Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Pfffff sommige mensen.....

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Antonetta
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik heb een kruising chihuahua x pinscher en een kruising shih tzu x chihuahua.
Aantal honden: 2

Re: Pfffff sommige mensen.....

Ongelezen bericht door Antonetta »

Mijn honden laat ik vanaf dat ze pup zijn aan de bosrand uit, ze weten niet anders en knijpen dan ook af tot we daar zijn. Gelukkig geld dit voor de meeste honden hier in het dorp, het is voor ons dan ook hoogstens 10 min lopen om bij het bos en de weilanden te komen. Toch zijn er ook baasjes die het nodig vinden om hun honden uit te laten op het strookje gras dat achter onze huizen langs loopt, dit terwijl de bosrand tien meter verder is. Ik kan je verzekeren dat dit zomers als het warm is erg stinkt, ik erger mij hier dan ook aan.
Afbeelding.
Semper Fidelis, Coco, Gipsy, Gizmo en Mowgli.
yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

iones schreef:Tjezes, gezeur over een plasje op de stoep of tegen een paaltje. Keertje regenen en het geurtje is alweer weg hoor! Nederland op z'n smalst. Mensen kunnen niets meer hebben.
het gaat niet over "een plasje" , maar goed, dat jij dat niet begrijpt, dat begrijp ik dan wel weer :mrgreen:
JYBD
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bullterrier
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door JYBD »

iones schreef:Tjezes, gezeur over een plasje op de stoep of tegen een paaltje. Keertje regenen en het geurtje is alweer weg hoor! Nederland op z'n smalst. Mensen kunnen niets meer hebben.
Ik heb het, tenminste in mijn geval, niet over enkele plasjes die wegregenen.
Wij wonen aan de toegangsweg naar de hei en veel honden mogen alvast los en piesen overal tegenaan waar ze maar tegenaan kunnen piesen, niet af en toe een plasje maar tientallen plasjes per dag, want de een plast en de ander plast erover heen, los of aan de lijn, baasje erbij of baasje andere kant op kijkend, of zelfs dat niet want een reu mag van de gemiddelde bezitter dus gewoon overal tegen aan piesen, en 10 plasjes op een rij regenen niet meer weg, dat kan ik je verzekeren, als het in de grond trekt zakt het niet gelijk 10 meter diep maar blijft aan de oppervlakte en gaat stinken, laat jij je hond maar eens een week op dezelfde plek in je eigen tuin piesen, moet je ruiken. En als alles toch zo erg niet is waarom niet gewoon een paaltje in je eigen tuin zetten, of op je balkon en daar gewoon je hond tegen aan laten piesen??? :cheer:

Tja, je kan je overal druk over maken maar ik denk dat het nog veel erger is om je helemaal nergens druk over te maken.
Ik ben niet labiel,.... ik ben emotioneel flexibel.

Afbeelding
DjockPuck
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 Jack Russels

Ongelezen bericht door DjockPuck »

Bmamavan2 schreef:Oke, ik heb er begrip voor dat mensen geen "overlast" willen ondervinden van andermans hond, zeker niet van zijn uitwerpselen.
Deze ruim ik dan ook altijd braaf op.
Maar vandaag werd er op de raam van een portiekwoning geklopt omdat mijn hond tegen een houten paaltje stond te plassen tegen over hun huis (paatlje stond gewoon op de stoep).
Ik had eerst niet eens in de gaten dat dat geklop voor mij bedoeld was maar toen ik me even later omdraaide zag ik een man boos met zijn telefoon wijzen?
Had echt zo iets van kalm maar, het is maar een plasje (nou ja wel een flinke plas :engel: ).
Toen ik terugkwam van mijn ronde moest ik toch wel lachen want hij had er blijkbaar een sopje over gegooid :oohja:
Tsja sommige mensen......(en het was dus niet eens tegen hun tuin ofzo want dat sta ik niet toe).
Get al life zou ik denken

Heb ik hier ook gehad. Maar ik kreeg daarna de wijkagent op visite.Plus een boze brief in de bus.
De boze buurt man had gezegd dat ik de middelvinger had opgestoken.
Maar dat was dus beslist niet zo. Ben wel erg geschrokken van zijn gebons op het raam.
Mijn moeder liep er gelukkig bij.
Maar .. en dat moet wel gezegd, heb ik de schrik en de haast vergeten om op te ruimen.
Later alsnog gedaan hoor..Heb de boze brief nog steeds.
Groetjes Willy, Djock en Puck

