licht van kleur. Zij viel niet af maar werd juist dikker, vooral bij de buik. Gelukkig is er wel een goed medicijn voor en werkt het goed.
Ik denk zelf niet dat Fleur dit heeft als ik je verhaal zo hoor, al kan het geen kwaad om het uit te sluiten als er niet binnenkort verbetering komt bij Fleur.
- Mirella
- Zeer actief
maar dan had er glucose in de urine moeten zitten zei mijn dierenartsFizgig schreef:Ik zou wel laten checken op diabetes ook, mijn kat die diabetes heeft, kreeg in het begin ook last van veel plassen, veel drinken en afvallen. Maar hij kreeg er ook chronische diarree van, als er teveel suiker in het lichaam zit, kan dat de darmen irriteren namelijk. Ze dachten toen drie maanden lang dat hij iets aan de darmen had en ik kreeg steeds dieetvoeding mee om de diarree te stoppen. Tot hij 2,3 kilo woog terwijl hij 6 kilo weegt normaal, en ik zelf een diabetestestje vroeg, kwamen we erachter wat er mis was.
- Mirella
- Zeer actief
fleur at altijd kvv maar dat at ze heel slecht.ze is nu een half jaar over op brok van nutrochoice,dat eet ze prima.Buddyboy schreef:Boxers zijn heel gevoelig voor ab. ( zelf 3 boxers gehad). Ook kon Buddy niet tegen Metacam..
Succes met je patiënte.
Ingrid
ander voer zou idd van da zijn,maar dan speciaal voer wat er voor zorgt dat de ph waarde goed blijft.
ze denken nu dus dat ze die phwaarde niet op peil houdt,wat voor blaasgruis zorgt.
- tootjeko
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Portugese Podengo medio en Jack Hussel
De nieren gaan pas glucose doorlekken boven een bepaalde bloedsuikerwaarde(bij katten is is dat vanaf 14 mmol/l, weet niet of de waarde voor honden gelijk is). Er kan dus best al sprake zijn van een verhoogde bloedsuikerspiegel zonder dat dit in de urine is terug te zien. Daarbij komt ook nog dat urine testen door middel van een teststrip alleen een globale indicatie geeft, omdat er veel dingen tegelijk worden getest met 1 en de zelfde teststrip.Mirella schreef:maar dan had er glucose in de urine moeten zitten zei mijn dierenartsFizgig schreef:Ik zou wel laten checken op diabetes ook, mijn kat die diabetes heeft, kreeg in het begin ook last van veel plassen, veel drinken en afvallen. Maar hij kreeg er ook chronische diarree van, als er teveel suiker in het lichaam zit, kan dat de darmen irriteren namelijk. Ze dachten toen drie maanden lang dat hij iets aan de darmen had en ik kreeg steeds dieetvoeding mee om de diarree te stoppen. Tot hij 2,3 kilo woog terwijl hij 6 kilo weegt normaal, en ik zelf een diabetestestje vroeg, kwamen we erachter wat er mis was.
Wil je zeker weten of er wel of niet sprake is van diabetes dan zul je een bloedonderzoek moeten laten doen.

- Marjoleine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
- Contacteer:
Ik zou eerst willen weten hoe het dan komt dat ze die waarde niet op peil kan houden.Mirella schreef:Fleur at altijd kvv maar dat at ze heel slecht.ze is nu een half jaar over op brok van nutrochoice,dat eet ze prima.
ander voer zou idd van da zijn,maar dan speciaal voer wat er voor zorgt dat de ph waarde goed blijft.
ze denken nu dus dat ze die phwaarde niet op peil houdt,wat voor blaasgruis zorgt.
Je kunt de symptomen wel willen bestrijden maar de oorzaak weghalen werkt toch beter lijkt me.
Kan die Connie je niet uitleggen wat haar achterliggende motivatie is?
