Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Aangesproken door politie na incident met pup

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

kooi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense straatmadelief
Aantal honden: 1

Re: Aangesproken door politie na incident met pup

Ongelezen bericht door kooi »

Joera schreef:
kooi schreef: Speciaal hondenveldje hoeft dan niet persé, maar staat er een bord met 'hondenlosloop gebied',
dan dienen vooral de ouders op hun kinderen te letten en niet de hondeneigenaren!
Dan nog vind ik dat je je hond bij je te houden hebt en niet andere mensen moet lastig vallen.
Ik zie het in ieder geval niet als vrijbriefje om maar lekker mijn hond los te laten doen wat hij zelf wil. En ik verwacht ook niet dat mensen met kinderen er rekening mee houden, want dat gebeurd toch zo goed als niet. Mijn hond, mijn verantwoording, of hij daar nou los mag of niet.
Als je goed leest wat er staat, dan zie je het woordje "vooral".
Ik ben vrij sociaal en anticipeer altijd op wat andere levende wezens doen zodat ik narigheid kan voorkomen.
Het woord 'vrijbriefje' komt in mijn verhaal niet voor.
Waar ik mij aan stoor is de m.i. redeloze haat en onverdraagzaamheid en vingerwijzen naar mijn onschuldige dieren, te pas en te onpas.
iones
Zeer actief

Ongelezen bericht door iones »

kooi schreef: Waar ik mij aan stoor is de m.i. redeloze haat en onverdraagzaamheid en vingerwijzen naar mijn onschuldige dieren, te pas en te onpas.
Hier idem.

Je hoeft maar ergens met een hond te verschijnen en mensen gaan zeuren. Soms zelfs als ze in je éigen huis willen komen en dan snappen ze hier op het forum niet eens dat ik daar de grens trek.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
Jaap*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jachthonden

Ongelezen bericht door Jaap* »

iones schreef:Ik verwacht op een hondenloslaat terrein dat mensen en kinderen rekening houden met het feit dat honden daar los mogen lopen. Daar moeten ze niet moeilijk over gaan doen. En honden horen zich dan weer te gedragen en opgevoed te zijn. Twee richtingen verkeer weet je wel, en niet "de wereld is alléén van mensen en kinderen en honden mogen er eigenlijk niet zijn". (want als honden altijd alleen maar aangelijnd mogen, dan komt het er op neer dat ze er eigenlijk niet mogen zijn).
Mensen zonder honden zijn totaal niet geinteresseerd in of ze nu in een losloop- of gedooggebied lopen. Ze weten het ook niet. Als ik geen hond zou hebben zou het mij ook niks interesseren, en ik zou er dus ook niet op letten.
Een losloop- of gedooggebied betekent alleen maar dat je hond er los mág lopen. Als dat niet kan omdat je hond voor overlast zorgt, dan kan je hem dus niet los laten lopen.
Iedereen kan rustig gaan zitten picknicken in een losloopgebied. En je zorgt maar dat je hond de kouwe kip van die mensen niet opvreet.
Het zou me wat moois zijn als die picknickers daar ineens verantwoordelijk voor zijn omdat ze een bordje voorbij zijn gelopen.

Maar afijn, mij zie je praktisch niet in aangewezen losloopgebieden. Juist omdat daar veel teveel mensen rondlopen die vinden dat het los laten lopen van hun hond daar een récht is waar het liefst alles en iedereen voor moet wijken.
Ik heb er meer last dan plezier van.
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
kooi
Zeer actief

dagmar88 schreef:
Joera schreef:
kooi schreef: Speciaal hondenveldje hoeft dan niet persé, maar staat er een bord met 'hondenlosloop gebied',
dan dienen vooral de ouders op hun kinderen te letten en niet de hondeneigenaren!
Dan nog vind ik dat je je hond bij je te houden hebt en niet andere mensen moet lastig vallen.
Ik zie het in ieder geval niet als vrijbriefje om maar lekker mijn hond los te laten doen wat hij zelf wil. En ik verwacht ook niet dat mensen met kinderen er rekening mee houden, want dat gebeurd toch zo goed als niet. Mijn hond, mijn verantwoording, of hij daar nou los mag of niet.