Afbeelding
Branka
moderator
Mijn ras(sen): Golden Retriever

Ongelezen bericht door Branka »

Ja, en laat het nu al vrij lang nauwelijks geregend te hebben. En als het nog wat warmer wordt, gaat het nog meer stinken.
We moeten dit land met nogal veel mensen delen, dus kleine moeite om op dit soort punten rekening met elkaar te houden. Het is een kleine moeite om een hond te leren dat hij nog even moet wachten tot hij op de plek is waar hij kan en mag plassen. En hij kan ook zij zijn.
Afbeelding
Tiny
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Tiny »

Ik kan best veel hebben, behalve dan dat de buurthonden mijn bakken van zink onder zeiken, die gewoon in mijn voortuin staan hé. Dit moeten de baasje zien, dat kan niet anders maar geen van alle trekt zijn hond terug.
In lieve herinnering
Jeda x ehh.. leuk zwart mormeltje,
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky

voor altijd in ons hart
Jeda 14-12-2004 - 23-07-2010

Beau 08-11-2001 - 30-07-2011

&
Akira 16-08-2021
twinkeltje
moderator
Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan

Ongelezen bericht door twinkeltje »

Wij hebben hier zo stenen paaltje een stuk voor de flat het mikpunt ven vele reutjes ,als het zomers een tijd niet regent heb je echt zo pentrante stank ik snap die vrouw best
Afbeelding
gonnie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Pinschers

Ongelezen bericht door gonnie »

Hier piesen ze behalve in portieken ook tegen de deurkozijnen en soms staan de honden dan nog net met hun achterlijf binnen.
Poosje terug liep er een vrouw in de portiek met haar hondje (reutje), en dat is echt een hele nette vrouw, onderweg naar buiten ging hij nog even tegen de muur staan piesen, ze zegt tegen die hond: wat doe je nou je mag niet binnen piesen. Maar s'middags lag dat plasje er nog en van haar had ik helemaal niet verwacht dat ze het zou laten liggen.
Afbeelding

Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
Machie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door Machie »

Onze jonge hond heeft toen ze er net was geregeld in de voruin geplast. Onze eigen voortuin. Vooral 's nachts omdat we geen zin hadden verder te lopen. maar eigen tuin, prima. Helaas hebben we hier ook mensen lopen die hun honden daar overheen laten plassen. Gevolg is dat er nog steeds honden onze tuin in lopen om te pissen :jank:
gonnie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Pinschers

Ongelezen bericht door gonnie »

Machie schreef:Onze jonge hond heeft toen ze er net was geregeld in de voruin geplast. Onze eigen voortuin. Vooral 's nachts omdat we geen zin hadden verder te lopen. maar eigen tuin, prima. Helaas hebben we hier ook mensen lopen die hun honden daar overheen laten plassen. Gevolg is dat er nog steeds honden onze tuin in lopen om te pissen :jank:

Lekker dan.
Afbeelding

Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
Eefje83
Zeer actief
Mijn ras(sen): norwich terriër en griekse zwerver en een Spaanse zwerver

Ongelezen bericht door Eefje83 »

Tiny schreef:
Ik kan best veel hebben, behalve dan dat de buurthonden mijn bakken van zink onder zeiken, die gewoon in mijn voortuin staan hé. Dit moeten de baasje zien, dat kan niet anders maar geen van alle trekt zijn hond terug.
ik heb geen voortuin maar de muur onder ons balkon is geliefd pismuur,en als ik het te gortig vind worden gooi ik zelf wel een emmer chloorwater ertegenaan hoor,ik ga me daar dus echt niet druk over maken als het op straat is(dus niet in mijn eigen tuin want dan zou ik ook boos worden)
Nee dit vind ik nu een beetje muggenziften,ookal snap ik heel goed dat mijn hond niet de enigste is die ergens tegenaan zeikt,zolang het openbaar gebied is en een paaltje of boom is van de gemeente,nee ,das zonde van mijn energie om me daar druk over te maken.
iones
Zeer actief

Ongelezen bericht door iones »

Mensen, het gaat maar om een PLASJE! Echt, het is gezeur!

Katten scheiten overal de flikkerse boel onder bij mensen, maar bij honden gaan we nu niet alleen over de poep in het plantsoen maar óók al om hun plasjes zeuren????????????

