Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

jullie uitlaatgebied...

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

vania
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 dogo Canario's, 1 boxer x rottweiler, 1 groenendaeler
Aantal honden: 4

Re: jullie uitlaatgebied...

Ongelezen bericht door vania »

ik wandel met mijn "kennelhonden" alle dagen wel ergens in de rode cirkel, dat ligt zowel in onze eigen gemeente als in de buurgemeente, meestal ben ik met de 2jongste een uurtje of 2 weg, de 2 oudste een dik half uur (Zena kan niet meer langer en Darko wil niet langer)
waar ik die blauwe bol heb gezet, ga ik wel eens zwemmen met de honden (op googlemaps staat hij die plas er nog niet op, omdat hij er nog niet zo heel erg lang ligt (een jaar of 2) maar dan neem ik meestal de auto, is ook een braak liggend terrein bij, waar we ballen werpen
Afbeelding
Afbeelding
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

malinois schreef:Moerdijk, hoezo geloof je het niet? :piew:
Mal, laaaaaaaaaaaaat dat wijf toch! Haar hond komt niet verder dan de school, als ze haar dochter gaat halen. Verder moet ze de bench in en haar bek houden.

Wij kunnen hier 3 kanten uit, en zitten dan binnen 2 straten in natuurgebied. Bos, of veld. Als we naar het zuiden gaan is het industrieterrein. Ik vind dat zelf minder leuk, maar eerlijk is eerlijk..... 3 hele grote vijvers, en in het weekend is er niets te doen. En vlierbessen te over om te plukken. De Smoek komt niet verder met haar hondje dan de basisschool hoor.
smoekie
Zeer actief
Mijn ras(sen): JH
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door smoekie »

Oh jawel hoor, maar geef toe, de foto's die je nu hier laat zien (vanwege die tenen) zijn toch net (klein detail hoor :F: ) iets anders als de foto's die je doorgaans (zie onder) laat zien :wink:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

http://www.hondenforum.nl/plaza/viewtop ... 3#p4880103

Maakt mij verder niet uit hoor, ik moest er (sorry :J: ) gewoon om lachen dat je klaarblijkelijk toch op je teentjes getrapt was en mede door de door jouw genoemde opmerking "genoodzaakt" was daar speciaal een topic over te open om de "misverstanden" omtrent het (jouw) "industrieterrein" uit de weg te helpen :engel:
Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

als je goed oplet, zie je daar mijn auto staan...en aangezien ze meestal om en om moeten voor de foto's wil ik fatsoenlijke foto's krijgen ga ik niet ver weg van de auto... vandaar ook mijn opmerking in diverse topics dat ik op zondag vaak niet kan omdat het hek dan dicht zit en de auto dan buiten het hek moet blijven. Ik heb nu eenmaal weinig vertrouwen in mijn medemens zoals je weet... En daarnaast blaffen ze zich helemaal leeg als er van die guppen bij de auto staan dus hoef ik al geen foto's meer te maken. Als ik ga lopen heb ik ze alle 3 bij me, gaat de auto op slot en heb ik er dus geen omkijken naar en kan dus veel verder weg lopen... :ok: En als je goed kijken zie je dat de meeste foto's precies op dezelfde plek genomen zijn ... :idea: Maar dan geloof je het niet, mij een zorg :U: Ik weet hoe en waar ik hier loop en wat ik dagelijks 3 x per dag zie.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
smoekie
Zeer actief

Marion. schreef:
Mal, laaaaaaaaaaaaat dat wijf toch! Haar hond komt niet verder dan de school, als ze haar dochter gaat halen. Verder moet ze de bench in en haar bek houden.

Wij kunnen hier 3 kanten uit, en zitten dan binnen 2 straten in natuurgebied. Bos, of veld. Als we naar het zuiden gaan is het industrieterrein. Ik vind dat zelf minder leuk, maar eerlijk is eerlijk..... 3 hele grote vijvers, en in het weekend is er niets te doen. En vlierbessen te over om te plukken. De Smoek komt niet verder met haar hondje dan de basisschool hoor.

