Ze zijn geboren, 21 april , 2 heren en 6 meiden!!
Ik was gister te moe voor een verslagje , maar ben u weer beetje bijgetrokken!
Het was een lange en niet helemaal zoals gehoopte bevalling.
Cleo werd vrijdagavond erg onrustig en heeft me dus die nacht flink wakker gehouden, ik dacht ook terecht daar ze fikse tempdaling had gehad. Cleo had wat lichte weeën en ging daarna weer slapen. Zaterdag overdag was ze de gedurende dag in ruststand . Ze werd naarmate de avond vorderde steeds onrustiger maar nog geen echte pers weeën maar ik mocht zeker niet weg.
Rond 9 uur begonnen de echte pers weeën, met de eerste pup had ze zichtbaar wat moeite, een teef van 468 gram, de tweede dame van 500 gram kwam al stuk vlotter. Hierna volgde een reu van 400 Gr. En een teef om 00.10 van 510 Gr.
En toen kwam er eerst een pauze, geen stress want dat gebeurt al vaker, na half uur kreeg ze pers weeën en deze duurden 2 uur, stukje lopen hielp niet echt. Dus dierenarts gebeld, ik dacht dat er nog 3 inzaten nl.
We moesten langs komen, ze zag dat Cleo prima persweeën had, ze voelde een pup maar kon verder niks doen, moest toch een keizersnede worden

Dus Cleo werd hiervoor klaar gemaakt, de couveuse werd klaar gezet en we mochten er ook bij zijn.
We gingen ervan uit dat de pup die dwars lag dood was en dat dat de geboorte lastig maakte. Dit bleek tijdens de kZ niet het geval, Cleo had een gedraaide baarmoederhoorn, waardoor een natuurlijke geboorte niet kon omdat de hoorn het geboortekanaal blokkeerde, iets wat maar heel weinig voorkomt ( later die dag belde de dierenarts nog, ze had wat nagezocht op die gedraaide baarmoederhoorn en we waren echt op tijd, want als Cleo langer had geperst had de hoorn kunnen scheuren of afsterven en dan was het echte foute boel geweest, pffff ben zo blij dat ik goed naar mijn Meisje heb gekeken en we op tijd waren!,)
Via de KZ kwamen nog 4 pups ter wereld die meteen lieten horen dat ze er waren!
Nu ligt Cleo thuis bij d'r pups, 6 meiden en 2 reuen.
Ik ben kapot na 2 nachten zonder slaap maar dat maakt het grut ook wel weer goed.
Sinds gisteravond is het narcose middel ook echt weer weg uit het systeem van Cleo en nam ze het poetsen van me over. De hele dag mochten de pups wel drinken maar poetsen deed ze niet, ze sliep vrnl.
En nu, nu ligt ze tevreden te zorgen voor al haar kids, ze poetst ze, geeft goed melk, pups zijn allemaal aangekomen en liggen tevreden verspreid over de bak.
Als je het niet weet , zie je niet dat ze een keizersnede heeft gehad, heel apart vind ik dat.
Was voor mij de eerste keer een KZ bij een van mijn eigen honden , maar ben zo blij dat alles goed is gegaan! Wel hadden we een super fijne vervangende dierenarts en mochten er bij zijn om de pups op te vangen en ze legde ook exact uit waarom ze iets op een bepaalde manier deed.
Maar nu begint voor mij ook het genieten pas echt hoor!!