Get over it!
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
Sanne&Bo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mocht 13 jaar het baasje zijn van Bo en Boets ♥️

Ongelezen bericht door Sanne&Bo »

iones schreef:Mensen, het gaat maar om een PLASJE! Echt, het is gezeur!

Katten scheiten overal de flikkerse boel onder bij mensen, maar bij honden gaan we nu niet alleen over de poep in het plantsoen maar óók al om hun plasjes zeuren????????????

Get over it!
:mrgreen:
En daar is het.
Bo en Boets, we denken nog elke dag aan jullie <3
Jaap*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jachthonden

Ongelezen bericht door Jaap* »

Get over it!
Schei uit hou op! Heb je wel eens gezien wat die páárdenmensen laten liggen aan rommel :80:
Líters pis en bérgen stront!!
Daar hoor je nóóit iemand over!

Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
Fardauke
Actief

Ongelezen bericht door Fardauke »

Is denk ik ook verschillend waar je woond, ik woon in Friesland lekker buiten de bebouwde kom.
Ook best wel een drukke wandelroute hier en weinig mensen met schepjes of zakjes, maar door het landelijke ruik ik er hier nooit iets van.
Achter ons terein hebben we een bos(je) waar ook veel uitgelaten word en helaas weinig opgeruimd, maar toch ruik ik zomers nooit wat.
Kan me voorstellen midden in de stad, veel beton, weinig groen veel hondenpies er wel een geurtje los kan komen.

Waar ik wel super pissig :mrgreen: van word als we op de boot zijn en mensen laten hun reuen over de paaltjes piesen waar het touw van onze boot aan vast zit.
Dan ben ik ook niet mals, en sop ik het paaltje met ons touw af, ik moet het tenslotte weer in mijn handen hebben.......................
Afbeelding

In gedachten Fardau 12-08-2002/ 02-03-2013 en Diever 11-11-1997/ 31-03-2013
iones
Zeer actief

Ongelezen bericht door iones »

Jaap* schreef:

Get over it!
Schei uit hou op! Heb je wel eens gezien wat die páárdenmensen laten liggen aan rommel :80:

O jawel hoor! daar wordt óók over geklaagd.
Over de stront tenminste. Gelukkig niet waar ik woon. Ook niet over hondenpis overigens. Ik denk dat ik op een best fijne plek woon. :D
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
Coockie
Zeer actief
Mijn ras(sen): jachthonden + mix Border C

Ongelezen bericht door Coockie »

Een goede truuk om te beletten dat honden ergens tegen plassen : zwavelbloem tegen/en of er rond strooien : de honden hebben een hekel aan dat goedje . Zwavelbloem is te verkrijgen bij de apotheker en sommige drogisterijen .
Eefje83
Zeer actief
Mijn ras(sen): norwich terriër en griekse zwerver en een Spaanse zwerver

Ongelezen bericht door Eefje83 »

Jaap* schreef:

Get over it!

hahahaha
JYBD
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bullterrier

Ongelezen bericht door JYBD »

Get over it!
Ik dacht ook al,...waar blijft het,.... :mrgreen:
Ik ben niet labiel,.... ik ben emotioneel flexibel.

Afbeelding
Abby
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua en Leonberger

Ongelezen bericht door Abby »

Enerzijds snap ik de ergernis wel, gezien evt stankoverlast als er nog meer honden piesen. Maar jeetje, om me daar nu druk over te maken... Ik heb ook nog een leven hoor. Waar onze voortuin ophoudt, is een soort pleintje met een lantaarnpaal en een paar betonnen paaltjes er omheen. Hoeveel er daar wel niet tegenaan gepiest wordt. En ja, ook door mijn reutje als hij heul nodig moet. Al pakt hij 'bij hoge nood' meestal onze eigen lavendelstruik.
Zowel bij de paaltjes als bij de lavendelstruik mik ik er eens in de zoveel tijd een gietertje water (of sopje bij de paaltjes) over en klaar... Antfuckers...
terrierjunk
Zeer actief
Mijn ras(sen): working terriers
Aantal honden: 10

Ongelezen bericht door terrierjunk »