:ok: Natuurlijk.
Kooi geeft in verschillende van haar topics met incidenten aan daar anders over te denken.
Had inmiddels toch wel anders verwacht/gehoopt, maar helaas.
Keiharde bewijzen graag, Dagmar88.
Waar schrijf ik precies dat ik vind dat mijn honden een vrijbriefje hebben om te doen wat ze willen?
Volgens mij plaats ik in al mijn topics als kanttekening dat ik tóch altijd anticpieer op andere wezens en mijn honden zo goed mogelijk en zo snel mogelijk bij me neem als er problemen zijn.
Hoe ik er verder ook over mag denken.
Als jij mijn berichten blijft bestuderen met die blinde vlek ga je hophophop het negeer kot weer in!
Maar kap even lekker met die stemmingmakerij alsjeblieft!
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

iones schreef:
kooi schreef: Waar ik mij aan stoor is de m.i. redeloze haat en onverdraagzaamheid en vingerwijzen naar mijn onschuldige dieren, te pas en te onpas.
Hier idem.

Je hoeft maar ergens met een hond te verschijnen en mensen gaan zeuren. Soms zelfs als ze in je éigen huis willen komen en dan snappen ze hier op het forum niet eens dat ik daar de grens trek.
:wink: Zal ook wel wat met je eigen houding van doen hebben.
Ik zorg dat mensen mijn honden zelden als lastig ervaren en heb zelden last van mensen.
:LOL: Haat en vingerwijzen naar onschuldige dieren. Overdrijven is ook een vak.
kooi
Zeer actief

dagmar88 schreef:
iones schreef:
Hier idem.

Ik zorg dat mensen mijn honden zelden als lastig ervaren en heb zelden last van mensen.
Dat vak beheers jij goed als ik kijk naar de overdreven wijze waarop jij altijd meent te moeten afgeven op mij.
Want: ik zorg dat mensen mijn honden zelden als lastig ervaren!
Maar over die zin lees jij beroepsmatig heen in mijn berichten.
En het is wel degelijk zo dat mensen steeds onverdraagzamer reageren waardoor er steeds minder plekken zijn waar honden los mogen.
Staatsbosbeheer Drenthe heeft bij dat soort mensen onder andere zijn oor te luisteren gelegd.
Met alle gevolgen vandien.
dagmar88
Zeer actief

kooi schreef: Keiharde bewijzen graag, Dagmar88.
Waar schrijf ik precies dat ik vind dat mijn honden een vrijbriefje hebben om te doen wat ze willen?
Volgens mij plaats ik in al mijn topics als kanttekening dat ik tóch altijd anticpieer op andere wezens en mijn honden zo goed mogelijk en zo snel mogelijk bij me neem als er problemen zijn.
Als jij mijn berichten blijft bestuderen met die blinde vlek ga je hophophop het negeer kot weer in!

:ok: Zoals u wenst.

Schuld van de dochter:
kooi schreef:En soms gebeurt er iets wat je niet kunt voorzien.
Komt een buurman naar me toe en vraagt: Heb je al gehoord dat jouw hond mij heeft aangevallen?

Heeft dochter vroeg in de ochtend met het uitlaten van het vriendje vergeten het tuinhek op slot te doen.
Berner er doorheen gebroken.

Vraag ik de buurman: heb je wonden of krassen, of zijn je kleren beschadigd?
Nee, zegt ie, ik kan wel tegen een stootje maar ik ben wel erg geschrokken ze sprong zo fel op me af.

Dus nu ook een hangslot aan de tuindeur.

En dan komt er vanmiddag iemand voor het eerst en dankzij het afleren met veel liefde en geduld van het bespringen van bezoekers, gaat dat wel goed en staat zo iemand helemaal verliefd met haar te knuffelen.