:goeie: :LOL: Oh deerne, heb je die Joe Dalton de dogfeeder die mij in de negeer heeft ook weer :LOL: Hoe zit dat toch met jou? Je hebt me in de negeer, maar toch, toch kun je het niet laten, mis je me? Zoiets :J:

Geeft niks hoor Joe :flower:

Oh, en ter info, lange uitlaatstrook 4mtr vanaf de deur, en 300 mtr vanaf de deur en we lopen in het bos :cool2:

De school komt Nell niet bij het weggetje :engel:
Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

smoekie schreef:
Marion. schreef:

:goeie: :LOL: Oh deerne, heb je die Joe Dalton de dogfeeder die mij in de negeer heeft ook weer :LOL: Hoe zit dat toch met jou? Je hebt me in de negeer, maar toch, toch kun je het niet laten, mis je me? Zoiets :J:

Geeft niks hoor Joe :flower:

Oh, en ter info, lange uitlaatstrook 4mtr vanaf de deur, en 300 mtr vanaf de deur en we lopen in het bos :cool2:

De school komt Nell niet bij het weggetje :engel:
tja dat heb ik ook maar dat vind ik nou weer niks... teveel mensen en teveel honden... hou ik niet van dat weet je toch :wink:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
smoekie
Zeer actief

malinois schreef:als je goed oplet, zie je daar mijn auto staan...en aangezien ze meestal om en om moeten voor de foto's wil ik fatsoenlijke foto's krijgen ga ik niet ver weg van de auto... vandaar ook mijn opmerking in diverse topics dat ik op zondag vaak niet kan omdat het hek dan dicht zit en de auto dan buiten het hek moet blijven. Ik heb nu eenmaal weinig vertrouwen in mijn medemens zoals je weet... En daarnaast blaffen ze zich helemaal leeg als er van die guppen bij de auto staan dus hoef ik al geen foto's meer te maken. Als ik ga lopen heb ik ze alle 3 bij me, gaat de auto op slot en heb ik er dus geen omkijken naar en kan dus veel verder weg lopen... :ok: En als je goed kijken zie je dat de meeste foto's precies op dezelfde plek genomen zijn ... :idea: Maar dan geloof je het niet, mij een zorg :U: Ik weet hoe en waar ik hier loop en wat ik dagelijks 3 x per dag zie.

Zoals ik al zei. Maakt mij verder geen fuck uit hoor, maar bij het laten zien van jouw foto's nu hier van "jouw" industrieterrein krijg je toch een "beetje" een ander idee/beeld dan wanneer je je "standaard" foto's van jouw industrieterrein ziet :wink: Beetje misleidende reclame zeg maar :LOL:

Maar nogmaals,mij maakt het verder niet uit. Ik vond het gewoon grappig te zien dat je nogal op je k getrapt was en je je genoodzaakt voelde voor "opheldering" :wink: :J:
smoekie
Zeer actief

malinois schreef:tja dat heb ik ook maar dat vind ik nou weer niks... teveel mensen en teveel honden... hou ik niet van dat weet je toch :wink:
Weet ik :wink:
(en snap ik heel heel goed ook nog)
Corneliana
Zeer actief

Ongelezen bericht door Corneliana »

ik neem maar zo aan dat de meeste mensen gewoon doen wat bij de hond past?
wij lopen vaker een kleiner stuk, zo'n 4 of 5 keer per dag.
saaie zelfde stukje (zo zielig) maar met het mooie weer komen we genoeg spannends tegen.
en zo'n 3 a 4 keer per week laat man hem ff lekker racen savonds. op een verlaten bospad ofzo.
das nou eenmaal makkelijker met een auto en hij vind dat leuker dan op elk signaaltje letten, hij is meer van het stoeien en dollen.

oh ja en Malinois misleidend zal me een worst wezen, het ziet er mooi uit.
Goldendelicious

Ongelezen bericht door Goldendelicious »

dubbel
Laatst gewijzigd door Goldendelicious op 22 apr 2013 20:49, 1 keer totaal gewijzigd.
Goldendelicious

Ongelezen bericht door Goldendelicious »

5 minuten met de auto aan de andere kant van mijn 'stadje'...
Afbeelding

En onze 'achtertuin'..........op 5 minuten loopafstand met nieuwe doorgang vanaf onze kant...
Afbeelding
Afbeelding

Wij wonen naast een klein 'bos', dat is niet zo interessant voor de honden. Voor de rest veel dijk en platteland waar ze zich uit kunnen leven, maar ook zeer zeker druk verkeer op andere routes.

Ik zou zeggen, wees blij met wat je hebt aan spaarzame losloopruimte. Jouw honden zelf hebben zo te zien geen enkele moeite met hun Moerdijkgebied.
NudityAndTheBeast
Actief
Mijn ras(sen): 5 Chinese naakthonden
1 Franse bulldog
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door NudityAndTheBeast »

ik woon in bocholt, belgie, dus, geen officiele losloopplekken. gelukkig wonen wij met zo'n 5 verschillende bossen en open vlaktes op een kwartiertje autorijden, en tja, als daar niemand te zien is mogende honden toch los hoor..

mijn favoriete plekje is de Lommelse sahara, die is een halfuurtje rijden, maar daar maken we dan ook meteen en halve- dag uitstapje van. :)