T is wel zo dat de zeik bij reuen oneindig erger stinkt dan van teven, en dat dat bij gecastreerde reuen een hoop minder erg is. Ik kom weleens bij kennissen en die proberen het hunne echt wel schoon te houden. Zelf heb ik 1 reu en allemaal teven, en dan ga ik daar 2 of 3 x per jaar heen en de penetrante lucht is overal doorheen te ruiken. (ze hebben maar een betegeld plaatsje en veel honden, reuen en teven, die ook nog dagelijks 3 x met een wandeling buitengaats uitgelaten worden)
Dus ja, reuen en katers stinken gewoon veel erger dan vrouwelijke dieren, en markeren ook nog eens, het is een feit, en als je dan met veel teveel mensen op elkaar gestapeld gaat zitten wonen in een betonhel, met hier en daar een stukje groen als target, en iemand durft een hondje hebben, dan krijgen we dit.
Het echte probleem is de menselijke overbevolking denk ik.
Hoe was dat vroeger toen er geen auto's waren en iedereen met paarden vervoer deed? Wat lag er dan wel op de straten? Toch is dat wat uit auto's komt, bedrieglijk onzichtbaarder, maar schadelijker dan dat van dieren meen ik zomaar.
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Wat te denken van Nanna die haar poes ook gewoon overal laat pissen. :ugh:

jammer dan als het gebeurt ,maar daarbij wel kut dat iedere reu dan zijn poot op moet tillen op die plek.
Als ikzelf nodig pissen moet ga ik ook niet in mijn broek lopen zeiken en zoek een plekkie. :engel:
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
LaRep
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tokkel

Ongelezen bericht door LaRep »

Bij ons in de straat laten twee honden zich zelf uit. Best gezellig dat gescharrel de hele dag; ben alleen na zeven maanden wel blij dat ik een afscheiding gekregen heb waardoor ik niet meer met regelmaat bruine mopsen uit mijn tuin hoef te verwijderen.
Onze buurvrouw die twee weken eerder is komen wonen heeft duidelijk meer moeite met opruimen, die hoor ik regelmatig kokhalzen en mopperen.
Afbeelding
kooi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense straatmadelief

Ongelezen bericht door kooi »

Die teckel van u heeft me in mijn teen gebeten," roept hij woedend tegen een dame. Deze haalt de schouders op en zegt : "U kunt van zo'n klein beestje toch moeilijk verwachten dat hij in uw neus bijt."
Haha, dat onderschrift....meesterlijk!

Overigens lukte het mij tekkel bijna wél om een politieagent in zijn neus te bijten.
Maar die was dan ook zo brutaal om deze door het raampje van onze Fiat126 te steken.
Hondje vond dat die neus daar niet hoorde.... :lol1:

Hier zien mensen mij soms met strak gespannen gekorte flexlijnen hun straatje door snelwandelen.
Richting plantsoen.

De eeste plas doen de honden in het tuintje, maar daar stoppen we nu weer even mee.
Ik vind niets erger stinken dan reuenzeik in de zomer.

De plassen van de bernese zakken meteen de grond in en die zijn eigenlijk geurloos.
Bmamavan2
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labradormix

Ongelezen bericht door Bmamavan2 »

Poeh wat een heftige discussie om een plasje :engel:
Ik begon deze topic omdat ik gewoon verbaasd was dat inderdaad iemand zich druk maakt om een hond die een plas doet tegen een gemeentepaaltje dat op de stoep staat.
Echt, ik snap het dat mensen zich druk maken over honden die tegen hun tuin plassen (mag íe niet), die overal poepen (mag íe niet en ruim ik op) op mensen die sigaretten, kauwgom, papiertjes, blikjes en van alles op de grond gooien (doe ik niet, heb altijd mijn zakken vol rommel zitten hahahaha).
Ik was dus gewoon echt verbaasd dat iemand zich druk maakt omdat mijn hond daar stond de plassen.
Het is een paaltje op een wandelroute (wijk in en uit) en er zullen wel meer honden tegen aan plassen maar ik heb nooi niks van ergernis gemerkt, vond het dus geen oprecht vreemd dat iemand moeilijk ging doen toen mijn hond er een keer tegen aan plaste (had ik er misschien bij moeten zetten maar hij plast er dus echt niet elke dag, alleen bij hoge nood).
Ik zelf stoor me meer aan bijvoorbeeld graffiti, peuken op straat, kauwgom op straat, afval op straat en dat soort dingen dan dat een hond tegen de lantaarnpaal tegenover mijn huis plast. Als ik me daar druk om moest gaan maken had ik geen leven meer :D
Afbeelding
Rovio
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Ouderlijk huis honden
Beagle 1994*2007
Engelse staffordshire bull terrier 2001

Geïnteresseerd in Mechelse herder.
Contacteer:

Ongelezen bericht door Rovio »

mijn moeder en ik laten max niet tegen lantarenpalen en paaltjes pissen of andermans tuin.