Stomme, stomme berner, van wie ik soms zó moe wordt met haar slopen haar hotspots, haar nachtelijk gezeur,
soms zou ik het haast jammer vinden dat ik wéér een oudere berner heb....
maar dan die kop van haar en hoe ze vol vertrouwen aan mijn voeten ligt te slapen.
For berner or worse.. :I: :gvd:
Schuld van de buurman:
kooi schreef:Kwam vanochtend terug van de wandeling met de honden.
Ik zag een buurman aan komen lopen met zijn hond los een meter of twintig voor hem uit.
Ik probeerde nog, goed zichtbaar voor hem, die twee van mij door mijn tuinhek naar binnen te bonjouren.
Helaas, lukte niet meer dus mijn honden schoten erop af.
Bernese trok zich los en daarbij spatten de stalen ringen van haar riem keihard tegen de botjes in mijn vinger en duim aan.
Deed goed zeer, en terwijl ik een beetje stond te piepen daarvan merkte buurman kalmpjes op: Ja dat heb ik ook weleens gehad, naar is dat.
Alsof hij er helemaal niets mee te maken had en het niet had kunnen voorkomen door zijn hond gewoon even bij zich te roepen tot ik mijn honden binnen had.
Ondertussen mijn duim helemaal bont en blauw en gezwollen.
En het vingerkootje van mijn wijs en ringvinger.
Die deden al zeer door de reuma.
Bedankt buurman!

Tweede keer dat ik mij in korte tijd best wel heftig bezeer doordat mensen hun honden gewoon los hebben lopen op straat.
Maar de eerste, met de jonge boxer in de sneeuw, toen ik op mijn heup viel, had nog het fatsoen om zich te schamen. :gvd:
Wie was het nu ook alweer bij het bijtincident daar voor?
iones
Zeer actief

Jaap* schreef:Mensen zonder honden zijn totaal niet geinteresseerd in of ze nu in een losloop- of gedooggebied lopen. Ze weten het ook niet. Als ik geen hond zou hebben zou het mij ook niks interesseren, en ik zou er dus ook niet op letten.
Hoeft ook niet. Als je dan maar niet gaat zeuren áls je daar dan loslopende honden tegen komt. Dat is alles.
Jaap* schreef: Een losloop- of gedooggebied betekent alleen maar dat je hond er los mág lopen. Als dat niet kan omdat je hond voor overlast zorgt, dan kan je hem dus niet los laten lopen.
Iedereen kan rustig gaan zitten picknicken in een losloopgebied. En je zorgt maar dat je hond de kouwe kip van die mensen niet opvreet.
Het zou me wat moois zijn als die picknickers daar ineens verantwoordelijk voor zijn omdat ze een bordje voorbij zijn gelopen.
Ik weet niet waar jij van mij leest dat ik vind dat honden anderen lastig mogen vallen op basis van los mogen lopen. Ik dacht namelijk dat ik had gezegd dat honden wél opgevoed dienen te zijn en mensen niet lastig mogen vallen. Volgens mij valt een kouwe kip van een picknikker daar ook onder....
Jaap* schreef: Maar afijn, mij zie je praktisch niet in aangewezen losloopgebieden. Juist omdat daar veel teveel mensen rondlopen die vinden dat het los laten lopen van hun hond daar een récht is waar het liefst alles en iedereen voor moet wijken.
Jouw hond loopt dus nooit ergens los?
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
dagmar88
Zeer actief

kooi schreef: Dat vak beheers jij goed als ik kijk naar de overdreven wijze waarop jij altijd meent te moeten afgeven op mij.
:wink: Ik reageer zelden op je en wanneer ik reageer, is dat op wat je schrijft; niet om op je af te geven.
Ik ken je helemaal niet, dus zou niet weten wat voor nut dat zou hebben.
iones
Zeer actief

dagmar88 schreef:
Nee, die houding van jou is goed! Met je aannames en stemmingmakerij!
Jij weet niets over mijn houding, want je hebt mij nog nooit gezien, bent me nooit tegengekomen. Het is nu eenmaal zo dat omdat er hondeneigenaren zijn die hun hond niet opvoeden, er mensen lastig gevallen worden waardoor ze een hekel krijgen aan álle honden. Daardoor zijn die beperkingen voor honden ontstaan. Dit komt wel degelijk door intolerantie naar honden toe.
yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