Afbeelding

hier zie je 'n stukje sahara.. ;) de andere kant is water, en meer zandvlakte en bos. enorm gebied, en iedereen loopt daar met de honden los.
als je land zo achterlijk is om overal aanlijnplicht in te voeren, moet je toch wat he? ;)
Taff, Sora, Lobke, Stavros
Sleep tight and forever walk with us

Afbeelding
Veronique & Kyra
Zeer actief
Mijn ras(sen): Amerikaanse Stafford &
Weimaraner

Ongelezen bericht door Veronique & Kyra »

Ik krijg geen foto's van maps gekopieerd, maar hier een kaart van de omgeving:

Afbeelding

Rondom dat water dus meer dan genoeg natuur om lekker te wandelen.
Voordeel, je komt er zelden een mens tegen :cheer:

Dit is dan mijn dagelijkse uitlaatgebied, er zijn nog wel meer dingen in de omgeving.

Edit: meestal loop ik op dat onderste stukje groen met dat binnenwatertje.
Laatst gewijzigd door Veronique & Kyra op 23 apr 2013 13:25, 1 keer totaal gewijzigd.
TessaThomas
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder

Ongelezen bericht door TessaThomas »

Dit is 'ons' industriegebied, alleen het stuk waar wij lopen kan ik niet laten zien, want daar komt de streetview auto niet.... En deze zijn wel wat oud.

Afbeelding

Afbeelding
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door M@scha »

sjaak-k schreef:
dagmar88 schreef:Omdat daar honden los lopen, dat staat er toch?
Ah, ok.

jep. daarom. mijn volgende hond wordt dus ook een handjes in de zakken, fluitend door het bos hond...

ten minste.. dat zou ik wel even leuk vinden..

alleen lopen de plannen nogal de andere kant op... (catahoula)
Afbeelding
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

massam schreef:
sjaak-k schreef:
Ah, ok.

jep. daarom. mijn volgende hond wordt dus ook een handjes in de zakken, fluitend door het bos hond...

:mrgreen: Gewoon wat gezelligs er bij nemen; prima combi hier, zo'n gifkikker met twee sukkeltjes.
kipo
Zeer actief

Ongelezen bericht door kipo »

massam schreef:
sjaak-k schreef:
Ah, ok.

Dat is echt het eerste ras wat er in me opkomt als ik aan fluitend, de handjes in de zakken, door het bos lopen denk :LOL: . Gewoon goed soosjaliseren :engel:
zonder gekheid, volgens mij moet een catahoula redelijk trainbaar zijn en zit hondagressie daar niet enorm in, ze jagen toch ook in koppels of groepen (of klets ik nu uit mijn nek?).
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door M@scha »

kipo schreef:
Dat is echt het eerste ras wat er in me opkomt als ik aan fluitend, de handjes in de zakken, door het bos lopen denk :LOL: . Gewoon goed soosjaliseren :engel:
zonder gekheid, volgens mij moet een catahoula redelijk trainbaar zijn en zit hondagressie daar niet enorm in, ze jagen toch ook in koppels of groepen (of klets ik nu uit mijn nek?).

het is mij verteld dat ik er in ieder geval het bos mee in kan en zonder kadavers achter te laten ook het bos weer uit kan :-)

Natuurlijk niet met de handen in de zakken, maar het kán wel :engel:
Afbeelding
kipo
Zeer actief

Ongelezen bericht door kipo »

massam schreef:
het is mij verteld dat ik er in ieder geval het bos mee in kan en zonder kadavers achter te laten ook het bos weer uit kan :-)

Natuurlijk niet met de handen in de zakken, maar het kán wel :engel:
Nemen ze die kadavers zelfs mee het bos uit? Wow! :F:
marx-7
Actief
Mijn ras(sen): Als het maar 4 poten en een staart heeft

Ongelezen bericht door marx-7 »

Ik loop dagelijks in de "Schwienswei" tussen Sittard en de duitse grens.

https://maps.google.nl/maps?hl=nl&ll=51 ... 5&t=h&z=17

Daar is een heel groot omheind terrein waar ze lekker kunnen graven, rennen, spelen en noem maar op. Loop ik iets verder kom ik bij een visvijver maar daar mogen ze niet in, dat water stinkt en zij dus ook als ze daar uit komen, niet normaal meer....loop ik nog wat verder kom ik bij een beekje met klaarhelder water en daar mogen ze wel in. Meestal kom ik niet verder dan "Ga...................maar, dan is het al "plons" :mrgreen:
Vooral Senna staat al in de startblokken als we in de buurt komen, Max gaat nooit verder het water in dan zijn piel :roll:

Soms neem ik ze mee in de auto naar de Brunssumse Heide, maar daar lopen me teveel honden en ook paarden, daar moet Senna niks van hebben.
Afbeelding Afbeelding Afbeelding
Max (RIP)..........Baldo (RIP)...............Senna
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”