- Fizgig
- Zeer actief
Mijn dierenarts heeft idd het bloed nagekeken bij mijn suikerkat, niet de urine. Voor katten gebruik je daarvoor een glucosemeetpen en glucoseteststrip die je ook voor mensen gebruikt, voor honden ook. Ik meet mijn kat soms meerdere keren per dag, in de rand van de oorschelp, dat schijnt minder gevoelig te zijn. Ik weet niet waar men het normaliter test bij honden. Het is niet prettig maar doet ook niet echt pijn. Maar als de dierenarts een gewone prikpen gebruikt, kan ie meteen zien hoe hoog het glucosegehalte is in het bloed. Een normaal suiker is ongeveer tussen de 5 en 10 (daar verschillen de meningen geloof ik wel wat over maar onder de 3 is een hypo iig). Als een kat/hond/mens diabetes heeft ontwikkeld, loopt het glucosegehalte best hoog op, omdat er geen of te weinig insuline is om er energie van te maken, dus blijft de glucose in het bloed ophopen. Dus bij de eerste meting is het suiker dan meestal hoog, bij mijn kat bijv zo hoog dat het niet meer te meten was. Het is een test die je in vijf seconden kunt doen, en waar je alleen een prikje in het oor voor nodig hebt. Als een dier/mens diabetes heeft, is het wel belangrijk dat zo snel mogelijk te weten te komen, omdat er anders verzuring ontstaat, die erg gevaarlijk kan worden. Ik ben vergeten hoe het heet. Maar te lang erg hoge suikers, kan voor ernstige problemen zorgen iig.
Maar goed, dat is de snelle test. Als je wilt weten hoe lang ze al diabetes hebben en hoe de suikers zijn geweest over de afgelopen drie maanden (als ik me goed herinner) dan moet je een buisje bloed afnemen en in een laboratorium laten onderzoeken. En dat is natuurlijk wel belangrijk want het kan zijn dat de diabetes nog licht is, maar door de ophoping van glucose erger lijkt. Ik hoop natuurlijk voor je dat dat het niet is! Het kan ook iets anders zijn hoor. Maar ze is wel vrij veel afgevallen, vind ik, zou zeker alle bloedwaardes laten nakijken idd.
Maar goed, dat is de snelle test. Als je wilt weten hoe lang ze al diabetes hebben en hoe de suikers zijn geweest over de afgelopen drie maanden (als ik me goed herinner) dan moet je een buisje bloed afnemen en in een laboratorium laten onderzoeken. En dat is natuurlijk wel belangrijk want het kan zijn dat de diabetes nog licht is, maar door de ophoping van glucose erger lijkt. Ik hoop natuurlijk voor je dat dat het niet is! Het kan ook iets anders zijn hoor. Maar ze is wel vrij veel afgevallen, vind ik, zou zeker alle bloedwaardes laten nakijken idd.
- Marjoleine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
- Contacteer:
Klets.Fizgig schreef:Mijn dierenarts heeft idd het bloed nagekeken bij mijn suikerkat, niet de urine. Voor katten gebruik je daarvoor een glucosemeetpen en glucoseteststrip die je ook voor mensen gebruikt, voor honden ook.
Een stripje in de urine en je weet al heel veel.
- Fizgig
- Zeer actief
Tja ik denk toch dat het geen klets is, meten is weten maar dan moet je wel goed meten. Een test met een prikpen is net zo snel als eentje met zo'n strip. De dierenarts rekent er wel 15 euro voor ofzo, dat wel.Marjoleine schreef:Klets.Fizgig schreef:Mijn dierenarts heeft idd het bloed nagekeken bij mijn suikerkat, niet de urine. Voor katten gebruik je daarvoor een glucosemeetpen en glucoseteststrip die je ook voor mensen gebruikt, voor honden ook.
Een stripje in de urine en je weet al heel veel.
- Mirella
- Zeer actief
De symptomen beginnen meestal heel geleidelijk met wat meer drinken dan normaal en het haarkleed die niet meer zo mooi blinkt. In een later stadium begint de hond echt meer te drinken (polydypsie) en te plassen (polyurie) dan normaal. De hond begint zijn gewicht te verliezen en in een later stadium krijgt hij last van braken en diarree. In een terminaal stadium gaat de hond geen urine meer produceren en gaat sterven door een ureum vergiftiging.
dit staat op internet over nierfalen en dit is precies hoe het tot nu toe is gegaan.voor ze de diaree en braken op een toevallig bijkomend virus houden,moet dit echt gecheckt worden.ik vang morgenochtend plas op en maak meteen een afspraak voor bloedafname.
ik wil nu gewoon weten hoe en wat,want van dit van het kastje naar de muur gestuur wordt ik heel naar.
dit staat op internet over nierfalen en dit is precies hoe het tot nu toe is gegaan.voor ze de diaree en braken op een toevallig bijkomend virus houden,moet dit echt gecheckt worden.ik vang morgenochtend plas op en maak meteen een afspraak voor bloedafname.
ik wil nu gewoon weten hoe en wat,want van dit van het kastje naar de muur gestuur wordt ik heel naar.