Jaap* schreef: Maar afijn, mij zie je praktisch niet in aangewezen losloopgebieden. Juist omdat daar veel teveel mensen rondlopen die vinden dat het los laten lopen van hun hond daar een récht is waar het liefst alles en iedereen voor moet wijken.
iones schreef:Jouw hond loopt dus nooit ergens los?
ik kom ook niet of nauwelijks in losloopgebieden, ik riskeer liever een boete, dan dat ik me daar begeef. maar ze lopen dus wel gewoon dagelijks los hoor.
dagmar88
Zeer actief

iones schreef:
dagmar88 schreef:
Jij weet niets over mijn houding, want je hebt mij nog nooit gezien, bent me nooit tegengekomen. Het is nu eenmaal zo dat omdat er hondeneigenaren zijn die hun hond niet opvoeden, er mensen lastig gevallen worden waardoor ze een hekel krijgen aan álle honden. Daardoor zijn die beperkingen voor honden ontstaan. Dit komt wel degelijk door intolerantie naar honden toe.
Oh, vast. Maar daar heb je toch verder niets mee te schaften?
Ik ben op jaren misschien twee mensen tegen gekomen met een hekel aan honden in losloopgebied.
Dan houd je ze even bij en klaar.
Te pas en on te pas vingerwijzen herken ik totaal niet.
TessaThomas
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door TessaThomas »

iones schreef:
dagmar88 schreef:
Nee, dat komt door de mensen die hun hond wel hun goddelijke gang laten gaan. Daardoor komen er beperkingen, want niet iedereen vindt honden leuk en als er daar veel overlast van is, worden er maatregelen genomen. Net als bij hangjeugd, hangouderen, noem alles maar op.

EDIT: En juist door alle maatregelen komt er meer intolerantie. Want iedereen heeft overal maar recht op in hun ogen. Ja, je mag je hond los laten lopen in een losloopgebied, maar je moet er wel voor zorgen dat er geen overlast is.
Laatst gewijzigd door TessaThomas op 22 apr 2013 12:12, 1 keer totaal gewijzigd.
kooi
Zeer actief

dagmar88 schreef:
kooi schreef: Keiharde bewijzen graag, Dagmar88.

:ok: Zoals u wenst.

Schuld van de dochter:
kooi schreef:En soms gebeurt er iets wat je niet kunt voorzien.
Komt een buurman naar me toe en vraagt: Heb je al gehoord dat jouw hond mij heeft aangevallen?

Heeft dochter vroeg in de ochtend met het uitlaten van het vriendje vergeten het tuinhek op slot te doen.
Berner er doorheen gebroken.

Vraag ik de buurman: heb je wonden of krassen, of zijn je kleren beschadigd?
Nee, zegt ie, ik kan wel tegen een stootje maar ik ben wel erg geschrokken ze sprong zo fel op me af.

Dus nu ook een hangslot aan de tuindeur.

En dan komt er vanmiddag iemand voor het eerst en dankzij het afleren met veel liefde en geduld van het bespringen van bezoekers, gaat dat wel goed en staat zo iemand helemaal verliefd met haar te knuffelen.

Stomme, stomme berner, van wie ik soms zó moe wordt met haar slopen haar hotspots, haar nachtelijk gezeur,
soms zou ik het haast jammer vinden dat ik wéér een oudere berner heb....
maar dan die kop van haar en hoe ze vol vertrouwen aan mijn voeten ligt te slapen.
For berner or worse.. :I: :gvd:
Schuld van de buurman:
kooi schreef:Kwam vanochtend terug van de wandeling met de honden.
Ik zag een buurman aan komen lopen met zijn hond los een meter of twintig voor hem uit.
Ik probeerde nog, goed zichtbaar voor hem, die twee van mij door mijn tuinhek naar binnen te bonjouren.
Helaas, lukte niet meer dus mijn honden schoten erop af.
Bernese trok zich los en daarbij spatten de stalen ringen van haar riem keihard tegen de botjes in mijn vinger en duim aan.
Deed goed zeer, en terwijl ik een beetje stond te piepen daarvan merkte buurman kalmpjes op: Ja dat heb ik ook weleens gehad, naar is dat.
Alsof hij er helemaal niets mee te maken had en het niet had kunnen voorkomen door zijn hond gewoon even bij zich te roepen tot ik mijn honden binnen had.
Ondertussen mijn duim helemaal bont en blauw en gezwollen.
En het vingerkootje van mijn wijs en ringvinger.
Die deden al zeer door de reuma.
Bedankt buurman!