Dit is al van pup af aan aangeleerd en wil hij een poging wagen zeggen wij nee en loopt hij door.
fes/lou
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door fes/lou »

Abby schreef:Enerzijds snap ik de ergernis wel, gezien evt stankoverlast als er nog meer honden piesen. Maar jeetje, om me daar nu druk over te maken... Ik heb ook nog een leven hoor. Waar onze voortuin ophoudt, is een soort pleintje met een lantaarnpaal en een paar betonnen paaltjes er omheen. Hoeveel er daar wel niet tegenaan gepiest wordt. En ja, ook door mijn reutje als hij heul nodig moet. Al pakt hij 'bij hoge nood' meestal onze eigen lavendelstruik.
Zowel bij de paaltjes als bij de lavendelstruik mik ik er eens in de zoveel tijd een gietertje water (of sopje bij de paaltjes) over en klaar... Antfuckers...
Ja, met een chi heb je aan 3 druppels zeik een grote plas, komen er mensen met AmBulls langs of zo, komt er een halve liter uit...
Je moet niet alles afmeten aan jou formaat hond he....
"All animals are equal, but some are more equal than others." George Orwell
Kristina
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bullkita "Gijs", Mopshond "Bram" en Amstaff kruising "Taiga" RIP
Contacteer:

Ongelezen bericht door Kristina »

Hier gebeurd het ook weleens dat de heren net een plek uitkiezen om te plassen waar ik ook niet vrolijk van wordt. Wij proberen er ook altijd voor te zorgen dat ze niet tegen een muurtje, fiets, hek of plantenbak aan piesen. Maar soms sta je te kletsen met iemand en dan is Gijsje ineens heel snel. Maar dat gebeurd eigenlijk bijna nooit...

Maar ik heb hier ook weleens gehad dat iemand ging roepen dat mijn hond niet tegen het paaltje aan mocht zeiken...ja, meneer, heeft u liever dat hij het tegen uw gevel doet dan? Of tegen uw plantenbak? Nee, dat is eigenlijk nog vervelender. Tja, ze moeten toch ergens plassen?

Ik snap best dat mensen het vervelend vinden als honden tegen hun gevel of plantenbak aanplassen. Onderaan ons portiek wordt er ook om de zoveel tijd tegen aan gepiest en die geur wordt je niet vrolijk van inderdaad.
Rust zacht lieve Taiga. 14-11-1998 - 04-11-2011

Afbeelding
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

terrierjunk schreef:T is wel zo dat de zeik bij reuen oneindig erger stinkt dan van teven, en dat dat bij gecastreerde reuen een hoop minder erg is. Ik kom weleens bij kennissen en die proberen het hunne echt wel schoon te houden. Zelf heb ik 1 reu en allemaal teven, en dan ga ik daar 2 of 3 x per jaar heen en de penetrante lucht is overal doorheen te ruiken. (ze hebben maar een betegeld plaatsje en veel honden, reuen en teven, die ook nog dagelijks 3 x met een wandeling buitengaats uitgelaten worden)
Dus ja, reuen en katers stinken gewoon veel erger dan vrouwelijke dieren, en markeren ook nog eens, het is een feit, en als je dan met veel teveel mensen op elkaar gestapeld gaat zitten wonen in een betonhel, met hier en daar een stukje groen als target, en iemand durft een hondje hebben, dan krijgen we dit.
Het echte probleem is de menselijke overbevolking denk ik.
Hoe was dat vroeger toen er geen auto's waren en iedereen met paarden vervoer deed? Wat lag er dan wel op de straten? Toch is dat wat uit auto's komt, bedrieglijk onzichtbaarder, maar schadelijker dan dat van dieren meen ik zomaar.

Waarom zijn honden die 3x per dag uitgelaten worden thuis niet gewoon zuiver (pups/jonge honden daargelaten)???
kooi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense straatmadelief

Ongelezen bericht door kooi »

Jaap* schreef:

Get over it!

Om nog maar te zwijgen over al die baby's die zo nodig zonder luier aan een plas of zee moeten spelen. :tongue: :lol1:
En god laat nog steeds zijn meeuwen tegen mijn ruiten schijten. :kotz:
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”