Tweede keer dat ik mij in korte tijd best wel heftig bezeer doordat mensen hun honden gewoon los hebben lopen op straat.
Maar de eerste, met de jonge boxer in de sneeuw, toen ik op mijn heup viel, had nog het fatsoen om zich te schamen. :gvd:

Wie was het nu ook alweer bij het bijtincident daar voor?
Je bewijst hier precies wat ik stel.
Lees nou nog eens zonder je blinde vlek?
Soms gebeurt er iets wat je niet kunt voorzien..dus nu ook een hangslot aan de tuindeur
Niemand krijgt de schuld en verantwoording wordt genomen.
Ook bij het incident met buurhond probeerde ik zo snel mogelijk de mijnen naar binnen te duwen en buurmans hond liep toch echt los waar dit niet mocht en te ver voor buurman uit om te kunnen ingrijpen.

En wie het was bij het bijtincident ervoor wil ik toch graag dat je even opzoekt anders is dat toch wel degelijk stemmingmakerij.
Ik vraag jou te bewijzen dat ik enerzijds mijn honden hun gang maar laat gaan en anderzijds vind dat ik geen verantwoording hoef te nemen...
gonnie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Pinschers

Ongelezen bericht door gonnie »

Ik vind wel dat er steeds meer mensen intolerant worden naar honden toe.

Verleden week ook weer twee keer naar mijn hoofd geslingerd gekregen dat ik de honden aan de lijn moest houden in het bos.
Dat bos is sinds 1 januari officieel losloopgebied geworden.

Ik roep mijn honden bij me als er fietsers aankomen zelfs al rijden die fietsers op de voetpaden, maar ze moeten dan niet naar me gaan roepen dat ik mijn honden aan de lijn moet doen omdat zij daar toevallig willen fietsen terwijl het fietspad er vlak naast ligt, alleen via het voetpad is het een meter of tien korter dus wordt er veelvuldig over het voetpad gefietst maakt me niks uit maar dan moeten de mensen niet gaan lopen schelden, ik roep de meiden bij me maar ga ze echt niet voor fietsers op voetpaden aan lijnen.

De anderen losliepgebieden liggen hier naast fietspaden en parkeerplaatsen of vlak langs de provinciale weg, geen haar op mijn hoofd die er aan denkt om mijn honden daar los te laten lopen.

Dus als er maar een gebied is waar de meiden veilig los kunnen lopen ga ik ze echt niet aanlijnen omdat de fietsers en ruiters graag op de voetpaden lopen. Roep ze wel bij me maar meer doe ik niet.
Lijn mijn meiden wel aan als we vlak langs een speelplaatsen lopen of ga aan de overkant lopen als dat kan.
En als er mensen met kinderen aankomen roep ik mijn meiden sowieso bij me.
Laatst gewijzigd door gonnie op 22 apr 2013 12:11, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding

Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
dagmar88
Zeer actief

kooi schreef:
Soms gebeurt er iets wat je niet kunt voorzien..dus nu ook een hangslot aan de tuindeur
Ook bij het incident met buurhond probeerde ik zo snel mogelijk de mijnen naar binnen te duwen en buurmans hond liep toch echt los waar dit niet mocht en te ver voor buurman uit om te kunnen ingrijpen.

En wie het was bij het bijtincident ervoor wil ik toch graag dat je even opzoekt anders is dat toch wel degelijk stemmingmakerij.
Ik vraag jou te bewijzen dat ik enerzijds mijn honden hun gang maar laat gaan en anderzijds vind dat ik geen verantwoording hoef te nemen...

Ik kan me goed voorstellen dat jij die haat en wijzende vingers naar je onschuldige hondje inderdaad zo ervaart.
iones
Zeer actief

dagmar88 schreef:
Ik ben op jaren misschien twee mensen tegen gekomen met een hekel aan honden in losloopgebied.
Als mensen jou aanspreken zonder dat daar aanleiding voor is dan heb je daarmee te schaften.
En wat is aanleiding? Mijn honden vallen ze niet lastig maar ze zien ze alleen maar en dan is dat voor hen een aanleiding. Vroeger veel meegemaakt en hier in de buurt heb ik daar geen last van. Maar dat komt door de mentaliteit van de bevolking hier: leven en laten leven.

Als ik eens met de auto weg wil en ergens anders wil gaan lopen, ga ik bij voorkeur naar Duitsland (minder dan 1 km van de grens af wonende), want er zijn daar zóveel bossen, dat die veel minder onder druk staan door recreanten. Je komt er minder mensen tegen en je hebt daardoor alleen al minder gezeur. Hier in Nederland ga ik in bepaalde bossen gewoon niet lopen.
kooi
Zeer actief

dagmar88 schreef:
kooi schreef:

Ik kan me goed voorstellen dat jij die haat en wijzende vingers naar je onschuldige hondje inderdaad zo ervaart.
d(r)ogreden!
Muk

Ongelezen bericht door Muk »

TessaThomas schreef: Nee, dat komt door de mensen die hun hond wel hun goddelijke gang laten gaan. Daardoor komen er beperkingen, want niet iedereen vindt honden leuk en als er daar veel overlast van is, worden er maatregelen genomen. Net als bij hangjeugd, hangouderen, noem alles maar op.
Dat klopt. En ik denk ook dat het overgrote deel van de hondenbezitters wel voor overlast zorgt met hun honden. Gewoon omdat het die mensen niet interesseert.
En de groep mensen die overlast veroorzaakt door hun hond wel tot een minimum probeert te beperken lijdt daaronder helaas.

In Nederland wonen nu eenmaal teveel mensen op een beperkte ruimte, waardoor je al sneller last hebt van een ander. En dat moet je zien te voorkomen, anders worden de vrijheden (bv losloopgebieden) afgepakt of ingeperkt. Mensen die geen moeite doen om hun hond op te voeden interesseert het ook niet dat de vrijheden ingeperkt worden, aangezien zij zich er toch niet aan houden.
iones
Zeer actief

TessaThomas schreef:
Nee, dat komt door de mensen die hun hond wel hun goddelijke gang laten gaan. Daardoor komen er beperkingen, want niet iedereen vindt honden leuk en als er daar veel overlast van is, worden er maatregelen genomen. Net als bij hangjeugd, hangouderen, noem alles maar op.

EDIT: En juist door alle maatregelen komt er meer intolerantie. Want iedereen heeft overal maar recht op in hun ogen. Ja, je mag je hond los laten lopen in een losloopgebied, maar je moet er wel voor zorgen dat er geen overlast is.
Dat zég ik toch! Er zijn mensen die hun hond hun goddelijke gang laten gaan en daardoor komen er klachten en beperkingen. Je kent het wel, de goeden lijden onder de kwaaien.
En door die mensen die hun honden alles maar laten doen, krijg je mensen die honden gaan haten. ALLE honden gaan haten. Ook de honden die niets misdoen. Als je dat dan zegt tegen die mensen, zeggen ze "ja, dat zeggen alle hondeneigenaren, dat hun hond niets doet". Dat krijg je dan te horen. Je bent bij voorbaat dus schuldig. Zo niet, dan tóch.
TessaThomas
Zeer actief

Muk schreef:
TessaThomas schreef: Nee, dat komt door de mensen die hun hond wel hun goddelijke gang laten gaan. Daardoor komen er beperkingen, want niet iedereen vindt honden leuk en als er daar veel overlast van is, worden er maatregelen genomen. Net als bij hangjeugd, hangouderen, noem alles maar op.
Dat klopt. En ik denk ook dat het overgrote deel van de hondenbezitters wel voor overlast zorgt met hun honden. Gewoon omdat het die mensen niet interesseert.
En de groep mensen die overlast veroorzaakt door hun hond wel tot een minimum probeert te beperken lijdt daaronder helaas.

In Nederland wonen nu eenmaal teveel mensen op een beperkte ruimte, waardoor je al sneller last hebt van een ander. En dat moet je zien te voorkomen, anders worden de vrijheden (bv losloopgebieden) afgepakt of ingeperkt. Mensen die geen moeite doen om hun hond op te voeden interesseert het ook niet dat de vrijheden ingeperkt worden, aangezien zij zich er toch niet aan houden.
Precies. De meeste hondenbezitters zijn ook intolerant naar bijvoorbeeld wielrenners. Juist omdat er daar een groep is die overlast veroorzaakt en daar lijden de goede onder. Dat is ook zo bij honden, als jij als niet hondenliefhebber elke zondag overlast ervaart van honden, dan zie je niet meer dat er ook 'goede' zijn en is de hele groep hondenbezitters voor jou een vorm van overlast.
TessaThomas
Zeer actief

iones schreef:
TessaThomas schreef:

Dat zég ik toch! Er zijn mensen die hun hond hun goddelijke gang laten gaan en daardoor komen er klachten en beperkingen. Je kent het wel, de goeden lijden onder de kwaaien.
En door die mensen die hun honden alles maar laten doen, krijg je mensen die honden gaan haten. ALLE honden gaan haten. Ook de honden die niets misdoen. Als je dat dan zegt tegen die mensen, zeggen ze "ja, dat zeggen alle hondeneigenaren, dat hun hond niets doet". Dat krijg je dan te horen. Je bent bij voorbaat dus schuldig. Zo niet, dan tóch.
Ja, maar dat komt niet door de intolerantie, mensen worden intolerant door de overlast. En ja, dan gaan de goede onder de kwade lijden. ;) Daarom zeg ik dat dat niet komt door de intolerantie.
dagmar88
Zeer actief

iones schreef:
dagmar88 schreef:
Als mensen jou aanspreken zonder dat daar aanleiding voor is dan heb je daarmee te schaften.
En wat is aanleiding? Mijn honden vallen ze niet lastig maar ze zien ze alleen maar en dan is dat voor hen een aanleiding.
Dat kan ja. Heb één keer een boze meneer gehad, omdat hij op het hondenstrand een druppeltje water op zijn zwembroek had gekregen.
Eerlijk gezegd kan ik dat soort mensen echt niet serieus nemen.
Die worden ook kwaad om andere, niet ter zake doende ergernissen. Dus dat ga ik me zeker niet persoonlijk aantrekken.
Kaki
Actief
Mijn ras(sen): American Staffordshire Terrier X Olde English Bulldogge mix

Ongelezen bericht door Kaki »

Nou, na even wat speurwerk te hebben gedaan weet inmiddels wat meer over het veldje. Het is dus geen hondenveldje, er stond vroeger een pand van de GZ (of iets in die richting, enfin) dat nu is gesloopt. De grond is nog steeds in bezit van hun (niet de gemeente) en hebben er al jaren plannen voor om er een soortgelijk gebouw neer te zetten maar dat geld is er niet. Het doet dus al die jaren al dienst als 'onofficiële' losloop plaats, en kinderen die er dichtbij wonen gebruiken de zandkuil dus ook af en toe als speelplaats.

En voor het geval dit nog niet duidelijk was; ten tijden van het incident waren er geen ouders of toezichthouders van de kinderen aanwezig. Én er is een ENORME speeltuin letterlijk 50 meter verder, waar ze altijd gratis in kunnen, dat zit me ook wel dwars.
iones
Zeer actief

TessaThomas schreef: Precies. De meeste hondenbezitters zijn ook intolerant naar bijvoorbeeld wielrenners. Juist omdat er daar een groep is die overlast veroorzaakt en daar lijden de goede onder. Dat is ook zo bij honden, als jij als niet hondenliefhebber elke zondag overlast ervaart van honden, dan zie je niet meer dat er ook 'goede' zijn en is de hele groep hondenbezitters voor jou een vorm van overlast.
De houding naar Wielrenners is ook intolerant geworden.
Maar dat komt omdat ze er om bekend staan dat ze zich de weg toe-eigenen als ze in een groep zijn. Dat doen ze bij alle andere weggebruikers.

Als ze in een klein groepje zijn vallen ze nog wel mee, dan zijn ze zelf toleranter.
De sympathiekeren onder hen bellen met hun fietsbel of roepen even als ze me in de verte zien met mijn honden. Ik kijk dan achterom en zie ze naderen. Ik ga aan de kant en roep mijn honden bij me en laat ze passeren.

Maar soms komen ze stil achterop zonder waarschuwing. Ik heb ze niet in de gaten om het simpele feit dat ik geen ogen op mijn rug heb en ook niet graag achterstevoren loop. Ik krijg dan niet de tijd om ze bij me te roepen en dat vind ik heel vervelend. Dan moeten ze het niet wagen om een grote bek open te trekken want die krijgen ze dan vierkant terug.
Asta

Ongelezen bericht door Asta »

Bij mijn vorige werk hoorde we dat argument vaak, het is losloopgebied dus de hond mag los. En nu krijg ik een bekeuring voor jagen, terwijl mijn hond los mag daar. Ja los leuk maar wel onder appel dus niet al jagend een paar fazanten vermoorden :hmmm: en dan helemaal uit hun dak gaan met flink gescheld erbij. Ja kwestie van tijd oh wacht dat gebied is al aanlijnplicht nu. Geen loslopende honden meer.

Het zou fijn als mensen een beetje meer op hun honden gingen letten zodat ze geen overlast veroorzaken. Want een groepje de schuld geven schiet niet zoveel op of wel je bent er zelf de dupe van als er steeds minder losloopgebieden overblijven.
dagmar88
Zeer actief

Kaki schreef:Nou, na even wat speurwerk te hebben gedaan weet inmiddels wat meer over het veldje. Het is dus geen hondenveldje, er stond vroeger een pand van de GZ (of iets in die richting, enfin) dat nu is gesloopt. De grond is nog steeds in bezit van hun (niet de gemeente) en hebben er al jaren plannen voor om er een soortgelijk gebouw neer te zetten maar dat geld is er niet. Het doet dus al die jaren al dienst als 'onofficiële' losloop plaats, en kinderen die er dichtbij wonen gebruiken de zandkuil dus ook af en toe als speelplaats.

En voor het geval dit nog niet duidelijk was; ten tijden van het incident waren er geen ouders of toezichthouders van de kinderen aanwezig. Én er is een ENORME speeltuin letterlijk 50 meter verder, waar ze altijd gratis in kunnen, dat zit me ook wel dwars.

Waarom?
iones
Zeer actief

dagmar88 schreef: Dat kan ja. Heb één keer een boze meneer gehad, omdat hij op het hondenstrand een druppeltje water op zijn zwembroek had gekregen.
Die worden ook kwaad om andere, niet ter zake doende ergernissen. Dus dat ga ik me zeker niet persoonlijk aantrekken.
Na één keer kun je dat loslaten. Maar als je dergelijk gezeur vaker te horen krijgt over iets dat feitelijk nergens over gaat, dan ga je het op den duur wel vervelend vinden.
iones
Zeer actief

Asta schreef:Bij mijn vorige werk hoorde we dat argument vaak, het is losloopgebied dus de hond mag los. En nu krijg ik een bekeuring voor jagen, terwijl mijn hond los mag daar. Ja los leuk maar wel onder appel dus niet al jagend een paar fazanten vermoorden :hmmm: en dan helemaal uit hun dak gaan met flink gescheld erbij. Ja kwestie van tijd oh wacht dat gebied is al aanlijnplicht nu. Geen loslopende honden meer.

Het zou fijn als mensen een beetje meer op hun honden gingen letten zodat ze geen overlast veroorzaken. Want een groepje de schuld geven schiet niet zoveel op of wel je bent er zelf de dupe van als er steeds minder losloopgebieden overblijven.
Tjee, zulke OETlullen maken het dus kapot he. Hond mag los DUS hij mag stropen (want daar valt het onder). Ze hebben dus geen bekeuring gekregen omdat ze hun hond lieten jagen, ze kregen een bekeuring voor stropen.

Ik snap ook het gebrek aan respect voor de natuur niet. Dieren dood laten bijten. Zo zonde!
dagmar88
Zeer actief

iones schreef:
dagmar88 schreef: Dat kan ja. Heb één keer een boze meneer gehad, omdat hij op het hondenstrand een druppeltje water op zijn zwembroek had gekregen.
Na één keer kun je dat loslaten. Maar als je dergelijk gezeur vaker te horen krijgt over iets dat feitelijk nergens over gaat, dan ga je het op den duur wel vervelend vinden.

Ik kan me dus met de beste wil ter wereld niet voorstellen dat wanneer je echt rekening houdt met andere recreanten, je over dat soort lui zou struikelen.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”